Úspěšný příběh modelu ŠKODA FABIA R5 pokračuje. ŠKODA FABIA R5 je nejúspěšnějším závodním vozem v historii ŠKODA AUTO. ŠKODA dodala vůz s pořadovým číslem 200 soukromému týmu SRT z Litvy. 89 privátních týmů z 30 zemí vyhrálo s vozem ŠKODA FABIA R5 celkem 414 soutěží a 14 národních titulů v sezóně 2017. V sezóně 2018 tovární tým ŠKODA zvítězil ve čtyřech z pěti soutěží letošního mistrovství světa (WRC 2).
Mladá Boleslav, 16. květen 2018 – Úspěšný příběh modelu ŠKODA FABIA R5 pokračuje. ŠKODA předala vůz s pořadovým číslem 200 do soukromých rukou. Marcis Kenavs, ředitel zákaznického ŠKODA týmu Sports Racing Technologies (SRT), si v Mladé Boleslavi v ústředí týmu ŠKODA Motorsport převzal klíče od svého již šestého vozu ŠKODA FABIA R5. ŠKODA FABIA R5 se stala úspěšnou okamžitě po své homologaci 1. dubna 2015. Zákazníci, jako je tým SRT, soutěží s vozy ŠKODA FABIA R5 doslova po celém světě. ŠKODA FABIA R5 ale není pouze obchodním úspěchem, tento český soutěžní vůz je také etalonem své kategorie. V roce 2017 byly posádky ŠKODA v mistrovství světa (WRC 2) i v regionálních a národních šampionátech k neporažení. Během pěti měsíců sezóny 2018 posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport zvítězily ve čtyřech z pěti odjetých soutěží mistrovství světa (WRC 2) a současně vedou v celkovém pořadí.
Nejúspěšnější sezónou týmu ŠKODA Motorsport byl rok 2017: Pontus Tidemand se spolujezdcem Jonasem Anderssonem vybojovali titul mistrů světa kategorie WRC 2 a ŠKODA získala mistrovský titul rovněž v hodnocení týmů (WRC 2). Mistři České republiky Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem jsou pomyslně na špici mezi posádkami, které získali 14 národních titulů po světě. Také v šampionátech FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC), FIA Middle East Rally Championship (MERC), FIA South American Rally Championship (CODASUR) a FIA African Rally Championship (ARC) zvítězily posádky jedoucí s vozem ŠKODA FABIA R5.
Dosud bylo 89 zákazníkům ze 30 zemí dodáno 200 vozů ŠKODA FABIA R5. Tyto vozy již vyhrály ve 414 rally konaných v 57 zemích. Úspěšný příběh z českého soutěžního vozu vytváří skutečného ambasadora své značky doslova po celém světě. I když značka ŠKODA není oficiálně zastoupena na japonském trhu, rallyový tým Cusco Team s jezdcem Yuyaou Sumiyamou dovezl právě do Japonska vůz ŠKODA FABIA R5 a aktuálně s ním vede v Asijsko-pacifickém šampionátu.
V roce 2018 se tým ŠKODA Motorsport ještě více zaměřuje na služby pro zákazníky. I to je důvod, proč nová sezóna začala pro zákazníky ŠKODA velmi slibně. V mistrovství Evropy v kategorii U 28 aktuálně drží tři místa v celkovém hodnocení jezdci Fabian Kreim (ŠKODA AUTO Deutschland), Nikolay Gryazin (Sports Racing Technologies/SRT) a Chris Ingram (Toksport WRT) – všichni jedou s vozem ŠKODA FABIA R5.
I když jezdci s vozy ŠKODA FABIA R5 vedou ve 14 evropských národních mistrovstvích, úspěch českého soutěžního vozu je skutečně globální. Posádky ŠKODA aktuálně vedou ve FIA Asijsko pacifickém šampionátu, stejně jako v národních mistrovstvích v Jižní Americe (Paraguay), na Středním východě (Libanon) a v Africe (Mauricius).
Základem pokračujícího celosvětového úspěchu vozu ŠKODA FABIA R5 je jeho neustálé zdokonalování. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek sdělil: „V minulosti jsme se při vývoji vozu ŠKODA FABIA R5 zaměřovali na spolehlivost. Díky tomu žádný z továrních vozů v sezóně 2017 neodstoupil z důvodu technické závady. Zásluhou přítomnosti našeho továrního týmu v mistrovství světa máme mnoho podnětů pro další vývoj, který z vozu ŠKODA FABIA R5 vytvořil nejlepší vůz své kategorie. V roce 2018 bude konkurence ještě silnější. I když stojíme proti novým vozům kategorie R5 našich soupeřů, jsme velmi dobře připraveni. Našim zákaznickým týmům nyní nabízíme možnost zdokonalení přeplňovaného motoru vozu ŠKODA FABIA R5 o objemu 1,6l, které přinese lepší průběh točivého momentu, výkonu i dodávky výkonu.“
Zdroj: ŠKODA Motorsport
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.