Byť má K.I.T. racing hustopečskou rally doslova za komínem, na tuto soutěž vyrazil pouze s jedním vozem. Přesto to byla mise úspěšná a to nejenom z pohledu dokončené soutěže, ale také z pohárových přírůstků. Lukášové Matěna s Hlaváčem stáli na stupních v každé etapě rally.
Čtvrtou soutěží, která je zapsaná do kalendáře Slovenského mistrovství v rally, byla Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, společný podnik českých a slovenských mistrovství. Na startu se sešlo velmi atraktivní jezdecké pole, a tudíž bylo mnoho možností porovnávat kvalitu posádek. Se startovním číslem 28 vyrazili do páteční etapy Lukáš Matěna spolu s Lukášem Hlaváčem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. „Ačkoliv jsme z východních Čech, na rally v Hustopečích jsme se těšili jako na domácí soutěž, protože jako jediná soutěž slovenského mistrovství se jede v Česku. Tady mám oproti mým soupeřům ze Slovenska výhodu v podobě více startů. Cíl byl proto jasný, využít jednu soutěž, kterou naše konkurence nebude mít dokonale najetou,“ prozradil super tajný plán před závodem Lukáš Matěna. Slovenské mistrovství mělo páteční i sobotní etapu zvlášť hodnocenou. Pokud by se tedy posádce nepovedla páteční část, v sobotu bojovala o body od začátku.
Páteční etapa byla klasická noční část závodu se šesti rychlostními zkouškami na třech úsecích. A byla doslova očistcem, neboť krátce před startem závodu začalo pršet. Pro mnohé posádky to byla předem prohraná pneumatiková loterie, neboť na start závodu vyjížděly na suchých pneu a před sebou měly tři erzety. Jednou z těch, co špatně obuly, byla i posádka s číslem 28. „Trochu nervozity přišlo, až když se schylovalo k dešti a my na slavnostním startu stáli s tvrdými slicky. Bohužel to opravdu nebyla dobrá volba a až závěrečná rychlostní zkouška první sekce se dala projet trochu v tempu. To nás navnadilo a věřili jsme, že na osychající trať v druhé noční sekci, již voda nespadne a podaří se nám díky tvrdším pneumatikám stáhnout ztrátu z první části závodu. Bohužel opět pršelo… Nezbývalo než dostat auto v rozumném tempu na zrádných tratích celé do cíle prvního dne a soustředit se již na den druhý,“ popsal páteční etapu rally Matěna. Na jejím konci byli oba Lukášové hodnocení v slovenském mistrovství na 5. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 3 obsadili kluci 2. místo. Pokud by se do hodnocení přidali i čeští jezdci, byla by to pátá příčka ve třídě.
Na sobotní část závodu a závodníky se počasí lehce slitovalo. Páteční déšť vystřídalo oblačno a posádky se vydaly zdolávat obeschlé erzety. Sucho ovšem nevydrželo a závěr etapy opět velmi zkomplikoval závod. „Druhý den byla volba pneumatik již dobrá, my mohli jet své tempo a užívat si krásné tratě mezi vinohrady. Podařilo se nám vyhrát v rámci třídy všechny erzety před Peterem Gavlákem, krom poslední, kdy situaci trochu zdramatizoval déšť, který těsně před naším startem dost zesílil. Naštěstí se nám podařilo auto dostat do cíle celé a zároveň si udržet vybudovaný náskok. Výsledkem je vítězství ve třídě 3 v rámci Slovenského šampionátu a pro nás obzvlášť cenné druhé místo v rámci Českého mistrovství za Martinem Březíkem,“ přiblížil průběh sobotní etapy Lukáš Matěna. Zbývá doplnit umístění v absolutní klasifikaci a zde Lukáš s Lukášem obsadili šesté místo a v CEZ PROD to bylo 2. místo. „Byl to pro nás velký a dramatický víkend a nezbývá než poděkovat Lukáši Hlaváčovi za perfektní výkon a odvahu si vedle sednout, teamu KIT racing za jako vždy perfektně připravené auto, organizátorům za nádhernou soutěž a všem fandům rally, že přišli k trati i v takovém počasí.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.