Zdeněk Pokorný i dcera Sandra úspěšně v cíli Rally Šumava

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 25. dubna 2018 21:32
Sdílej:

První letošní společný start mají za sebou Zdeněk Pokorný a jeho dcera Sandra. Zatímco táta Zdeněk si až na jednu zkoušku, kdy si ustlal v příkopě, pěkně zazávodil, pro dceru Sandru byla letošní Rally Šumava Klatovy obrovskou školou.

V letošní sezóně jsou pro Zdeňka Pokorného s Richardem Lasevičem prioritní jednodenní soutěže. Přesto si našel pražský jezdec čas a vyrazil pokořit rychlostní zkoušky šumavské rally. „Letošní klatovská soutěž přinesla opět řadu pěkných erzet. Musím pochválit pořadatele za zařazení průjezdu Čínovským okruhem do nočních hodin, což bylo nejenom pro diváky velmi atraktivní. A velkou školou byl i noční průjezd erzetou Koráb. Tato zkouška je sama o sobě velmi těžká ve dne, natož v noci,“ zhodnotil práci pořadatelů krátce před závodem Zdeněk Pokorný. Ve třídě 2, kam jsou Zdeněk s Richardem díky Škodě Fabia R5 zařazeni, startovalo na Šumavě dvacet posádek. Šest rychlostních zkoušek z první etapy zakončili Pokorný s Lasevičem na 23. místě v absolutní klasifikaci a 18. místě ve třídě 2.

V nastaveném tempu pokračovali Zdeněk s Richardem i na sobotních zkouškách. Po 12. RZ figurovala posádka těsně za hranicí druhé desítky nejrychlejších jezdců. Třináctka je pro mnohé pověrčivé lidi číslem špatným a právě 13. RZ výrazně zahýbala i umístěním Zdeňka Pokorného. „V průběhu závodu jsme si jeli svoje tempo a s umístěním jsme byli spokojeni. Přece jen se nemůžeme porovnávat s mladými dravci, neboť mnozí by mohli být v porovnání let naši synové. Na třinácté zkoušce ovšem přišel moment, kdy jsme díky přehřátým pneumatikám a malému nesoustředění sklouzli s autem do příkopy. Tím jsme dali možnost několika divákům v klidu a z blízka si pořádně naše auto prohlédnout. Naštěstí jsou mezi diváky i fandové, kteří se hned snažili fabii dostat zpět na silnici. Jejich snažení bylo nakonec úspěšné, ale my na této zkoušce nechali v porovnání s prvním průjezdem téměř deset minut. Tím jsme se ve výsledcích propadli dost hluboko. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám pomohli dostat fabii zpět na trať,“ popsal dění okolo jediného incidentu v závodě, který ovšem výrazně změnil výsledek, Zdeněk Pokorný. I přes toto malé uklouznutí Zdeněk Pokorný s Richardem Lasevičem šumavskou rally dokončil. Na cílové rampě na klatovském náměstí byla posádka klasifikována na 43. místě a ve třídě 2 jí patří 17. příčka. „Jsme v cíli a auto je celé, to je pro nás to nejdůležitější. Já se nyní soustředím na začátek května, kdy startuje druhý sprint letošní sezóny, takže na shledanou ve Vyškově,“ nastínil nejbližší plán Zdeněk Pokorný.

V Klatovech startovala i Zdeňkova dcera Sandra. Společně s Jirkou Skořepou a Subaru Impreza STi dokončili šumavskou rally na 41. příčce v absolutní klasifikaci, ve třídě 3 jim patří 7. příčka a vítězství si odváží z Dámského poháru. „Rally Šumava byla pro mne po jezdecké i psychické stránce obrovskou školou. Byl to pro mne velmi poučný závod, kde jsem získala mnoho cenných zkušeností. Jsme v cíli a jsme šťastni,“ shrnula v krátkosti svůj start Sandra Pokorná.    

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.