Otrokovický KIT Racing navázal na úspěšnou šňůru startů v letošní sezóně i na Vyškovsku. Při druhém závodě v Rallysprint sérii se o další mega výsledek postaral teprve šestnáctiletý Petr Semerád, který Rally Vyškov vyhrál. Další cenné zkušenosti si na svůj účet připsal také Lukáš Krupička.
Kolotoč jednodenních soutěží se přesunul na Vyškovsko, kde se jel druhý podnik RSS. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu připravili pro 89 přihlášených posádek trať dlouhou lehce přes 200 km, na které bylo vytýčeno sedm rychlostních zkoušek na třech úsecích o délce 67,3 ostrých kilometrů. V seznamu přihlášených byla i dvě želízka KIT Racingu startující na Peugeotech 208 R2. Obě auta jsou zařazena do třídy 6, což je nejnabitější třída současné české rally, a ve Vyškově zde startovalo 21 posádek. Nejmladší ze závodnické rodiny Semerádů Petr se pohybuje v české rally krátce, ale velice hlasitě o sobě dává vědět. Svou první soutěž jel mladý „Semiš“ vloni v Mostě a vyškovský sprint byl jeho teprve čtvrtou rally v závodní kariéře. Při prvním letošním startu na Kopné to bylo 6. místo v RSS, ale ve Vyškově si šestnáctiletý jezdecký talent počínal zkušeně a zdravě vyškolil mnoho svých soupeřů. Do Rally Vyškov přitom Petr vstupoval se zaskakujícím spolujezdcem Jirkou Hlávkou. Úvodní „oťukávací“ zkoušku zajeli kluci v třetím nejrychlejším čase RSS. Následoval první průjezd Račickou zkouškou, a i když ji Petr s Jirkou zajeli na desetinu vteřiny shodně jako Tomáš Knápek, a tím se dělili o vítězství v erzetě, do prvního servisu přijeli na průběžném 4. místě. Nechtěný posun ve výsledcích totiž ovlivnila penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Po servisní pauze následovaly tři zkoušky. Ivanovickou bránu zajel Semerád ještě ve čtvrtém čase, ale pak přišlo zdravé naštvání a na dalších dvou zkouškách nenašel mladý pražský jezdec přemožitele. Skvělé časy posunuly Petra s Jirkou do čela RSS. V parádním tempu pokračovala posádka i na zbývajících dvou zkouškách závodu a vítězstvím na poslední RZ uzavřela účet nejrychlejších dosažených časů na čísle pět. Na cílovou rampu si dovezli Semerád s Hlávkou náskok 18,5 vteřiny v Rallysprint sérii. Vedle vítězství v RSS si dvojice odvezla i 10. místo v absolutní klasifikaci a vítězství ve třídě 6 a v Poháru mládeže.
„Rally Vyškov byla nádherná soutěž. Nešli jsme do ní s velkými ambicemi. Měli jsme svůj cíl a to bylo najet kilometry bez chyb a hlavně se učit. Díky Jirku Hlávkovi, který zaskočil za Petra Těšínského, jenž jel v tu dobu na Kanárech, se nám podařilo přidat do rozpisu nové prvky, které se v závodě osvědčily a pomohly nám ke krásnému výsledku. Jeli jsme si svoje tempo, a přestože jsme na výsledky koukali, tak jsme se rozhodně nesnažili hnát za pozicemi, naopak jsme se snažili jet v klidu a nedělat chyby. To se nám myslím dařilo velmi dobře a bylo to vidět například na třetím průjezdu Ivanovické brány, kde jsme se oproti druhému průjezdu zlepšili o 9 sekund. Tam se nám podařilo jet krásně plynule a v klidu a hned ten čas padal dolů. Jsem moc rád, že se nám premiéra s Jirkou takhle povedla, a že nám to v autě klapalo hned od začátku. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám start umožnili a také těm, kteří nás podporují, protože ta podpora je znát,“ ohlédl se za úspěšným závodem Petr Semerád.
V KIT Racingu našla podporu i další vycházející česká rally hvězdička Lukáš Krupička. Také v tomto případě se jedná o šestnáctiletého jezdce, ale v porovnání s Petrem Semerádem vstoupil Lukáš do rally až letos, a tudíž má odjeté pouze dva sprinty. Na Hanou si pražský jezdec přivezl „svého“ mitfáru Honzu Ryšánka. Společně vstoupila posádka do závodu trošku smolně, neboť hned na první rychlostní zkoušce si připsala „pentli“ za kontakt s retardérem. Přesto patřila Krupičkovi po úvodní erzetě 38. příčka v RSS. Další smolný moment přišel pro posádku o zkoušku dále, kdy na RZ přišel defekt a Lukáš s Honzou museli závadu odstraňovat přímo na zkoušce. Nabranou ztrátu již nejde ve sprintu dohnat, proto kluci zvolili taktiku pobavit sebe a diváky. Asi nejvíce se jim to podařilo při druhém průjezdu Račickou zkouškou, kdy na profláknutém skoku v Račicích předvedli doslova letecký den. Již zmiňovaný defekt pneu a jeho výměna srazil posádku na 61. příčku v RSS. Do cíle zbývalo pěr erzet a během nich se Lukáš s Honzou posunuli na konečné 39. místo v Rallysprint sérii. Pouze pro zajímavost: při druhém průjezdu zkouškou, kde kluci chytili defekt, měli čas o čtyři minuty lepší a ve výsledcích by to byl posun o patnáct míst výše. Na kdyby se ale nehraje ani v rally. Krupička s Ryšánkem si domů odvezli spoustu zkušeností, ale také 51. příčku v absolutní klasifikaci, ve třídě 6 obsadili místo 18. a v Poháru mládeže náleží posádce 2. příčka.
„Náš druhý závod, rallysprint Vyškov, hodnotím kladně i přes to, že jsem udělal pár jezdeckých chyb. V tomto voze jsem seděl naposledy na Kopné, a protože nebyl shakedown, tak se to také odrazilo na první RZ, kde jsme nebyli nijak zvlášť úspěšní. Tady ve Vyškově jsem si zkusil také dva pro mě nové povrchy, kterými byly kostky s pískem a šotolina v areálu JZD, ale ty se mi velmi rychle zalíbily. Na druhé rychlostní zkoušce Račická jsem prožil další premiéru, kterou byl defekt těsně před skokem po líznutí kanálu, kde spousta posádek odstupovala na dvojitý defekt. Po třetí rychlostní zkoušce jsme se začali dostávat do tempa a sžívat se s vozem, ale brzdily nás chybičky. Ze čtvrté RZ jsme si odvezli nechtěně největší zážitek v podobě leteckého dne, kde jsme podle ohlasu fotografů a diváků skočili prý nejvíce ze startovního pole, a začalo se mluvit o známých fotkách z roku 2006. (pozn. mega skok Jarka Tomaštíka) Na páté RZ jsme po desetiminutovém čekání na startu po prvních zatáčkách dostali hodiny a po pár kilometrech jsme se dostali do areálu JZD, kde jsme si užívali šotolinu a super diváckou atmosféru. Bohužel s autem jsem srostl až po druhém servisu a časy jsme tedy začali zlepšovat až na posledních dvou rychlostních zkouškách. Na poslední, sedmé rychlostní zkoušce, kterou byla Podivická, jsme si opět a bez chyb užívali šotolinu v areálu JZD a dále jsme sbírali zkušenosti na kostkách. Děkuji celému týmu KIT Racing v čele s Vlastimilem Neumannem, našemu týmu v čele s dědou J. Kukelkou, rodičům a v neposlední řadě spolujezdci Honzovi Ryšánkovi. Dalším závodem, kde budu, je start v Pačejově a já se těším opět na skvělou atmosféru,“ popsal dění v závodě plném zvratů Lukáš Krupička.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.