Další cenné zkušenosti si ze svého druhého ostrého startu s Peugeotem 208 R2 odváží mladá posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu, Jan Dvořák a Jiří Kalkus. Na 26. ročníku Rally Vyškov startovali s nově připraveným vozem ze stáje BRYNDA Racing.
„Kromě nového vozu jsem si na Vyškově vyzkoušel i šotolinu. V prvním průjezdu jsem si vůbec nevěřil a jel jsem až moc opatrně. Před startem druhé vložky jsme čekali asi patnáct minut a tak jsme do testu odjeli s úplně studeným autem. Z toho jsem byl trochu rozhozený, protože nefungovaly ani gumy ani brzdy. V úvodu soutěže jsme ztráceli asi 3 sekundy na kilometr. V druhých průjezdech jsem se pokusil zrychlit a podařilo se mi snížit ztrátu na 1,5 sekundy na kilometr. Nové auto lépe brzdí, tak jsem si jistější při hledání brzdných bodů z vyšších rychlostí. Ve čtvrté erzetě se mi podařilo trefit retardér, který byl hodně zavřený. Za to nás čekala penalizace, ale naštěstí jsme nic neudělali autu. Když bych to shrnul, jeli jsme teprve podruhé a pro nás je důležité hlavně sbírání zkušeností, což je možné jenom odjetými kilometry. Díval jsem se na onboardy a je z nich patrné, že oproti Kopné je naše jízda mnohem plynulejší, čeká nás ale ještě hodně práce,“ hodnotil svůj druhý ostrý start s Peugeotem R2 Jan Dvořák.
„Po dvou odjetých závodech je složité cokoliv hodnotit. Peugeot 208 R2 je sofistikovaný závodní vůz a pro jezdce, který před tím s ničím jiným nejel, to není úplně jednoduché. S Honzou testujeme, předávám mu svoje zkušenosti a postupujeme krůček po krůčku. Během Vyškova dokázal zrychlit téměř o 2 sekundy na kilometr a to je poměrně slušný progres. Stále jsme ale ve fázi seznamování se s autem, tak jedeme staré pneumatiky ještě po Filipu Marešovi. Vůz jsme nastavili do varianty soft podle Peugeot sportu. Na další závod přenastavíme odklony na přední nápravě, ale více úprav dělat nebudeme. Největší úkol dostal spolujezdec Jirka Kalkus, který musí do Pačejova zhubnout dalších 8 kilo,“ vypráví s úsměvem Jiří Brynda z týmu BRYNDA Racing.
Šestadvacátý ročník Rally Vyškov dokončil Jan Dvořák s Jiřím Kalkusem na 11. místě ve třídě 6. Dalším podnikem v kalendáři mladé posádky je XXXIX. ročník Rally Pačejov ve dnech 27. A 28. července 2018.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.