Ve středu 22. listopadu 2017 v Bělé pod Bezdězem proběhla mimořádná událost. Tým složený kolem Honzy Dohnala připravil pro diváky Tipcars pražského rallysprintu fantastický dárek v podobě startu vozu Ford Fiesta WRC ve specifikaci pro rok 2017.
Posádka Honzy Dohnala tak s tímto vozem bude jako jediná startovat mimo mistrovství Světa. „V první řadě musím poděkovat partnerům, kteří nám umožnili start s tímto skvostem. Chtěli jsme fanouškům pražského rallysprintu předvést něco zajímavého. Nejdříve jsme uvažovali o elektromobilu, ale ten na trati rychle ztrácí rychlost a tak nás napadlo požádat M-Sport. Dohodli jsme se a jsme tak první privátní tým na světě, který s tímto vozem startuje mimo závod Mistrovství světa. Pro mne jako pro jezdce je to nejvíc, co mohu zažít,“ komentuje svůj start s tímto vozem Honza Dohnal. Autoklub České republiky tuto zcela mimořádnou událost podpořil zajištěním testu, který přilákal do Motorlandu Bělá řady novinářů, kteří tak měli jedinečnou možnost vidět tento vůz v akci.
„Jsme pyšní na to, že v České republice jsou nadšenci, kteří žijí motorsportem a nabídli fanouškům tento úchvatný vůz, se kterým tovární tým M-Sport získal dva mistrovské tituly v kategorii WRC. Autoklub České republiky je rád, že mohl pomoci alespoň malou měrou zajištěním testu týmu Honzy Dohnala, který se postaral o tuto světovou premiéru,“ dodává Adam Eliáš, výkonný ředitel Autoklubu ČR. Pražský Rallysprint startuje již v pátek 24. listopadu 2017 a tratě povedou přes Strahov a jeho okolí.
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?