Tento víkend budou Jižní Čechy (Český Krumlov a České Budějovice) hostit třetí závod Mistrovství České republiky v rally.
Historické město Český Krumlov bude kulisou dalšího velkého svátku automobilového sportu, kterého se zúčastní také tým GK Forge Kowax Racing. Bratři Szejové se utkají s velmi zkušenými protivníky, cílem bude vylepšit osmé místo získané před třemi týdny na Rallye Šumava Klatovy.
V rámci letošního ročníku Rallye Český Krumlov se odjede nejen třetí podnik Mistrovství České republiky v rally, ale také několik dalších doprovodných závodů. Jedná se o třetí závod českého šampionátu v rally historických vozidel, diváci se mohou těšit i na Legendy. A co více, součástí je také závod vozidel s alternativním pohonem a závod RC modelů na dálkové ovládání. Díky tomu budou moci návštěvníci soutěže a fanoušci rally obdivovat více než stovku vozidel. Jarek a Marcin Szejové změří své síly se šestnácti rivaly ve vozech specifikace R5 nebo WRC, mezi nimi bude i lídr českého šampionátu a druhý muž světového seriálu WRC2 Jan Kopecký. Tovární jezdec Škody Motorsport na domácích tratích vyhrál už 19 závodů za sebou.
Harmonogram třetího závodu českého šampionátu čítá 15 rychlostních zkoušek, které tvoří trasu o celkové délce necelých 160 kilometrů. Konfrontace se silnými českými soupeři nebude jistě jednoduchá, přesto je cílem týmu z Ustroně vylepšení letošního nejlepšího umístění, kterým bylo osmé místo v posledním závodě Rallye Šumava Klatovy.
Závod odstartuje v pátek odpoledne v 15:35, kdy závodníci vyjedou na výjimečnou diváckou RZ na výstavišti v Českých Budějovicích, nacházející se vedle servisního parku. To umožní fanouškům obdivovat na jednom místě nejen mechaniky pracující na závodních vozech, ale také jezdce a navigátory bojující o nejlepší čas. Vítěze třetího podniku Mistrovství ČR v rally a výsledek polského týmu poznáme v sobotu kolem 16:30, kdy se první závodníci objeví v cíli poslední rychlostní zkoušky. Následně je čeká přesun na cílovou rampu do Jelení zahrady v Českém Krumlově.
Jarek Szeja: Tento rok měl pro nás být příležitostí využít zkušenosti získané v loňské sezóně za volantem ´er pětky´. Neočekával jsem, že to půjde hladce a že se výsledky dostaví samy od sebe. Už v Česku závodím dlouho a vím, že udržet se na předních příčkách je nezvykle těžké, protože počet dobrých závodníků v nejlepších autech roste každým závodem. Nic to neubírá na faktu, že právě silná konkurence je pro nás zábavou a motivací. Jsem rád, že jsme schopni měřit se s opravdovou sportovní výzvou. Český Krumlov se zdá být tiché a klidné město, které zaplňují turisté, ale tratě kolem něj jsou rychlé a zrádné. Kopcovitý terén vytváří těžké podmínky a technické pasáže zase zajímavé rychlostní zkoušky, kterými je Česko známé. Chceme jet rychleji než v předchozích závodech, ale nezapomeneme ani na potřebnou pokoru. Bude důležité vůbec do cíle dojet a pak teprve myslet na výsledek.
Marcin Szeja: Rallye Český Krumlov je zajímavý, ale také velmi těžký závod. Třikrát jsme zde startovali a víme, že zdejší rychlostní zkoušky jsou dost specifické. Doufám, že nám vyjde počasí, které nám o něco usnadní souboje s konkurencí. Mám na mysli déšť a mokrý povrch, který je na jihu Čech téměř tradicí. Účast na Rallye Český Krumlov je pro nás vždy příjemný zážitek, protože organizátoři připravují opravdovou oslavu rally sportu, která vždy táhne davy fanoušků. Nechybí dodatečné atrakce, RZ v těsné blízkosti servisního parku nebo noční zkoušky. Doufám, že si se vším dobře poradíme a vrátíme se domů se skvělým výsledkem.
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobráběčství, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní Krytiny Pniok Sylwester a mediální partneři Motowizja a portál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Zdroj: GK Forge Rally Team
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?