Hustopečský príbeh Vlada Hanuša

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Miroslav Majláth 21. června 2017 18:16
Sdílej:

Vlado Hanuš nie je na Rally Hustopeče žiadny nováčik. Počas víkendu na spomínanej súťaži štartoval už po štvrtýkrát. Nie vždy sa však všetko podarí tak, ako by si človek predstavoval.

Mimoriadne náročná súťaž, ktorú navyše skomplikovalo premenlivé počasie dopadlo pre posádku VH Autoracing Team, Vlada Hanuša a Milana Timka v každom dni inak. Napriek tomu si domov odvážajú množstvo bodov do priebežného hodnotenia Majstrovstiev Slovenska v rally 2017. Poďme však pekne po poriadku.

Podujatie XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2017 odštartovalo v piatok podvečer prvou sekciou, v ktorej boli zaradené tri rýchlostné skúšky. Tie absolvovali všetci účastníci ešte za svetla. Po ich odjazdení smerovala posádka VH Autoracing do servisnej zóny na deviatom mieste priebežného slovenského poradia, ale aj s drobnou poruchou Fordu Fiesta R5, ktorý v niektorých momentoch strácal výkon. Mechanici Fionu v priebehu pár minút dostali opäť do kondície a Vlado s Milanom mohli vyraziť do nočnej trojice rýchlostných skúšok. V prvej z nich všetko fungovalo tak ako malo, na druhej by to rovnako šlo, žiaľ Vladovi sa v jednej zo zablatených zákrut Fiona pošmykla viac ako chcel a skôr ako sa nazdal sedel s ňou medzi dvoma stromami, odkiaľ nebolo možné vozidlo bez cudzej pomoci vytiahnuť.

„Bolo tam množstvo blata a neboli sme sami, komu sa to blato stalo osudným. My sme mali smolu, ale zároveň aj šťastie v tom, že naša Fiona sa bez jediného škrabanca zaparkovala medzi dva stromy. Najhoršie bolo, že som až do záveru rýchlostnej skúšky musel všetkým ostatným posádkam ukazovať aby spomalili a nevleteli rovno do nášho Fordu Fiesta R5. Zároveň by som chcel týmto poďakovať všetkým, ktorí spomalili, boli by sme mali rozbité auto nielen my, ale aj oni,“ opísal udalosti na RS 5 Vlado Hanuš.

Vyťahovanie Fordu Fiesta R5 spomedzi spomínaných dvoch stromov trvalo do neskorej noci a tak posádka VH Autoracing Teamu toho medzi dvoma etapami veľa nenaspala. Ráno ich totiž čakal v rámci slovenského rally šampionátu ďalší bodovaný deň. Ten odštartovali už na suchých tratiach, pričom im po trojici úvodných sobotných rýchlostných skúšok patrila siedma priečka v slovenskom absolútnom poradí. V predposlednom teste celej súťaže sa síce nechtiac posunuli o jednu priečku smerom nadol, v poslednom teste, za dažďa však všetko napravili a v cieli brali body za siedme miesto absolútneho slovenského poradia.

„Dnes sme si konečne aspoň trochu zajazdili. Sem tam ten ventil ešte blbol, ale už to bolo lepšie. Bola to naozaj nádherná, ale aj poriadne náročná súťaž. Sme radi, že aspoň sobota nám vyšla, zase sme sa mnoho vecí naučili,“ doplnil Vlado Hanuš v cieli.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?