EuroOil-invelt team s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel bojoval na letošní Rallye Šumava celou soutěž o stupně vítězů, ale nakonec vyšel naprázdno.
Za téměř tropického počasí se jela o uplynulém víkendu 53. Rallye Šumava. Krásné počasí a nabitá startovní listina, přilákala k trati obrovské množství fanoušků motosportu, které v Klatovech nepamatují. Atmosféra jakou diváci vytvořili podél trati, v servisní zóně nebo na cílové rampě byla fantastická. Pech s Uhlem vstoupili do závodu třetím nejrychlejším časem a třetí místo jim patřilo i po první etapě. „Snažili jsme se držet krok s Alexeyem Lukyanukem na druhém místě, když Honza Kopecký s tovární škodovkou vedl. Myslím, že se jelo dost rychle a k chybě bylo blízko. Bylo to určitě i počasím, protože snad poprvé jsme mohli na Šumavě použít ty nejtvrdší pneumatiky i v noci a po ránu,“ říká Václav Pech jun.
Rozdíl 8 sekund mezi Lukyanukem a Pechem dával tušit napínavý souboj ve druhé etapě. „Snažili jsme se jet, jak nejlépe umíme, Alexey nám po vteřinkách poodjížděl, abychom ho vzápětí stáhli zase jen na 6 vteřiny. Ale pak přišla nešťastná třináctá rychlostka. V rychlé pasáži Petr nestačil v jedné zatáčce přečíst ještě informaci od špionů o vytahaném písku. Zatáčku jsem proto najel ze široka a dostal se mimo čistou stopu. Pak už jsme se vezli jako po hrachu, až k betonovému mostku, o který jsme urazili levé zadní kolo. To jsem následně viděl, jak nás předbíhá. V rychlosti přes 100 km/h. to byla taková rána, že jsme byli přesvědčeni, že chybí kus zadní nápravy a s autem nepůjde pokračovat. Zastavil jsem na nedalekém trávníku a nechal před vypnutím dochlazovat turbo a motor. Asi po půl minutě se Petr šel podívat jako první co všechno se stalo a zjistil, že kolo se „jen“ vylomilo z loukotí a neodneslo to zavěšení ani karoserie. Začali jsme nacvičenou akci výměny kola, ale jak jsem vyběhl v závodních botech ven na posekaný trávníček, uklouzly mně nohy a já se složil na zem. Naštěstí jsem měl helmu. Tím, že auto leželo až na brzdovém kotouči, nemohl Petr strčit pod práh zvedák, až parta diváků nám pomohla auto přizvednou s takovou vervou, že jsme hever skoro nepotřebovali. Po nasazení rezervy jsme mohli pokračovat, ale se ztrátou 3 minut,“ vysvětluje Pech a dodává: „Nepamatuji se, že by Petr někdy nestačil něco přečíst, ale je fakt, že s autem jedeme stále rychleji a výslovnost má své hranice. Musíme se příště více zamyslet nad rozpisem. Naštěstí jsme auto moc nepoškodili a může nás tak mrzet jen ztráta bodů v šampionátu".
Příštím závodem EuroOil-invelt teamu bude 18. - 19. května Rallye Český Krumlov
Zdroj: PR / Media Václava Pecha
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?