Loňská sezona byla pro bratry Szejovi premiérovým rokem v kokpitu vozu R5. Sedm těžkých a rozlišných závodů, kvalitní konkurence českých týmů v čele se Škodou Motorsport, skvělí jezdci s obrovskými zkušenostmi na domácích tratích, boje o sekundy a hlavně davy fanoušků – tak lze v jedné větě popsat Mistrovství ČR v rally 2018.
Rallysport patří v Česku k nejprestižnějším motoristickým disciplínám a kvalita MČR v rally je toho důkazem. Na jednotlivých závodech se pravidelně schází kolem stovky posádek, tato slova potvrdí i nabitá startovka úvodního podniku KOWAX Valašské rally ValMez 2018 s řadou vozů kategorie R5 a WRC, které mají největší šance bojovat o stupně vítězů. Vypovídající je také zájem fanoušků a návštěvnost tratí rychlostních zkoušek. Lze očekávat, že se na tomto faktu nic nezmění.
Loňská sezona byla pro bratry Szejovi premiérovým rokem v kokpitu vozu R5. Přesto se stali nejúspěšnější zahraniční posádkou na českých tratích. Během sedmi závodů vybojoval tým z Ustroně celkem 120 mistrovských bodů, což mu zajistilo páté místo v konečném hodnocení. Tento rok budou Jarek a Marcin pokračovat v podobném snažení. Polská dvojice pojede se stejným vozem, se kterým startovala i minulý rok, tedy s Fordem Fiesta R5. Ten připravuje tým Orsák Rallysport. Pokračující podpora týmových partnerů a zkušenosti získané v minulém roce jim jistě budou nápomocny v jejich letošních startech. V sezoně 2018 tým nově podpoří česká firma Kowax, osmý rok bude strategickým partnerem bratří Szejů GK Forge, neboli společnost z Goleszowa, podnikající v kovoobrábění.
Kalendář Mistrovství ČR v rally 2018:
23. – 25. března – Kowax Valašská rally ValMez 20. – 21. dubna – Rally Šumava Klatovy 18. – 19. května – Rallye Český Krumlov 15. – 16. června – Agrotec Petronas Syntium rally Hustopeče 30. června – 1. července – Rally Bohemia 24. – 26. srpna – Barum Czech Rally Zlín (seriál ERC) 5. – 7. října – Rally Příbram
Jarek Szeja: - Zima se vždy tváří jako dlouhá pauza mezi sezonami, ale ve skutečnosti je to období tvrdé práce nad přípravou programu startů v nové sezóně. Tento rok finalizace programu trvala poněkud déle, ale nejdůležitější je, že pro české fanoušky máme dobrou zprávu. S vozem Ford Fiesta R5, který nám umožní bojovat o nejvyšší příčky, budeme pokračovat v MČR v rally. Nikdy mi nechyběla motivace a vytrvalost, ale po třech sezónách na českých silnicích vím, že kvalitní konkurence a vysoká jezdecká úroveň soupeřů mě jako sportovce motivuje o to více. Proto se také na další sezónu velmi těším a už se nemohu dočkat soubojů, které začnou za necelé dva týdny při Valašské rally. Jako tým se snažíme neustále rozvíjet, takže bych tento rok chtěl naplno využít zkušenosti posbírané v minulých sezonách, a tak dosáhnut ještě lepších výsledků. Zároveň jsem pyšný na výsledky, kterých jsme společně s partnerem GK Forge dosáhli. S partnerem, díky kterému jsme mohli neustále postupovat dopředu a dostat se až na místa, kde nyní jsme. V této sezóně chci za sebe slíbit, že se pokusím Ford Fiesta R5 v barvách GK Forge a našeho nového partnera, firmy Kowax, vždy dovést zdárně do cíle, s co možná nejlepším výsledkem.
Zdroj: GK Forge Rally Team
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?