Netradičně krásné, takřka letní počasí provázelo letošní ročník naší nejstarší automobilové soutěže, Rallye Šumava Klatovy. Kromě soudobých vozů mohli diváci po celý závod sledovat také historické soutěžní speciály v Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Legend. Parádní atmosféru druhého podniku MČR dotvářelo velké množství diváků a nabitá konkurence.
Nad očekávání dobře se při třetím startu s vozem Škoda Fabia R5 v barvách ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dařilo také posádce Filip Mareš a Jan Hloušek. Ti se už od úvodu soutěže pohybovali na hranici TOP 5 a v noční sekci první etapy poskočili díky několika rychlým časům až na průběžnou čtvrtou pozici. V porovnání s prvním startem na Valašské rally, odsunuli Filip s Honzou za svá záda další mnohem zkušenějších soupeře a také ve druhé etapě zajížděli stabilně konkurenceschopné časy. V úvodu druhého dne je sice přeskočil tovární jezdec ŠKODA Motorsport Juuso Nordgren, ale chyba Václava Pecha v předposlední rychlostní zkoušce vrátila mladou posádku zpět na čtvrtou příčku celkového pořadí. Finský jezdec Nordgren není přihlášen do klasifikace Mistrovství ČR, v domácím šampionátu tak obsadila posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu výbornou bronzovou pozici!
„Musím říci, že Šumava pro nás dopadla nad očekávání dobře. V autě se cítíme komfortně a nejpodstatnější pro nás je, že se nám daří stahovat časovou ztrátu na kilometr v porovnání se špičkou. V druhé etapě nás sice přeskočil Juuso Nordgren, ale za daných okolností nebylo naší prioritou s ním bojovat. Juuso a Tapio jeli hlavně v sobotu skvěle. My jsme s Fabií R5 stále téměř na začátku a ve využití auta mám stále velké rezervy. Přesto si myslím, že jsme při druhém startu se čtyrkolkou na velkém závodě ukázali slušnou rychlost a co je pro nás důležité, závod jsme odjeli bez větších chyb. Celou soutěž se podle mě jelo vysoké tempo. V poslední sekci jsem vědomě trochu zpomalil, před námi i za námi byla již větší časová mezera. Jakkoliv to může znít jako alibismus, vím, čeho chci v budoucnu v tomto sportu dosáhnout. Cítil jsem, že na to, abych mohl tlačit na pilu o něco více, mám ještě pár závodů čas,“ hodnotí svůj výkon Filip Mareš.
„Na Šumavu jsme se těšili, překvapilo nás letní počasí. Rychlostní zkoušky byly náročné, ale opravdu krásné. Myslím si, že i diváci si letošní ročník museli užít, v tradičních diváckých místech jich bylo opravdu velké množství. Mě druhý den přepadla nějaká viróza, takže jsem byl rád, že už jsme v cíli. Byl to ale skvělý víkend,“ vypráví s úsměvem Jan Hloušek.
„Filip zajel všechny tři podniky opravdu dobře. Je na něm patrný velký pokrok a v tomto ohledu jsem rád, že jsme startovali na Kopné. Určitě mu přinesla větší jistotu v řízení i rychlost. Líbí se mi, že jede čistou stopu a nedělá chyby,“ vysvětloval v poslední servisní zóně Roman Kresta.
53. ročník Rallye Šumava Klatovy dokončilo 56 posádek, podle očekávání zvítězil úřadující mistr ČR Jan Kopecký s Fabii R5. Na druhém místě dojel ruský rychlík Alexey Lukyanuk, třetí dokončil fin Nordgren. Příštím podnikem Mistrovství ČR v rally bude ve dnech 18. a 19. května čtyřicátýšestý ročník Rallye Český Krumlov.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?