Rallye Šumava Klatovy je nejstarší automobilovou soutěží v České republice. Na jejím 53. ročníku odstartoval letošní PEUGEOT RALLY CUP CZ. Posádky na vozech PEUGEOT 208 R2 vyrazily do náročného závodu v pátek odpoledne a hned se mezi nimi rozhořely dramatické souboje.
Od první rychlostní zkoušky se do čela prodral mladý Honza Talaš, pronásledovaný René Dohnalem a třetím Tomášem Knápkem, na kterého ale tlačil Lumír Firla. Tato čtveřice se vešla na prvním a druhém testu do pětivteřinového rozdílu. Talaš s Dohnalem si udrželi pozice až do konce první etapy, Kamenec po technických problémech odpadl na konci noční sekce.
Máte rádi rally? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@rallyzone.cz a staňte se naším redaktorem.
Do druhé etapy se nejlépe vyspal Julian Wagner, když zvítězil v úvodních třech testech. A protože mezitím potíže s brzdami vyřadily René Dohnala, posunul se mladý Rakušan až na druhé místo. Ke konci soutěže tlačil i na prvního Talaše, ten ale nakonec svojí pozici uhájil a stal se tak vítězem úvodního klání letošního ročníku PEUGEOT RALLY CUP CZ. Na druhém místě dojel Julian Wagner a bronzovou pozici obsadil Lumír Firla.
“Ze Šumavy jsem nadšený, letos to byl jeden z nejhezčích ročníků. Krásné počasí, spousta diváků a velká konkurence. Já jsem si užíval vyrovnané souboje s Jirkou Navrátilem, krásně jsme si zazávodili. V sobotu na první Strašínské erzetě jsem měl velkou krizi, ale se štěstím jsem ji ustál. Nakonec se mi podařilo udržet pozici před Jirkou ve dvoukolkách i před Julianem Wagnerem v Peugeot Cupu. Jsem rád, že je tento pohár opět vypsaný, je to skvělá příležitost pro mladé jezdce. S dvěstěosmičkou jedu teprve potřetí v životě, tak je to pro mě opravdu skvělý výsledek. Díky moc rodině, spolujezdci, týmu, Tomášovi a Jirkovi za skvěle nastavený vůz, Honzovi Mastacanovi za obrovskou podporu a všem ostatním, kteří za námi stáli,“ radoval se ze svého úspěchu dvaadvacetiletý jezdec.
Na krásné šumavské tratě si přijel podívat také ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini: „Hned od první soutěže v rámci Peugeot Rally Cupu registrujeme vysoký počet přihlášených, což mě velice těší. Skvělé byly i výkony jezdců s vozy Peugeot 208 R2, zejména pak dvojice Jan Talaš - Zbyněk Pils, které se na Šumavě podařilo triumfovat jak ve třídě 6 tak v kategorii 2WD. I ostatní posádky s vozy označenými logem Peugeot Rally Cup nás přesvědčily, že se letos diváci mohou těšit na napínavé poměřování sil, a proto bych chtěl všechny fanoušky pozvat do Krumlova na druhé kolo našeho poháru.“
PEUGEOT RALLY CUP CZ – Rallye Šumava Klatovy
1. místo Jan Talaš – Zbyněk Pils
2. místo Julian Wagner – Anne Katharina Stein
3. místo Lumír Firla – Jakub Kotál
PEUGEOT RALLY CUP CZ – průběžné výsledky
1. místo Jan Talaš – Zbyněk Pils (15 bodů)
2. místo Julian Wagner – Anne K. Stein (12 bodů)
3. místo Lumír Firla – Jakub Kotál (10 bodů)
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?