Otrokovický KIT Racing navázal na úspěšnou šňůru startů v letošní sezóně i na Vyškovsku. Při druhém závodě v Rallysprint sérii se o další mega výsledek postaral teprve šestnáctiletý Petr Semerád, který Rally Vyškov vyhrál. Další cenné zkušenosti si na svůj účet připsal také Lukáš Krupička.
Kolotoč jednodenních soutěží se přesunul na Vyškovsko, kde se jel druhý podnik RSS. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu připravili pro 89 přihlášených posádek trať dlouhou lehce přes 200 km, na které bylo vytýčeno sedm rychlostních zkoušek na třech úsecích o délce 67,3 ostrých kilometrů. V seznamu přihlášených byla i dvě želízka KIT Racingu startující na Peugeotech 208 R2. Obě auta jsou zařazena do třídy 6, což je nejnabitější třída současné české rally, a ve Vyškově zde startovalo 21 posádek. Nejmladší ze závodnické rodiny Semerádů Petr se pohybuje v české rally krátce, ale velice hlasitě o sobě dává vědět. Svou první soutěž jel mladý „Semiš“ vloni v Mostě a vyškovský sprint byl jeho teprve čtvrtou rally v závodní kariéře. Při prvním letošním startu na Kopné to bylo 6. místo v RSS, ale ve Vyškově si šestnáctiletý jezdecký talent počínal zkušeně a zdravě vyškolil mnoho svých soupeřů. Do Rally Vyškov přitom Petr vstupoval se zaskakujícím spolujezdcem Jirkou Hlávkou. Úvodní „oťukávací“ zkoušku zajeli kluci v třetím nejrychlejším čase RSS. Následoval první průjezd Račickou zkouškou, a i když ji Petr s Jirkou zajeli na desetinu vteřiny shodně jako Tomáš Knápek, a tím se dělili o vítězství v erzetě, do prvního servisu přijeli na průběžném 4. místě. Nechtěný posun ve výsledcích totiž ovlivnila penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Po servisní pauze následovaly tři zkoušky. Ivanovickou bránu zajel Semerád ještě ve čtvrtém čase, ale pak přišlo zdravé naštvání a na dalších dvou zkouškách nenašel mladý pražský jezdec přemožitele. Skvělé časy posunuly Petra s Jirkou do čela RSS. V parádním tempu pokračovala posádka i na zbývajících dvou zkouškách závodu a vítězstvím na poslední RZ uzavřela účet nejrychlejších dosažených časů na čísle pět. Na cílovou rampu si dovezli Semerád s Hlávkou náskok 18,5 vteřiny v Rallysprint sérii. Vedle vítězství v RSS si dvojice odvezla i 10. místo v absolutní klasifikaci a vítězství ve třídě 6 a v Poháru mládeže.
„Rally Vyškov byla nádherná soutěž. Nešli jsme do ní s velkými ambicemi. Měli jsme svůj cíl a to bylo najet kilometry bez chyb a hlavně se učit. Díky Jirku Hlávkovi, který zaskočil za Petra Těšínského, jenž jel v tu dobu na Kanárech, se nám podařilo přidat do rozpisu nové prvky, které se v závodě osvědčily a pomohly nám ke krásnému výsledku. Jeli jsme si svoje tempo, a přestože jsme na výsledky koukali, tak jsme se rozhodně nesnažili hnát za pozicemi, naopak jsme se snažili jet v klidu a nedělat chyby. To se nám myslím dařilo velmi dobře a bylo to vidět například na třetím průjezdu Ivanovické brány, kde jsme se oproti druhému průjezdu zlepšili o 9 sekund. Tam se nám podařilo jet krásně plynule a v klidu a hned ten čas padal dolů. Jsem moc rád, že se nám premiéra s Jirkou takhle povedla, a že nám to v autě klapalo hned od začátku. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám start umožnili a také těm, kteří nás podporují, protože ta podpora je znát,“ ohlédl se za úspěšným závodem Petr Semerád.
V KIT Racingu našla podporu i další vycházející česká rally hvězdička Lukáš Krupička. Také v tomto případě se jedná o šestnáctiletého jezdce, ale v porovnání s Petrem Semerádem vstoupil Lukáš do rally až letos, a tudíž má odjeté pouze dva sprinty. Na Hanou si pražský jezdec přivezl „svého“ mitfáru Honzu Ryšánka. Společně vstoupila posádka do závodu trošku smolně, neboť hned na první rychlostní zkoušce si připsala „pentli“ za kontakt s retardérem. Přesto patřila Krupičkovi po úvodní erzetě 38. příčka v RSS. Další smolný moment přišel pro posádku o zkoušku dále, kdy na RZ přišel defekt a Lukáš s Honzou museli závadu odstraňovat přímo na zkoušce. Nabranou ztrátu již nejde ve sprintu dohnat, proto kluci zvolili taktiku pobavit sebe a diváky. Asi nejvíce se jim to podařilo při druhém průjezdu Račickou zkouškou, kdy na profláknutém skoku v Račicích předvedli doslova letecký den. Již zmiňovaný defekt pneu a jeho výměna srazil posádku na 61. příčku v RSS. Do cíle zbývalo pěr erzet a během nich se Lukáš s Honzou posunuli na konečné 39. místo v Rallysprint sérii. Pouze pro zajímavost: při druhém průjezdu zkouškou, kde kluci chytili defekt, měli čas o čtyři minuty lepší a ve výsledcích by to byl posun o patnáct míst výše. Na kdyby se ale nehraje ani v rally. Krupička s Ryšánkem si domů odvezli spoustu zkušeností, ale také 51. příčku v absolutní klasifikaci, ve třídě 6 obsadili místo 18. a v Poháru mládeže náleží posádce 2. příčka.
„Náš druhý závod, rallysprint Vyškov, hodnotím kladně i přes to, že jsem udělal pár jezdeckých chyb. V tomto voze jsem seděl naposledy na Kopné, a protože nebyl shakedown, tak se to také odrazilo na první RZ, kde jsme nebyli nijak zvlášť úspěšní. Tady ve Vyškově jsem si zkusil také dva pro mě nové povrchy, kterými byly kostky s pískem a šotolina v areálu JZD, ale ty se mi velmi rychle zalíbily. Na druhé rychlostní zkoušce Račická jsem prožil další premiéru, kterou byl defekt těsně před skokem po líznutí kanálu, kde spousta posádek odstupovala na dvojitý defekt. Po třetí rychlostní zkoušce jsme se začali dostávat do tempa a sžívat se s vozem, ale brzdily nás chybičky. Ze čtvrté RZ jsme si odvezli nechtěně největší zážitek v podobě leteckého dne, kde jsme podle ohlasu fotografů a diváků skočili prý nejvíce ze startovního pole, a začalo se mluvit o známých fotkách z roku 2006. (pozn. mega skok Jarka Tomaštíka) Na páté RZ jsme po desetiminutovém čekání na startu po prvních zatáčkách dostali hodiny a po pár kilometrech jsme se dostali do areálu JZD, kde jsme si užívali šotolinu a super diváckou atmosféru. Bohužel s autem jsem srostl až po druhém servisu a časy jsme tedy začali zlepšovat až na posledních dvou rychlostních zkouškách. Na poslední, sedmé rychlostní zkoušce, kterou byla Podivická, jsme si opět a bez chyb užívali šotolinu v areálu JZD a dále jsme sbírali zkušenosti na kostkách. Děkuji celému týmu KIT Racing v čele s Vlastimilem Neumannem, našemu týmu v čele s dědou J. Kukelkou, rodičům a v neposlední řadě spolujezdci Honzovi Ryšánkovi. Dalším závodem, kde budu, je start v Pačejově a já se těším opět na skvělou atmosféru,“ popsal dění v závodě plném zvratů Lukáš Krupička.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.