Na vítězství ve třídě 8 při Rally Vyškov tentokrát vozy Minařík racing nedosáhly, přesto si domů posádky odvezly dvě sady pohárů – za druhé a třetí místo. Zásluhu na tom mají Jirka Hladík a Petr „Balvan“ Krajča.
Na začátku května pokračoval seriál jednodenních soutěží na Hané, a to Rally Vyškov. Pro přihlášené posádky byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami v délce 67,3 km. Ve startovním poli bychom mezi 89 posádkami našli i dvě posádky hájící barvy slušovického týmu Minařík racing. A byl to doslova a do písmene vražedný týmový souboj. Tým Lubomíra Minaříka totiž přivezl do Vyškova dva vozy Renault Clio Sport zařazené do třídy 8, kde startovalo osm posádek usilující o body do šampionátu. Se startovním číslem 39 vyrážel do vyškovského sprintu Jirka Hladík navigovaný Ivem Studeným. Pražský jezdec se pro letošní sezónu dal na cestu „hostování“ ve slušovickém týmu. Při prvním startu na Kopné byla ze seznamování s novým vozem i týmem stříbrná příčka ve třídě. Ve Vyškově si ale Jirka Hladík stanovil vyšší cíle a málem se mu tento cíl podařilo splnit. Do závodu vstoupili Hladík se Studeným čtvrtým časem na první zkoušce. Následně dvojice zrychlovala a po 5. RZ šla do vedení ve třídě. Do konce sprintu zbývaly dvě rychlostní zkoušky a Jiří měl před druhým Pavlem Řihákem náskok 13,5 vteřiny. Třetí v pořadí Pohlídal byl o další čtyři desetiny vteřiny pomalejší. Závěr rally ale nebyl takový, jaký by si Hladík představoval. Jirka Pohlídal mocně finišoval a Hladíka v závěrečné erzetě předstihl. Na cílové rampě byl mezi těmito soupeři rozdíl pouhých 0,8 vteřiny. Vedle 2. místa ve třídě 8 brali Hladík se Studeným 12. příčku v RSS a v absolutní klasifikaci to bylo místo 24.
Skvělý závod s pohárovým oceněním zažili první květnovou sobotu také Petr Krajča s Janem Houštěm. Posádka z Želechovických pasek opět patřila do úzkého okruhu favoritů na vítěze třídy. Tentokráte se ovšem musela sklonit hned před dvěma soupeři. „Balvan“ načal sprint třetím časem ve třídě, ale druhý průjezd RZ Ivanovická brána a výsledný pátý čas srazil posádku mimo stupně vítězů. Pasekáři svůj souboj se soupeři ovšem nevzdali a do konce sprintu si připsali dva druhé nejrychlejší časy třídy. Obzvláště ten druhý v pořadí byl pro Petra Krajču a Honzu Houště obzvláště důležitý. Tohoto času dosáhla posádka na závěrečné rychlostní zkoušce a díky němu se dostala „na bednu“. Po sedmi rychlostních zkouškách si dojeli Petr Krajča s Janem Houštěm pro 3. místo ve třídě 8, 14. místo v rámci RSS a 26. místo v absolutní klasifikaci. „Na Rally Vyškov jsme se s Petrem těšili, neboť jsme chtěli udělat zlatý hattrick. Do závodu jsme vstoupili v rámci možností. Auto fungovalo, ale stále jsme ztráceli na soupeře před námi. Na druhý servis jsme nachystali nové gumy a domluvili se, že zkusíme zabrat. Na poslední Ivanovické bráně se nám to moc nepodařilo, ale v poslední RZ jsme dokázali strhnout 3. místo na svoji stranu. Děkujeme všem za podporu a těšíme se na Vás v Krumlově,“ shrnul soutěžní sobotu Jan Houšť.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.