Loni na Rally Vyškov rozhodla pohárové klání vozů Opel ADAM Cup až poslední rychlostní zkouška.
Letos měl souboj o vítězství v hodnocení druhého podniku XTG ADAM Cupu 2018 stejné protagonisty, ale Martin Vopatřil si tentokrát prvenství před Patrikem Brtníčkem udržel až do cíle. Třetí příčku obsadil Martin Baďura. Ze šesti ADAMů na startu jich šest dorazilo do cíle, letošní stoprocentní bilance tak po Kopné pokračovala i ve Vyškově.
Patrik Brtníček vstoupil do Rally Vyškov, druhého podniku XTG ADAM Cupu 2018, vítězně. Na prvním průjezdu testu Ivanovická brána byl nejrychlejší (celkově dvakrát ze tří průjezdů). Ale Martin Vopatřil se opět ukázal jako tvrdý konkurent a Račický test zase patřil jemu. Po RZ2 tak převzal vedení, po druhém průjezdu Račič (RZ4) ho opětovně navýšil, aby si s Karlem Voltnerem prvenství v závěrečné sekci pohlídali. Po dvou startech tak patří zlínskému jezdci maximum bodů za dvě vítězství. Vopatřil s Voltnerem nakonec obsadili v nabité třídě 6 (v konkurenci rychlých vozů specifikace R2) osmou příčku.
Patrik Brtníček s Martinem Hlavatým byli dvakrát nejrychlejší na RZ Ivanovická brána, v třetím průjezdu podlehli Vopatřilovi o jedinou desetinu. Jejich konečnou ztrátu navýšila závěrečná Podivická zkouška a krizovka po průjezdu jímky zemědělského družstva. V tomto místě přiznal trable v závěru soutěže i Vopatřil. Prostě oba soupeři si nic nedarovali.
Tvrdě se však bojovalo i o umístění na dalších místech. Pohárový nováček David Štefan, navigován velezkušeným Pepou Králem, začal druhým časem, ale v dalším průběhu byly znát chybějící zkušenosti s vyškovskými tratěmi a delší závodní pauza. Postupně se na něj začal dotírat Martin Baďura. Tomu nevyšla úvodní sekce, ale v dalším průběhu zajížděl třetí časy a po RZ5 se dostal před Středočecha. V poslední sekci Štefan ještě kontroval a do poslední zkoušky startoval s náskokem osmi desetin, ale finiš už byl v režii Baďury s Nešporem. Zajeli na Podivické zkoušce druhý čas a zajistili si třetí příčku klasifikace XTG ADAM Cupu.
První sekci držel čtvrtou pozici Tomáš Neužil, ale v dalším průběhu soutěže už na časy jezdců před sebou nedokázal reagovat. Jeho ztráta je však příslibem do dalších klání, nejbližší v polovině června v Hustopečích. Závěr pohárové klasifikace patřil ve Vyškově poprvé startujícímu Adamu Laholovi.
OHLASY V CÍLI:
Martin Vopatřil: „Ivanovická zkouška mi vůbec nešla a Patrik mi tam dvakrát dal nějakou sekundu. Naopak se nám s Karlem dařilo na Račické, kde jsem mu to vracel. Tam se asi rozhodovalo. V závěru jsem se poučil z loňského roku, kdy jsem ho trochu vypustil a přišel o vítězství. Tentokrát jsme jeli naplno až do konce, což se projevilo na průjezdu jímky zemědělského družstva, kde nás to docela nakoplo. S Patrikem to byl opět krásný souboj do posledních metrů… Po dvou závodech máme na svém kontě dvě výhry a ve vítězném tažení zkusíme pokračovat co nejdéle.“
Patrik Brtníček: „Jak už Martin říkal na Kopné, doma se nezávodí nejlépe, takže s umístěním panuje spokojenost. Asi nakonec rozhodl druhý test. Nejprve jsme půl hodiny stáli před startem, pak jsme na erzetě dojížděli auto po defektu a nejelo se mi nejlépe. Prostě jsem se až příliš soustředil na něj. Tratě jsem si užíval, na šotolině jsem se snažil příliš neublížit autu. Prostě opět jsme s Martinem bojovali, letos to o pár sekund nevyšlo.“
Martin Baďura: „Vyrobili jsme si problém a ztrátu hned na první zkoušce, když jsme po hodinách vletěli do řepky a na několikrát jsme se museli otáčet. Ve druhé sekci se nám dařilo ztrátu stahovat, až jsme se dostali před Davida Štefana. V RZ6 nám to ovšem vrátil a byli jsme osm desetin za ním. Vše se tedy rozhodlo na poslední zkoušce. Z naší strany to už bylo na limitu. Už bych našel jen málo míst, kde bych mohl ještě zrychlit. Mám velkou radost z atmosféry v autě. Honza Nešpor předvádí skvělou práci a neustále posouvá moji jízdu dopředu. Rozumíme si a zrychlujeme. Doufám, že je otázka času, kdy dosáhneme i na dva kluky před námi.“
David Štefan: „Konkurence v českých ADAMech je velká a kluci jedou rychle. Od začátku bylo s kým závodit. Určitě pro ně byla výhoda, že Vyškov loni absolvovali. Už věděli, kde si mohou co dovolit, my se naopak v úvodu trochu hledali. Navíc jsem od října neseděl v závoďáku, nepsal jsem dlouho rozpis, který upřímně nebyl úplně ideální. Ve druhých průjezdech přišlo zlepšení, ale na podium to nakonec nestačilo. Tratě Vyškova se mi líbily, celkově mám rád rychlejší úseky. Co se týká budoucnosti, nyní nemohu nic potvrdit, ale chtěl bych se v Hustopečích objevit, vždy se mi tam líbilo.“
Tomáš Neužil: „Byl to s Matyášem Jeriem náš druhý start v poháru a opět se nám dařilo stahovat časové deficity od špičky a jezdců před námi. Proto jsme byli spokojeni. Když to tak půjde dál, věřím, že bychom v druhé polovině sezony mohli s nimi závodit ještě těsněji. Vyškov celkově nabídl rychlé a technické tratě, šotolina však byla někde až příliš rozbitá a auto dostalo docela zabrat. S tímto povrchem jinak nemám problém, mám na ní něco odjeto v autokrosu.“
Adam Lahola: „Dále se učíme, poznáváme limity sebe i auta. Postupně zrychlujeme, ale za špičkou, kterou reprezentuje Martin, jsme stále hodně daleko. Máme se tedy co učit. Ztráty vidím hlavně v rychlých pasážích, kde to zatím proti nim ´nedržíme´. Vyškovské tratě byly super, poprvé jsme zažili skoky i nějakou šotolina. S ní jsme si docela poradili a aspoň víme, jak jet na tomto povrchu v Hustopečích. Soutěž byla celkově super, pořadatelsky perfektně zvládnutá.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.