Ve čtvrtek 22. února 2018 v Praze proběhlo rozdílení cen v prestižní motoristické anketě Zlatý volant 2017. Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín si z galavečera odvezli první cenu v nově vypsané kategorii Motoristická událost roku.
Anketa Zlatý volant prošla v minulých měsících velkou obrodou, novinkou bylo například širší zapojení veřejnosti do hlasování. To se týkalo právě kategorie Motoristická událost roku, kde proti Barum rally stály další prestižní podniky jako okruhová MotoGP v Brně, mostecká Czech Truck Prix nebo tradiční pardubická Zlatá přilba. Ve veřejném hlasování se největší reakce ale dočkala právě Barum Czech Rally Zlín. „Jsme velice hrdí, že barumka dokázala uspět hned napoprvé v nově vypsané kategorii. Je to pro nás důkaz, jak je tento podnik i rallysport obecně v České republice populární. Děkujeme všem, kteří Barum Czech Rally Zlín podpořili nejen v anketě Zlatý volant, ale i během samotného závodu. Diváci jsou nedílnou součástí každé motoristické akce a ti na barumce se každoročně starají o vytvoření jedinečné atmosféry podél trati,“ řekl ředitel Barum Czech Rally Zlín, pan Miloslav Regner.
Přímým pojítkem s jeho slovy je rovněž vítězství Jana Kopeckého v kategorii Rally/maraton, který si zlatý volant převzal již podesáté. Kopecký je totiž mimo jiné rekordmanem Barum Czech Rally Zlín, neboť v tomto závodě triumfoval již celkem pětkrát. To se v dlouhé historii barumky doposud nikomu jinému nepodařilo. „Pro mě je Zlatý volant nejprestižnější ocenění, které může závodník v Česku dostat, protože porota se skládá z odborných novinářů, kteří dění v motorsportu bedlivě sledují. Mé poděkování směřuje týmu Škoda Motorsport, protože bez jejich podpory bychom takových výsledků nemohli dosahovat. Beru to tak, že cenu dostáváme spolu s mým skvělým spolujezdcem Pavlem Dreslerem. V autě sedíme dva a na výsledku máme podíl 50:50,“ řekl po vyhlášení Kopecký.
Nadcházející osmačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín se chystá na tradiční termín na konci letních prázdnin, pojede se od 24. do 26. srpna 2018. Bližší informace budou postupně přibývat na oficiálním webu www.CzechRally.com.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.