Otrokovický KIT Racing navázal na úspěšnou šňůru startů v letošní sezóně i na Vyškovsku. Při druhém závodě v Rallysprint sérii se o další mega výsledek postaral teprve šestnáctiletý Petr Semerád, který Rally Vyškov vyhrál. Další cenné zkušenosti si na svůj účet připsal také Lukáš Krupička.
Kolotoč jednodenních soutěží se přesunul na Vyškovsko, kde se jel druhý podnik RSS. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu připravili pro 89 přihlášených posádek trať dlouhou lehce přes 200 km, na které bylo vytýčeno sedm rychlostních zkoušek na třech úsecích o délce 67,3 ostrých kilometrů. V seznamu přihlášených byla i dvě želízka KIT Racingu startující na Peugeotech 208 R2. Obě auta jsou zařazena do třídy 6, což je nejnabitější třída současné české rally, a ve Vyškově zde startovalo 21 posádek. Nejmladší ze závodnické rodiny Semerádů Petr se pohybuje v české rally krátce, ale velice hlasitě o sobě dává vědět. Svou první soutěž jel mladý „Semiš“ vloni v Mostě a vyškovský sprint byl jeho teprve čtvrtou rally v závodní kariéře. Při prvním letošním startu na Kopné to bylo 6. místo v RSS, ale ve Vyškově si šestnáctiletý jezdecký talent počínal zkušeně a zdravě vyškolil mnoho svých soupeřů. Do Rally Vyškov přitom Petr vstupoval se zaskakujícím spolujezdcem Jirkou Hlávkou. Úvodní „oťukávací“ zkoušku zajeli kluci v třetím nejrychlejším čase RSS. Následoval první průjezd Račickou zkouškou, a i když ji Petr s Jirkou zajeli na desetinu vteřiny shodně jako Tomáš Knápek, a tím se dělili o vítězství v erzetě, do prvního servisu přijeli na průběžném 4. místě. Nechtěný posun ve výsledcích totiž ovlivnila penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Po servisní pauze následovaly tři zkoušky. Ivanovickou bránu zajel Semerád ještě ve čtvrtém čase, ale pak přišlo zdravé naštvání a na dalších dvou zkouškách nenašel mladý pražský jezdec přemožitele. Skvělé časy posunuly Petra s Jirkou do čela RSS. V parádním tempu pokračovala posádka i na zbývajících dvou zkouškách závodu a vítězstvím na poslední RZ uzavřela účet nejrychlejších dosažených časů na čísle pět. Na cílovou rampu si dovezli Semerád s Hlávkou náskok 18,5 vteřiny v Rallysprint sérii. Vedle vítězství v RSS si dvojice odvezla i 10. místo v absolutní klasifikaci a vítězství ve třídě 6 a v Poháru mládeže.
„Rally Vyškov byla nádherná soutěž. Nešli jsme do ní s velkými ambicemi. Měli jsme svůj cíl a to bylo najet kilometry bez chyb a hlavně se učit. Díky Jirku Hlávkovi, který zaskočil za Petra Těšínského, jenž jel v tu dobu na Kanárech, se nám podařilo přidat do rozpisu nové prvky, které se v závodě osvědčily a pomohly nám ke krásnému výsledku. Jeli jsme si svoje tempo, a přestože jsme na výsledky koukali, tak jsme se rozhodně nesnažili hnát za pozicemi, naopak jsme se snažili jet v klidu a nedělat chyby. To se nám myslím dařilo velmi dobře a bylo to vidět například na třetím průjezdu Ivanovické brány, kde jsme se oproti druhému průjezdu zlepšili o 9 sekund. Tam se nám podařilo jet krásně plynule a v klidu a hned ten čas padal dolů. Jsem moc rád, že se nám premiéra s Jirkou takhle povedla, a že nám to v autě klapalo hned od začátku. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám start umožnili a také těm, kteří nás podporují, protože ta podpora je znát,“ ohlédl se za úspěšným závodem Petr Semerád.
V KIT Racingu našla podporu i další vycházející česká rally hvězdička Lukáš Krupička. Také v tomto případě se jedná o šestnáctiletého jezdce, ale v porovnání s Petrem Semerádem vstoupil Lukáš do rally až letos, a tudíž má odjeté pouze dva sprinty. Na Hanou si pražský jezdec přivezl „svého“ mitfáru Honzu Ryšánka. Společně vstoupila posádka do závodu trošku smolně, neboť hned na první rychlostní zkoušce si připsala „pentli“ za kontakt s retardérem. Přesto patřila Krupičkovi po úvodní erzetě 38. příčka v RSS. Další smolný moment přišel pro posádku o zkoušku dále, kdy na RZ přišel defekt a Lukáš s Honzou museli závadu odstraňovat přímo na zkoušce. Nabranou ztrátu již nejde ve sprintu dohnat, proto kluci zvolili taktiku pobavit sebe a diváky. Asi nejvíce se jim to podařilo při druhém průjezdu Račickou zkouškou, kdy na profláknutém skoku v Račicích předvedli doslova letecký den. Již zmiňovaný defekt pneu a jeho výměna srazil posádku na 61. příčku v RSS. Do cíle zbývalo pěr erzet a během nich se Lukáš s Honzou posunuli na konečné 39. místo v Rallysprint sérii. Pouze pro zajímavost: při druhém průjezdu zkouškou, kde kluci chytili defekt, měli čas o čtyři minuty lepší a ve výsledcích by to byl posun o patnáct míst výše. Na kdyby se ale nehraje ani v rally. Krupička s Ryšánkem si domů odvezli spoustu zkušeností, ale také 51. příčku v absolutní klasifikaci, ve třídě 6 obsadili místo 18. a v Poháru mládeže náleží posádce 2. příčka.
„Náš druhý závod, rallysprint Vyškov, hodnotím kladně i přes to, že jsem udělal pár jezdeckých chyb. V tomto voze jsem seděl naposledy na Kopné, a protože nebyl shakedown, tak se to také odrazilo na první RZ, kde jsme nebyli nijak zvlášť úspěšní. Tady ve Vyškově jsem si zkusil také dva pro mě nové povrchy, kterými byly kostky s pískem a šotolina v areálu JZD, ale ty se mi velmi rychle zalíbily. Na druhé rychlostní zkoušce Račická jsem prožil další premiéru, kterou byl defekt těsně před skokem po líznutí kanálu, kde spousta posádek odstupovala na dvojitý defekt. Po třetí rychlostní zkoušce jsme se začali dostávat do tempa a sžívat se s vozem, ale brzdily nás chybičky. Ze čtvrté RZ jsme si odvezli nechtěně největší zážitek v podobě leteckého dne, kde jsme podle ohlasu fotografů a diváků skočili prý nejvíce ze startovního pole, a začalo se mluvit o známých fotkách z roku 2006. (pozn. mega skok Jarka Tomaštíka) Na páté RZ jsme po desetiminutovém čekání na startu po prvních zatáčkách dostali hodiny a po pár kilometrech jsme se dostali do areálu JZD, kde jsme si užívali šotolinu a super diváckou atmosféru. Bohužel s autem jsem srostl až po druhém servisu a časy jsme tedy začali zlepšovat až na posledních dvou rychlostních zkouškách. Na poslední, sedmé rychlostní zkoušce, kterou byla Podivická, jsme si opět a bez chyb užívali šotolinu v areálu JZD a dále jsme sbírali zkušenosti na kostkách. Děkuji celému týmu KIT Racing v čele s Vlastimilem Neumannem, našemu týmu v čele s dědou J. Kukelkou, rodičům a v neposlední řadě spolujezdci Honzovi Ryšánkovi. Dalším závodem, kde budu, je start v Pačejově a já se těším opět na skvělou atmosféru,“ popsal dění v závodě plném zvratů Lukáš Krupička.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?