Další cenné zkušenosti si ze svého druhého ostrého startu s Peugeotem 208 R2 odváží mladá posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu, Jan Dvořák a Jiří Kalkus. Na 26. ročníku Rally Vyškov startovali s nově připraveným vozem ze stáje BRYNDA Racing.
„Kromě nového vozu jsem si na Vyškově vyzkoušel i šotolinu. V prvním průjezdu jsem si vůbec nevěřil a jel jsem až moc opatrně. Před startem druhé vložky jsme čekali asi patnáct minut a tak jsme do testu odjeli s úplně studeným autem. Z toho jsem byl trochu rozhozený, protože nefungovaly ani gumy ani brzdy. V úvodu soutěže jsme ztráceli asi 3 sekundy na kilometr. V druhých průjezdech jsem se pokusil zrychlit a podařilo se mi snížit ztrátu na 1,5 sekundy na kilometr. Nové auto lépe brzdí, tak jsem si jistější při hledání brzdných bodů z vyšších rychlostí. Ve čtvrté erzetě se mi podařilo trefit retardér, který byl hodně zavřený. Za to nás čekala penalizace, ale naštěstí jsme nic neudělali autu. Když bych to shrnul, jeli jsme teprve podruhé a pro nás je důležité hlavně sbírání zkušeností, což je možné jenom odjetými kilometry. Díval jsem se na onboardy a je z nich patrné, že oproti Kopné je naše jízda mnohem plynulejší, čeká nás ale ještě hodně práce,“ hodnotil svůj druhý ostrý start s Peugeotem R2 Jan Dvořák.
„Po dvou odjetých závodech je složité cokoliv hodnotit. Peugeot 208 R2 je sofistikovaný závodní vůz a pro jezdce, který před tím s ničím jiným nejel, to není úplně jednoduché. S Honzou testujeme, předávám mu svoje zkušenosti a postupujeme krůček po krůčku. Během Vyškova dokázal zrychlit téměř o 2 sekundy na kilometr a to je poměrně slušný progres. Stále jsme ale ve fázi seznamování se s autem, tak jedeme staré pneumatiky ještě po Filipu Marešovi. Vůz jsme nastavili do varianty soft podle Peugeot sportu. Na další závod přenastavíme odklony na přední nápravě, ale více úprav dělat nebudeme. Největší úkol dostal spolujezdec Jirka Kalkus, který musí do Pačejova zhubnout dalších 8 kilo,“ vypráví s úsměvem Jiří Brynda z týmu BRYNDA Racing.
Šestadvacátý ročník Rally Vyškov dokončil Jan Dvořák s Jiřím Kalkusem na 11. místě ve třídě 6. Dalším podnikem v kalendáři mladé posádky je XXXIX. ročník Rally Pačejov ve dnech 27. A 28. července 2018.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.