V Klatovech vyhráli Harri J Toivonen a Jan Kopecký

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Karel Špaček 25. dubna 2018 11:57
Sdílej:

Jeden z nejzajímavějších ročníků klatovských soutěží posledních let ovládla známá jména. Králi 27. Historic Vltava Rallye se stali Finové Harri J Toivonen a Cedric Wrede s vozem Ford Sierra Cosworth, mezi soudobými vozy prodloužila svou vítěznou šňůru dvojice Jan Kopecky Official – Pavel Dresler, která zvítězila v 53. Rallye Šumava Klatovy. Bližší informace k soutěžím jsou k dispozici na klubových stránkách www.pamk.cz.

Rekordní účast měla letošní 27. Historic Vltava Rallye, která se jela v pátek a v sobotu v západočeských Klatovech. Ve startovní listině zůstalo po několika omluvenkách zapsáno 76 dvojic, které se téměř přesně napůl podělily o účast v mezinárodním klání a v českém šampionátu. Úroveň podniku pozvedla i účast čtyř vozů, které přivezl tým Past-Racing až z dalekého Španělska a které se hned od úvodu soutěže zařadily do popředí výsledkové listiny. Hned na první rychlostní zkoušce (vedené po tradičním Klatovském okruhu) byl nejrychlejší Daniel Alonso Villarón, navigovaný Candido Carrerou. Tato dvojice udávala tón po celou páteční etapu, kdy sice dvakrát na rychlostních zkouškách utrpěla dílčí porážku, vždy ale jen od svých týmových kolegů. Vítěz poslední erzety dne, Xesús Manuel Ferreiro Pérez, musel bohužel pro technické potíže v pátek večer ze soutěže odstoupit, hlavními Alonsovými sekundantem ale zůstal Harri J Toivonen. Mladší bratr soutěžácké hvězdy z osmdesátých let ještě více přitlačil na pilu v sobotu, kdy se dokonce přesně v polovině etapy posunul do čela. Vedení pak už finské duo Toivonen – Wrede udrželo a na cílové rampě mohlo oslavit zasloužený triumf. Druhý dojel jejich týmový kolega Alonso Villarón, ze třetí příčky se letos radoval trojnásobný vítěz „Vltavy“ Nor Valter Christian Jensen, který vodil vůz BMW M3. V soutěžení domácích jezdců si nejlépe vedli Vlastik Neumann a Otto Slezák s vozem Ford Escort RS Cosworth, druzí byli Káňa s Králem na Fordu Sierra Cosworth a třetí příčka v cíli patřila nestárnoucím Jindřichu Štolfovi a Zdeňku Hawlovi s vozem Rover Metro GTi.

Do 53. Rallye Šumava Klatovy odstartovalo dokonce 84 dvojic, z nichž jich přesně dvě třetiny i celou soutěž dokončily. Hned od úvodu převzali otěže největší favorité. Do vedení se okamžitě dostali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na voze Škoda Fabia R5, kteří v první etapě ovládli všechny rychlostní zkoušky a právě postupným sbíráním vteřinek a desetinek si vytvořili rozhodující náskok. Ten pak dovedli až ke svému rekordnímu pátému klatovskému vítězství. Stříbrnou pozici si od začátku drželi Rusové Alexey Lukyanuk a Alexej Arnautov s Fordem Fiesta R5, kteří ale hodně času ztratili na večerním Korábu a poté už nemohli pomýšlet na útok na Kopeckého. Naopak se na ně ze třetí příčky začali tlačit Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a dalším Fordem. Vyrovnaná bitva o stříbro pak pokračovala i téměř celou sobotní etapu až do RZ se symbolickým číslem 13. Na ní Pech zavadil o obrubník a poškodil kolo, které musel následně vyměnit. Na třetí příčku se posunula mladá finská dvojice Juuso Nordgren – Tapio Suominen v barvách týmu ŠKODA Motorsport, která zaslouží pochvalu zejména za skvělý výkon v sobotní etapě. Mládí se prosazovalo i na dalších příčkách, čtvrtý dojel do cíle Filip Mareš Rally a pátá příčka patřila Václavu Kopáčkovi. V ostře sledované kategorii 2WD si nejlépe vedl domácí mladíček Honzin Talaš, navigovaný v Peugeotu 208 R2 Zbynkem Pilsem. Obě klatovské soutěže doprovázelo téměř letní počasí a i přes vysoké tempo a několik havárií se celý víkend obešel bez vážnějších zranění závodníků či diváků.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.