Netradičně krásné, takřka letní počasí provázelo letošní ročník naší nejstarší automobilové soutěže, Rallye Šumava Klatovy. Kromě soudobých vozů mohli diváci po celý závod sledovat také historické soutěžní speciály v Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Legend. Parádní atmosféru druhého podniku MČR dotvářelo velké množství diváků a nabitá konkurence.
Nad očekávání dobře se při třetím startu s vozem Škoda Fabia R5 v barvách ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dařilo také posádce Filip Mareš a Jan Hloušek. Ti se už od úvodu soutěže pohybovali na hranici TOP 5 a v noční sekci první etapy poskočili díky několika rychlým časům až na průběžnou čtvrtou pozici. V porovnání s prvním startem na Valašské rally, odsunuli Filip s Honzou za svá záda další mnohem zkušenějších soupeře a také ve druhé etapě zajížděli stabilně konkurenceschopné časy. V úvodu druhého dne je sice přeskočil tovární jezdec ŠKODA Motorsport Juuso Nordgren, ale chyba Václava Pecha v předposlední rychlostní zkoušce vrátila mladou posádku zpět na čtvrtou příčku celkového pořadí. Finský jezdec Nordgren není přihlášen do klasifikace Mistrovství ČR, v domácím šampionátu tak obsadila posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu výbornou bronzovou pozici!
„Musím říci, že Šumava pro nás dopadla nad očekávání dobře. V autě se cítíme komfortně a nejpodstatnější pro nás je, že se nám daří stahovat časovou ztrátu na kilometr v porovnání se špičkou. V druhé etapě nás sice přeskočil Juuso Nordgren, ale za daných okolností nebylo naší prioritou s ním bojovat. Juuso a Tapio jeli hlavně v sobotu skvěle. My jsme s Fabií R5 stále téměř na začátku a ve využití auta mám stále velké rezervy. Přesto si myslím, že jsme při druhém startu se čtyrkolkou na velkém závodě ukázali slušnou rychlost a co je pro nás důležité, závod jsme odjeli bez větších chyb. Celou soutěž se podle mě jelo vysoké tempo. V poslední sekci jsem vědomě trochu zpomalil, před námi i za námi byla již větší časová mezera. Jakkoliv to může znít jako alibismus, vím, čeho chci v budoucnu v tomto sportu dosáhnout. Cítil jsem, že na to, abych mohl tlačit na pilu o něco více, mám ještě pár závodů čas,“ hodnotí svůj výkon Filip Mareš.
„Na Šumavu jsme se těšili, překvapilo nás letní počasí. Rychlostní zkoušky byly náročné, ale opravdu krásné. Myslím si, že i diváci si letošní ročník museli užít, v tradičních diváckých místech jich bylo opravdu velké množství. Mě druhý den přepadla nějaká viróza, takže jsem byl rád, že už jsme v cíli. Byl to ale skvělý víkend,“ vypráví s úsměvem Jan Hloušek.
„Filip zajel všechny tři podniky opravdu dobře. Je na něm patrný velký pokrok a v tomto ohledu jsem rád, že jsme startovali na Kopné. Určitě mu přinesla větší jistotu v řízení i rychlost. Líbí se mi, že jede čistou stopu a nedělá chyby,“ vysvětloval v poslední servisní zóně Roman Kresta.
53. ročník Rallye Šumava Klatovy dokončilo 56 posádek, podle očekávání zvítězil úřadující mistr ČR Jan Kopecký s Fabii R5. Na druhém místě dojel ruský rychlík Alexey Lukyanuk, třetí dokončil fin Nordgren. Příštím podnikem Mistrovství ČR v rally bude ve dnech 18. a 19. května čtyřicátýšestý ročník Rallye Český Krumlov.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?