Mladá posádka startující pod hlavičkou ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu, potvrdila při čtvrtém startu s vozem Škoda Fabia R5 vzrůstající tendenci svých výkonů. Filip Mareš s Honzou Hlouškem vyhráli pět rychlostních zkoušek, dvakrát dojeli druzí, avšak ani to jim nestačilo na celkové prvenství. Časová penalizace 20 vteřin za chybně projetý retardér byla na 67 kilometrech rychlostních zkoušek příliš velkým mankem. Přesto si nakonec Filip s Honzou dojeli s minimální ztrátou dvou desetin vteřiny pro druhé místo absolutně.
Hned na úvod se Filip vrací k důvodům časové penalizace: „Nechal jsem se jednoduše nachytat kluzkým asfaltem. Na brzdy jsem šel příliš pozdě, a přestože jsem odbrzdil až do jedničky, do retardéru jsme se už nevešli. Byla to moje chyba. Následně jsem navíc udělal špatné rozhodnutí, když jsem pokračoval dále. Za okamžik mi bylo jasné, že jsem se měl raději otočit a retardér i za cenu časové ztráty projet. Na to už ale bylo příliš pozdě. Vím, že jsem udělal hloupou chybu a našim fanouškům i celému týmu, který jinak odvedl bezchybnou práci, se za ní omlouvám,“ říká rozmrzele Filip a pokračuje: „Ve zbytku soutěže šlo ale vše takřka podle plánu. Smyslem našeho startu nebylo bojovat o vítězství, ale především testovat, čemuž nahrával také harmonogram závodu. Za celou rally jsme například nenasadili ani jeden pár nových pneumatik. V každé sekci jsme zkoušeli odlišnou variantu nastavení. Přesto se nám dařilo vyhrávat jednotlivé RZ a jízda s Fabii R5 nám chutnala zase o něco více. Vyškov byl dobrou přípravou na pokračování českého mistrovství, takže v tomto ohledu náš start splnil očekávání. Konečný výsledek pro nás nebyl až tak důležitý,“ rozpovídal se v cíli soutěže Filip Mareš a s úsměvem dodal: „Ve Vyškově nás hodně potěšilo i velké množství nadšených fanoušků. Věřím, že zejména náš příjezd do diváckého místa v Zelené Hoře se jim mohl líbit. I když upřímně řečeno, my jsme se v tu chvíli v autě celkem zapotili.“
„Po vyhodnocení dat ze Šumavy jsme usoudili, že je potřeba nechat Filipa jet i na Vyškově, abychom vyzkoušeli pár změn v nastavení vozu a nemuseli je tak řešit až během Krumlova. To byl také prioritní důvod naší účasti ve Vyškově. Druhé místo je pochopitelně dobrým výsledkem, není potřeba přemýšlet o tom, zda to mohlo být vítězství,“ doplnil krátce Roman Kresta.
Následujícím podnikem, při kterém se posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu představí, bude již za necelé dva týdny 46. ročník Rallye Český Krumlov. Už nyní navíc můžeme prozradit, že Filip s Honzou do Krumlova chystají pro fanoušky malé překvapení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.