Vlado Hanuš nie je na Rally Hustopeče žiadny nováčik. Počas víkendu na spomínanej súťaži štartoval už po štvrtýkrát. Nie vždy sa však všetko podarí tak, ako by si človek predstavoval.
Mimoriadne náročná súťaž, ktorú navyše skomplikovalo premenlivé počasie dopadlo pre posádku VH Autoracing Team, Vlada Hanuša a Milana Timka v každom dni inak. Napriek tomu si domov odvážajú množstvo bodov do priebežného hodnotenia Majstrovstiev Slovenska v rally 2017. Poďme však pekne po poriadku.
Podujatie XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2017 odštartovalo v piatok podvečer prvou sekciou, v ktorej boli zaradené tri rýchlostné skúšky. Tie absolvovali všetci účastníci ešte za svetla. Po ich odjazdení smerovala posádka VH Autoracing do servisnej zóny na deviatom mieste priebežného slovenského poradia, ale aj s drobnou poruchou Fordu Fiesta R5, ktorý v niektorých momentoch strácal výkon. Mechanici Fionu v priebehu pár minút dostali opäť do kondície a Vlado s Milanom mohli vyraziť do nočnej trojice rýchlostných skúšok. V prvej z nich všetko fungovalo tak ako malo, na druhej by to rovnako šlo, žiaľ Vladovi sa v jednej zo zablatených zákrut Fiona pošmykla viac ako chcel a skôr ako sa nazdal sedel s ňou medzi dvoma stromami, odkiaľ nebolo možné vozidlo bez cudzej pomoci vytiahnuť.
„Bolo tam množstvo blata a neboli sme sami, komu sa to blato stalo osudným. My sme mali smolu, ale zároveň aj šťastie v tom, že naša Fiona sa bez jediného škrabanca zaparkovala medzi dva stromy. Najhoršie bolo, že som až do záveru rýchlostnej skúšky musel všetkým ostatným posádkam ukazovať aby spomalili a nevleteli rovno do nášho Fordu Fiesta R5. Zároveň by som chcel týmto poďakovať všetkým, ktorí spomalili, boli by sme mali rozbité auto nielen my, ale aj oni,“ opísal udalosti na RS 5 Vlado Hanuš.
Vyťahovanie Fordu Fiesta R5 spomedzi spomínaných dvoch stromov trvalo do neskorej noci a tak posádka VH Autoracing Teamu toho medzi dvoma etapami veľa nenaspala. Ráno ich totiž čakal v rámci slovenského rally šampionátu ďalší bodovaný deň. Ten odštartovali už na suchých tratiach, pričom im po trojici úvodných sobotných rýchlostných skúšok patrila siedma priečka v slovenskom absolútnom poradí. V predposlednom teste celej súťaže sa síce nechtiac posunuli o jednu priečku smerom nadol, v poslednom teste, za dažďa však všetko napravili a v cieli brali body za siedme miesto absolútneho slovenského poradia.
„Dnes sme si konečne aspoň trochu zajazdili. Sem tam ten ventil ešte blbol, ale už to bolo lepšie. Bola to naozaj nádherná, ale aj poriadne náročná súťaž. Sme radi, že aspoň sobota nám vyšla, zase sme sa mnoho vecí naučili,“ doplnil Vlado Hanuš v cieli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.