Až do první šestice pořadí MČR 2018 vynesly posádku Václav Kopáček – Barbora Rendlová výsledky z úvodních soutěží sezóny. Další zastávkou prestižního seriálu je pro tým Duck Racing oblíbená Rallye Český Krumlov, která se pojede už o tomto víkendu.
Uplynulo už několik týdnů od skvělého úspěchu Václava Kopáčka a Barbory Rendlové na nejstarší české soutěži, Rallye Šumava Klatovy. V Klatovech dobyla sympatická dvojice s Fordem Fiesta R5 v barvách týmu Duck Racing vynikající pátou příčku a získala tak další cenné body do národního šampionátu. V něm mají v tuto chvíli shodný počet bodů jako předloňští vicemistři republiky Černý s Černohorským. „Rádi bychom samozřejmě další body dovezli i z Rallye Český Krumlov,“ říká Kopáček a pokračuje: „Našimi limity jsou ale nadále finance. Opět jsme se museli obejít bez předstartovního testování, do auta se tak vrátíme až na shakedownu. Ten má navíc na jihočeské soutěži specifický charakter, jede se na budějovickém výstavišti a tam je potřeba si spíše hlídat obrubníky, než přemýšlet o změnách nastavení vozu. Snad jsme ale od Šumavy tolik nezapomněli a hned na první rychlostní zkoušce se dokážeme vrátit do závodního rytmu."
"Jsem docela zvědavý, jaké nás čeká počasí. Pokud by zapršelo, bylo by to pro nás něco zcela nového. Mně vždy mokro vyhovovalo a dařilo se mi v těžkých podmínkách zajíždět dobré časy, ale tohle by bylo jiné. U vozu kategorie R5 si totiž zatím neumím představit, jak by se chovalo a možná bych ještě víc přemýšlel například o tom, kdy je ten správný moment pro brzdění. Pneumatiky Pirelli jsou i pro takové podmínky skvělé, já bych ale v každém případě byl mnohem raději, kdyby zapršelo důkladněji, než aby jen krápalo. Nejhorší pro mne je totiž nejistota, zda bude za zatáčkou trať mokrá nebo suchá. Na druhou stranu, na trati jsou místy nové asfalty a ty by za deště mohly být zrádné a mohly by pořádně klouzat. Mnohde ale zůstaly tratě úzké a rozbitější a takové já mám moc rád, i díky nim českokrumlovská soutěž moc líbí,“ říká blovický pilot. Ten se v mezidobí zúčastnil také tzv. Podbrdského setkání legend, kde oprášil i svoje starší Subaru Impreza STi. Po prestižní vteřinkové bitvě s Janem Sýkorou celé klání dokonce vyhrál a opět tak prokázal svou rychlost.
„Na Rallye Český Krumlov to bude ale něco úplně jiného,“ upozorňuje spolujezdkyně Rendlová a vysvětluje: „Bude nás čekat mnohem početnější konkurence a náročnější tratě, navíc se opět vrátíme do R-pětky. S ní se dá jezdit rychle, je ale také hodně drahá a my bychom ji moc neradi poškodili. Moc nás ale těší, že dostaneme další šanci se s ní svézt, za což vděčíme samozřejmě především Petru Kačírkovi a jeho týmu Duck Racing, také ale všem týmovým partnerům a v neposlední řadě našim fanouškům! Bez nich by nás závodění nebavilo a my moc doufáme, že jich bude spousta jak u trati, tak v servisní zóně,“ usmívá se Barbora Rendlová. Dodejme ještě, že Ford Fiesta R5 v barvách Duck Racingu tentokrát ponese startovní číslo 12.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?