Závěrečné tři rychlostní zkoušky 46. Rallye Český Krumlov již nic nezměnily na pořadí, a tak se z celkového vítězství radovali Jan Kopecký a Pavel Dresler. Posádka továrního týmu Škoda Motorsport opět dokázala, kdo je králem českých soutěží. Jan Kopecký v Českém Krumlově vyhrál již počtvrté v řadě a letošní vítězství je jeho celkově páté.
Stříbrná pozice patřila v cíli Václavu Pechovi, když jeho Ford Fiesta R5 ztratil na vítěznou Škodu Fabia R5 téměř dvě minuty. Plzeňský jezdec v cíli potvrdil náročnost letošního ročníku Rallye Český Krumlov. Výborně jel nejen v závěru soutěže Filip Mareš, který letos premiérově startuje se Škodou Fabia R5. Ale ani dva dílčí třetí a jeden druhý čas v absolutním pořadí na závěrečných měřených úsecích nestačily k tomu, aby se dotáhl na třetího Jana Černého, který startoval s Fordem Fiesta R5. Rozdíl mezi nimi byl pouhých sedm vteřin.
Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou vyhrál Lumír Firla, za ním dojel Matěj Kamenec a třetí René Dohnal. Všichni jeli s vozy Peugeot 208 R2. Pohromou se pro vozy poháru 2WD stala třináctá rychlostní zkouška. Dosud vedoucí pozici vyklidil po technických problémech Rakušan Julian Wagner a z průběžně druhého místa havaroval Robert Hordossy.
Absolutní pořadí 46. Rallye Český Krumlov:1. Kopecký / Dresler – Škoda Fabia R5 1:32,33,52. Pech / Uhel – Ford Fiesta R5 +1:56,53. Černý / Černohorský – Ford Fiesta R5 +2:30,04. Mareš / Hloušek – Škoda Fabia R5 +2:37,05. Štajf / Ehlová – Škoda Fabia R5 +4:09,76. Dohnal / Ernst – Ford Focus WRC +4:29,47. Jakeš / Machů – Škoda Fabia S2000 +6:01,78. Odložilík / Tureček – Ford Fiesta R5 +6:06,29. Štochl / Vacková – Škoda Fabia R5 +6:43,110. Pospíšilík / Hovorka – Škoda Fabia R5 +7:36,5
Zdroj: Dalibor Benych, Rally Český Krumlov
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.