Loni na Rally Vyškov rozhodla pohárové klání vozů Opel ADAM Cup až poslední rychlostní zkouška.
Letos měl souboj o vítězství v hodnocení druhého podniku XTG ADAM Cupu 2018 stejné protagonisty, ale Martin Vopatřil si tentokrát prvenství před Patrikem Brtníčkem udržel až do cíle. Třetí příčku obsadil Martin Baďura. Ze šesti ADAMů na startu jich šest dorazilo do cíle, letošní stoprocentní bilance tak po Kopné pokračovala i ve Vyškově.
Patrik Brtníček vstoupil do Rally Vyškov, druhého podniku XTG ADAM Cupu 2018, vítězně. Na prvním průjezdu testu Ivanovická brána byl nejrychlejší (celkově dvakrát ze tří průjezdů). Ale Martin Vopatřil se opět ukázal jako tvrdý konkurent a Račický test zase patřil jemu. Po RZ2 tak převzal vedení, po druhém průjezdu Račič (RZ4) ho opětovně navýšil, aby si s Karlem Voltnerem prvenství v závěrečné sekci pohlídali. Po dvou startech tak patří zlínskému jezdci maximum bodů za dvě vítězství. Vopatřil s Voltnerem nakonec obsadili v nabité třídě 6 (v konkurenci rychlých vozů specifikace R2) osmou příčku.
Patrik Brtníček s Martinem Hlavatým byli dvakrát nejrychlejší na RZ Ivanovická brána, v třetím průjezdu podlehli Vopatřilovi o jedinou desetinu. Jejich konečnou ztrátu navýšila závěrečná Podivická zkouška a krizovka po průjezdu jímky zemědělského družstva. V tomto místě přiznal trable v závěru soutěže i Vopatřil. Prostě oba soupeři si nic nedarovali.
Tvrdě se však bojovalo i o umístění na dalších místech. Pohárový nováček David Štefan, navigován velezkušeným Pepou Králem, začal druhým časem, ale v dalším průběhu byly znát chybějící zkušenosti s vyškovskými tratěmi a delší závodní pauza. Postupně se na něj začal dotírat Martin Baďura. Tomu nevyšla úvodní sekce, ale v dalším průběhu zajížděl třetí časy a po RZ5 se dostal před Středočecha. V poslední sekci Štefan ještě kontroval a do poslední zkoušky startoval s náskokem osmi desetin, ale finiš už byl v režii Baďury s Nešporem. Zajeli na Podivické zkoušce druhý čas a zajistili si třetí příčku klasifikace XTG ADAM Cupu.
První sekci držel čtvrtou pozici Tomáš Neužil, ale v dalším průběhu soutěže už na časy jezdců před sebou nedokázal reagovat. Jeho ztráta je však příslibem do dalších klání, nejbližší v polovině června v Hustopečích. Závěr pohárové klasifikace patřil ve Vyškově poprvé startujícímu Adamu Laholovi.
OHLASY V CÍLI:
Martin Vopatřil: „Ivanovická zkouška mi vůbec nešla a Patrik mi tam dvakrát dal nějakou sekundu. Naopak se nám s Karlem dařilo na Račické, kde jsem mu to vracel. Tam se asi rozhodovalo. V závěru jsem se poučil z loňského roku, kdy jsem ho trochu vypustil a přišel o vítězství. Tentokrát jsme jeli naplno až do konce, což se projevilo na průjezdu jímky zemědělského družstva, kde nás to docela nakoplo. S Patrikem to byl opět krásný souboj do posledních metrů… Po dvou závodech máme na svém kontě dvě výhry a ve vítězném tažení zkusíme pokračovat co nejdéle.“
Patrik Brtníček: „Jak už Martin říkal na Kopné, doma se nezávodí nejlépe, takže s umístěním panuje spokojenost. Asi nakonec rozhodl druhý test. Nejprve jsme půl hodiny stáli před startem, pak jsme na erzetě dojížděli auto po defektu a nejelo se mi nejlépe. Prostě jsem se až příliš soustředil na něj. Tratě jsem si užíval, na šotolině jsem se snažil příliš neublížit autu. Prostě opět jsme s Martinem bojovali, letos to o pár sekund nevyšlo.“
Martin Baďura: „Vyrobili jsme si problém a ztrátu hned na první zkoušce, když jsme po hodinách vletěli do řepky a na několikrát jsme se museli otáčet. Ve druhé sekci se nám dařilo ztrátu stahovat, až jsme se dostali před Davida Štefana. V RZ6 nám to ovšem vrátil a byli jsme osm desetin za ním. Vše se tedy rozhodlo na poslední zkoušce. Z naší strany to už bylo na limitu. Už bych našel jen málo míst, kde bych mohl ještě zrychlit. Mám velkou radost z atmosféry v autě. Honza Nešpor předvádí skvělou práci a neustále posouvá moji jízdu dopředu. Rozumíme si a zrychlujeme. Doufám, že je otázka času, kdy dosáhneme i na dva kluky před námi.“
David Štefan: „Konkurence v českých ADAMech je velká a kluci jedou rychle. Od začátku bylo s kým závodit. Určitě pro ně byla výhoda, že Vyškov loni absolvovali. Už věděli, kde si mohou co dovolit, my se naopak v úvodu trochu hledali. Navíc jsem od října neseděl v závoďáku, nepsal jsem dlouho rozpis, který upřímně nebyl úplně ideální. Ve druhých průjezdech přišlo zlepšení, ale na podium to nakonec nestačilo. Tratě Vyškova se mi líbily, celkově mám rád rychlejší úseky. Co se týká budoucnosti, nyní nemohu nic potvrdit, ale chtěl bych se v Hustopečích objevit, vždy se mi tam líbilo.“
Tomáš Neužil: „Byl to s Matyášem Jeriem náš druhý start v poháru a opět se nám dařilo stahovat časové deficity od špičky a jezdců před námi. Proto jsme byli spokojeni. Když to tak půjde dál, věřím, že bychom v druhé polovině sezony mohli s nimi závodit ještě těsněji. Vyškov celkově nabídl rychlé a technické tratě, šotolina však byla někde až příliš rozbitá a auto dostalo docela zabrat. S tímto povrchem jinak nemám problém, mám na ní něco odjeto v autokrosu.“
Adam Lahola: „Dále se učíme, poznáváme limity sebe i auta. Postupně zrychlujeme, ale za špičkou, kterou reprezentuje Martin, jsme stále hodně daleko. Máme se tedy co učit. Ztráty vidím hlavně v rychlých pasážích, kde to zatím proti nim ´nedržíme´. Vyškovské tratě byly super, poprvé jsme zažili skoky i nějakou šotolina. S ní jsme si docela poradili a aspoň víme, jak jet na tomto povrchu v Hustopečích. Soutěž byla celkově super, pořadatelsky perfektně zvládnutá.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.