53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye budou letos druhými zastávkami jak českých národních šampionátů, tak i Mistrovství Evropy historických vozů. Na Klatovsku se sice bude závodit až 20. - 21. dubna, už nadcházející pondělí je ale termínem uzávěrky přihlášek se sníženým vkladem. Bližší informace k soutěžím se už objevují také na nových klubových stránkách www.pamk.cz.
I když to tak venku úplně nevypadá, kalendářní jaro je tu a s ním se naplno rozjíždí i soutěžácká sezóna 2018. O kvalitě letošního Mistrovství ČR napovídá i velmi kvalitní startovní listina podniku, který ve Valašském Meziříčí startuje již za pár dní. Pořadatelé z Pošumavského auto moto klubu Klatovy v AČR budou na druhý konec republiky hledět s velkým zájmem, velká část tamních startujících se totiž velmi pravděpodobně objeví také za pár týdnů v Klatovech. „My už ale první přihlášky evidujeme teď,“ upozorňuje předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta. „Samozřejmě jejich největší nápor očekáváme až po ´Valašce´, ale i na Šumavu již máme přihlášeno několik zajímavých posádek včetně zahraničních. Pro závodníky bude určitě důležitým datem pondělí 26.3. – do tohoto dne je pro přihlášené nachystána sleva 7,5% na přihlašovacím vkladu. S ohledem na výši dalších nákladů není ale dnes vklad pro ekonomicky silnější týmy až tak významnou položkou v rozpočtu, a tak budeme i po tomto datu s napětím sledovat každým dnem seznam přihlášených. Samozřejmě nejvíce netrpělivě se budeme těšit na přihlášku továrního týmu Škoda Motorsport, ale i na jeho tradiční rivaly v čele s Václavem Pechem či Janem Černým. Letos opět očekáváme i výrazné opepření soubojů domácí špičky v podobě startu zahraniční hvězdy – na svých týmových stránkách totiž předběžně ohlásil start v Klatovech také Rus Alexej Lukjaňuk, který na Barumce dokázal prohánět i Honzu Kopeckého!“
Doplňme slova Jiřího Valenty i zprávami z tábora historických vozů: „Počet přihlášených do letošní Historic Vltava Rallye už překročil dokonce třicítku,“ usmívá se ředitel mezinárodní části této soutěže, Jiří Nejdl. „Těšit se můžeme na velmi zajímavá jména, přijet hodlají účastníci ze Švédska, Finska, Polska, Maďarska, Rakouska, Německa i Velké Británie, a to ještě chybí do uzávěrky dost času. Perličkou bude jistě start Fina Jariho Latvaly, což je otec současné hvězdy světového šampionátu. Také paleta domácích jezdců je velmi pestrá, v mnoha případech se jedná o ikony domácího rallysportu a navíc s parádní technikou. Jindřich Štolfa se vrátí do zajímavého Roveru Metro, naopak Břetislav Enge nově představí Ford Escort RS 2000, zatímco Karel Jirátko opět přiveze svůj Fiat 131 Abarth. Kandidátem na nejstarší vůz soutěže bude i tentokrát překrásná Škoda Octavia TS1200 rodinného chodského dua Kovaříků, na start už se těší i mnoho účastníků doplňkové (a mně srdečně hodně blízké) Rallye Šumava Legend. Tam samozřejmě mezi první přihlášené patří naši kamarádi z nepřehlédnutelného Žigul Teamu Pohorsko. I pro závodníky s historickými vozy se bude jednat o druhou zastávku šampionátů – ten náš domácí startuje za dva týdny na Kopné, ´Evropané´ už zápolili minulý víkend ve Španělsku,“ doplňuje Nejdl.
PAMK Klatovy se letos rozhodl inovovat své webové stránky, kterým ale pochopitelně zůstala adresa www.pamk.cz. Nová grafika už běží několik týdnů a pořadatelé věří, že bude pro příznivce klubu i účastníky 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye dostatečně přehledná a atraktivní.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.