Rallyový trojboj má za sebou slušovický Minařík racing tým a nutno dodat, že tým úspěšně pokračuje ve sběru pohárů. Již zmiňované tři závody během třech po sobě jdoucích víkendů načala domácí Kopná, kde byly poháry oceněny tři posádky. Následovala východoslovenská Rally Prešov a dvě dvojice opět proměnily start v postavení „na bedně“. Zatím poslední soutěží, kde startovaly vozy Lubomíra Minaříka, byla klatovská Rally Šumava a i tady byly tři dvojice odměněny poháry. Pojďme se v krátkosti ohlédnout za druhým podnikem z velkého mistráku, tedy za Rally Šumava Klatovy 2018.
Ve startovní listině soudobých vozidel bylo 84 posádek z šesti zemí. Mezi nimi i čtyři dvojice hájící barvy Minařík racing. Ve výsledcích se nejvýše dostali Milan Obadal s Vladimírem Osičkou na Renaultu Clio R3. Valašská dvojice startovala letos poprvé na Kopné a tuto soutěž pojali kluci jako rozjezd před Šumavou. Na západu Čech měli Milan s Vladimírem ve třídě 5 tři soupeře a páteční etapu dokončili na třetí příčce. Během sobotních rychlostních zkoušek si posádka své postavení ve třídě ještě o jednu příčku polepšila. Na cílové rampě na klatovském náměstí pak byli Obadal s Osičkou oceněni poháry za druhou příčku ve třídě 5. V absolutní klasifikaci náleží posádce 38. příčka a mezi dvoukolkami skončila na 12. místě.
Těsně za Obadalem v absolutní klasifikaci dokončili soutěž „pasekáři“ Petr „Balvan“ Krajča s Janem Houštěm na Renaultu Clio Sport. Dvojice z Želechovických pasek byla opět zařazena do třídy 8, kde se sešlo v Klatovech hned šest posádek. Petr s Honzou během páteční etapy dokázali ve třídě jednou vyhrát rychlostní zkoušku a až na jednu výjimku, kdy byli třetí, zajížděli pravidelně druhé časy. Nad jejich síly byl pouze Lukáš Frána, který „pasekářům“ v polovině závodu odskočil o minutu. Také v sobotu prokazovali Krajča s Houštěm vyrovnané výkony, ale na Fránu to tentokráte nestačilo. Dvojice Krajča – Houšť dokončila klatovskou rally na 40. místě v absolutní klasifikaci a mezi dvoukolkami obsadili 14. místo. Kluky ovšem daleko více těší umístění ve třídě 8, kde obsadili druhou příčku.
Premiéru na Klatovsku zažila Pavlína Tydlačková, která vedle sebe přizvala Jana Petra. Takto sestavená posádka v Renaultu Clio Sport se představila svým fanouškům pouze na Šumavě a pro Honzu to byl záskok na poslední chvíli. Změnu sedačky ale pražský jezdec neplánuje. Vedle pohárů za 3. místo ve třídě 8 si smíšená posádka odnáší i odměnu za druhé místo v Dámském poháru. Do výčtu umístění posádky Tydlačková – Petr zbývá doplnit pouze 54. místo v absolutní klasifikaci a 26. místo v kategorii 2WD. „Rally Šumava byla pro mě po delší době zcela novou soutěží a já jsem byla moc zvědavá na tamní erzety. Překvapená jsem byla z rychlých úseků na zkouškách. Takže s nadšením i respektem jsme v pátek nastoupili na start. Nebyla jsem zrovna v nejlepší zdravotní kondici, neboť jsem si narazila žebra a k tomu ke mě zavítala alergie. Tato kombinace byla vražedná :D. Trpěla jsem jako pes, ale stálo to za to. Původně jsem měla startovat se Zuzkou Lieskovcovou, ale nepustili ji z práce. Proto jsem narychlo sháněla náhradu, nejlépe člověka, kterého znám. S Honzou Petrem jsme dlouholetí kamarádi a jsem ráda, že si vedle mě v nouzi usedl. Také pro něj to byly fofry, neboť ještě v pondělí narychlo řešil sporťáka a licence s ještě nezaschlým razítkem přistála ve čtvrtek, tedy den před soutěží. Chvíli nám trvalo, než jsme si sladili tempo, ale jelo se nám fajn a bez větších problémů. V poslední erzetě jsme si pravda skočili trochu více, poněvadž stejně jako ve filmu Pelíšky jsem si řekla: „Poprvé, to bylo málo.“. Renault si tedy pořádně hopnul, a když jsme dojeli do míst, kde to zapíchl Vojta Štajf, zjistila jsem, že autu se moc nechce do plného pravého rejdu. Zvuky linoucí se při tomto manévru nás donutily zvolnit tempo s tím, že nebylo jasné, zda není třeba ohnuté rameno. Chtěli jsme stůj co stůj dovézt auto až na rampu. To se ve finále podařilo a kromě skalpu v podobě dokončené soutěže jsme si domů odvezli pohárky za umístění ve třídě a druhý flek mezi holčičkami, což jistě velice ocenil hlavně Honza. Rally Šumava byla krásný rychlý závod a jsem ráda, že se nám ho podařilo dokončit. Bude mi potěšením se sem ještě v roli jezdce vrátit. Nyní je v plánu další má premiérová soutěž, Český Krumlov. Děkuji Honzíkovi za super odvedenou práci, stejně tak chlapcům v servisu Minařík racing, všem divákům a fandům, co se pekli u tratí a budeme se těšit na další společné zážitky,“ podělila se o dojmy ze závodu Pavlína Tydlačková.
Do Klatov se vypravila i dvojice René Dohnal s Romanem Švecem. Valašská posádka startující s Peugeotem 208 R2 se letos zaměřuje na velký mistrák a po domácí Valašské rally, kde kluci urvali 6. místo ve třídě 6, chtěli uspět i na západě Čech. Ve třídě měli René s Romanem patnáct soupeřů. V průběhu první etapy si posádka držela čtvrtou příčku s minimálním odstupem na bednu. První erzeta sobotní etapy sice kluky posunula o jedno místo vzad, ale hned na následující zkoušce zajel Dohnal druhý nejrychlejší čas ve třídě. Pak ovšem přišla RZ 9, která dvojici Dohnal – Švec vystavila v rally stopku. „Na Šumavu jsme se oba velmi těšili. Sice nás na začátku první sekce trošku pozlobila elektronika, kdy vůz nečekaně v nízkých otáčkách vypínal motor, to ale servismani rychle vyřešili a na výkon vozu na RZ neměla závada žádný vliv. První sekce byla z mého pohledu kvalitní, Renda jel své tempo, sžíval se s autem a dodával si tolik potřebné sebedůvěry. Do druhé etapy jsme se rozjeli ve skvělém tempu, kdy vítězství na druhé sobotní vložce uteklo Rendovi jen o vteřinku. O to víc mě mrzí závada na brzdovém systému, která vedla k našemu odstoupení hned na následující RZ. Nutno podotknout, že když už k ní mělo dojít, nemohlo se tak stát na lepším místě. Pořadateli, který musel uskakovat do příkopu, se tímto omlouváme. Pro řidiče po havárii zaviněné technickou závadou je velice složité najít zase sebedůvěru. Zejména po tak vážné nehodě jakou byla ta krumlovská. Renda se dokázal vrátit a je mrzuté, že ho obdobná závada znovu srazila zpět. Statisticky už by se podobná situace neměla stát zhruba 300 let, takže si myslím, že je čas na ještě jeden návrat,“ vysvětlil důvod odstoupení Roman Švec. Posádka peugeotu tedy bodovala pouze v první etapě, a to 4. místem ve třídě 6 a stejnou příčkou i v kategorii dvoukolek.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.