EuroOil-invelt team s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel bojoval na letošní Rallye Šumava celou soutěž o stupně vítězů, ale nakonec vyšel naprázdno.
Za téměř tropického počasí se jela o uplynulém víkendu 53. Rallye Šumava. Krásné počasí a nabitá startovní listina, přilákala k trati obrovské množství fanoušků motosportu, které v Klatovech nepamatují. Atmosféra jakou diváci vytvořili podél trati, v servisní zóně nebo na cílové rampě byla fantastická. Pech s Uhlem vstoupili do závodu třetím nejrychlejším časem a třetí místo jim patřilo i po první etapě. „Snažili jsme se držet krok s Alexeyem Lukyanukem na druhém místě, když Honza Kopecký s tovární škodovkou vedl. Myslím, že se jelo dost rychle a k chybě bylo blízko. Bylo to určitě i počasím, protože snad poprvé jsme mohli na Šumavě použít ty nejtvrdší pneumatiky i v noci a po ránu,“ říká Václav Pech jun.
Rozdíl 8 sekund mezi Lukyanukem a Pechem dával tušit napínavý souboj ve druhé etapě. „Snažili jsme se jet, jak nejlépe umíme, Alexey nám po vteřinkách poodjížděl, abychom ho vzápětí stáhli zase jen na 6 vteřiny. Ale pak přišla nešťastná třináctá rychlostka. V rychlé pasáži Petr nestačil v jedné zatáčce přečíst ještě informaci od špionů o vytahaném písku. Zatáčku jsem proto najel ze široka a dostal se mimo čistou stopu. Pak už jsme se vezli jako po hrachu, až k betonovému mostku, o který jsme urazili levé zadní kolo. To jsem následně viděl, jak nás předbíhá. V rychlosti přes 100 km/h. to byla taková rána, že jsme byli přesvědčeni, že chybí kus zadní nápravy a s autem nepůjde pokračovat. Zastavil jsem na nedalekém trávníku a nechal před vypnutím dochlazovat turbo a motor. Asi po půl minutě se Petr šel podívat jako první co všechno se stalo a zjistil, že kolo se „jen“ vylomilo z loukotí a neodneslo to zavěšení ani karoserie. Začali jsme nacvičenou akci výměny kola, ale jak jsem vyběhl v závodních botech ven na posekaný trávníček, uklouzly mně nohy a já se složil na zem. Naštěstí jsem měl helmu. Tím, že auto leželo až na brzdovém kotouči, nemohl Petr strčit pod práh zvedák, až parta diváků nám pomohla auto přizvednou s takovou vervou, že jsme hever skoro nepotřebovali. Po nasazení rezervy jsme mohli pokračovat, ale se ztrátou 3 minut,“ vysvětluje Pech a dodává: „Nepamatuji se, že by Petr někdy nestačil něco přečíst, ale je fakt, že s autem jedeme stále rychleji a výslovnost má své hranice. Musíme se příště více zamyslet nad rozpisem. Naštěstí jsme auto moc nepoškodili a může nás tak mrzet jen ztráta bodů v šampionátu".
Příštím závodem EuroOil-invelt teamu bude 18. - 19. května Rallye Český Krumlov
Zdroj: PR / Media Václava Pecha
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.