Tento víkend budou Jižní Čechy (Český Krumlov a České Budějovice) hostit třetí závod Mistrovství České republiky v rally.
Historické město Český Krumlov bude kulisou dalšího velkého svátku automobilového sportu, kterého se zúčastní také tým GK Forge Kowax Racing. Bratři Szejové se utkají s velmi zkušenými protivníky, cílem bude vylepšit osmé místo získané před třemi týdny na Rallye Šumava Klatovy.
V rámci letošního ročníku Rallye Český Krumlov se odjede nejen třetí podnik Mistrovství České republiky v rally, ale také několik dalších doprovodných závodů. Jedná se o třetí závod českého šampionátu v rally historických vozidel, diváci se mohou těšit i na Legendy. A co více, součástí je také závod vozidel s alternativním pohonem a závod RC modelů na dálkové ovládání. Díky tomu budou moci návštěvníci soutěže a fanoušci rally obdivovat více než stovku vozidel. Jarek a Marcin Szejové změří své síly se šestnácti rivaly ve vozech specifikace R5 nebo WRC, mezi nimi bude i lídr českého šampionátu a druhý muž světového seriálu WRC2 Jan Kopecký. Tovární jezdec Škody Motorsport na domácích tratích vyhrál už 19 závodů za sebou.
Harmonogram třetího závodu českého šampionátu čítá 15 rychlostních zkoušek, které tvoří trasu o celkové délce necelých 160 kilometrů. Konfrontace se silnými českými soupeři nebude jistě jednoduchá, přesto je cílem týmu z Ustroně vylepšení letošního nejlepšího umístění, kterým bylo osmé místo v posledním závodě Rallye Šumava Klatovy.
Závod odstartuje v pátek odpoledne v 15:35, kdy závodníci vyjedou na výjimečnou diváckou RZ na výstavišti v Českých Budějovicích, nacházející se vedle servisního parku. To umožní fanouškům obdivovat na jednom místě nejen mechaniky pracující na závodních vozech, ale také jezdce a navigátory bojující o nejlepší čas. Vítěze třetího podniku Mistrovství ČR v rally a výsledek polského týmu poznáme v sobotu kolem 16:30, kdy se první závodníci objeví v cíli poslední rychlostní zkoušky. Následně je čeká přesun na cílovou rampu do Jelení zahrady v Českém Krumlově.
Jarek Szeja: Tento rok měl pro nás být příležitostí využít zkušenosti získané v loňské sezóně za volantem ´er pětky´. Neočekával jsem, že to půjde hladce a že se výsledky dostaví samy od sebe. Už v Česku závodím dlouho a vím, že udržet se na předních příčkách je nezvykle těžké, protože počet dobrých závodníků v nejlepších autech roste každým závodem. Nic to neubírá na faktu, že právě silná konkurence je pro nás zábavou a motivací. Jsem rád, že jsme schopni měřit se s opravdovou sportovní výzvou. Český Krumlov se zdá být tiché a klidné město, které zaplňují turisté, ale tratě kolem něj jsou rychlé a zrádné. Kopcovitý terén vytváří těžké podmínky a technické pasáže zase zajímavé rychlostní zkoušky, kterými je Česko známé. Chceme jet rychleji než v předchozích závodech, ale nezapomeneme ani na potřebnou pokoru. Bude důležité vůbec do cíle dojet a pak teprve myslet na výsledek.
Marcin Szeja: Rallye Český Krumlov je zajímavý, ale také velmi těžký závod. Třikrát jsme zde startovali a víme, že zdejší rychlostní zkoušky jsou dost specifické. Doufám, že nám vyjde počasí, které nám o něco usnadní souboje s konkurencí. Mám na mysli déšť a mokrý povrch, který je na jihu Čech téměř tradicí. Účast na Rallye Český Krumlov je pro nás vždy příjemný zážitek, protože organizátoři připravují opravdovou oslavu rally sportu, která vždy táhne davy fanoušků. Nechybí dodatečné atrakce, RZ v těsné blízkosti servisního parku nebo noční zkoušky. Doufám, že si se vším dobře poradíme a vrátíme se domů se skvělým výsledkem.
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobráběčství, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní Krytiny Pniok Sylwester a mediální partneři Motowizja a portál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Zdroj: GK Forge Rally Team
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?