Pecha s Uhlem přibrzdila „nešťastná 13“

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 23. dubna 2018 14:46
Sdílej:

EuroOil-invelt team s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel bojoval na letošní Rallye Šumava celou soutěž o stupně vítězů, ale nakonec vyšel naprázdno.

Za téměř tropického počasí se jela o uplynulém víkendu 53. Rallye Šumava. Krásné počasí a nabitá startovní listina, přilákala k trati obrovské množství fanoušků motosportu, které v Klatovech nepamatují. Atmosféra jakou diváci vytvořili podél trati, v servisní zóně nebo na cílové rampě byla fantastická. Pech s Uhlem vstoupili do závodu třetím nejrychlejším časem a třetí místo jim patřilo i po první etapě. „Snažili jsme se držet krok s Alexeyem Lukyanukem na druhém místě, když Honza Kopecký s tovární škodovkou vedl. Myslím, že se jelo dost rychle a k chybě bylo blízko. Bylo to určitě i počasím, protože snad poprvé jsme mohli na Šumavě použít ty nejtvrdší pneumatiky i v noci a po ránu,“ říká Václav Pech jun.                                                        

Rozdíl 8 sekund mezi Lukyanukem a Pechem dával tušit napínavý souboj ve druhé etapě. „Snažili jsme se jet, jak nejlépe umíme, Alexey nám po vteřinkách poodjížděl, abychom ho vzápětí stáhli zase jen na 6 vteřiny. Ale pak přišla nešťastná třináctá rychlostka. V rychlé pasáži Petr nestačil v jedné zatáčce přečíst ještě informaci od špionů o vytahaném písku. Zatáčku jsem proto najel ze široka a dostal se mimo čistou stopu. Pak už jsme se vezli jako po hrachu, až k betonovému mostku, o který jsme urazili levé zadní kolo. To jsem následně viděl, jak nás předbíhá.  V rychlosti přes 100 km/h. to byla taková rána, že jsme byli přesvědčeni, že chybí kus zadní nápravy a s autem nepůjde pokračovat. Zastavil jsem na nedalekém trávníku a nechal před vypnutím dochlazovat turbo a motor. Asi po půl minutě se Petr šel podívat jako první co všechno se stalo a zjistil, že kolo se „jen“ vylomilo z loukotí a neodneslo to zavěšení ani karoserie. Začali jsme nacvičenou akci výměny kola, ale jak jsem vyběhl v závodních botech ven na posekaný trávníček, uklouzly mně nohy a já se složil na zem. Naštěstí jsem měl helmu. Tím, že auto leželo až na brzdovém kotouči, nemohl Petr strčit pod práh zvedák, až parta diváků nám pomohla auto přizvednou s takovou vervou, že jsme hever skoro nepotřebovali. Po nasazení rezervy jsme mohli pokračovat, ale se ztrátou 3 minut,“ vysvětluje Pech a dodává: „Nepamatuji se, že by Petr někdy nestačil něco přečíst, ale je fakt, že s autem jedeme stále rychleji a výslovnost má své hranice. Musíme se příště více zamyslet nad rozpisem. Naštěstí jsme auto moc nepoškodili a může nás tak mrzet jen ztráta bodů v šampionátu".

Příštím závodem EuroOil-invelt teamu bude 18. - 19. května Rallye Český Krumlov

Zdroj: PR / Media Václava Pecha

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.