Závěrečné tři rychlostní zkoušky 46. Rallye Český Krumlov již nic nezměnily na pořadí, a tak se z celkového vítězství radovali Jan Kopecký a Pavel Dresler. Posádka továrního týmu Škoda Motorsport opět dokázala, kdo je králem českých soutěží. Jan Kopecký v Českém Krumlově vyhrál již počtvrté v řadě a letošní vítězství je jeho celkově páté.
Stříbrná pozice patřila v cíli Václavu Pechovi, když jeho Ford Fiesta R5 ztratil na vítěznou Škodu Fabia R5 téměř dvě minuty. Plzeňský jezdec v cíli potvrdil náročnost letošního ročníku Rallye Český Krumlov. Výborně jel nejen v závěru soutěže Filip Mareš, který letos premiérově startuje se Škodou Fabia R5. Ale ani dva dílčí třetí a jeden druhý čas v absolutním pořadí na závěrečných měřených úsecích nestačily k tomu, aby se dotáhl na třetího Jana Černého, který startoval s Fordem Fiesta R5. Rozdíl mezi nimi byl pouhých sedm vteřin.
Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou vyhrál Lumír Firla, za ním dojel Matěj Kamenec a třetí René Dohnal. Všichni jeli s vozy Peugeot 208 R2. Pohromou se pro vozy poháru 2WD stala třináctá rychlostní zkouška. Dosud vedoucí pozici vyklidil po technických problémech Rakušan Julian Wagner a z průběžně druhého místa havaroval Robert Hordossy.
Absolutní pořadí 46. Rallye Český Krumlov:1. Kopecký / Dresler – Škoda Fabia R5 1:32,33,52. Pech / Uhel – Ford Fiesta R5 +1:56,53. Černý / Černohorský – Ford Fiesta R5 +2:30,04. Mareš / Hloušek – Škoda Fabia R5 +2:37,05. Štajf / Ehlová – Škoda Fabia R5 +4:09,76. Dohnal / Ernst – Ford Focus WRC +4:29,47. Jakeš / Machů – Škoda Fabia S2000 +6:01,78. Odložilík / Tureček – Ford Fiesta R5 +6:06,29. Štochl / Vacková – Škoda Fabia R5 +6:43,110. Pospíšilík / Hovorka – Škoda Fabia R5 +7:36,5
Zdroj: Dalibor Benych, Rally Český Krumlov
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?