ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM – Další meta pokořena: Mareš s Hlouškem třetí v českém mistráku

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jan Koudelka 23. dubna 2018 14:53
Sdílej:

Netradičně krásné, takřka letní počasí provázelo letošní ročník naší nejstarší automobilové soutěže, Rallye Šumava Klatovy. Kromě soudobých vozů mohli diváci po celý závod sledovat také historické soutěžní speciály v Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Legend. Parádní atmosféru druhého podniku MČR dotvářelo velké množství diváků a nabitá konkurence.

Nad očekávání dobře se při třetím startu s vozem Škoda Fabia R5 v barvách ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dařilo také posádce Filip Mareš a Jan Hloušek. Ti se už od úvodu soutěže pohybovali na hranici TOP 5 a v noční sekci první etapy poskočili díky několika rychlým časům až na průběžnou čtvrtou pozici. V porovnání s prvním startem na Valašské rally, odsunuli Filip s Honzou za svá záda další mnohem zkušenějších soupeře a také ve druhé etapě zajížděli stabilně konkurenceschopné časy. V úvodu druhého dne je sice přeskočil tovární jezdec ŠKODA Motorsport Juuso Nordgren, ale chyba Václava Pecha v předposlední rychlostní zkoušce vrátila mladou posádku zpět na čtvrtou příčku celkového pořadí. Finský jezdec Nordgren není přihlášen do klasifikace Mistrovství ČR, v domácím šampionátu tak obsadila posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu výbornou bronzovou pozici!

„Musím říci, že Šumava pro nás dopadla nad očekávání dobře. V autě se cítíme komfortně a nejpodstatnější pro nás je, že se nám daří stahovat časovou ztrátu na kilometr v porovnání se špičkou. V druhé etapě nás sice přeskočil Juuso Nordgren, ale za daných okolností nebylo naší prioritou s ním bojovat. Juuso a Tapio jeli hlavně v sobotu skvěle. My jsme s Fabií R5 stále téměř na začátku a ve využití auta mám stále velké rezervy. Přesto si myslím, že jsme při druhém startu se čtyrkolkou na velkém závodě ukázali slušnou rychlost a co je pro nás důležité, závod jsme odjeli bez větších chyb. Celou soutěž se podle mě jelo vysoké tempo. V poslední sekci jsem vědomě trochu zpomalil, před námi i za námi byla již větší časová mezera. Jakkoliv to může znít jako alibismus, vím, čeho chci v budoucnu v tomto sportu dosáhnout. Cítil jsem, že na to, abych mohl tlačit na pilu o něco více, mám ještě pár závodů čas,“ hodnotí svůj výkon Filip Mareš.

„Na Šumavu jsme se těšili, překvapilo nás letní počasí. Rychlostní zkoušky byly náročné, ale opravdu krásné. Myslím si, že i diváci si letošní ročník museli užít, v tradičních diváckých místech jich bylo opravdu velké množství. Mě druhý den přepadla nějaká viróza, takže jsem byl rád, že už jsme v cíli. Byl to ale skvělý víkend,“ vypráví s úsměvem Jan Hloušek.

„Filip zajel všechny tři podniky opravdu dobře. Je na něm patrný velký pokrok a v tomto ohledu jsem rád, že jsme startovali na Kopné. Určitě mu přinesla větší jistotu v řízení i rychlost. Líbí se mi, že jede čistou stopu a nedělá chyby,“ vysvětloval v poslední servisní zóně Roman Kresta.

53. ročník Rallye Šumava Klatovy dokončilo 56 posádek, podle očekávání zvítězil úřadující mistr ČR Jan Kopecký s Fabii R5. Na druhém místě dojel ruský rychlík Alexey Lukyanuk, třetí dokončil fin Nordgren. Příštím podnikem Mistrovství ČR v rally bude ve dnech 18. a 19. května čtyřicátýšestý ročník Rallye Český Krumlov.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.