Pre Vlada Hanuša a jeho VH Autoracing Team nebude tohtoročná Barum Czech Rally Zlín žiadnou novinkou. Štartoval tu totiž už pred dvoma rokmi. Teraz to však bude s iným autom, ale aj novým spolujazdcom.
To, že to bude s iným autom je azda všetkým priaznivcom rally súťaží jasné. Pred dvoma rokmi totiž Vlado Hanuš preháňal po rally tratiach Mitsubishi Lancer EVO X, od začiatku tohtoročnej sezóny je to Ford Fiesta R5. V ňom mu až doposiaľ čítal noty Milan Timko, na Barum Czech Rally Zlín však prichádza zmena a vedľa Vlada sa posadí skúsený český spolujazdec Jarda Novák. Toho si majú možnosť diváci pamätať zo spolupráce so slovenským jazdcom Petrom Gavlákom, ale aj českými rallystami, Jaroslavom Orsákom, Danielom Landom, Miroslavom Jakešom a mnohými ďalšími.
„Barum Czech Rally Zlín je veľmi náročná súťaž zaradená do seriálu FIA European Rally Championship. Ja tu budem štartovať iba druhýkrát v živote a tak mi bola doporučená spolupráca s Jardom Novákom, ktorý má za sebou bohaté skúsenosti. Navyše práve Barum Rally ovláda dokonale, čo mi môže veľmi pomôcť. Dúfam, že si spoločne v aute sadneme a podarí sa nám urobiť nejaký dobrý výsledok. Na utorok bol pripravený test, toho som sa žiaľ nemohol zúčastniť, keďže som sa práve vracal z dovolenky. V aute som nesedel od Rally Lubeník, tak dúfam, že aspoň na shakedowne sa mi podarí trochu rozbehnúť. Viem, že v Zlíne sa zíde nesmierne silná zostava špičkových posádok, ktorým asi nebudem vedieť konkurovať a preto mojim cieľom je získať čo možno najviac skúseností s touto legendárnou súťažou a doviezť Ford Fiesta R5 až na cieľovú rampu. Verím, že sa nám to spoločne s novým spolujazdcom podarí,“ povedal Vlado Hanuš po príjazde do Zlína.
Barum Czech Rally Zlín 2017 odštartuje už v piatok (25.8.2017) najskôr kvalifikačným testom a následne večer mestskou rýchlostnou skúškou. V priebehu soboty a nedele (26. – 27.8.2017) bude súťaž pokračovať ďalšími štrnástimi rýchlostnými skúškami, pričom meno víťaza, ale aj to ako sa darilo posádke VH Autoracing Teamu sa dozvieme v nedeľu po 16:30 hodine.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.