Body do tabulky Juniorského mistrovství Evropy si ve Zlíně při Barum Czech Rally Zlín připsala turnovská posádka Dominik Brož – Petr Těšínský. V nadupané konkurenci jedenácti aut to bylo krásné 5. místo.
Barum Czech Rally Zlín - čtvrtá část ze šestidílného seriálu Juniorského mistrovství Evropy 2017. Na startu se sešlo jedenáct posádek ze sedmi zemí, mezi nimi i zástupci ACCR Czech teamu Dominik Brož s Petrem Těšínským na Peugeotu 208 R2. Mladá posádka byla zařazena se svým vozem do nejpočetněji obsazené třídy 6 respektive evropské RC4, kde měli 32 respektive 25 soupeřů. Ideální sestava pro porovnávání a početné souboje. „Do Zlína jsme se velice těšili. Jako jedni z mála jsme vyrazili do centra závodu již v pondělí, neboť večer nás čekala společná večeře s dalšími juniorskými posádkami. V úterý jsme měli na programu test s Bryanem Bouffierem. Nejprve jsme absolvovali s Petrem jednu jízdu sami sólo, aby na další svezení k nám přisedl Bryan a radil, kde bychom se mohli zlepšit a co naopak mohli vypustit. Na závěr jsme se do rolí spolujezdců posadili my a Bouffier nám ukázal, jak jezdí on. Pro mne to byla obrovská škola. Večer nás ještě čekal medical trénink s nacvičením pomoci při vyproštění posádky z havarovaného auta,“ přiblížil předstartovní program juniorské posádky Dominik Brož. Středa se již nesla ve znamení seznamovacích jízd a podvečerní tiskové konference. Poklidný byl i čtvrtek, kdy vedle tréninků proběhla technická přejímka a seznamovací jízda s městskou speciálkou. A pak se už šlo do závodních kombinéz. „V pátek ráno jsme vyrazili na free practice a kvalifikaci. Poté jsme udělali na autě spousty změn v nastavení a následně vyrazili na shakedown. Změny v nastavení Peugeotu se projevily velmi dobře a my byli s autem velmi spokojeni. Odpoledne byl na řadě slavnostní start s perfektní atmosférou a pak už se jen čekalo na start městské speciálky,“ uvedl Dominik.
Erzetu v ulicích Zlína si Dominik s Petrem užívali a byli nadšení z bouřlivé atmosféry. Přesto posádka absolvovala rychlostku na jistotu a v cíli první měřené zkoušky byla klasifikována na 5. místě mezi Juniory. V sobotu čekalo na všechny posádky osm erzet na čtyřech úsecích a mezi nimi i RZ Troják s téměř 23 km. „S Petrem jsme si sobotní zkoušky užívali a postupně posouvali své hranice a měli jsme z toho všeho dobrý pocit. Hodně jsme se těšili na nejdelší zkoušku dne Troják, ale při prvním průjezdu nám ji zrušili pro havárii jedné z posádek startujících před námi a při druhém průjezdu nás zlobily brzdy. Ale taková prostě někdy rally je,“ nastínil průběh první etapy jezdec z Turnova. Po devíti rychlostních zkouškách byla dvojice Brož – Těšnský klasifikována na velmi pěkném 4. místě mezi evropskými Juniory, ve třídě 6 to bylo místo sedmé a v absolutní klasifikaci pak místo 40.
V neděli bylo v harmonogramu šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Místo, aby posádka bojovala o možný postup vzhůru, začala řešit problémy vozu. „V průběhu první nedělní zkoušky nás začalo zlobit auto, které v nízkých otáčkách ztrácelo výkon a nechtělo se rozjet. Bohužel nás tento problém připravil o možnost bojovat o bronzový stupínek mezi Juniory. Pokud jsme na některých zkouškách drželi se soupeři jakž takž krok, na erzetě Košíky nám vždy poodskočili. Peugeotu se proti kopci moc nechtělo a my zde hodně ztráceli. I díky tomu jsme spadli ve výsledcích o jedno místo dolů a ze Zlína si odvezli pátý flek. Přesto hodnotím závod jako velký přínos do mé jezdecké kariéry a posun vpřed. Chtěl bych poděkovat autoklubu, rodinám a přátelům a všem partnerům - TMS Turnov, Občerstveni u jezu, Autorent, Brd Kovo, CNC František Beran, Autoservis Havel a Svijany za držení palců a podporu,“ poodhalil problémy v nedělní části závodu Dominik Brož. Juniorské evropská posádka dokončila i čtvrtou soutěž a tentokrát byla v cíli na 5. místě. V absolutní klasifikaci to bylo místo 34., ve třídě RC4 místo sedmé, stejně jako ve třídě 6 a mezi dvoukolkami pak byli kluci osmí, respektive pátí nejrychlejší Češi.
Nyní čeká na Dominika s Petrem další závod. Od pátku do neděle se jede italská Rally di Roma Capitale a kluci z Turnova nebudou chybět na startu. Závod je, podobně jako Barum rally, rozdělen do tří dnů a na posádky čeká 12 RZ. V pátek speciálka, v sobotu pět mrzet a v neděli zbývajících šest, včetně dvou průjezdů nejdelší zkouškou soutěže, 32,7 km dlouhé „BIG CAPUT MUNDI".
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?