Loňská sezona byla pro bratry Szejovi premiérovým rokem v kokpitu vozu R5. Sedm těžkých a rozlišných závodů, kvalitní konkurence českých týmů v čele se Škodou Motorsport, skvělí jezdci s obrovskými zkušenostmi na domácích tratích, boje o sekundy a hlavně davy fanoušků – tak lze v jedné větě popsat Mistrovství ČR v rally 2018.
Rallysport patří v Česku k nejprestižnějším motoristickým disciplínám a kvalita MČR v rally je toho důkazem. Na jednotlivých závodech se pravidelně schází kolem stovky posádek, tato slova potvrdí i nabitá startovka úvodního podniku KOWAX Valašské rally ValMez 2018 s řadou vozů kategorie R5 a WRC, které mají největší šance bojovat o stupně vítězů. Vypovídající je také zájem fanoušků a návštěvnost tratí rychlostních zkoušek. Lze očekávat, že se na tomto faktu nic nezmění.
Loňská sezona byla pro bratry Szejovi premiérovým rokem v kokpitu vozu R5. Přesto se stali nejúspěšnější zahraniční posádkou na českých tratích. Během sedmi závodů vybojoval tým z Ustroně celkem 120 mistrovských bodů, což mu zajistilo páté místo v konečném hodnocení. Tento rok budou Jarek a Marcin pokračovat v podobném snažení. Polská dvojice pojede se stejným vozem, se kterým startovala i minulý rok, tedy s Fordem Fiesta R5. Ten připravuje tým Orsák Rallysport. Pokračující podpora týmových partnerů a zkušenosti získané v minulém roce jim jistě budou nápomocny v jejich letošních startech. V sezoně 2018 tým nově podpoří česká firma Kowax, osmý rok bude strategickým partnerem bratří Szejů GK Forge, neboli společnost z Goleszowa, podnikající v kovoobrábění.
Kalendář Mistrovství ČR v rally 2018:
23. – 25. března – Kowax Valašská rally ValMez 20. – 21. dubna – Rally Šumava Klatovy 18. – 19. května – Rallye Český Krumlov 15. – 16. června – Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče 30. června – 1. července – Rally Bohemia 24. – 26. srpna – Barum Czech Rally Zlín (seriál ERC) 5. – 7. října – Rally Příbram
Jarek Szeja: - Zima se vždy tváří jako dlouhá pauza mezi sezonami, ale ve skutečnosti je to období tvrdé práce nad přípravou programu startů v nové sezóně. Tento rok finalizace programu trvala poněkud déle, ale nejdůležitější je, že pro české fanoušky máme dobrou zprávu. S vozem Ford Fiesta R5, který nám umožní bojovat o nejvyšší příčky, budeme pokračovat v MČR v rally. Nikdy mi nechyběla motivace a vytrvalost, ale po třech sezónách na českých silnicích vím, že kvalitní konkurence a vysoká jezdecká úroveň soupeřů mě jako sportovce motivuje o to více. Proto se také na další sezónu velmi těším a už se nemohu dočkat soubojů, které začnou za necelé dva týdny při Valašské rally. Jako tým se snažíme neustále rozvíjet, takže bych tento rok chtěl naplno využít zkušenosti posbírané v minulých sezonách, a tak dosáhnut ještě lepších výsledků. Zároveň jsem pyšný na výsledky, kterých jsme společně s partnerem GK Forge dosáhli. S partnerem, díky kterému jsme mohli neustále postupovat dopředu a dostat se až na místa, kde nyní jsme. V této sezóně chci za sebe slíbit, že se pokusím Ford Fiesta R5 v barvách GK Forge a našeho nového partnera, firmy Kowax, vždy dovést zdárně do cíle, s co možná nejlepším výsledkem.
Zdroj: GK Forge Rally Team
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?