Na vítězství ve třídě 8 při Rally Vyškov tentokrát vozy Minařík racing nedosáhly, přesto si domů posádky odvezly dvě sady pohárů – za druhé a třetí místo. Zásluhu na tom mají Jirka Hladík a Petr „Balvan“ Krajča.
Na začátku května pokračoval seriál jednodenních soutěží na Hané, a to Rally Vyškov. Pro přihlášené posádky byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami v délce 67,3 km. Ve startovním poli bychom mezi 89 posádkami našli i dvě posádky hájící barvy slušovického týmu Minařík racing. A byl to doslova a do písmene vražedný týmový souboj. Tým Lubomíra Minaříka totiž přivezl do Vyškova dva vozy Renault Clio Sport zařazené do třídy 8, kde startovalo osm posádek usilující o body do šampionátu. Se startovním číslem 39 vyrážel do vyškovského sprintu Jirka Hladík navigovaný Ivem Studeným. Pražský jezdec se pro letošní sezónu dal na cestu „hostování“ ve slušovickém týmu. Při prvním startu na Kopné byla ze seznamování s novým vozem i týmem stříbrná příčka ve třídě. Ve Vyškově si ale Jirka Hladík stanovil vyšší cíle a málem se mu tento cíl podařilo splnit. Do závodu vstoupili Hladík se Studeným čtvrtým časem na první zkoušce. Následně dvojice zrychlovala a po 5. RZ šla do vedení ve třídě. Do konce sprintu zbývaly dvě rychlostní zkoušky a Jiří měl před druhým Pavlem Řihákem náskok 13,5 vteřiny. Třetí v pořadí Pohlídal byl o další čtyři desetiny vteřiny pomalejší. Závěr rally ale nebyl takový, jaký by si Hladík představoval. Jirka Pohlídal mocně finišoval a Hladíka v závěrečné erzetě předstihl. Na cílové rampě byl mezi těmito soupeři rozdíl pouhých 0,8 vteřiny. Vedle 2. místa ve třídě 8 brali Hladík se Studeným 12. příčku v RSS a v absolutní klasifikaci to bylo místo 24.
Skvělý závod s pohárovým oceněním zažili první květnovou sobotu také Petr Krajča s Janem Houštěm. Posádka z Želechovických pasek opět patřila do úzkého okruhu favoritů na vítěze třídy. Tentokráte se ovšem musela sklonit hned před dvěma soupeři. „Balvan“ načal sprint třetím časem ve třídě, ale druhý průjezd RZ Ivanovická brána a výsledný pátý čas srazil posádku mimo stupně vítězů. Pasekáři svůj souboj se soupeři ovšem nevzdali a do konce sprintu si připsali dva druhé nejrychlejší časy třídy. Obzvláště ten druhý v pořadí byl pro Petra Krajču a Honzu Houště obzvláště důležitý. Tohoto času dosáhla posádka na závěrečné rychlostní zkoušce a díky němu se dostala „na bednu“. Po sedmi rychlostních zkouškách si dojeli Petr Krajča s Janem Houštěm pro 3. místo ve třídě 8, 14. místo v rámci RSS a 26. místo v absolutní klasifikaci. „Na Rally Vyškov jsme se s Petrem těšili, neboť jsme chtěli udělat zlatý hattrick. Do závodu jsme vstoupili v rámci možností. Auto fungovalo, ale stále jsme ztráceli na soupeře před námi. Na druhý servis jsme nachystali nové gumy a domluvili se, že zkusíme zabrat. Na poslední Ivanovické bráně se nám to moc nepodařilo, ale v poslední RZ jsme dokázali strhnout 3. místo na svoji stranu. Děkujeme všem za podporu a těšíme se na Vás v Krumlově,“ shrnul soutěžní sobotu Jan Houšť.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?