Závěrečné tři rychlostní zkoušky 46. Rallye Český Krumlov již nic nezměnily na pořadí, a tak se z celkového vítězství radovali Jan Kopecký a Pavel Dresler. Posádka továrního týmu Škoda Motorsport opět dokázala, kdo je králem českých soutěží. Jan Kopecký v Českém Krumlově vyhrál již počtvrté v řadě a letošní vítězství je jeho celkově páté.
Stříbrná pozice patřila v cíli Václavu Pechovi, když jeho Ford Fiesta R5 ztratil na vítěznou Škodu Fabia R5 téměř dvě minuty. Plzeňský jezdec v cíli potvrdil náročnost letošního ročníku Rallye Český Krumlov. Výborně jel nejen v závěru soutěže Filip Mareš, který letos premiérově startuje se Škodou Fabia R5. Ale ani dva dílčí třetí a jeden druhý čas v absolutním pořadí na závěrečných měřených úsecích nestačily k tomu, aby se dotáhl na třetího Jana Černého, který startoval s Fordem Fiesta R5. Rozdíl mezi nimi byl pouhých sedm vteřin.
Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou vyhrál Lumír Firla, za ním dojel Matěj Kamenec a třetí René Dohnal. Všichni jeli s vozy Peugeot 208 R2. Pohromou se pro vozy poháru 2WD stala třináctá rychlostní zkouška. Dosud vedoucí pozici vyklidil po technických problémech Rakušan Julian Wagner a z průběžně druhého místa havaroval Robert Hordossy.
Absolutní pořadí 46. Rallye Český Krumlov:1. Kopecký / Dresler – Škoda Fabia R5 1:32,33,52. Pech / Uhel – Ford Fiesta R5 +1:56,53. Černý / Černohorský – Ford Fiesta R5 +2:30,04. Mareš / Hloušek – Škoda Fabia R5 +2:37,05. Štajf / Ehlová – Škoda Fabia R5 +4:09,76. Dohnal / Ernst – Ford Focus WRC +4:29,47. Jakeš / Machů – Škoda Fabia S2000 +6:01,78. Odložilík / Tureček – Ford Fiesta R5 +6:06,29. Štochl / Vacková – Škoda Fabia R5 +6:43,110. Pospíšilík / Hovorka – Škoda Fabia R5 +7:36,5
Zdroj: Dalibor Benych, Rally Český Krumlov
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.