Až do první šestice pořadí MČR 2018 vynesly posádku Václav Kopáček – Barbora Rendlová výsledky z úvodních soutěží sezóny. Další zastávkou prestižního seriálu je pro tým Duck Racing oblíbená Rallye Český Krumlov, která se pojede už o tomto víkendu.
Uplynulo už několik týdnů od skvělého úspěchu Václava Kopáčka a Barbory Rendlové na nejstarší české soutěži, Rallye Šumava Klatovy. V Klatovech dobyla sympatická dvojice s Fordem Fiesta R5 v barvách týmu Duck Racing vynikající pátou příčku a získala tak další cenné body do národního šampionátu. V něm mají v tuto chvíli shodný počet bodů jako předloňští vicemistři republiky Černý s Černohorským. „Rádi bychom samozřejmě další body dovezli i z Rallye Český Krumlov,“ říká Kopáček a pokračuje: „Našimi limity jsou ale nadále finance. Opět jsme se museli obejít bez předstartovního testování, do auta se tak vrátíme až na shakedownu. Ten má navíc na jihočeské soutěži specifický charakter, jede se na budějovickém výstavišti a tam je potřeba si spíše hlídat obrubníky, než přemýšlet o změnách nastavení vozu. Snad jsme ale od Šumavy tolik nezapomněli a hned na první rychlostní zkoušce se dokážeme vrátit do závodního rytmu."
"Jsem docela zvědavý, jaké nás čeká počasí. Pokud by zapršelo, bylo by to pro nás něco zcela nového. Mně vždy mokro vyhovovalo a dařilo se mi v těžkých podmínkách zajíždět dobré časy, ale tohle by bylo jiné. U vozu kategorie R5 si totiž zatím neumím představit, jak by se chovalo a možná bych ještě víc přemýšlel například o tom, kdy je ten správný moment pro brzdění. Pneumatiky Pirelli jsou i pro takové podmínky skvělé, já bych ale v každém případě byl mnohem raději, kdyby zapršelo důkladněji, než aby jen krápalo. Nejhorší pro mne je totiž nejistota, zda bude za zatáčkou trať mokrá nebo suchá. Na druhou stranu, na trati jsou místy nové asfalty a ty by za deště mohly být zrádné a mohly by pořádně klouzat. Mnohde ale zůstaly tratě úzké a rozbitější a takové já mám moc rád, i díky nim českokrumlovská soutěž moc líbí,“ říká blovický pilot. Ten se v mezidobí zúčastnil také tzv. Podbrdského setkání legend, kde oprášil i svoje starší Subaru Impreza STi. Po prestižní vteřinkové bitvě s Janem Sýkorou celé klání dokonce vyhrál a opět tak prokázal svou rychlost.
„Na Rallye Český Krumlov to bude ale něco úplně jiného,“ upozorňuje spolujezdkyně Rendlová a vysvětluje: „Bude nás čekat mnohem početnější konkurence a náročnější tratě, navíc se opět vrátíme do R-pětky. S ní se dá jezdit rychle, je ale také hodně drahá a my bychom ji moc neradi poškodili. Moc nás ale těší, že dostaneme další šanci se s ní svézt, za což vděčíme samozřejmě především Petru Kačírkovi a jeho týmu Duck Racing, také ale všem týmovým partnerům a v neposlední řadě našim fanouškům! Bez nich by nás závodění nebavilo a my moc doufáme, že jich bude spousta jak u trati, tak v servisní zóně,“ usmívá se Barbora Rendlová. Dodejme ještě, že Ford Fiesta R5 v barvách Duck Racingu tentokrát ponese startovní číslo 12.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.