Mladá posádka startující pod hlavičkou ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu, potvrdila při čtvrtém startu s vozem Škoda Fabia R5 vzrůstající tendenci svých výkonů. Filip Mareš s Honzou Hlouškem vyhráli pět rychlostních zkoušek, dvakrát dojeli druzí, avšak ani to jim nestačilo na celkové prvenství. Časová penalizace 20 vteřin za chybně projetý retardér byla na 67 kilometrech rychlostních zkoušek příliš velkým mankem. Přesto si nakonec Filip s Honzou dojeli s minimální ztrátou dvou desetin vteřiny pro druhé místo absolutně.
Hned na úvod se Filip vrací k důvodům časové penalizace: „Nechal jsem se jednoduše nachytat kluzkým asfaltem. Na brzdy jsem šel příliš pozdě, a přestože jsem odbrzdil až do jedničky, do retardéru jsme se už nevešli. Byla to moje chyba. Následně jsem navíc udělal špatné rozhodnutí, když jsem pokračoval dále. Za okamžik mi bylo jasné, že jsem se měl raději otočit a retardér i za cenu časové ztráty projet. Na to už ale bylo příliš pozdě. Vím, že jsem udělal hloupou chybu a našim fanouškům i celému týmu, který jinak odvedl bezchybnou práci, se za ní omlouvám,“ říká rozmrzele Filip a pokračuje: „Ve zbytku soutěže šlo ale vše takřka podle plánu. Smyslem našeho startu nebylo bojovat o vítězství, ale především testovat, čemuž nahrával také harmonogram závodu. Za celou rally jsme například nenasadili ani jeden pár nových pneumatik. V každé sekci jsme zkoušeli odlišnou variantu nastavení. Přesto se nám dařilo vyhrávat jednotlivé RZ a jízda s Fabii R5 nám chutnala zase o něco více. Vyškov byl dobrou přípravou na pokračování českého mistrovství, takže v tomto ohledu náš start splnil očekávání. Konečný výsledek pro nás nebyl až tak důležitý,“ rozpovídal se v cíli soutěže Filip Mareš a s úsměvem dodal: „Ve Vyškově nás hodně potěšilo i velké množství nadšených fanoušků. Věřím, že zejména náš příjezd do diváckého místa v Zelené Hoře se jim mohl líbit. I když upřímně řečeno, my jsme se v tu chvíli v autě celkem zapotili.“
„Po vyhodnocení dat ze Šumavy jsme usoudili, že je potřeba nechat Filipa jet i na Vyškově, abychom vyzkoušeli pár změn v nastavení vozu a nemuseli je tak řešit až během Krumlova. To byl také prioritní důvod naší účasti ve Vyškově. Druhé místo je pochopitelně dobrým výsledkem, není potřeba přemýšlet o tom, zda to mohlo být vítězství,“ doplnil krátce Roman Kresta.
Následujícím podnikem, při kterém se posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu představí, bude již za necelé dva týdny 46. ročník Rallye Český Krumlov. Už nyní navíc můžeme prozradit, že Filip s Honzou do Krumlova chystají pro fanoušky malé překvapení.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.