Mladá posádka startující pod hlavičkou ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu, potvrdila při čtvrtém startu s vozem Škoda Fabia R5 vzrůstající tendenci svých výkonů. Filip Mareš s Honzou Hlouškem vyhráli pět rychlostních zkoušek, dvakrát dojeli druzí, avšak ani to jim nestačilo na celkové prvenství. Časová penalizace 20 vteřin za chybně projetý retardér byla na 67 kilometrech rychlostních zkoušek příliš velkým mankem. Přesto si nakonec Filip s Honzou dojeli s minimální ztrátou dvou desetin vteřiny pro druhé místo absolutně.
Hned na úvod se Filip vrací k důvodům časové penalizace: „Nechal jsem se jednoduše nachytat kluzkým asfaltem. Na brzdy jsem šel příliš pozdě, a přestože jsem odbrzdil až do jedničky, do retardéru jsme se už nevešli. Byla to moje chyba. Následně jsem navíc udělal špatné rozhodnutí, když jsem pokračoval dále. Za okamžik mi bylo jasné, že jsem se měl raději otočit a retardér i za cenu časové ztráty projet. Na to už ale bylo příliš pozdě. Vím, že jsem udělal hloupou chybu a našim fanouškům i celému týmu, který jinak odvedl bezchybnou práci, se za ní omlouvám,“ říká rozmrzele Filip a pokračuje: „Ve zbytku soutěže šlo ale vše takřka podle plánu. Smyslem našeho startu nebylo bojovat o vítězství, ale především testovat, čemuž nahrával také harmonogram závodu. Za celou rally jsme například nenasadili ani jeden pár nových pneumatik. V každé sekci jsme zkoušeli odlišnou variantu nastavení. Přesto se nám dařilo vyhrávat jednotlivé RZ a jízda s Fabii R5 nám chutnala zase o něco více. Vyškov byl dobrou přípravou na pokračování českého mistrovství, takže v tomto ohledu náš start splnil očekávání. Konečný výsledek pro nás nebyl až tak důležitý,“ rozpovídal se v cíli soutěže Filip Mareš a s úsměvem dodal: „Ve Vyškově nás hodně potěšilo i velké množství nadšených fanoušků. Věřím, že zejména náš příjezd do diváckého místa v Zelené Hoře se jim mohl líbit. I když upřímně řečeno, my jsme se v tu chvíli v autě celkem zapotili.“
„Po vyhodnocení dat ze Šumavy jsme usoudili, že je potřeba nechat Filipa jet i na Vyškově, abychom vyzkoušeli pár změn v nastavení vozu a nemuseli je tak řešit až během Krumlova. To byl také prioritní důvod naší účasti ve Vyškově. Druhé místo je pochopitelně dobrým výsledkem, není potřeba přemýšlet o tom, zda to mohlo být vítězství,“ doplnil krátce Roman Kresta.
Následujícím podnikem, při kterém se posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu představí, bude již za necelé dva týdny 46. ročník Rallye Český Krumlov. Už nyní navíc můžeme prozradit, že Filip s Honzou do Krumlova chystají pro fanoušky malé překvapení.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.