53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye budou letos druhými zastávkami jak českých národních šampionátů, tak i Mistrovství Evropy historických vozů. Na Klatovsku se sice bude závodit až 20. - 21. dubna, už nadcházející pondělí je ale termínem uzávěrky přihlášek se sníženým vkladem. Bližší informace k soutěžím se už objevují také na nových klubových stránkách www.pamk.cz.
I když to tak venku úplně nevypadá, kalendářní jaro je tu a s ním se naplno rozjíždí i soutěžácká sezóna 2018. O kvalitě letošního Mistrovství ČR napovídá i velmi kvalitní startovní listina podniku, který ve Valašském Meziříčí startuje již za pár dní. Pořadatelé z Pošumavského auto moto klubu Klatovy v AČR budou na druhý konec republiky hledět s velkým zájmem, velká část tamních startujících se totiž velmi pravděpodobně objeví také za pár týdnů v Klatovech. „My už ale první přihlášky evidujeme teď,“ upozorňuje předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta. „Samozřejmě jejich největší nápor očekáváme až po ´Valašce´, ale i na Šumavu již máme přihlášeno několik zajímavých posádek včetně zahraničních. Pro závodníky bude určitě důležitým datem pondělí 26.3. – do tohoto dne je pro přihlášené nachystána sleva 7,5% na přihlašovacím vkladu. S ohledem na výši dalších nákladů není ale dnes vklad pro ekonomicky silnější týmy až tak významnou položkou v rozpočtu, a tak budeme i po tomto datu s napětím sledovat každým dnem seznam přihlášených. Samozřejmě nejvíce netrpělivě se budeme těšit na přihlášku továrního týmu Škoda Motorsport, ale i na jeho tradiční rivaly v čele s Václavem Pechem či Janem Černým. Letos opět očekáváme i výrazné opepření soubojů domácí špičky v podobě startu zahraniční hvězdy – na svých týmových stránkách totiž předběžně ohlásil start v Klatovech také Rus Alexej Lukjaňuk, který na Barumce dokázal prohánět i Honzu Kopeckého!“
Doplňme slova Jiřího Valenty i zprávami z tábora historických vozů: „Počet přihlášených do letošní Historic Vltava Rallye už překročil dokonce třicítku,“ usmívá se ředitel mezinárodní části této soutěže, Jiří Nejdl. „Těšit se můžeme na velmi zajímavá jména, přijet hodlají účastníci ze Švédska, Finska, Polska, Maďarska, Rakouska, Německa i Velké Británie, a to ještě chybí do uzávěrky dost času. Perličkou bude jistě start Fina Jariho Latvaly, což je otec současné hvězdy světového šampionátu. Také paleta domácích jezdců je velmi pestrá, v mnoha případech se jedná o ikony domácího rallysportu a navíc s parádní technikou. Jindřich Štolfa se vrátí do zajímavého Roveru Metro, naopak Břetislav Enge nově představí Ford Escort RS 2000, zatímco Karel Jirátko opět přiveze svůj Fiat 131 Abarth. Kandidátem na nejstarší vůz soutěže bude i tentokrát překrásná Škoda Octavia TS1200 rodinného chodského dua Kovaříků, na start už se těší i mnoho účastníků doplňkové (a mně srdečně hodně blízké) Rallye Šumava Legend. Tam samozřejmě mezi první přihlášené patří naši kamarádi z nepřehlédnutelného Žigul Teamu Pohorsko. I pro závodníky s historickými vozy se bude jednat o druhou zastávku šampionátů – ten náš domácí startuje za dva týdny na Kopné, ´Evropané´ už zápolili minulý víkend ve Španělsku,“ doplňuje Nejdl.
PAMK Klatovy se letos rozhodl inovovat své webové stránky, kterým ale pochopitelně zůstala adresa www.pamk.cz. Nová grafika už běží několik týdnů a pořadatelé věří, že bude pro příznivce klubu i účastníky 53. Rallye Šumava Klatovy a 27. Historic Vltava Rallye dostatečně přehledná a atraktivní.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?