Zelenající se příroda a pomalu rozkvétající stromy signalizují příchod května. S ním se také blíží již tradiční Rally Vyškov. Ta bude letos stejně jako v letech minulých hostit pětidílný seriál A-Sport Rallysprint Série 2018. Vedle rallysprintové série se vyškovská rally bude započítávat také do hodnocení souběžného Poháru 2+ a XTG Opel Adam Cupu. Pořadatelé dále vypsali Pohár mládeže a Pohár pořadatele. Rally Vyškov se pojede v okolí Vyškova v termínu 4. – 5. května.
Soutěžní posádka se startovním číslem 1 do XXVI. Rally Vyškov 2018 odstartuje v sobotu 5. května v 9 hodin ze startovní rampy na parkovišti v Tyršově ulici nedaleko Masarykova náměstí ve Vyškově. Na účastníky čeká 202,97 km dlouhá trať, na které pořadatelé namotali v součtu 67,30 km měřených testů. Vítěze uvidíme po absolvování 7 rychlostních zkoušek na cílové rampě v 17 hodin.
Skladba rychlostních zkoušek se příliš neliší od loňského ročníku, přesto však doznala jistých změn. Posádky čeká dvakrát průjezd rychlostní zkouškou Račická a Podivická, na které byl upraven průjezd farmou v Zelené Hoře a třikrát Ivanovickou bránou. Oproti loňskému roku chybí rychlostní zkouška Pruská, jež se v loňském roce stala osudnou Romanu Odložilíkovi. „Přestože máme v obci Moravské Prusy své příznivce, rychlostní zkoušku Pruskou jsme se rozhodli vynechat, a to zejména z důvodu dopravní obslužnosti. V případě, že by se zkouška jela, tak by byl přístup do obce pouze po úzké, jednosměrné silnici, kterou by navíc posádky musely využívat. Mohlo by to znamenat značné dopravní komplikace a tomu jsme chtěli logicky předejít. Rozhodli jsme se to vykompenzovat zcela novou zkouškou,“ vysvětlil ředitel vyškovské rally, Jaromír Palásek, důvody vynechání Pruské.
Původně mělo tedy být o jednu zcela novou měřenou zkoušku více, proč ale v upraveném harmonogramu není? „Trasa nové rychlostní zkoušky pod názvem Medlovická vedla po obslužných komunikacích mezi Medlovicemi a Ivanovicemi na Hané. Svým charakterem i délkou by tento úsek byl ideální na rozjetí, proto jsme ho chtěli zařadit hned jako úvodní test. Ve finální fázi schvalování trasy jsme ovšem narazili na bezpečnostní a technické problémy, které nás donutily tuto rychlostní zkoušku zrušit,“ popisuje nakonec neuskutečněnou rychlostní zkoušku Ing. Ladislav Petráš, předseda Hanáckého Rally Klubu a pokračuje: „Do startu zbývá necelý měsíc, situaci jsme řešili s komisí rally a vyškovská soutěž se tedy uskuteční na tratích tří již osvědčených rychlostních zkoušek.“
Vyškovští pořadatelé již zveřejnili zvláštní ustanovení a prováděcí ustanovení č. 1, v němž je upravený harmonogram už bez rychlostní zkoušky Medlovická. Zároveň byl již dříve zahájen příjem přihlášek, jejichž uzávěrka je stanovena na 22. hodinu v pondělí 30. dubna. Veškeré dokumenty, včetně přihlášky, jsou dostupné na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Autor článku: Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.