Tento víkend budou Jižní Čechy (Český Krumlov a České Budějovice) hostit třetí závod Mistrovství České republiky v rally.
Historické město Český Krumlov bude kulisou dalšího velkého svátku automobilového sportu, kterého se zúčastní také tým GK Forge Kowax Racing. Bratři Szejové se utkají s velmi zkušenými protivníky, cílem bude vylepšit osmé místo získané před třemi týdny na Rallye Šumava Klatovy.
V rámci letošního ročníku Rallye Český Krumlov se odjede nejen třetí podnik Mistrovství České republiky v rally, ale také několik dalších doprovodných závodů. Jedná se o třetí závod českého šampionátu v rally historických vozidel, diváci se mohou těšit i na Legendy. A co více, součástí je také závod vozidel s alternativním pohonem a závod RC modelů na dálkové ovládání. Díky tomu budou moci návštěvníci soutěže a fanoušci rally obdivovat více než stovku vozidel. Jarek a Marcin Szejové změří své síly se šestnácti rivaly ve vozech specifikace R5 nebo WRC, mezi nimi bude i lídr českého šampionátu a druhý muž světového seriálu WRC2 Jan Kopecký. Tovární jezdec Škody Motorsport na domácích tratích vyhrál už 19 závodů za sebou.
Harmonogram třetího závodu českého šampionátu čítá 15 rychlostních zkoušek, které tvoří trasu o celkové délce necelých 160 kilometrů. Konfrontace se silnými českými soupeři nebude jistě jednoduchá, přesto je cílem týmu z Ustroně vylepšení letošního nejlepšího umístění, kterým bylo osmé místo v posledním závodě Rallye Šumava Klatovy.
Závod odstartuje v pátek odpoledne v 15:35, kdy závodníci vyjedou na výjimečnou diváckou RZ na výstavišti v Českých Budějovicích, nacházející se vedle servisního parku. To umožní fanouškům obdivovat na jednom místě nejen mechaniky pracující na závodních vozech, ale také jezdce a navigátory bojující o nejlepší čas. Vítěze třetího podniku Mistrovství ČR v rally a výsledek polského týmu poznáme v sobotu kolem 16:30, kdy se první závodníci objeví v cíli poslední rychlostní zkoušky. Následně je čeká přesun na cílovou rampu do Jelení zahrady v Českém Krumlově.
Jarek Szeja: Tento rok měl pro nás být příležitostí využít zkušenosti získané v loňské sezóně za volantem ´er pětky´. Neočekával jsem, že to půjde hladce a že se výsledky dostaví samy od sebe. Už v Česku závodím dlouho a vím, že udržet se na předních příčkách je nezvykle těžké, protože počet dobrých závodníků v nejlepších autech roste každým závodem. Nic to neubírá na faktu, že právě silná konkurence je pro nás zábavou a motivací. Jsem rád, že jsme schopni měřit se s opravdovou sportovní výzvou. Český Krumlov se zdá být tiché a klidné město, které zaplňují turisté, ale tratě kolem něj jsou rychlé a zrádné. Kopcovitý terén vytváří těžké podmínky a technické pasáže zase zajímavé rychlostní zkoušky, kterými je Česko známé. Chceme jet rychleji než v předchozích závodech, ale nezapomeneme ani na potřebnou pokoru. Bude důležité vůbec do cíle dojet a pak teprve myslet na výsledek.
Marcin Szeja: Rallye Český Krumlov je zajímavý, ale také velmi těžký závod. Třikrát jsme zde startovali a víme, že zdejší rychlostní zkoušky jsou dost specifické. Doufám, že nám vyjde počasí, které nám o něco usnadní souboje s konkurencí. Mám na mysli déšť a mokrý povrch, který je na jihu Čech téměř tradicí. Účast na Rallye Český Krumlov je pro nás vždy příjemný zážitek, protože organizátoři připravují opravdovou oslavu rally sportu, která vždy táhne davy fanoušků. Nechybí dodatečné atrakce, RZ v těsné blízkosti servisního parku nebo noční zkoušky. Doufám, že si se vším dobře poradíme a vrátíme se domů se skvělým výsledkem.
V sezóně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobráběčství, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní Krytiny Pniok Sylwester a mediální partneři Motowizja a portál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Zdroj: GK Forge Rally Team
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).