Pre Vlada Hanuša a jeho VH Autoracing Team nebude tohtoročná Barum Czech Rally Zlín žiadnou novinkou. Štartoval tu totiž už pred dvoma rokmi. Teraz to však bude s iným autom, ale aj novým spolujazdcom.
To, že to bude s iným autom je azda všetkým priaznivcom rally súťaží jasné. Pred dvoma rokmi totiž Vlado Hanuš preháňal po rally tratiach Mitsubishi Lancer EVO X, od začiatku tohtoročnej sezóny je to Ford Fiesta R5. V ňom mu až doposiaľ čítal noty Milan Timko, na Barum Czech Rally Zlín však prichádza zmena a vedľa Vlada sa posadí skúsený český spolujazdec Jarda Novák. Toho si majú možnosť diváci pamätať zo spolupráce so slovenským jazdcom Petrom Gavlákom, ale aj českými rallystami, Jaroslavom Orsákom, Danielom Landom, Miroslavom Jakešom a mnohými ďalšími.
„Barum Czech Rally Zlín je veľmi náročná súťaž zaradená do seriálu FIA European Rally Championship. Ja tu budem štartovať iba druhýkrát v živote a tak mi bola doporučená spolupráca s Jardom Novákom, ktorý má za sebou bohaté skúsenosti. Navyše práve Barum Rally ovláda dokonale, čo mi môže veľmi pomôcť. Dúfam, že si spoločne v aute sadneme a podarí sa nám urobiť nejaký dobrý výsledok. Na utorok bol pripravený test, toho som sa žiaľ nemohol zúčastniť, keďže som sa práve vracal z dovolenky. V aute som nesedel od Rally Lubeník, tak dúfam, že aspoň na shakedowne sa mi podarí trochu rozbehnúť. Viem, že v Zlíne sa zíde nesmierne silná zostava špičkových posádok, ktorým asi nebudem vedieť konkurovať a preto mojim cieľom je získať čo možno najviac skúseností s touto legendárnou súťažou a doviezť Ford Fiesta R5 až na cieľovú rampu. Verím, že sa nám to spoločne s novým spolujazdcom podarí,“ povedal Vlado Hanuš po príjazde do Zlína.
Barum Czech Rally Zlín 2017 odštartuje už v piatok (25.8.2017) najskôr kvalifikačným testom a následne večer mestskou rýchlostnou skúškou. V priebehu soboty a nedele (26. – 27.8.2017) bude súťaž pokračovať ďalšími štrnástimi rýchlostnými skúškami, pričom meno víťaza, ale aj to ako sa darilo posádke VH Autoracing Teamu sa dozvieme v nedeľu po 16:30 hodine.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.