Jan Dvořák - Z Vyškova si odvážíme mnoho postřehů

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jan Koudelka 7. května 2018 20:17
Sdílej:

Další cenné zkušenosti si ze svého druhého ostrého startu s Peugeotem 208 R2 odváží mladá posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu, Jan Dvořák a Jiří Kalkus. Na 26. ročníku Rally Vyškov startovali s nově připraveným vozem ze stáje BRYNDA Racing.

„Kromě nového vozu jsem si na Vyškově vyzkoušel i šotolinu. V prvním průjezdu jsem si vůbec nevěřil a jel jsem až moc opatrně. Před startem druhé vložky jsme čekali asi patnáct minut a tak jsme do testu odjeli s úplně studeným autem. Z toho jsem byl trochu rozhozený, protože nefungovaly ani gumy ani brzdy. V úvodu soutěže jsme ztráceli asi 3 sekundy na kilometr. V druhých průjezdech jsem se pokusil zrychlit a podařilo se mi snížit ztrátu na 1,5 sekundy na kilometr. Nové auto lépe brzdí, tak jsem si jistější při hledání brzdných bodů z vyšších rychlostí. Ve čtvrté erzetě se mi podařilo trefit retardér, který byl hodně zavřený. Za to nás čekala penalizace, ale naštěstí jsme nic neudělali autu. Když bych to shrnul, jeli jsme teprve podruhé a pro nás je důležité hlavně sbírání zkušeností, což je možné jenom odjetými kilometry. Díval jsem se na onboardy a je z nich patrné, že oproti Kopné je naše jízda mnohem plynulejší, čeká nás ale ještě hodně práce,“ hodnotil svůj druhý ostrý start s Peugeotem R2  Jan Dvořák.

„Po dvou odjetých závodech je složité cokoliv hodnotit. Peugeot 208 R2 je sofistikovaný závodní vůz a pro jezdce, který před tím s ničím jiným nejel, to není úplně jednoduché. S Honzou testujeme, předávám mu svoje zkušenosti a postupujeme krůček po krůčku. Během Vyškova dokázal zrychlit téměř o 2 sekundy na kilometr a to je poměrně slušný progres. Stále jsme ale ve fázi seznamování se s autem, tak jedeme staré pneumatiky ještě po Filipu Marešovi. Vůz jsme nastavili do varianty soft podle Peugeot sportu. Na další závod přenastavíme odklony na přední nápravě, ale více úprav dělat nebudeme. Největší úkol dostal spolujezdec Jirka Kalkus, který musí do Pačejova zhubnout dalších 8 kilo,“ vypráví s úsměvem Jiří Brynda z týmu BRYNDA Racing.

Šestadvacátý ročník Rally Vyškov dokončil Jan Dvořák s Jiřím Kalkusem na 11. místě ve třídě 6. Dalším podnikem v kalendáři mladé posádky je XXXIX. ročník Rally Pačejov ve dnech 27. A 28. července 2018.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.