MOGUL Racing team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský vybojovala na Rallye Český Krumlov třetí místo.
Už před startem třetí soutěže mistrovství České republiky v rally v Českém Krumlově Jan Černý očekával, že jej čeká hodně složitá soutěž. Tratě v okolí Kaplice a Českého Krumlova jsou známé svou technickou náročností a zrádností a letos se k tomu dle očekávání přidaly ještě rozmary počasí. MOGUL Racing team se na mokrou variantu závodu v předstihu připravoval a test Fordu Fiesta R5 před soutěží absolvoval právě na mokrém povrchu. Podmínky, jaké ale nastaly na úvodních rychlostních zkouškách první etapy Rallye Český Krumlov, neočekával nejspíš vůbec nikdo. Zatímco z výstaviště v Českých Budějovicích, kde soutěž odstartovala úvodní diváckou RZ, odjížděly soutěžní vozy za naprostého sucha a slunečného počasí, tak už na dalším měřeném testu s názvem Ján se nad hlavami závodníků a diváků rozpoutalo doslova peklo. Pokud bychom však peklem mohli nazvat obrovskou průtrž mračen, kterou provázel přívalový déšť a krupobití. Většina závodníků vyrazila na trať s nevhodnými pneumatikami a dojet do cíle RZ byl doslova boj o přežití. V druhé sekci první etapy již pršet přestalo, ale na rychlostní zkoušky se pro změnu snesla tma a bylo třeba se vypořádat s velkým množstvím nečistot, které se na trať vytahaly při prvním průjezdu. Zde se ale Honzovi Černému začalo dařit ještě více. Jan Černý s Petrem Černohorským postupně zrychlovali a v závěru první etapy MOGUL Racing teamu patřilo průběžně čtvrté místo se ztrátou 9,4 vteřiny na bronzovou příčku.
Druhá etapa Rallye Český Krumlov už přinesla o dost stálejší počasí a povrchy rychlostních zkoušek byly převážně suché, jen v některých lesních úsecích bylo potřeba počítat s vodou a blátem. S tím se Jan Černý s Petrem Černohorským skvěle vyrovnali a už úvodní rychlostní zkouška sobotní etapy napověděla, že Jan Černý myslí boj o třetí místo zcela vážně. Na nejdelším měřeném testu soutěže se dvojici MOGUL Racing teamu podařilo zajet třetí nejrychlejší čas a to znamenalo, že Jan Černý se dostal na třetí místo průběžné klasifikace. Posádka dobré rozpoložení a správnou volbu pneumatik v této sekci ještě potvrdila jedním třetím a jedním druhým nejrychlejším časem na RZ a postupně si budovala náskok na třetí příčce. Náskok na soupeře do konce soutěže ještě pomalu narůstal a Ford Fiesta R5 MOGUL Racing teamu přejel cílovou rampu pod zámkem v Českém Krumlově na třetím místě absolutně. Pro Jana Černého a Petra Černohorského je to dosud nejlepší výsledek v letošní sezoně a také nejlepší výsledek na Rallye Český Krumlov.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Začátek letošní sezony nám nevyšel podle představ a my se pečlivě připravovali na Rallye Český Krumlov a snažili jsme se nepříjemný vývoj zvrátit. Měli jsme v tom plnou podporu v týmu a u přátel, a to mě hnalo dopředu. Podmínky, které byly na trati v první etapě, to se dá jen hodně těžko popsat. Po trati tekly proudy vody, pneumatiky nefungovaly, stěrače nestíhaly, a v tom jsme se pokoušeli závodit. Bylo to vážně hustý. V závěru první etapy za tmy už to bylo dobré. Seděl nám rozpis a měli jsme dobré tempo. V sobotu ráno jsme si s Petrem řekli, že do toho zkusíme jít a věděli jsme, že se nám povedla volba pneumatik. Mám rád rychlé úseky a erzetu Malonty jsem si naprosto užil. Zajeli jsme dobrý čas a já cítil, že na to dnes máme. I v dalších zkouškách se nám dařilo a z třetího místa máme v týmu všichni velkou radost. Chci poděkovat celému týmu, který fungoval jako dobře namazaný stroj a věřil, že nepřízeň ze začátku sezony překonáme a stále mě podporoval. Petr odvedl perfektně svojí práci a já se mohl soustředit na svůj výkon. Druhou etapu a boj o třetí místo s Filipem Marešem jsem si hodně užil a Filipovi gratuluji, protože také podal kvalitní výkon. Slavnostní cílovou rampu v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově jsme si užili. Atmosféra, která tady je, to se musí zažít.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.