46. ročník českokrumlovské rallye přivítá o tomto víkendu na 137 soutěžních posádek, mezi kterými nechybí EuroOil-invelt team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem, čtyřnásobnými vítězi této soutěže.
EuroOil-invelt team se v přípravě zaměřil především na specifika jihočeského závodu. Déšť je zde místní tradicí, stejně jako odlišný charakter rychlostních zkoušek. „Do Krumlova musíme jet připraveni na mokro a proměnlivé počasí. Na to, že se pojede alespoň chvilku v dešti se dá každý rok vsadit,“ říká přesvědčivě Václav Pech jun. a pokračuje: „Krumlov je těžká rallye s úzkými rychlostkami a spoustou skákacích horizontů. I když se těším, mám z této soutěže velký respekt a je velmi obtížné zde neudělat chybu.“
Na své si přijdou i fanoušci, kteří se k trati nedostanou, Česká televize vysílá v pátek přímý přenos ze dvou průjezdů speciální rychlostní zkoušky na výstavišti v Českých Budějovicích. „Tuto rychlostku zrovna nemiluju, jede se mezi obrubníkama a v těsné blízkosti servisní zóny. Takže nás mechanici pořádně hecují, že chtějí vidět nějaké parády, když se konečně mohou také jednou dívat. Pak je vždy k „chybičce“ blízko,“ směje se V. Pech. Tomu po problémech s krční páteří na konci loňského roku chybí dohnat ještě trochu fyzičku a úpravou své váhy odlehčit závodnímu vozu.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 18.5. v 15.30 hodin na výstavišti v Českých Budějovicích a do cíle v českokrumlovské Jelení zahradě přijede první posádka po absolvování tratě dlouhé 532km v sobotu 19.5. v 16.35 hodin.
EuroOil-invelt team zve všechny příznivce motosportu na tuto rallye.
Zdroj: Media Václava Pecha
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?