Úspěšný příběh modelu ŠKODA FABIA R5 pokračuje. ŠKODA FABIA R5 je nejúspěšnějším závodním vozem v historii ŠKODA AUTO. ŠKODA dodala vůz s pořadovým číslem 200 soukromému týmu SRT z Litvy. 89 privátních týmů z 30 zemí vyhrálo s vozem ŠKODA FABIA R5 celkem 414 soutěží a 14 národních titulů v sezóně 2017. V sezóně 2018 tovární tým ŠKODA zvítězil ve čtyřech z pěti soutěží letošního mistrovství světa (WRC 2).
Mladá Boleslav, 16. květen 2018 – Úspěšný příběh modelu ŠKODA FABIA R5 pokračuje. ŠKODA předala vůz s pořadovým číslem 200 do soukromých rukou. Marcis Kenavs, ředitel zákaznického ŠKODA týmu Sports Racing Technologies (SRT), si v Mladé Boleslavi v ústředí týmu ŠKODA Motorsport převzal klíče od svého již šestého vozu ŠKODA FABIA R5. ŠKODA FABIA R5 se stala úspěšnou okamžitě po své homologaci 1. dubna 2015. Zákazníci, jako je tým SRT, soutěží s vozy ŠKODA FABIA R5 doslova po celém světě. ŠKODA FABIA R5 ale není pouze obchodním úspěchem, tento český soutěžní vůz je také etalonem své kategorie. V roce 2017 byly posádky ŠKODA v mistrovství světa (WRC 2) i v regionálních a národních šampionátech k neporažení. Během pěti měsíců sezóny 2018 posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport zvítězily ve čtyřech z pěti odjetých soutěží mistrovství světa (WRC 2) a současně vedou v celkovém pořadí.
Nejúspěšnější sezónou týmu ŠKODA Motorsport byl rok 2017: Pontus Tidemand se spolujezdcem Jonasem Anderssonem vybojovali titul mistrů světa kategorie WRC 2 a ŠKODA získala mistrovský titul rovněž v hodnocení týmů (WRC 2). Mistři České republiky Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem jsou pomyslně na špici mezi posádkami, které získali 14 národních titulů po světě. Také v šampionátech FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC), FIA Middle East Rally Championship (MERC), FIA South American Rally Championship (CODASUR) a FIA African Rally Championship (ARC) zvítězily posádky jedoucí s vozem ŠKODA FABIA R5.
Dosud bylo 89 zákazníkům ze 30 zemí dodáno 200 vozů ŠKODA FABIA R5. Tyto vozy již vyhrály ve 414 rally konaných v 57 zemích. Úspěšný příběh z českého soutěžního vozu vytváří skutečného ambasadora své značky doslova po celém světě. I když značka ŠKODA není oficiálně zastoupena na japonském trhu, rallyový tým Cusco Team s jezdcem Yuyaou Sumiyamou dovezl právě do Japonska vůz ŠKODA FABIA R5 a aktuálně s ním vede v Asijsko-pacifickém šampionátu.
V roce 2018 se tým ŠKODA Motorsport ještě více zaměřuje na služby pro zákazníky. I to je důvod, proč nová sezóna začala pro zákazníky ŠKODA velmi slibně. V mistrovství Evropy v kategorii U 28 aktuálně drží tři místa v celkovém hodnocení jezdci Fabian Kreim (ŠKODA AUTO Deutschland), Nikolay Gryazin (Sports Racing Technologies/SRT) a Chris Ingram (Toksport WRT) – všichni jedou s vozem ŠKODA FABIA R5.
I když jezdci s vozy ŠKODA FABIA R5 vedou ve 14 evropských národních mistrovstvích, úspěch českého soutěžního vozu je skutečně globální. Posádky ŠKODA aktuálně vedou ve FIA Asijsko pacifickém šampionátu, stejně jako v národních mistrovstvích v Jižní Americe (Paraguay), na Středním východě (Libanon) a v Africe (Mauricius).
Základem pokračujícího celosvětového úspěchu vozu ŠKODA FABIA R5 je jeho neustálé zdokonalování. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek sdělil: „V minulosti jsme se při vývoji vozu ŠKODA FABIA R5 zaměřovali na spolehlivost. Díky tomu žádný z továrních vozů v sezóně 2017 neodstoupil z důvodu technické závady. Zásluhou přítomnosti našeho továrního týmu v mistrovství světa máme mnoho podnětů pro další vývoj, který z vozu ŠKODA FABIA R5 vytvořil nejlepší vůz své kategorie. V roce 2018 bude konkurence ještě silnější. I když stojíme proti novým vozům kategorie R5 našich soupeřů, jsme velmi dobře připraveni. Našim zákaznickým týmům nyní nabízíme možnost zdokonalení přeplňovaného motoru vozu ŠKODA FABIA R5 o objemu 1,6l, které přinese lepší průběh točivého momentu, výkonu i dodávky výkonu.“
Zdroj: ŠKODA Motorsport
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?