MOGUL Racing team a posádka Jan Černý – Petr Černohorský vybojovala na Rallye Český Krumlov třetí místo.
Už před startem třetí soutěže mistrovství České republiky v rally v Českém Krumlově Jan Černý očekával, že jej čeká hodně složitá soutěž. Tratě v okolí Kaplice a Českého Krumlova jsou známé svou technickou náročností a zrádností a letos se k tomu dle očekávání přidaly ještě rozmary počasí. MOGUL Racing team se na mokrou variantu závodu v předstihu připravoval a test Fordu Fiesta R5 před soutěží absolvoval právě na mokrém povrchu. Podmínky, jaké ale nastaly na úvodních rychlostních zkouškách první etapy Rallye Český Krumlov, neočekával nejspíš vůbec nikdo. Zatímco z výstaviště v Českých Budějovicích, kde soutěž odstartovala úvodní diváckou RZ, odjížděly soutěžní vozy za naprostého sucha a slunečného počasí, tak už na dalším měřeném testu s názvem Ján se nad hlavami závodníků a diváků rozpoutalo doslova peklo. Pokud bychom však peklem mohli nazvat obrovskou průtrž mračen, kterou provázel přívalový déšť a krupobití. Většina závodníků vyrazila na trať s nevhodnými pneumatikami a dojet do cíle RZ byl doslova boj o přežití. V druhé sekci první etapy již pršet přestalo, ale na rychlostní zkoušky se pro změnu snesla tma a bylo třeba se vypořádat s velkým množstvím nečistot, které se na trať vytahaly při prvním průjezdu. Zde se ale Honzovi Černému začalo dařit ještě více. Jan Černý s Petrem Černohorským postupně zrychlovali a v závěru první etapy MOGUL Racing teamu patřilo průběžně čtvrté místo se ztrátou 9,4 vteřiny na bronzovou příčku.
Druhá etapa Rallye Český Krumlov už přinesla o dost stálejší počasí a povrchy rychlostních zkoušek byly převážně suché, jen v některých lesních úsecích bylo potřeba počítat s vodou a blátem. S tím se Jan Černý s Petrem Černohorským skvěle vyrovnali a už úvodní rychlostní zkouška sobotní etapy napověděla, že Jan Černý myslí boj o třetí místo zcela vážně. Na nejdelším měřeném testu soutěže se dvojici MOGUL Racing teamu podařilo zajet třetí nejrychlejší čas a to znamenalo, že Jan Černý se dostal na třetí místo průběžné klasifikace. Posádka dobré rozpoložení a správnou volbu pneumatik v této sekci ještě potvrdila jedním třetím a jedním druhým nejrychlejším časem na RZ a postupně si budovala náskok na třetí příčce. Náskok na soupeře do konce soutěže ještě pomalu narůstal a Ford Fiesta R5 MOGUL Racing teamu přejel cílovou rampu pod zámkem v Českém Krumlově na třetím místě absolutně. Pro Jana Černého a Petra Černohorského je to dosud nejlepší výsledek v letošní sezoně a také nejlepší výsledek na Rallye Český Krumlov.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Začátek letošní sezony nám nevyšel podle představ a my se pečlivě připravovali na Rallye Český Krumlov a snažili jsme se nepříjemný vývoj zvrátit. Měli jsme v tom plnou podporu v týmu a u přátel, a to mě hnalo dopředu. Podmínky, které byly na trati v první etapě, to se dá jen hodně těžko popsat. Po trati tekly proudy vody, pneumatiky nefungovaly, stěrače nestíhaly, a v tom jsme se pokoušeli závodit. Bylo to vážně hustý. V závěru první etapy za tmy už to bylo dobré. Seděl nám rozpis a měli jsme dobré tempo. V sobotu ráno jsme si s Petrem řekli, že do toho zkusíme jít a věděli jsme, že se nám povedla volba pneumatik. Mám rád rychlé úseky a erzetu Malonty jsem si naprosto užil. Zajeli jsme dobrý čas a já cítil, že na to dnes máme. I v dalších zkouškách se nám dařilo a z třetího místa máme v týmu všichni velkou radost. Chci poděkovat celému týmu, který fungoval jako dobře namazaný stroj a věřil, že nepřízeň ze začátku sezony překonáme a stále mě podporoval. Petr odvedl perfektně svojí práci a já se mohl soustředit na svůj výkon. Druhou etapu a boj o třetí místo s Filipem Marešem jsem si hodně užil a Filipovi gratuluji, protože také podal kvalitní výkon. Slavnostní cílovou rampu v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově jsme si užili. Atmosféra, která tady je, to se musí zažít.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?