Zelenající se příroda a pomalu rozkvétající stromy signalizují příchod května. S ním se také blíží již tradiční Rally Vyškov. Ta bude letos stejně jako v letech minulých hostit pětidílný seriál A-Sport Rallysprint Série 2018. Vedle rallysprintové série se vyškovská rally bude započítávat také do hodnocení souběžného Poháru 2+ a XTG Opel Adam Cupu. Pořadatelé dále vypsali Pohár mládeže a Pohár pořadatele. Rally Vyškov se pojede v okolí Vyškova v termínu 4. – 5. května.
Soutěžní posádka se startovním číslem 1 do XXVI. Rally Vyškov 2018 odstartuje v sobotu 5. května v 9 hodin ze startovní rampy na parkovišti v Tyršově ulici nedaleko Masarykova náměstí ve Vyškově. Na účastníky čeká 202,97 km dlouhá trať, na které pořadatelé namotali v součtu 67,30 km měřených testů. Vítěze uvidíme po absolvování 7 rychlostních zkoušek na cílové rampě v 17 hodin.
Skladba rychlostních zkoušek se příliš neliší od loňského ročníku, přesto však doznala jistých změn. Posádky čeká dvakrát průjezd rychlostní zkouškou Račická a Podivická, na které byl upraven průjezd farmou v Zelené Hoře a třikrát Ivanovickou bránou. Oproti loňskému roku chybí rychlostní zkouška Pruská, jež se v loňském roce stala osudnou Romanu Odložilíkovi. „Přestože máme v obci Moravské Prusy své příznivce, rychlostní zkoušku Pruskou jsme se rozhodli vynechat, a to zejména z důvodu dopravní obslužnosti. V případě, že by se zkouška jela, tak by byl přístup do obce pouze po úzké, jednosměrné silnici, kterou by navíc posádky musely využívat. Mohlo by to znamenat značné dopravní komplikace a tomu jsme chtěli logicky předejít. Rozhodli jsme se to vykompenzovat zcela novou zkouškou,“ vysvětlil ředitel vyškovské rally, Jaromír Palásek, důvody vynechání Pruské.
Původně mělo tedy být o jednu zcela novou měřenou zkoušku více, proč ale v upraveném harmonogramu není? „Trasa nové rychlostní zkoušky pod názvem Medlovická vedla po obslužných komunikacích mezi Medlovicemi a Ivanovicemi na Hané. Svým charakterem i délkou by tento úsek byl ideální na rozjetí, proto jsme ho chtěli zařadit hned jako úvodní test. Ve finální fázi schvalování trasy jsme ovšem narazili na bezpečnostní a technické problémy, které nás donutily tuto rychlostní zkoušku zrušit,“ popisuje nakonec neuskutečněnou rychlostní zkoušku Ing. Ladislav Petráš, předseda Hanáckého Rally Klubu a pokračuje: „Do startu zbývá necelý měsíc, situaci jsme řešili s komisí rally a vyškovská soutěž se tedy uskuteční na tratích tří již osvědčených rychlostních zkoušek.“
Vyškovští pořadatelé již zveřejnili zvláštní ustanovení a prováděcí ustanovení č. 1, v němž je upravený harmonogram už bez rychlostní zkoušky Medlovická. Zároveň byl již dříve zahájen příjem přihlášek, jejichž uzávěrka je stanovena na 22. hodinu v pondělí 30. dubna. Veškeré dokumenty, včetně přihlášky, jsou dostupné na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Autor článku: Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.