První letošní společný start mají za sebou Zdeněk Pokorný a jeho dcera Sandra. Zatímco táta Zdeněk si až na jednu zkoušku, kdy si ustlal v příkopě, pěkně zazávodil, pro dceru Sandru byla letošní Rally Šumava Klatovy obrovskou školou.
V letošní sezóně jsou pro Zdeňka Pokorného s Richardem Lasevičem prioritní jednodenní soutěže. Přesto si našel pražský jezdec čas a vyrazil pokořit rychlostní zkoušky šumavské rally. „Letošní klatovská soutěž přinesla opět řadu pěkných erzet. Musím pochválit pořadatele za zařazení průjezdu Čínovským okruhem do nočních hodin, což bylo nejenom pro diváky velmi atraktivní. A velkou školou byl i noční průjezd erzetou Koráb. Tato zkouška je sama o sobě velmi těžká ve dne, natož v noci,“ zhodnotil práci pořadatelů krátce před závodem Zdeněk Pokorný. Ve třídě 2, kam jsou Zdeněk s Richardem díky Škodě Fabia R5 zařazeni, startovalo na Šumavě dvacet posádek. Šest rychlostních zkoušek z první etapy zakončili Pokorný s Lasevičem na 23. místě v absolutní klasifikaci a 18. místě ve třídě 2.
V nastaveném tempu pokračovali Zdeněk s Richardem i na sobotních zkouškách. Po 12. RZ figurovala posádka těsně za hranicí druhé desítky nejrychlejších jezdců. Třináctka je pro mnohé pověrčivé lidi číslem špatným a právě 13. RZ výrazně zahýbala i umístěním Zdeňka Pokorného. „V průběhu závodu jsme si jeli svoje tempo a s umístěním jsme byli spokojeni. Přece jen se nemůžeme porovnávat s mladými dravci, neboť mnozí by mohli být v porovnání let naši synové. Na třinácté zkoušce ovšem přišel moment, kdy jsme díky přehřátým pneumatikám a malému nesoustředění sklouzli s autem do příkopy. Tím jsme dali možnost několika divákům v klidu a z blízka si pořádně naše auto prohlédnout. Naštěstí jsou mezi diváky i fandové, kteří se hned snažili fabii dostat zpět na silnici. Jejich snažení bylo nakonec úspěšné, ale my na této zkoušce nechali v porovnání s prvním průjezdem téměř deset minut. Tím jsme se ve výsledcích propadli dost hluboko. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám pomohli dostat fabii zpět na trať,“ popsal dění okolo jediného incidentu v závodě, který ovšem výrazně změnil výsledek, Zdeněk Pokorný. I přes toto malé uklouznutí Zdeněk Pokorný s Richardem Lasevičem šumavskou rally dokončil. Na cílové rampě na klatovském náměstí byla posádka klasifikována na 43. místě a ve třídě 2 jí patří 17. příčka. „Jsme v cíli a auto je celé, to je pro nás to nejdůležitější. Já se nyní soustředím na začátek května, kdy startuje druhý sprint letošní sezóny, takže na shledanou ve Vyškově,“ nastínil nejbližší plán Zdeněk Pokorný.
V Klatovech startovala i Zdeňkova dcera Sandra. Společně s Jirkou Skořepou a Subaru Impreza STi dokončili šumavskou rally na 41. příčce v absolutní klasifikaci, ve třídě 3 jim patří 7. příčka a vítězství si odváží z Dámského poháru. „Rally Šumava byla pro mne po jezdecké i psychické stránce obrovskou školou. Byl to pro mne velmi poučný závod, kde jsem získala mnoho cenných zkušeností. Jsme v cíli a jsme šťastni,“ shrnula v krátkosti svůj start Sandra Pokorná.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?