Jarek a Marcin Szejové začínají rally sezónu na Valašské Rally Valmez 2018 (24.-25. března). 85 týmů je přihlášených na závody a 7 z nich z Polska – jako obvykle to bude silná konkurence v prvním závodě na Mistrovství ČR. Osmý rok s GK Forge, první s firmou Kowax – ke strategickému partnerovi bratří Szejů se připojil nový silný sponzor. Dva dny závodění – Rally Valašsko se skládá z 15 rychlostních zkoušek o celkové délce 174 km. Zážitek i pro polské fanoušky – necelá hodina jízdy je dělí od polské jižní hranice na RZ Valašky .
Zima bude na českých tratích končit již tento víkend, kdy začíná Kowax Valašská Rallye Valmez (24.-25. března), neboli první závod letošního Mistrovství ČR v rally. Tímto závodem zahájí bratři Jarek a Marcin Szejové již svou čtvrtou sezonu v České Republice. Závodníci z Ustroně budou znovu závodit s autem specifikace R5 – s nejmodernější konstrukcí dovolenou na závodech v Mistrovsví ČR, která jim má posloužit k zisku předních příček. Minulý rok, poprvé v tomto autě, Szejové dobře využili jeho potenciál a získali 120 bodů, díky čemuž vybojovali skvělé páté místo a stali se nejlepšími zahraničními účastníky tohoto závodu. Bratři Szejové, spolu s duem Martin Vlček/Jindřiška Žáková, budou reprezentovat barvy GK Forge Kowax Racing. Oba týmy nové polsko-české spolupráce budou využívat Fordy Fiesta R5 připravené týmem Orsak Rally Sport.
První závod otevírající sezonu 2018 je snadno dostupný i polským fanouškům. Základna i rychlostní zkoušky se nacházejí od polsko-české hranice ani ne hodinu jízdy autem a na trasách Valašské rally, kromě bratří Szejů, bude k vidění dalších šest týmů s bílo-červenými vlajkami. Samozřejmě nebudou chybět všichni přední čeští jezdci v čele s Janem Kopeckým a Václavem Pechem, několikanásobnými mistry ČR. Celkově se na závody přihlásilo 85 rally týmů, z nichž 23 odstartuje v nejsilnějších autech specifikace R5 a WRC.
O tom, kdo po dvou dnech závodění vjede na metu ve Valašském Meziříčí jako vítěz, rozhodne 15 těžkých rychlostních zkoušek o celkové délce 174 km. Podobně, jako v minulém roce, fanoušci budou moci obdivovat závodní auta řítící se vysokou rychlostí po nerovných asfaltových cestách východní Moravy a nejen to - finálový závod začne dvěma přejezdy přes atraktivní rychlostní zkoušku na území zkušebního polygonu továrny na výrobu nákladních vozů Tatra v Kopřivnici. Samotná RZ byla sice zkrácena v porovnání k minulému roku, ale i nadále umožní fanouškům několikrát shlédnout všechny týmy na jednom místě.
Jednoznačnými favority na vítězství jsou Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, kteří neměli v roce 2017 na Valašce konkurenci. Reprezentanti továrního týmu Škoda o více než minutu porazili tým Václav Pech/Petr Uhel (Ford Fiesta R5), a tím začali sérii vítězství a dojeli si pro svůj pátý titul Mistra ČR. Třetí místo připadlo dvojici Jan Černý/ Petr Černohorský (Škoda Fabia R5). Ambicemi bratří Szejů je dosažení ještě lepšího výsledku, než v minulém roce, kdy skončili na Valašské rally na sedmém místě.
Jarek Szeja: – Začíná sezona Mistrovství ČR již po čtvrté s naší účastí. NA jednu stranu jsme stále zkušenější, počítáme s tím, že se nám podaří využít zkušeností posbíraných v předchozích letech tak, abychom dosáhli dalšího sportovního cíle a získali ještě lepší výsledky. Na druhou stranu již před startem vím, že boj o každý bod bude ještě více vyostřený. Proti nám nestojí pouze úřadující mistr a všichni další skvělí závodníci z minulých let, se kterými jsme se utkali, ale také mnoho mladých jezdců bažících po úspěchu, kteří přesedli do aut třídy R5. Nemyslím na to, na jakém místě skončíme. Od prvního kilometru se budu soustředit na tempo vyrovnané mezi rychlostí a kvalitní jízdou. Tuto sezonu chci bodovat v každém závodě. Soudím, že v takové konkurenci bude dobrá forma pro každého závodníka klíčová, aby si zlepšili výsledky z minulého roku. Rally Valašsko otevírá osmou sezonu naší úspěšné spolupráce s firmou GK Forge – strategickým partnerem, se kterým jsme se šplhali po příčce úspěšnosti stále nahoru. Dáme ze sebe všechno, abychom tento stoupající trend udrželi.
Marcin Szeja: – V této sezoně nás čeká několik nových úseků, ale hodně RZ již známe a co je nejdůležitější – vyzkoušeli jsme si v praxi možnosti auta R5. Toto jsou vědomosti, které jsme minulý rok neměli, takže pro nás bylo nepředstavitelné, jak rychle můžeme jet i na zrádných úsecích. Vím, že nám nebude chybět motivace. Vidím to na sobě i na Jarkovi, který se už doslovně nemůže dočkat. Teoreticky je Valašská rally - jedna ze sedmi závodů mistrovství – výzva, kterou můžeme splnit. Ale pro nás mají tyto závody své kouzlo. Za prvé, jsou blízko našemu bydlišti a můžeme zde vždy počítat s velkou fanouškovskou základnou. Za druhé, hlavním sponzorem Valašské rally je firma Kowax, náš nový partner, proto nám také záleží, aby obě Fiesty R5 v barvách GK Forge Kowax Racing dorazily do cíle s co nejlepším umístěním.
V sezoně 2018 Jarka a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobráběčství, Kowax Welding, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a Střešní Krytiny Pniok Sylwester a mediální partneři Motowizja a portál OX.pl, a také Rádio Bielsko a Wirtualna Polska.
Zdroj: www.szeja.com
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.