Vlado Hanuš nie je na Rally Hustopeče žiadny nováčik. Počas víkendu na spomínanej súťaži štartoval už po štvrtýkrát. Nie vždy sa však všetko podarí tak, ako by si človek predstavoval.
Mimoriadne náročná súťaž, ktorú navyše skomplikovalo premenlivé počasie dopadlo pre posádku VH Autoracing Team, Vlada Hanuša a Milana Timka v každom dni inak. Napriek tomu si domov odvážajú množstvo bodov do priebežného hodnotenia Majstrovstiev Slovenska v rally 2017. Poďme však pekne po poriadku.
Podujatie XIII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2017 odštartovalo v piatok podvečer prvou sekciou, v ktorej boli zaradené tri rýchlostné skúšky. Tie absolvovali všetci účastníci ešte za svetla. Po ich odjazdení smerovala posádka VH Autoracing do servisnej zóny na deviatom mieste priebežného slovenského poradia, ale aj s drobnou poruchou Fordu Fiesta R5, ktorý v niektorých momentoch strácal výkon. Mechanici Fionu v priebehu pár minút dostali opäť do kondície a Vlado s Milanom mohli vyraziť do nočnej trojice rýchlostných skúšok. V prvej z nich všetko fungovalo tak ako malo, na druhej by to rovnako šlo, žiaľ Vladovi sa v jednej zo zablatených zákrut Fiona pošmykla viac ako chcel a skôr ako sa nazdal sedel s ňou medzi dvoma stromami, odkiaľ nebolo možné vozidlo bez cudzej pomoci vytiahnuť.
„Bolo tam množstvo blata a neboli sme sami, komu sa to blato stalo osudným. My sme mali smolu, ale zároveň aj šťastie v tom, že naša Fiona sa bez jediného škrabanca zaparkovala medzi dva stromy. Najhoršie bolo, že som až do záveru rýchlostnej skúšky musel všetkým ostatným posádkam ukazovať aby spomalili a nevleteli rovno do nášho Fordu Fiesta R5. Zároveň by som chcel týmto poďakovať všetkým, ktorí spomalili, boli by sme mali rozbité auto nielen my, ale aj oni,“ opísal udalosti na RS 5 Vlado Hanuš.
Vyťahovanie Fordu Fiesta R5 spomedzi spomínaných dvoch stromov trvalo do neskorej noci a tak posádka VH Autoracing Teamu toho medzi dvoma etapami veľa nenaspala. Ráno ich totiž čakal v rámci slovenského rally šampionátu ďalší bodovaný deň. Ten odštartovali už na suchých tratiach, pričom im po trojici úvodných sobotných rýchlostných skúšok patrila siedma priečka v slovenskom absolútnom poradí. V predposlednom teste celej súťaže sa síce nechtiac posunuli o jednu priečku smerom nadol, v poslednom teste, za dažďa však všetko napravili a v cieli brali body za siedme miesto absolútneho slovenského poradia.
„Dnes sme si konečne aspoň trochu zajazdili. Sem tam ten ventil ešte blbol, ale už to bolo lepšie. Bola to naozaj nádherná, ale aj poriadne náročná súťaž. Sme radi, že aspoň sobota nám vyšla, zase sme sa mnoho vecí naučili,“ doplnil Vlado Hanuš v cieli.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?