MOGUL Racing team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský vybojovala na Rallye Český Krumlov třetí místo.
Už před startem třetí soutěže mistrovství České republiky v rally v Českém Krumlově Jan Černý očekával, že jej čeká hodně složitá soutěž. Tratě v okolí Kaplice a Českého Krumlova jsou známé svou technickou náročností a zrádností a letos se k tomu dle očekávání přidaly ještě rozmary počasí. MOGUL Racing team se na mokrou variantu závodu v předstihu připravoval a test Fordu Fiesta R5 před soutěží absolvoval právě na mokrém povrchu. Podmínky, jaké ale nastaly na úvodních rychlostních zkouškách první etapy Rallye Český Krumlov, neočekával nejspíš vůbec nikdo. Zatímco z výstaviště v Českých Budějovicích, kde soutěž odstartovala úvodní diváckou RZ, odjížděly soutěžní vozy za naprostého sucha a slunečného počasí, tak už na dalším měřeném testu s názvem Ján se nad hlavami závodníků a diváků rozpoutalo doslova peklo. Pokud bychom však peklem mohli nazvat obrovskou průtrž mračen, kterou provázel přívalový déšť a krupobití. Většina závodníků vyrazila na trať s nevhodnými pneumatikami a dojet do cíle RZ byl doslova boj o přežití. V druhé sekci první etapy již pršet přestalo, ale na rychlostní zkoušky se pro změnu snesla tma a bylo třeba se vypořádat s velkým množstvím nečistot, které se na trať vytahaly při prvním průjezdu. Zde se ale Honzovi Černému začalo dařit ještě více. Jan Černý s Petrem Černohorským postupně zrychlovali a v závěru první etapy MOGUL Racing teamu patřilo průběžně čtvrté místo se ztrátou 9,4 vteřiny na bronzovou příčku.
Druhá etapa Rallye Český Krumlov už přinesla o dost stálejší počasí a povrchy rychlostních zkoušek byly převážně suché, jen v některých lesních úsecích bylo potřeba počítat s vodou a blátem. S tím se Jan Černý s Petrem Černohorským skvěle vyrovnali a už úvodní rychlostní zkouška sobotní etapy napověděla, že Jan Černý myslí boj o třetí místo zcela vážně. Na nejdelším měřeném testu soutěže se dvojici MOGUL Racing teamu podařilo zajet třetí nejrychlejší čas a to znamenalo, že Jan Černý se dostal na třetí místo průběžné klasifikace. Posádka dobré rozpoložení a správnou volbu pneumatik v této sekci ještě potvrdila jedním třetím a jedním druhým nejrychlejším časem na RZ a postupně si budovala náskok na třetí příčce. Náskok na soupeře do konce soutěže ještě pomalu narůstal a Ford Fiesta R5 MOGUL Racing teamu přejel cílovou rampu pod zámkem v Českém Krumlově na třetím místě absolutně. Pro Jana Černého a Petra Černohorského je to dosud nejlepší výsledek v letošní sezoně a také nejlepší výsledek na Rallye Český Krumlov.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Začátek letošní sezony nám nevyšel podle představ a my se pečlivě připravovali na Rallye Český Krumlov a snažili jsme se nepříjemný vývoj zvrátit. Měli jsme v tom plnou podporu v týmu a u přátel, a to mě hnalo dopředu. Podmínky, které byly na trati v první etapě, to se dá jen hodně těžko popsat. Po trati tekly proudy vody, pneumatiky nefungovaly, stěrače nestíhaly, a v tom jsme se pokoušeli závodit. Bylo to vážně hustý. V závěru první etapy za tmy už to bylo dobré. Seděl nám rozpis a měli jsme dobré tempo. V sobotu ráno jsme si s Petrem řekli, že do toho zkusíme jít a věděli jsme, že se nám povedla volba pneumatik. Mám rád rychlé úseky a erzetu Malonty jsem si naprosto užil. Zajeli jsme dobrý čas a já cítil, že na to dnes máme. I v dalších zkouškách se nám dařilo a z třetího místa máme v týmu všichni velkou radost. Chci poděkovat celému týmu, který fungoval jako dobře namazaný stroj a věřil, že nepřízeň ze začátku sezony překonáme a stále mě podporoval. Petr odvedl perfektně svojí práci a já se mohl soustředit na svůj výkon. Druhou etapu a boj o třetí místo s Filipem Marešem jsem si hodně užil a Filipovi gratuluji, protože také podal kvalitní výkon. Slavnostní cílovou rampu v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově jsme si užili. Atmosféra, která tady je, to se musí zažít.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.