Loňská sezona byla pro bratry Szejovi premiérovým rokem v kokpitu vozu R5. Sedm těžkých a rozlišných závodů, kvalitní konkurence českých týmů v čele se Škodou Motorsport, skvělí jezdci s obrovskými zkušenostmi na domácích tratích, boje o sekundy a hlavně davy fanoušků – tak lze v jedné větě popsat Mistrovství ČR v rally 2018.
Rallysport patří v Česku k nejprestižnějším motoristickým disciplínám a kvalita MČR v rally je toho důkazem. Na jednotlivých závodech se pravidelně schází kolem stovky posádek, tato slova potvrdí i nabitá startovka úvodního podniku KOWAX Valašské rally ValMez 2018 s řadou vozů kategorie R5 a WRC, které mají největší šance bojovat o stupně vítězů. Vypovídající je také zájem fanoušků a návštěvnost tratí rychlostních zkoušek. Lze očekávat, že se na tomto faktu nic nezmění.
Loňská sezona byla pro bratry Szejovi premiérovým rokem v kokpitu vozu R5. Přesto se stali nejúspěšnější zahraniční posádkou na českých tratích. Během sedmi závodů vybojoval tým z Ustroně celkem 120 mistrovských bodů, což mu zajistilo páté místo v konečném hodnocení. Tento rok budou Jarek a Marcin pokračovat v podobném snažení. Polská dvojice pojede se stejným vozem, se kterým startovala i minulý rok, tedy s Fordem Fiesta R5. Ten připravuje tým Orsák Rallysport. Pokračující podpora týmových partnerů a zkušenosti získané v minulém roce jim jistě budou nápomocny v jejich letošních startech. V sezoně 2018 tým nově podpoří česká firma Kowax, osmý rok bude strategickým partnerem bratří Szejů GK Forge, neboli společnost z Goleszowa, podnikající v kovoobrábění.
Kalendář Mistrovství ČR v rally 2018:
23. – 25. března – Kowax Valašská rally ValMez 20. – 21. dubna – Rally Šumava Klatovy 18. – 19. května – Rallye Český Krumlov 15. – 16. června – Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče 30. června – 1. července – Rally Bohemia 24. – 26. srpna – Barum Czech Rally Zlín (seriál ERC) 5. – 7. října – Rally Příbram
Jarek Szeja: - Zima se vždy tváří jako dlouhá pauza mezi sezonami, ale ve skutečnosti je to období tvrdé práce nad přípravou programu startů v nové sezóně. Tento rok finalizace programu trvala poněkud déle, ale nejdůležitější je, že pro české fanoušky máme dobrou zprávu. S vozem Ford Fiesta R5, který nám umožní bojovat o nejvyšší příčky, budeme pokračovat v MČR v rally. Nikdy mi nechyběla motivace a vytrvalost, ale po třech sezónách na českých silnicích vím, že kvalitní konkurence a vysoká jezdecká úroveň soupeřů mě jako sportovce motivuje o to více. Proto se také na další sezónu velmi těším a už se nemohu dočkat soubojů, které začnou za necelé dva týdny při Valašské rally. Jako tým se snažíme neustále rozvíjet, takže bych tento rok chtěl naplno využít zkušenosti posbírané v minulých sezonách, a tak dosáhnut ještě lepších výsledků. Zároveň jsem pyšný na výsledky, kterých jsme společně s partnerem GK Forge dosáhli. S partnerem, díky kterému jsme mohli neustále postupovat dopředu a dostat se až na místa, kde nyní jsme. V této sezóně chci za sebe slíbit, že se pokusím Ford Fiesta R5 v barvách GK Forge a našeho nového partnera, firmy Kowax, vždy dovést zdárně do cíle, s co možná nejlepším výsledkem.
Zdroj: GK Forge Rally Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.