První letošní společný start mají za sebou Zdeněk Pokorný a jeho dcera Sandra. Zatímco táta Zdeněk si až na jednu zkoušku, kdy si ustlal v příkopě, pěkně zazávodil, pro dceru Sandru byla letošní Rally Šumava Klatovy obrovskou školou.
V letošní sezóně jsou pro Zdeňka Pokorného s Richardem Lasevičem prioritní jednodenní soutěže. Přesto si našel pražský jezdec čas a vyrazil pokořit rychlostní zkoušky šumavské rally. „Letošní klatovská soutěž přinesla opět řadu pěkných erzet. Musím pochválit pořadatele za zařazení průjezdu Čínovským okruhem do nočních hodin, což bylo nejenom pro diváky velmi atraktivní. A velkou školou byl i noční průjezd erzetou Koráb. Tato zkouška je sama o sobě velmi těžká ve dne, natož v noci,“ zhodnotil práci pořadatelů krátce před závodem Zdeněk Pokorný. Ve třídě 2, kam jsou Zdeněk s Richardem díky Škodě Fabia R5 zařazeni, startovalo na Šumavě dvacet posádek. Šest rychlostních zkoušek z první etapy zakončili Pokorný s Lasevičem na 23. místě v absolutní klasifikaci a 18. místě ve třídě 2.
V nastaveném tempu pokračovali Zdeněk s Richardem i na sobotních zkouškách. Po 12. RZ figurovala posádka těsně za hranicí druhé desítky nejrychlejších jezdců. Třináctka je pro mnohé pověrčivé lidi číslem špatným a právě 13. RZ výrazně zahýbala i umístěním Zdeňka Pokorného. „V průběhu závodu jsme si jeli svoje tempo a s umístěním jsme byli spokojeni. Přece jen se nemůžeme porovnávat s mladými dravci, neboť mnozí by mohli být v porovnání let naši synové. Na třinácté zkoušce ovšem přišel moment, kdy jsme díky přehřátým pneumatikám a malému nesoustředění sklouzli s autem do příkopy. Tím jsme dali možnost několika divákům v klidu a z blízka si pořádně naše auto prohlédnout. Naštěstí jsou mezi diváky i fandové, kteří se hned snažili fabii dostat zpět na silnici. Jejich snažení bylo nakonec úspěšné, ale my na této zkoušce nechali v porovnání s prvním průjezdem téměř deset minut. Tím jsme se ve výsledcích propadli dost hluboko. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám pomohli dostat fabii zpět na trať,“ popsal dění okolo jediného incidentu v závodě, který ovšem výrazně změnil výsledek, Zdeněk Pokorný. I přes toto malé uklouznutí Zdeněk Pokorný s Richardem Lasevičem šumavskou rally dokončil. Na cílové rampě na klatovském náměstí byla posádka klasifikována na 43. místě a ve třídě 2 jí patří 17. příčka. „Jsme v cíli a auto je celé, to je pro nás to nejdůležitější. Já se nyní soustředím na začátek května, kdy startuje druhý sprint letošní sezóny, takže na shledanou ve Vyškově,“ nastínil nejbližší plán Zdeněk Pokorný.
V Klatovech startovala i Zdeňkova dcera Sandra. Společně s Jirkou Skořepou a Subaru Impreza STi dokončili šumavskou rally na 41. příčce v absolutní klasifikaci, ve třídě 3 jim patří 7. příčka a vítězství si odváží z Dámského poháru. „Rally Šumava byla pro mne po jezdecké i psychické stránce obrovskou školou. Byl to pro mne velmi poučný závod, kde jsem získala mnoho cenných zkušeností. Jsme v cíli a jsme šťastni,“ shrnula v krátkosti svůj start Sandra Pokorná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.