Zelenající se příroda a pomalu rozkvétající stromy signalizují příchod května. S ním se také blíží již tradiční Rally Vyškov. Ta bude letos stejně jako v letech minulých hostit pětidílný seriál A-Sport Rallysprint Série 2018. Vedle rallysprintové série se vyškovská rally bude započítávat také do hodnocení souběžného Poháru 2+ a XTG Opel Adam Cupu. Pořadatelé dále vypsali Pohár mládeže a Pohár pořadatele. Rally Vyškov se pojede v okolí Vyškova v termínu 4. – 5. května.
Soutěžní posádka se startovním číslem 1 do XXVI. Rally Vyškov 2018 odstartuje v sobotu 5. května v 9 hodin ze startovní rampy na parkovišti v Tyršově ulici nedaleko Masarykova náměstí ve Vyškově. Na účastníky čeká 202,97 km dlouhá trať, na které pořadatelé namotali v součtu 67,30 km měřených testů. Vítěze uvidíme po absolvování 7 rychlostních zkoušek na cílové rampě v 17 hodin.
Skladba rychlostních zkoušek se příliš neliší od loňského ročníku, přesto však doznala jistých změn. Posádky čeká dvakrát průjezd rychlostní zkouškou Račická a Podivická, na které byl upraven průjezd farmou v Zelené Hoře a třikrát Ivanovickou bránou. Oproti loňskému roku chybí rychlostní zkouška Pruská, jež se v loňském roce stala osudnou Romanu Odložilíkovi. „Přestože máme v obci Moravské Prusy své příznivce, rychlostní zkoušku Pruskou jsme se rozhodli vynechat, a to zejména z důvodu dopravní obslužnosti. V případě, že by se zkouška jela, tak by byl přístup do obce pouze po úzké, jednosměrné silnici, kterou by navíc posádky musely využívat. Mohlo by to znamenat značné dopravní komplikace a tomu jsme chtěli logicky předejít. Rozhodli jsme se to vykompenzovat zcela novou zkouškou,“ vysvětlil ředitel vyškovské rally, Jaromír Palásek, důvody vynechání Pruské.
Původně mělo tedy být o jednu zcela novou měřenou zkoušku více, proč ale v upraveném harmonogramu není? „Trasa nové rychlostní zkoušky pod názvem Medlovická vedla po obslužných komunikacích mezi Medlovicemi a Ivanovicemi na Hané. Svým charakterem i délkou by tento úsek byl ideální na rozjetí, proto jsme ho chtěli zařadit hned jako úvodní test. Ve finální fázi schvalování trasy jsme ovšem narazili na bezpečnostní a technické problémy, které nás donutily tuto rychlostní zkoušku zrušit,“ popisuje nakonec neuskutečněnou rychlostní zkoušku Ing. Ladislav Petráš, předseda Hanáckého Rally Klubu a pokračuje: „Do startu zbývá necelý měsíc, situaci jsme řešili s komisí rally a vyškovská soutěž se tedy uskuteční na tratích tří již osvědčených rychlostních zkoušek.“
Vyškovští pořadatelé již zveřejnili zvláštní ustanovení a prováděcí ustanovení č. 1, v němž je upravený harmonogram už bez rychlostní zkoušky Medlovická. Zároveň byl již dříve zahájen příjem přihlášek, jejichž uzávěrka je stanovena na 22. hodinu v pondělí 30. dubna. Veškeré dokumenty, včetně přihlášky, jsou dostupné na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Autor článku: Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.