Již šestadvacátým ročníkem Rally Vyškov odstartuje v sobotu druhý podnik domácího šampionátu ve sprintrally.
Do bezmála 68 kilometrů rychlostních zkoušek v okolí Vyškova se přihlásilo celkem 94 posádek. Se startovním číslem 3 se opět budou snažit bojovat o čelní pozice Filip Mareš s Janem Hlouškem. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu tak míří k dalším zážitkům a zkušenostem v kokpitu Škody Fabie R5.
Filip s Honzou okupují po dvou úvodních podnicích doslova senzační třetí místo v průběžném hodnocení MČR, poté co si na Šumavě v silné konkurenci vybojovali body za bronzovou pozici. A právě k Rallye Šumava se Filip ve svých „předvyškovských“ úvahách vrací: „Je pravdou, že Šumava se nám výsledkově podařila nad očekávání, přesto jsem z Klatov odjížděl hodně zamyšlený. Zejména v sobotu, kdy jsme startovali mezi prvními, se ukázalo, že jsme na tento fakt ještě nebyli zcela připraveni. Na mnoha rychlých místech se postupně vytahalo velké množství štěrku, což nás ve druhých průjezdech párkrát překvapilo. Měli jsme sice dobré poznámky od našich špionů, přesto nám Šumava dala zřetelně najevo, že v tomto směru musíme více zapracovat na detailech. Těch věcí, které musím zlepšit je ale mnohem více. Stále mám značné rezervy například v pomalých pasážích nebo při startech. Vyškov bych proto rád využil k plnění těchto domácích úkolů, a co nejlépe se připravil na pokračování českého mistrovství v Krumlově,“ naznačuje cíle pro sobotní závod šestadvacetiletý jezdec ze středočeských Semčic.
Podle seznamu přihlášených posádek, se ve Vyškově sejde opět kvalitní konkurence. Úvodní rychlostní zkouška „Ivanovická brána“ pak odstartuje v sobotu 5. května v 9:23 hodin. Pro fanoušky Filipa s Honzou, budou nově připravené originální reklamní předměty v barvách ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.