Úspěšný příběh modelu ŠKODA FABIA R5 pokračuje. ŠKODA FABIA R5 je nejúspěšnějším závodním vozem v historii ŠKODA AUTO. ŠKODA dodala vůz s pořadovým číslem 200 soukromému týmu SRT z Litvy. 89 privátních týmů z 30 zemí vyhrálo s vozem ŠKODA FABIA R5 celkem 414 soutěží a 14 národních titulů v sezóně 2017. V sezóně 2018 tovární tým ŠKODA zvítězil ve čtyřech z pěti soutěží letošního mistrovství světa (WRC 2).
Mladá Boleslav, 16. květen 2018 – Úspěšný příběh modelu ŠKODA FABIA R5 pokračuje. ŠKODA předala vůz s pořadovým číslem 200 do soukromých rukou. Marcis Kenavs, ředitel zákaznického ŠKODA týmu Sports Racing Technologies (SRT), si v Mladé Boleslavi v ústředí týmu ŠKODA Motorsport převzal klíče od svého již šestého vozu ŠKODA FABIA R5. ŠKODA FABIA R5 se stala úspěšnou okamžitě po své homologaci 1. dubna 2015. Zákazníci, jako je tým SRT, soutěží s vozy ŠKODA FABIA R5 doslova po celém světě. ŠKODA FABIA R5 ale není pouze obchodním úspěchem, tento český soutěžní vůz je také etalonem své kategorie. V roce 2017 byly posádky ŠKODA v mistrovství světa (WRC 2) i v regionálních a národních šampionátech k neporažení. Během pěti měsíců sezóny 2018 posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport zvítězily ve čtyřech z pěti odjetých soutěží mistrovství světa (WRC 2) a současně vedou v celkovém pořadí.
Nejúspěšnější sezónou týmu ŠKODA Motorsport byl rok 2017: Pontus Tidemand se spolujezdcem Jonasem Anderssonem vybojovali titul mistrů světa kategorie WRC 2 a ŠKODA získala mistrovský titul rovněž v hodnocení týmů (WRC 2). Mistři České republiky Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem jsou pomyslně na špici mezi posádkami, které získali 14 národních titulů po světě. Také v šampionátech FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC), FIA Middle East Rally Championship (MERC), FIA South American Rally Championship (CODASUR) a FIA African Rally Championship (ARC) zvítězily posádky jedoucí s vozem ŠKODA FABIA R5.
Dosud bylo 89 zákazníkům ze 30 zemí dodáno 200 vozů ŠKODA FABIA R5. Tyto vozy již vyhrály ve 414 rally konaných v 57 zemích. Úspěšný příběh z českého soutěžního vozu vytváří skutečného ambasadora své značky doslova po celém světě. I když značka ŠKODA není oficiálně zastoupena na japonském trhu, rallyový tým Cusco Team s jezdcem Yuyaou Sumiyamou dovezl právě do Japonska vůz ŠKODA FABIA R5 a aktuálně s ním vede v Asijsko-pacifickém šampionátu.
V roce 2018 se tým ŠKODA Motorsport ještě více zaměřuje na služby pro zákazníky. I to je důvod, proč nová sezóna začala pro zákazníky ŠKODA velmi slibně. V mistrovství Evropy v kategorii U 28 aktuálně drží tři místa v celkovém hodnocení jezdci Fabian Kreim (ŠKODA AUTO Deutschland), Nikolay Gryazin (Sports Racing Technologies/SRT) a Chris Ingram (Toksport WRT) – všichni jedou s vozem ŠKODA FABIA R5.
I když jezdci s vozy ŠKODA FABIA R5 vedou ve 14 evropských národních mistrovstvích, úspěch českého soutěžního vozu je skutečně globální. Posádky ŠKODA aktuálně vedou ve FIA Asijsko pacifickém šampionátu, stejně jako v národních mistrovstvích v Jižní Americe (Paraguay), na Středním východě (Libanon) a v Africe (Mauricius).
Základem pokračujícího celosvětového úspěchu vozu ŠKODA FABIA R5 je jeho neustálé zdokonalování. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek sdělil: „V minulosti jsme se při vývoji vozu ŠKODA FABIA R5 zaměřovali na spolehlivost. Díky tomu žádný z továrních vozů v sezóně 2017 neodstoupil z důvodu technické závady. Zásluhou přítomnosti našeho továrního týmu v mistrovství světa máme mnoho podnětů pro další vývoj, který z vozu ŠKODA FABIA R5 vytvořil nejlepší vůz své kategorie. V roce 2018 bude konkurence ještě silnější. I když stojíme proti novým vozům kategorie R5 našich soupeřů, jsme velmi dobře připraveni. Našim zákaznickým týmům nyní nabízíme možnost zdokonalení přeplňovaného motoru vozu ŠKODA FABIA R5 o objemu 1,6l, které přinese lepší průběh točivého momentu, výkonu i dodávky výkonu.“
Zdroj: ŠKODA Motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.