Rally Vyškov odhalila definitivní podobu soutěže

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 25. dubna 2018 18:16
Sdílej:

Zelenající se příroda a pomalu rozkvétající stromy signalizují příchod května. S ním se také blíží již tradiční Rally Vyškov. Ta bude letos stejně jako v letech minulých hostit pětidílný seriál A-Sport Rallysprint Série 2018. Vedle rallysprintové série se vyškovská rally bude započítávat také do hodnocení souběžného Poháru 2+ a XTG Opel Adam Cupu. Pořadatelé dále vypsali Pohár mládeže a Pohár pořadatele. Rally Vyškov se pojede v okolí Vyškova v termínu 4. – 5. května.

Soutěžní posádka se startovním číslem 1 do XXVI. Rally Vyškov 2018 odstartuje v sobotu 5. května v 9 hodin ze startovní rampy na parkovišti v Tyršově ulici nedaleko Masarykova náměstí ve Vyškově. Na účastníky čeká 202,97 km dlouhá trať, na které pořadatelé namotali v součtu 67,30 km měřených testů. Vítěze uvidíme po absolvování 7 rychlostních zkoušek na cílové rampě v 17 hodin.

Skladba rychlostních zkoušek se příliš neliší od loňského ročníku, přesto však doznala jistých změn. Posádky čeká dvakrát průjezd rychlostní zkouškou Račická a Podivická, na které byl upraven průjezd farmou v Zelené Hoře a třikrát Ivanovickou bránou. Oproti loňskému roku chybí rychlostní zkouška Pruská, jež se v loňském roce stala osudnou Romanu Odložilíkovi. „Přestože máme v obci Moravské Prusy své příznivce, rychlostní zkoušku Pruskou jsme se rozhodli vynechat, a to zejména z důvodu dopravní obslužnosti. V případě, že by se zkouška jela, tak by byl přístup do obce pouze po úzké, jednosměrné silnici, kterou by navíc posádky musely využívat. Mohlo by to znamenat značné dopravní komplikace a tomu jsme chtěli logicky předejít. Rozhodli jsme se to vykompenzovat zcela novou zkouškou,“ vysvětlil ředitel vyškovské rally, Jaromír Palásek, důvody vynechání Pruské.

Původně mělo tedy být o jednu zcela novou měřenou zkoušku více, proč ale v upraveném harmonogramu není? „Trasa nové rychlostní zkoušky pod názvem Medlovická vedla po obslužných komunikacích mezi Medlovicemi a Ivanovicemi na Hané. Svým charakterem i délkou by tento úsek byl ideální na rozjetí, proto jsme ho chtěli zařadit hned jako úvodní test. Ve finální fázi schvalování trasy jsme ovšem narazili na bezpečnostní a technické problémy, které nás donutily tuto rychlostní zkoušku zrušit,“ popisuje nakonec neuskutečněnou rychlostní zkoušku Ing. Ladislav Petráš, předseda Hanáckého Rally Klubu a pokračuje: „Do startu zbývá necelý měsíc, situaci jsme řešili s komisí rally a vyškovská soutěž se tedy uskuteční na tratích tří již osvědčených rychlostních zkoušek.“

Vyškovští pořadatelé již zveřejnili zvláštní ustanovení a prováděcí ustanovení č. 1, v němž je upravený harmonogram už bez rychlostní zkoušky Medlovická. Zároveň byl již dříve zahájen příjem přihlášek, jejichž uzávěrka je stanovena na 22. hodinu v pondělí 30. dubna. Veškeré dokumenty, včetně přihlášky, jsou dostupné na oficiální webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.

Rally Vyškov na sociálních sítích:

Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/ 

Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/ 

Autor článku: Lukáš Chum, tiskový mluvčí

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.