Ve čtvrtek 22. února 2018 v Praze proběhlo rozdílení cen v prestižní motoristické anketě Zlatý volant 2017. Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín si z galavečera odvezli první cenu v nově vypsané kategorii Motoristická událost roku.
Anketa Zlatý volant prošla v minulých měsících velkou obrodou, novinkou bylo například širší zapojení veřejnosti do hlasování. To se týkalo právě kategorie Motoristická událost roku, kde proti Barum rally stály další prestižní podniky jako okruhová MotoGP v Brně, mostecká Czech Truck Prix nebo tradiční pardubická Zlatá přilba. Ve veřejném hlasování se největší reakce ale dočkala právě Barum Czech Rally Zlín. „Jsme velice hrdí, že barumka dokázala uspět hned napoprvé v nově vypsané kategorii. Je to pro nás důkaz, jak je tento podnik i rallysport obecně v České republice populární. Děkujeme všem, kteří Barum Czech Rally Zlín podpořili nejen v anketě Zlatý volant, ale i během samotného závodu. Diváci jsou nedílnou součástí každé motoristické akce a ti na barumce se každoročně starají o vytvoření jedinečné atmosféry podél trati,“ řekl ředitel Barum Czech Rally Zlín, pan Miloslav Regner.
Přímým pojítkem s jeho slovy je rovněž vítězství Jana Kopeckého v kategorii Rally/maraton, který si zlatý volant převzal již podesáté. Kopecký je totiž mimo jiné rekordmanem Barum Czech Rally Zlín, neboť v tomto závodě triumfoval již celkem pětkrát. To se v dlouhé historii barumky doposud nikomu jinému nepodařilo. „Pro mě je Zlatý volant nejprestižnější ocenění, které může závodník v Česku dostat, protože porota se skládá z odborných novinářů, kteří dění v motorsportu bedlivě sledují. Mé poděkování směřuje týmu Škoda Motorsport, protože bez jejich podpory bychom takových výsledků nemohli dosahovat. Beru to tak, že cenu dostáváme spolu s mým skvělým spolujezdcem Pavlem Dreslerem. V autě sedíme dva a na výsledku máme podíl 50:50,“ řekl po vyhlášení Kopecký.
Nadcházející osmačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín se chystá na tradiční termín na konci letních prázdnin, pojede se od 24. do 26. srpna 2018. Bližší informace budou postupně přibývat na oficiálním webu www.CzechRally.com.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?