Ve čtvrtek 22. února 2018 v Praze proběhlo rozdílení cen v prestižní motoristické anketě Zlatý volant 2017. Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín si z galavečera odvezli první cenu v nově vypsané kategorii Motoristická událost roku.
Anketa Zlatý volant prošla v minulých měsících velkou obrodou, novinkou bylo například širší zapojení veřejnosti do hlasování. To se týkalo právě kategorie Motoristická událost roku, kde proti Barum rally stály další prestižní podniky jako okruhová MotoGP v Brně, mostecká Czech Truck Prix nebo tradiční pardubická Zlatá přilba. Ve veřejném hlasování se největší reakce ale dočkala právě Barum Czech Rally Zlín. „Jsme velice hrdí, že barumka dokázala uspět hned napoprvé v nově vypsané kategorii. Je to pro nás důkaz, jak je tento podnik i rallysport obecně v České republice populární. Děkujeme všem, kteří Barum Czech Rally Zlín podpořili nejen v anketě Zlatý volant, ale i během samotného závodu. Diváci jsou nedílnou součástí každé motoristické akce a ti na barumce se každoročně starají o vytvoření jedinečné atmosféry podél trati,“ řekl ředitel Barum Czech Rally Zlín, pan Miloslav Regner.
Přímým pojítkem s jeho slovy je rovněž vítězství Jana Kopeckého v kategorii Rally/maraton, který si zlatý volant převzal již podesáté. Kopecký je totiž mimo jiné rekordmanem Barum Czech Rally Zlín, neboť v tomto závodě triumfoval již celkem pětkrát. To se v dlouhé historii barumky doposud nikomu jinému nepodařilo. „Pro mě je Zlatý volant nejprestižnější ocenění, které může závodník v Česku dostat, protože porota se skládá z odborných novinářů, kteří dění v motorsportu bedlivě sledují. Mé poděkování směřuje týmu Škoda Motorsport, protože bez jejich podpory bychom takových výsledků nemohli dosahovat. Beru to tak, že cenu dostáváme spolu s mým skvělým spolujezdcem Pavlem Dreslerem. V autě sedíme dva a na výsledku máme podíl 50:50,“ řekl po vyhlášení Kopecký.
Nadcházející osmačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín se chystá na tradiční termín na konci letních prázdnin, pojede se od 24. do 26. srpna 2018. Bližší informace budou postupně přibývat na oficiálním webu www.CzechRally.com.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?