Vlado Hanuš nie je na Rally Hustopeče žiadny nováčik. Počas víkendu na spomínanej súťaži štartoval už po štvrtýkrát. Nie vždy sa však všetko podarí tak, ako by si človek predstavoval.
Mimoriadne náročná súťaž, ktorú navyše skomplikovalo premenlivé počasie dopadlo pre posádku VH Autoracing Team, Vlada Hanuša a Milana Timka v každom dni inak. Napriek tomu si domov odvážajú množstvo bodov do priebežného hodnotenia Majstrovstiev Slovenska v rally 2017. Poďme však pekne po poriadku.
Podujatie XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2017 odštartovalo v piatok podvečer prvou sekciou, v ktorej boli zaradené tri rýchlostné skúšky. Tie absolvovali všetci účastníci ešte za svetla. Po ich odjazdení smerovala posádka VH Autoracing do servisnej zóny na deviatom mieste priebežného slovenského poradia, ale aj s drobnou poruchou Fordu Fiesta R5, ktorý v niektorých momentoch strácal výkon. Mechanici Fionu v priebehu pár minút dostali opäť do kondície a Vlado s Milanom mohli vyraziť do nočnej trojice rýchlostných skúšok. V prvej z nich všetko fungovalo tak ako malo, na druhej by to rovnako šlo, žiaľ Vladovi sa v jednej zo zablatených zákrut Fiona pošmykla viac ako chcel a skôr ako sa nazdal sedel s ňou medzi dvoma stromami, odkiaľ nebolo možné vozidlo bez cudzej pomoci vytiahnuť.
„Bolo tam množstvo blata a neboli sme sami, komu sa to blato stalo osudným. My sme mali smolu, ale zároveň aj šťastie v tom, že naša Fiona sa bez jediného škrabanca zaparkovala medzi dva stromy. Najhoršie bolo, že som až do záveru rýchlostnej skúšky musel všetkým ostatným posádkam ukazovať aby spomalili a nevleteli rovno do nášho Fordu Fiesta R5. Zároveň by som chcel týmto poďakovať všetkým, ktorí spomalili, boli by sme mali rozbité auto nielen my, ale aj oni,“ opísal udalosti na RS 5 Vlado Hanuš.
Vyťahovanie Fordu Fiesta R5 spomedzi spomínaných dvoch stromov trvalo do neskorej noci a tak posádka VH Autoracing Teamu toho medzi dvoma etapami veľa nenaspala. Ráno ich totiž čakal v rámci slovenského rally šampionátu ďalší bodovaný deň. Ten odštartovali už na suchých tratiach, pričom im po trojici úvodných sobotných rýchlostných skúšok patrila siedma priečka v slovenskom absolútnom poradí. V predposlednom teste celej súťaže sa síce nechtiac posunuli o jednu priečku smerom nadol, v poslednom teste, za dažďa však všetko napravili a v cieli brali body za siedme miesto absolútneho slovenského poradia.
„Dnes sme si konečne aspoň trochu zajazdili. Sem tam ten ventil ešte blbol, ale už to bolo lepšie. Bola to naozaj nádherná, ale aj poriadne náročná súťaž. Sme radi, že aspoň sobota nám vyšla, zase sme sa mnoho vecí naučili,“ doplnil Vlado Hanuš v cieli.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.