Body do tabulky Juniorského mistrovství Evropy si ve Zlíně při Barum Czech Rally Zlín připsala turnovská posádka Dominik Brož – Petr Těšínský. V nadupané konkurenci jedenácti aut to bylo krásné 5. místo.
Barum Czech Rally Zlín - čtvrtá část ze šestidílného seriálu Juniorského mistrovství Evropy 2017. Na startu se sešlo jedenáct posádek ze sedmi zemí, mezi nimi i zástupci ACCR Czech teamu Dominik Brož s Petrem Těšínským na Peugeotu 208 R2. Mladá posádka byla zařazena se svým vozem do nejpočetněji obsazené třídy 6 respektive evropské RC4, kde měli 32 respektive 25 soupeřů. Ideální sestava pro porovnávání a početné souboje. „Do Zlína jsme se velice těšili. Jako jedni z mála jsme vyrazili do centra závodu již v pondělí, neboť večer nás čekala společná večeře s dalšími juniorskými posádkami. V úterý jsme měli na programu test s Bryanem Bouffierem. Nejprve jsme absolvovali s Petrem jednu jízdu sami sólo, aby na další svezení k nám přisedl Bryan a radil, kde bychom se mohli zlepšit a co naopak mohli vypustit. Na závěr jsme se do rolí spolujezdců posadili my a Bouffier nám ukázal, jak jezdí on. Pro mne to byla obrovská škola. Večer nás ještě čekal medical trénink s nacvičením pomoci při vyproštění posádky z havarovaného auta,“ přiblížil předstartovní program juniorské posádky Dominik Brož. Středa se již nesla ve znamení seznamovacích jízd a podvečerní tiskové konference. Poklidný byl i čtvrtek, kdy vedle tréninků proběhla technická přejímka a seznamovací jízda s městskou speciálkou. A pak se už šlo do závodních kombinéz. „V pátek ráno jsme vyrazili na free practice a kvalifikaci. Poté jsme udělali na autě spousty změn v nastavení a následně vyrazili na shakedown. Změny v nastavení Peugeotu se projevily velmi dobře a my byli s autem velmi spokojeni. Odpoledne byl na řadě slavnostní start s perfektní atmosférou a pak už se jen čekalo na start městské speciálky,“ uvedl Dominik.
Erzetu v ulicích Zlína si Dominik s Petrem užívali a byli nadšení z bouřlivé atmosféry. Přesto posádka absolvovala rychlostku na jistotu a v cíli první měřené zkoušky byla klasifikována na 5. místě mezi Juniory. V sobotu čekalo na všechny posádky osm erzet na čtyřech úsecích a mezi nimi i RZ Troják s téměř 23 km. „S Petrem jsme si sobotní zkoušky užívali a postupně posouvali své hranice a měli jsme z toho všeho dobrý pocit. Hodně jsme se těšili na nejdelší zkoušku dne Troják, ale při prvním průjezdu nám ji zrušili pro havárii jedné z posádek startujících před námi a při druhém průjezdu nás zlobily brzdy. Ale taková prostě někdy rally je,“ nastínil průběh první etapy jezdec z Turnova. Po devíti rychlostních zkouškách byla dvojice Brož – Těšnský klasifikována na velmi pěkném 4. místě mezi evropskými Juniory, ve třídě 6 to bylo místo sedmé a v absolutní klasifikaci pak místo 40.
V neděli bylo v harmonogramu šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Místo, aby posádka bojovala o možný postup vzhůru, začala řešit problémy vozu. „V průběhu první nedělní zkoušky nás začalo zlobit auto, které v nízkých otáčkách ztrácelo výkon a nechtělo se rozjet. Bohužel nás tento problém připravil o možnost bojovat o bronzový stupínek mezi Juniory. Pokud jsme na některých zkouškách drželi se soupeři jakž takž krok, na erzetě Košíky nám vždy poodskočili. Peugeotu se proti kopci moc nechtělo a my zde hodně ztráceli. I díky tomu jsme spadli ve výsledcích o jedno místo dolů a ze Zlína si odvezli pátý flek. Přesto hodnotím závod jako velký přínos do mé jezdecké kariéry a posun vpřed. Chtěl bych poděkovat autoklubu, rodinám a přátelům a všem partnerům - TMS Turnov, Občerstveni u jezu, Autorent, Brd Kovo, CNC František Beran, Autoservis Havel a Svijany za držení palců a podporu,“ poodhalil problémy v nedělní části závodu Dominik Brož. Juniorské evropská posádka dokončila i čtvrtou soutěž a tentokrát byla v cíli na 5. místě. V absolutní klasifikaci to bylo místo 34., ve třídě RC4 místo sedmé, stejně jako ve třídě 6 a mezi dvoukolkami pak byli kluci osmí, respektive pátí nejrychlejší Češi.
Nyní čeká na Dominika s Petrem další závod. Od pátku do neděle se jede italská Rally di Roma Capitale a kluci z Turnova nebudou chybět na startu. Závod je, podobně jako Barum rally, rozdělen do tří dnů a na posádky čeká 12 RZ. V pátek speciálka, v sobotu pět mrzet a v neděli zbývajících šest, včetně dvou průjezdů nejdelší zkouškou soutěže, 32,7 km dlouhé „BIG CAPUT MUNDI".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.