Mladá posádka startující pod hlavičkou ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu, potvrdila při čtvrtém startu s vozem Škoda Fabia R5 vzrůstající tendenci svých výkonů. Filip Mareš s Honzou Hlouškem vyhráli pět rychlostních zkoušek, dvakrát dojeli druzí, avšak ani to jim nestačilo na celkové prvenství. Časová penalizace 20 vteřin za chybně projetý retardér byla na 67 kilometrech rychlostních zkoušek příliš velkým mankem. Přesto si nakonec Filip s Honzou dojeli s minimální ztrátou dvou desetin vteřiny pro druhé místo absolutně.
Hned na úvod se Filip vrací k důvodům časové penalizace: „Nechal jsem se jednoduše nachytat kluzkým asfaltem. Na brzdy jsem šel příliš pozdě, a přestože jsem odbrzdil až do jedničky, do retardéru jsme se už nevešli. Byla to moje chyba. Následně jsem navíc udělal špatné rozhodnutí, když jsem pokračoval dále. Za okamžik mi bylo jasné, že jsem se měl raději otočit a retardér i za cenu časové ztráty projet. Na to už ale bylo příliš pozdě. Vím, že jsem udělal hloupou chybu a našim fanouškům i celému týmu, který jinak odvedl bezchybnou práci, se za ní omlouvám,“ říká rozmrzele Filip a pokračuje: „Ve zbytku soutěže šlo ale vše takřka podle plánu. Smyslem našeho startu nebylo bojovat o vítězství, ale především testovat, čemuž nahrával také harmonogram závodu. Za celou rally jsme například nenasadili ani jeden pár nových pneumatik. V každé sekci jsme zkoušeli odlišnou variantu nastavení. Přesto se nám dařilo vyhrávat jednotlivé RZ a jízda s Fabii R5 nám chutnala zase o něco více. Vyškov byl dobrou přípravou na pokračování českého mistrovství, takže v tomto ohledu náš start splnil očekávání. Konečný výsledek pro nás nebyl až tak důležitý,“ rozpovídal se v cíli soutěže Filip Mareš a s úsměvem dodal: „Ve Vyškově nás hodně potěšilo i velké množství nadšených fanoušků. Věřím, že zejména náš příjezd do diváckého místa v Zelené Hoře se jim mohl líbit. I když upřímně řečeno, my jsme se v tu chvíli v autě celkem zapotili.“
„Po vyhodnocení dat ze Šumavy jsme usoudili, že je potřeba nechat Filipa jet i na Vyškově, abychom vyzkoušeli pár změn v nastavení vozu a nemuseli je tak řešit až během Krumlova. To byl také prioritní důvod naší účasti ve Vyškově. Druhé místo je pochopitelně dobrým výsledkem, není potřeba přemýšlet o tom, zda to mohlo být vítězství,“ doplnil krátce Roman Kresta.
Následujícím podnikem, při kterém se posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu představí, bude již za necelé dva týdny 46. ročník Rallye Český Krumlov. Už nyní navíc můžeme prozradit, že Filip s Honzou do Krumlova chystají pro fanoušky malé překvapení.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?