Netradičně krásné, takřka letní počasí provázelo letošní ročník naší nejstarší automobilové soutěže, Rallye Šumava Klatovy. Kromě soudobých vozů mohli diváci po celý závod sledovat také historické soutěžní speciály v Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Legend. Parádní atmosféru druhého podniku MČR dotvářelo velké množství diváků a nabitá konkurence.
Nad očekávání dobře se při třetím startu s vozem Škoda Fabia R5 v barvách ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dařilo také posádce Filip Mareš a Jan Hloušek. Ti se už od úvodu soutěže pohybovali na hranici TOP 5 a v noční sekci první etapy poskočili díky několika rychlým časům až na průběžnou čtvrtou pozici. V porovnání s prvním startem na Valašské rally, odsunuli Filip s Honzou za svá záda další mnohem zkušenějších soupeře a také ve druhé etapě zajížděli stabilně konkurenceschopné časy. V úvodu druhého dne je sice přeskočil tovární jezdec ŠKODA Motorsport Juuso Nordgren, ale chyba Václava Pecha v předposlední rychlostní zkoušce vrátila mladou posádku zpět na čtvrtou příčku celkového pořadí. Finský jezdec Nordgren není přihlášen do klasifikace Mistrovství ČR, v domácím šampionátu tak obsadila posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu výbornou bronzovou pozici!
„Musím říci, že Šumava pro nás dopadla nad očekávání dobře. V autě se cítíme komfortně a nejpodstatnější pro nás je, že se nám daří stahovat časovou ztrátu na kilometr v porovnání se špičkou. V druhé etapě nás sice přeskočil Juuso Nordgren, ale za daných okolností nebylo naší prioritou s ním bojovat. Juuso a Tapio jeli hlavně v sobotu skvěle. My jsme s Fabií R5 stále téměř na začátku a ve využití auta mám stále velké rezervy. Přesto si myslím, že jsme při druhém startu se čtyrkolkou na velkém závodě ukázali slušnou rychlost a co je pro nás důležité, závod jsme odjeli bez větších chyb. Celou soutěž se podle mě jelo vysoké tempo. V poslední sekci jsem vědomě trochu zpomalil, před námi i za námi byla již větší časová mezera. Jakkoliv to může znít jako alibismus, vím, čeho chci v budoucnu v tomto sportu dosáhnout. Cítil jsem, že na to, abych mohl tlačit na pilu o něco více, mám ještě pár závodů čas,“ hodnotí svůj výkon Filip Mareš.
„Na Šumavu jsme se těšili, překvapilo nás letní počasí. Rychlostní zkoušky byly náročné, ale opravdu krásné. Myslím si, že i diváci si letošní ročník museli užít, v tradičních diváckých místech jich bylo opravdu velké množství. Mě druhý den přepadla nějaká viróza, takže jsem byl rád, že už jsme v cíli. Byl to ale skvělý víkend,“ vypráví s úsměvem Jan Hloušek.
„Filip zajel všechny tři podniky opravdu dobře. Je na něm patrný velký pokrok a v tomto ohledu jsem rád, že jsme startovali na Kopné. Určitě mu přinesla větší jistotu v řízení i rychlost. Líbí se mi, že jede čistou stopu a nedělá chyby,“ vysvětloval v poslední servisní zóně Roman Kresta.
53. ročník Rallye Šumava Klatovy dokončilo 56 posádek, podle očekávání zvítězil úřadující mistr ČR Jan Kopecký s Fabii R5. Na druhém místě dojel ruský rychlík Alexey Lukyanuk, třetí dokončil fin Nordgren. Příštím podnikem Mistrovství ČR v rally bude ve dnech 18. a 19. května čtyřicátýšestý ročník Rallye Český Krumlov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.