53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye budou letos druhými zastávkami jak českých národních šampionátů, tak i Mistrovství Evropy historických vozů. Na Klatovsku se sice bude závodit až 20. - 21. dubna, už nadcházející pondělí je ale termínem uzávěrky přihlášek se sníženým vkladem. Bližší informace k soutěžím se už objevují také na nových klubových stránkách www.pamk.cz.
I když to tak venku úplně nevypadá, kalendářní jaro je tu a s ním se naplno rozjíždí i soutěžácká sezóna 2018. O kvalitě letošního Mistrovství ČR napovídá i velmi kvalitní startovní listina podniku, který ve Valašském Meziříčí startuje již za pár dní. Pořadatelé z Pošumavského auto moto klubu Klatovy v AČR budou na druhý konec republiky hledět s velkým zájmem, velká část tamních startujících se totiž velmi pravděpodobně objeví také za pár týdnů v Klatovech. „My už ale první přihlášky evidujeme teď,“ upozorňuje předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta. „Samozřejmě jejich největší nápor očekáváme až po ´Valašce´, ale i na Šumavu již máme přihlášeno několik zajímavých posádek včetně zahraničních. Pro závodníky bude určitě důležitým datem pondělí 26.3. – do tohoto dne je pro přihlášené nachystána sleva 7,5% na přihlašovacím vkladu. S ohledem na výši dalších nákladů není ale dnes vklad pro ekonomicky silnější týmy až tak významnou položkou v rozpočtu, a tak budeme i po tomto datu s napětím sledovat každým dnem seznam přihlášených. Samozřejmě nejvíce netrpělivě se budeme těšit na přihlášku továrního týmu Škoda Motorsport, ale i na jeho tradiční rivaly v čele s Václavem Pechem či Janem Černým. Letos opět očekáváme i výrazné opepření soubojů domácí špičky v podobě startu zahraniční hvězdy – na svých týmových stránkách totiž předběžně ohlásil start v Klatovech také Rus Alexej Lukjaňuk, který na Barumce dokázal prohánět i Honzu Kopeckého!“
Doplňme slova Jiřího Valenty i zprávami z tábora historických vozů: „Počet přihlášených do letošní Historic Vltava Rallye už překročil dokonce třicítku,“ usmívá se ředitel mezinárodní části této soutěže, Jiří Nejdl. „Těšit se můžeme na velmi zajímavá jména, přijet hodlají účastníci ze Švédska, Finska, Polska, Maďarska, Rakouska, Německa i Velké Británie, a to ještě chybí do uzávěrky dost času. Perličkou bude jistě start Fina Jariho Latvaly, což je otec současné hvězdy světového šampionátu. Také paleta domácích jezdců je velmi pestrá, v mnoha případech se jedná o ikony domácího rallysportu a navíc s parádní technikou. Jindřich Štolfa se vrátí do zajímavého Roveru Metro, naopak Břetislav Enge nově představí Ford Escort RS 2000, zatímco Karel Jirátko opět přiveze svůj Fiat 131 Abarth. Kandidátem na nejstarší vůz soutěže bude i tentokrát překrásná Škoda Octavia TS1200 rodinného chodského dua Kovaříků, na start už se těší i mnoho účastníků doplňkové (a mně srdečně hodně blízké) Rallye Šumava Legend. Tam samozřejmě mezi první přihlášené patří naši kamarádi z nepřehlédnutelného Žigul Teamu Pohorsko. I pro závodníky s historickými vozy se bude jednat o druhou zastávku šampionátů – ten náš domácí startuje za dva týdny na Kopné, ´Evropané´ už zápolili minulý víkend ve Španělsku,“ doplňuje Nejdl.
PAMK Klatovy se letos rozhodl inovovat své webové stránky, kterým ale pochopitelně zůstala adresa www.pamk.cz. Nová grafika už běží několik týdnů a pořadatelé věří, že bude pro příznivce klubu i účastníky 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye dostatečně přehledná a atraktivní.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?