Až do první šestice pořadí MČR 2018 vynesly posádku Václav Kopáček – Barbora Rendlová výsledky z úvodních soutěží sezóny. Další zastávkou prestižního seriálu je pro tým Duck Racing oblíbená Rallye Český Krumlov, která se pojede už o tomto víkendu.
Uplynulo už několik týdnů od skvělého úspěchu Václava Kopáčka a Barbory Rendlové na nejstarší české soutěži, Rallye Šumava Klatovy. V Klatovech dobyla sympatická dvojice s Fordem Fiesta R5 v barvách týmu Duck Racing vynikající pátou příčku a získala tak další cenné body do národního šampionátu. V něm mají v tuto chvíli shodný počet bodů jako předloňští vicemistři republiky Černý s Černohorským. „Rádi bychom samozřejmě další body dovezli i z Rallye Český Krumlov,“ říká Kopáček a pokračuje: „Našimi limity jsou ale nadále finance. Opět jsme se museli obejít bez předstartovního testování, do auta se tak vrátíme až na shakedownu. Ten má navíc na jihočeské soutěži specifický charakter, jede se na budějovickém výstavišti a tam je potřeba si spíše hlídat obrubníky, než přemýšlet o změnách nastavení vozu. Snad jsme ale od Šumavy tolik nezapomněli a hned na první rychlostní zkoušce se dokážeme vrátit do závodního rytmu."
"Jsem docela zvědavý, jaké nás čeká počasí. Pokud by zapršelo, bylo by to pro nás něco zcela nového. Mně vždy mokro vyhovovalo a dařilo se mi v těžkých podmínkách zajíždět dobré časy, ale tohle by bylo jiné. U vozu kategorie R5 si totiž zatím neumím představit, jak by se chovalo a možná bych ještě víc přemýšlel například o tom, kdy je ten správný moment pro brzdění. Pneumatiky Pirelli jsou i pro takové podmínky skvělé, já bych ale v každém případě byl mnohem raději, kdyby zapršelo důkladněji, než aby jen krápalo. Nejhorší pro mne je totiž nejistota, zda bude za zatáčkou trať mokrá nebo suchá. Na druhou stranu, na trati jsou místy nové asfalty a ty by za deště mohly být zrádné a mohly by pořádně klouzat. Mnohde ale zůstaly tratě úzké a rozbitější a takové já mám moc rád, i díky nim českokrumlovská soutěž moc líbí,“ říká blovický pilot. Ten se v mezidobí zúčastnil také tzv. Podbrdského setkání legend, kde oprášil i svoje starší Subaru Impreza STi. Po prestižní vteřinkové bitvě s Janem Sýkorou celé klání dokonce vyhrál a opět tak prokázal svou rychlost.
„Na Rallye Český Krumlov to bude ale něco úplně jiného,“ upozorňuje spolujezdkyně Rendlová a vysvětluje: „Bude nás čekat mnohem početnější konkurence a náročnější tratě, navíc se opět vrátíme do R-pětky. S ní se dá jezdit rychle, je ale také hodně drahá a my bychom ji moc neradi poškodili. Moc nás ale těší, že dostaneme další šanci se s ní svézt, za což vděčíme samozřejmě především Petru Kačírkovi a jeho týmu Duck Racing, také ale všem týmovým partnerům a v neposlední řadě našim fanouškům! Bez nich by nás závodění nebavilo a my moc doufáme, že jich bude spousta jak u trati, tak v servisní zóně,“ usmívá se Barbora Rendlová. Dodejme ještě, že Ford Fiesta R5 v barvách Duck Racingu tentokrát ponese startovní číslo 12.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.