MOGUL Racing team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský vybojovala na Rallye Český Krumlov třetí místo.
Už před startem třetí soutěže mistrovství České republiky v rally v Českém Krumlově Jan Černý očekával, že jej čeká hodně složitá soutěž. Tratě v okolí Kaplice a Českého Krumlova jsou známé svou technickou náročností a zrádností a letos se k tomu dle očekávání přidaly ještě rozmary počasí. MOGUL Racing team se na mokrou variantu závodu v předstihu připravoval a test Fordu Fiesta R5 před soutěží absolvoval právě na mokrém povrchu. Podmínky, jaké ale nastaly na úvodních rychlostních zkouškách první etapy Rallye Český Krumlov, neočekával nejspíš vůbec nikdo. Zatímco z výstaviště v Českých Budějovicích, kde soutěž odstartovala úvodní diváckou RZ, odjížděly soutěžní vozy za naprostého sucha a slunečného počasí, tak už na dalším měřeném testu s názvem Ján se nad hlavami závodníků a diváků rozpoutalo doslova peklo. Pokud bychom však peklem mohli nazvat obrovskou průtrž mračen, kterou provázel přívalový déšť a krupobití. Většina závodníků vyrazila na trať s nevhodnými pneumatikami a dojet do cíle RZ byl doslova boj o přežití. V druhé sekci první etapy již pršet přestalo, ale na rychlostní zkoušky se pro změnu snesla tma a bylo třeba se vypořádat s velkým množstvím nečistot, které se na trať vytahaly při prvním průjezdu. Zde se ale Honzovi Černému začalo dařit ještě více. Jan Černý s Petrem Černohorským postupně zrychlovali a v závěru první etapy MOGUL Racing teamu patřilo průběžně čtvrté místo se ztrátou 9,4 vteřiny na bronzovou příčku.
Druhá etapa Rallye Český Krumlov už přinesla o dost stálejší počasí a povrchy rychlostních zkoušek byly převážně suché, jen v některých lesních úsecích bylo potřeba počítat s vodou a blátem. S tím se Jan Černý s Petrem Černohorským skvěle vyrovnali a už úvodní rychlostní zkouška sobotní etapy napověděla, že Jan Černý myslí boj o třetí místo zcela vážně. Na nejdelším měřeném testu soutěže se dvojici MOGUL Racing teamu podařilo zajet třetí nejrychlejší čas a to znamenalo, že Jan Černý se dostal na třetí místo průběžné klasifikace. Posádka dobré rozpoložení a správnou volbu pneumatik v této sekci ještě potvrdila jedním třetím a jedním druhým nejrychlejším časem na RZ a postupně si budovala náskok na třetí příčce. Náskok na soupeře do konce soutěže ještě pomalu narůstal a Ford Fiesta R5 MOGUL Racing teamu přejel cílovou rampu pod zámkem v Českém Krumlově na třetím místě absolutně. Pro Jana Černého a Petra Černohorského je to dosud nejlepší výsledek v letošní sezoně a také nejlepší výsledek na Rallye Český Krumlov.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Začátek letošní sezony nám nevyšel podle představ a my se pečlivě připravovali na Rallye Český Krumlov a snažili jsme se nepříjemný vývoj zvrátit. Měli jsme v tom plnou podporu v týmu a u přátel, a to mě hnalo dopředu. Podmínky, které byly na trati v první etapě, to se dá jen hodně těžko popsat. Po trati tekly proudy vody, pneumatiky nefungovaly, stěrače nestíhaly, a v tom jsme se pokoušeli závodit. Bylo to vážně hustý. V závěru první etapy za tmy už to bylo dobré. Seděl nám rozpis a měli jsme dobré tempo. V sobotu ráno jsme si s Petrem řekli, že do toho zkusíme jít a věděli jsme, že se nám povedla volba pneumatik. Mám rád rychlé úseky a erzetu Malonty jsem si naprosto užil. Zajeli jsme dobrý čas a já cítil, že na to dnes máme. I v dalších zkouškách se nám dařilo a z třetího místa máme v týmu všichni velkou radost. Chci poděkovat celému týmu, který fungoval jako dobře namazaný stroj a věřil, že nepřízeň ze začátku sezony překonáme a stále mě podporoval. Petr odvedl perfektně svojí práci a já se mohl soustředit na svůj výkon. Druhou etapu a boj o třetí místo s Filipem Marešem jsem si hodně užil a Filipovi gratuluji, protože také podal kvalitní výkon. Slavnostní cílovou rampu v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově jsme si užili. Atmosféra, která tady je, to se musí zažít.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.