Na vítězství ve třídě 8 při Rally Vyškov tentokrát vozy Minařík racing nedosáhly, přesto si domů posádky odvezly dvě sady pohárů – za druhé a třetí místo. Zásluhu na tom mají Jirka Hladík a Petr „Balvan“ Krajča.
Na začátku května pokračoval seriál jednodenních soutěží na Hané, a to Rally Vyškov. Pro přihlášené posádky byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami v délce 67,3 km. Ve startovním poli bychom mezi 89 posádkami našli i dvě posádky hájící barvy slušovického týmu Minařík racing. A byl to doslova a do písmene vražedný týmový souboj. Tým Lubomíra Minaříka totiž přivezl do Vyškova dva vozy Renault Clio Sport zařazené do třídy 8, kde startovalo osm posádek usilující o body do šampionátu. Se startovním číslem 39 vyrážel do vyškovského sprintu Jirka Hladík navigovaný Ivem Studeným. Pražský jezdec se pro letošní sezónu dal na cestu „hostování“ ve slušovickém týmu. Při prvním startu na Kopné byla ze seznamování s novým vozem i týmem stříbrná příčka ve třídě. Ve Vyškově si ale Jirka Hladík stanovil vyšší cíle a málem se mu tento cíl podařilo splnit. Do závodu vstoupili Hladík se Studeným čtvrtým časem na první zkoušce. Následně dvojice zrychlovala a po 5. RZ šla do vedení ve třídě. Do konce sprintu zbývaly dvě rychlostní zkoušky a Jiří měl před druhým Pavlem Řihákem náskok 13,5 vteřiny. Třetí v pořadí Pohlídal byl o další čtyři desetiny vteřiny pomalejší. Závěr rally ale nebyl takový, jaký by si Hladík představoval. Jirka Pohlídal mocně finišoval a Hladíka v závěrečné erzetě předstihl. Na cílové rampě byl mezi těmito soupeři rozdíl pouhých 0,8 vteřiny. Vedle 2. místa ve třídě 8 brali Hladík se Studeným 12. příčku v RSS a v absolutní klasifikaci to bylo místo 24.
Skvělý závod s pohárovým oceněním zažili první květnovou sobotu také Petr Krajča s Janem Houštěm. Posádka z Želechovických pasek opět patřila do úzkého okruhu favoritů na vítěze třídy. Tentokráte se ovšem musela sklonit hned před dvěma soupeři. „Balvan“ načal sprint třetím časem ve třídě, ale druhý průjezd RZ Ivanovická brána a výsledný pátý čas srazil posádku mimo stupně vítězů. Pasekáři svůj souboj se soupeři ovšem nevzdali a do konce sprintu si připsali dva druhé nejrychlejší časy třídy. Obzvláště ten druhý v pořadí byl pro Petra Krajču a Honzu Houště obzvláště důležitý. Tohoto času dosáhla posádka na závěrečné rychlostní zkoušce a díky němu se dostala „na bednu“. Po sedmi rychlostních zkouškách si dojeli Petr Krajča s Janem Houštěm pro 3. místo ve třídě 8, 14. místo v rámci RSS a 26. místo v absolutní klasifikaci. „Na Rally Vyškov jsme se s Petrem těšili, neboť jsme chtěli udělat zlatý hattrick. Do závodu jsme vstoupili v rámci možností. Auto fungovalo, ale stále jsme ztráceli na soupeře před námi. Na druhý servis jsme nachystali nové gumy a domluvili se, že zkusíme zabrat. Na poslední Ivanovické bráně se nám to moc nepodařilo, ale v poslední RZ jsme dokázali strhnout 3. místo na svoji stranu. Děkujeme všem za podporu a těšíme se na Vás v Krumlově,“ shrnul soutěžní sobotu Jan Houšť.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).