Až do první šestice pořadí MČR 2018 vynesly posádku Václav Kopáček – Barbora Rendlová výsledky z úvodních soutěží sezóny. Další zastávkou prestižního seriálu je pro tým Duck Racing oblíbená Rallye Český Krumlov, která se pojede už o tomto víkendu.
Uplynulo už několik týdnů od skvělého úspěchu Václava Kopáčka a Barbory Rendlové na nejstarší české soutěži, Rallye Šumava Klatovy. V Klatovech dobyla sympatická dvojice s Fordem Fiesta R5 v barvách týmu Duck Racing vynikající pátou příčku a získala tak další cenné body do národního šampionátu. V něm mají v tuto chvíli shodný počet bodů jako předloňští vicemistři republiky Černý s Černohorským. „Rádi bychom samozřejmě další body dovezli i z Rallye Český Krumlov,“ říká Kopáček a pokračuje: „Našimi limity jsou ale nadále finance. Opět jsme se museli obejít bez předstartovního testování, do auta se tak vrátíme až na shakedownu. Ten má navíc na jihočeské soutěži specifický charakter, jede se na budějovickém výstavišti a tam je potřeba si spíše hlídat obrubníky, než přemýšlet o změnách nastavení vozu. Snad jsme ale od Šumavy tolik nezapomněli a hned na první rychlostní zkoušce se dokážeme vrátit do závodního rytmu."
"Jsem docela zvědavý, jaké nás čeká počasí. Pokud by zapršelo, bylo by to pro nás něco zcela nového. Mně vždy mokro vyhovovalo a dařilo se mi v těžkých podmínkách zajíždět dobré časy, ale tohle by bylo jiné. U vozu kategorie R5 si totiž zatím neumím představit, jak by se chovalo a možná bych ještě víc přemýšlel například o tom, kdy je ten správný moment pro brzdění. Pneumatiky Pirelli jsou i pro takové podmínky skvělé, já bych ale v každém případě byl mnohem raději, kdyby zapršelo důkladněji, než aby jen krápalo. Nejhorší pro mne je totiž nejistota, zda bude za zatáčkou trať mokrá nebo suchá. Na druhou stranu, na trati jsou místy nové asfalty a ty by za deště mohly být zrádné a mohly by pořádně klouzat. Mnohde ale zůstaly tratě úzké a rozbitější a takové já mám moc rád, i díky nim českokrumlovská soutěž moc líbí,“ říká blovický pilot. Ten se v mezidobí zúčastnil také tzv. Podbrdského setkání legend, kde oprášil i svoje starší Subaru Impreza STi. Po prestižní vteřinkové bitvě s Janem Sýkorou celé klání dokonce vyhrál a opět tak prokázal svou rychlost.
„Na Rallye Český Krumlov to bude ale něco úplně jiného,“ upozorňuje spolujezdkyně Rendlová a vysvětluje: „Bude nás čekat mnohem početnější konkurence a náročnější tratě, navíc se opět vrátíme do R-pětky. S ní se dá jezdit rychle, je ale také hodně drahá a my bychom ji moc neradi poškodili. Moc nás ale těší, že dostaneme další šanci se s ní svézt, za což vděčíme samozřejmě především Petru Kačírkovi a jeho týmu Duck Racing, také ale všem týmovým partnerům a v neposlední řadě našim fanouškům! Bez nich by nás závodění nebavilo a my moc doufáme, že jich bude spousta jak u trati, tak v servisní zóně,“ usmívá se Barbora Rendlová. Dodejme ještě, že Ford Fiesta R5 v barvách Duck Racingu tentokrát ponese startovní číslo 12.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).