53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye budou letos druhými zastávkami jak českých národních šampionátů, tak i Mistrovství Evropy historických vozů. Na Klatovsku se sice bude závodit až 20. - 21. dubna, už nadcházející pondělí je ale termínem uzávěrky přihlášek se sníženým vkladem. Bližší informace k soutěžím se už objevují také na nových klubových stránkách www.pamk.cz.
I když to tak venku úplně nevypadá, kalendářní jaro je tu a s ním se naplno rozjíždí i soutěžácká sezóna 2018. O kvalitě letošního Mistrovství ČR napovídá i velmi kvalitní startovní listina podniku, který ve Valašském Meziříčí startuje již za pár dní. Pořadatelé z Pošumavského auto moto klubu Klatovy v AČR budou na druhý konec republiky hledět s velkým zájmem, velká část tamních startujících se totiž velmi pravděpodobně objeví také za pár týdnů v Klatovech. „My už ale první přihlášky evidujeme teď,“ upozorňuje předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta. „Samozřejmě jejich největší nápor očekáváme až po ´Valašce´, ale i na Šumavu již máme přihlášeno několik zajímavých posádek včetně zahraničních. Pro závodníky bude určitě důležitým datem pondělí 26.3. – do tohoto dne je pro přihlášené nachystána sleva 7,5% na přihlašovacím vkladu. S ohledem na výši dalších nákladů není ale dnes vklad pro ekonomicky silnější týmy až tak významnou položkou v rozpočtu, a tak budeme i po tomto datu s napětím sledovat každým dnem seznam přihlášených. Samozřejmě nejvíce netrpělivě se budeme těšit na přihlášku továrního týmu Škoda Motorsport, ale i na jeho tradiční rivaly v čele s Václavem Pechem či Janem Černým. Letos opět očekáváme i výrazné opepření soubojů domácí špičky v podobě startu zahraniční hvězdy – na svých týmových stránkách totiž předběžně ohlásil start v Klatovech také Rus Alexej Lukjaňuk, který na Barumce dokázal prohánět i Honzu Kopeckého!“
Doplňme slova Jiřího Valenty i zprávami z tábora historických vozů: „Počet přihlášených do letošní Historic Vltava Rallye už překročil dokonce třicítku,“ usmívá se ředitel mezinárodní části této soutěže, Jiří Nejdl. „Těšit se můžeme na velmi zajímavá jména, přijet hodlají účastníci ze Švédska, Finska, Polska, Maďarska, Rakouska, Německa i Velké Británie, a to ještě chybí do uzávěrky dost času. Perličkou bude jistě start Fina Jariho Latvaly, což je otec současné hvězdy světového šampionátu. Také paleta domácích jezdců je velmi pestrá, v mnoha případech se jedná o ikony domácího rallysportu a navíc s parádní technikou. Jindřich Štolfa se vrátí do zajímavého Roveru Metro, naopak Břetislav Enge nově představí Ford Escort RS 2000, zatímco Karel Jirátko opět přiveze svůj Fiat 131 Abarth. Kandidátem na nejstarší vůz soutěže bude i tentokrát překrásná Škoda Octavia TS1200 rodinného chodského dua Kovaříků, na start už se těší i mnoho účastníků doplňkové (a mně srdečně hodně blízké) Rallye Šumava Legend. Tam samozřejmě mezi první přihlášené patří naši kamarádi z nepřehlédnutelného Žigul Teamu Pohorsko. I pro závodníky s historickými vozy se bude jednat o druhou zastávku šampionátů – ten náš domácí startuje za dva týdny na Kopné, ´Evropané´ už zápolili minulý víkend ve Španělsku,“ doplňuje Nejdl.
PAMK Klatovy se letos rozhodl inovovat své webové stránky, kterým ale pochopitelně zůstala adresa www.pamk.cz. Nová grafika už běží několik týdnů a pořadatelé věří, že bude pro příznivce klubu i účastníky 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye dostatečně přehledná a atraktivní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.