Druhé miesto absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v triede vybojoval slovenský RUFA SPORT Team spoločne s poľskou posádkou Grzyb – Poradzisz v rámci XXIII. TipCars Pražský Rallysprint 2017.
Pražský Strahov presne po roku zažil opäť sviatok motoristického športu, keď sa na štart Pražského Rallysprintu, ktorý sa konal v dňoch 24. – 25.11.2017, postavilo viac ako šesťdesiat súťažných posádok. Medzi nimi vyslovene zažiarila posádka Grzegorz Grzyb – Michal Poradzisz v spolupráci s vozidlom Škoda Fabia R5, z dielní košického MM Rally Teamu, ktorá dokázala tohtoročný štart premeniť nielen na druhé miesto absolútneho poradia, ale aj na víťazstvo v triede.
„Už od začiatku sme sa snažili ísť veľmi rýchle. Prvá rýchlostka ešte nebola celkom perfektná, ale od druhej to už bolo absolútne čisté. Ale mám dojem, že všetci to mali rovnaké. Na ďalších rýchlostkách, ktoré sme už jazdili okolo Strahova to bolo rovnako dobré. Akurát posledná, keď tesne pred ňou začalo pršať bola doslova masaker, neskutočne to šmýkalo, ale dali sme si pozor a nakoniec sme ju aj vyhrali. Škoda, že nezačalo pršať skôr, nám by to určite pomohlo. Napriek tomu to bolo super, veď odchádzame s druhým miesto absolútneho poradia a s víťazstvo v triede, pričom pred nami skončila iba najnovšia technika jazdiaca vo svetových majstrovstvách,“ povedal spokojný Grzegorz Grzyb.
Nadmieru spokojný bol s výkonom svojej posádky aj manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman: „Samozrejme, že som veľmi spokojný. Dá sa povedať, že sa nášmu tímu opäť podarilo doslova dobiť Prahu, veď pred nami skončila iba posádka s najnovšou technikou, ktorá až doposiaľ bojovala iba v rámci svetového rally šampionátu. Grzegorz s Michalom podali perfektný výkon a už asi tisíci krát dokázali, že máme najlepšiu a najrýchlejšiu rally posádku, za čo som im vďačný. Samozrejme veľká vďaka patrí partnerom RUFA SPORT Teamu, mechanikom MM Rally Teamu, ale aj všetkým priateľom a známym a samozrejme našim fanúšikom.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.