Ve středu 22. listopadu 2017 v Bělé pod Bezdězem proběhla mimořádná událost. Tým složený kolem Honzy Dohnala připravil pro diváky Tipcars pražského rallysprintu fantastický dárek v podobě startu vozu Ford Fiesta WRC ve specifikaci pro rok 2017.
Posádka Honzy Dohnala tak s tímto vozem bude jako jediná startovat mimo mistrovství Světa. „V první řadě musím poděkovat partnerům, kteří nám umožnili start s tímto skvostem. Chtěli jsme fanouškům pražského rallysprintu předvést něco zajímavého. Nejdříve jsme uvažovali o elektromobilu, ale ten na trati rychle ztrácí rychlost a tak nás napadlo požádat M-Sport. Dohodli jsme se a jsme tak první privátní tým na světě, který s tímto vozem startuje mimo závod Mistrovství světa. Pro mne jako pro jezdce je to nejvíc, co mohu zažít,“ komentuje svůj start s tímto vozem Honza Dohnal. Autoklub České republiky tuto zcela mimořádnou událost podpořil zajištěním testu, který přilákal do Motorlandu Bělá řady novinářů, kteří tak měli jedinečnou možnost vidět tento vůz v akci.
„Jsme pyšní na to, že v České republice jsou nadšenci, kteří žijí motorsportem a nabídli fanouškům tento úchvatný vůz, se kterým tovární tým M-Sport získal dva mistrovské tituly v kategorii WRC. Autoklub České republiky je rád, že mohl pomoci alespoň malou měrou zajištěním testu týmu Honzy Dohnala, který se postaral o tuto světovou premiéru,“ dodává Adam Eliáš, výkonný ředitel Autoklubu ČR. Pražský Rallysprint startuje již v pátek 24. listopadu 2017 a tratě povedou přes Strahov a jeho okolí.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.