Pre Vlada Hanuša a jeho VH Autoracing Team nebude tohtoročná Barum Czech Rally Zlín žiadnou novinkou. Štartoval tu totiž už pred dvoma rokmi. Teraz to však bude s iným autom, ale aj novým spolujazdcom.
To, že to bude s iným autom je azda všetkým priaznivcom rally súťaží jasné. Pred dvoma rokmi totiž Vlado Hanuš preháňal po rally tratiach Mitsubishi Lancer EVO X, od začiatku tohtoročnej sezóny je to Ford Fiesta R5. V ňom mu až doposiaľ čítal noty Milan Timko, na Barum Czech Rally Zlín však prichádza zmena a vedľa Vlada sa posadí skúsený český spolujazdec Jarda Novák. Toho si majú možnosť diváci pamätať zo spolupráce so slovenským jazdcom Petrom Gavlákom, ale aj českými rallystami, Jaroslavom Orsákom, Danielom Landom, Miroslavom Jakešom a mnohými ďalšími.
„Barum Czech Rally Zlín je veľmi náročná súťaž zaradená do seriálu FIA European Rally Championship. Ja tu budem štartovať iba druhýkrát v živote a tak mi bola doporučená spolupráca s Jardom Novákom, ktorý má za sebou bohaté skúsenosti. Navyše práve Barum Rally ovláda dokonale, čo mi môže veľmi pomôcť. Dúfam, že si spoločne v aute sadneme a podarí sa nám urobiť nejaký dobrý výsledok. Na utorok bol pripravený test, toho som sa žiaľ nemohol zúčastniť, keďže som sa práve vracal z dovolenky. V aute som nesedel od Rally Lubeník, tak dúfam, že aspoň na shakedowne sa mi podarí trochu rozbehnúť. Viem, že v Zlíne sa zíde nesmierne silná zostava špičkových posádok, ktorým asi nebudem vedieť konkurovať a preto mojim cieľom je získať čo možno najviac skúseností s touto legendárnou súťažou a doviezť Ford Fiesta R5 až na cieľovú rampu. Verím, že sa nám to spoločne s novým spolujazdcom podarí,“ povedal Vlado Hanuš po príjazde do Zlína.
Barum Czech Rally Zlín 2017 odštartuje už v piatok (25.8.2017) najskôr kvalifikačným testom a následne večer mestskou rýchlostnou skúškou. V priebehu soboty a nedele (26. – 27.8.2017) bude súťaž pokračovať ďalšími štrnástimi rýchlostnými skúškami, pričom meno víťaza, ale aj to ako sa darilo posádke VH Autoracing Teamu sa dozvieme v nedeľu po 16:30 hodine.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?