Byť má K.I.T. racing hustopečskou rally doslova za komínem, na tuto soutěž vyrazil pouze s jedním vozem. Přesto to byla mise úspěšná a to nejenom z pohledu dokončené soutěže, ale také z pohárových přírůstků. Lukášové Matěna s Hlaváčem stáli na stupních v každé etapě rally.
Čtvrtou soutěží, která je zapsaná do kalendáře Slovenského mistrovství v rally, byla Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, společný podnik českých a slovenských mistrovství. Na startu se sešlo velmi atraktivní jezdecké pole, a tudíž bylo mnoho možností porovnávat kvalitu posádek. Se startovním číslem 28 vyrazili do páteční etapy Lukáš Matěna spolu s Lukášem Hlaváčem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. „Ačkoliv jsme z východních Čech, na rally v Hustopečích jsme se těšili jako na domácí soutěž, protože jako jediná soutěž slovenského mistrovství se jede v Česku. Tady mám oproti mým soupeřům ze Slovenska výhodu v podobě více startů. Cíl byl proto jasný, využít jednu soutěž, kterou naše konkurence nebude mít dokonale najetou,“ prozradil super tajný plán před závodem Lukáš Matěna. Slovenské mistrovství mělo páteční i sobotní etapu zvlášť hodnocenou. Pokud by se tedy posádce nepovedla páteční část, v sobotu bojovala o body od začátku.
Páteční etapa byla klasická noční část závodu se šesti rychlostními zkouškami na třech úsecích. A byla doslova očistcem, neboť krátce před startem závodu začalo pršet. Pro mnohé posádky to byla předem prohraná pneumatiková loterie, neboť na start závodu vyjížděly na suchých pneu a před sebou měly tři erzety. Jednou z těch, co špatně obuly, byla i posádka s číslem 28. „Trochu nervozity přišlo, až když se schylovalo k dešti a my na slavnostním startu stáli s tvrdými slicky. Bohužel to opravdu nebyla dobrá volba a až závěrečná rychlostní zkouška první sekce se dala projet trochu v tempu. To nás navnadilo a věřili jsme, že na osychající trať v druhé noční sekci, již voda nespadne a podaří se nám díky tvrdším pneumatikám stáhnout ztrátu z první části závodu. Bohužel opět pršelo… Nezbývalo než dostat auto v rozumném tempu na zrádných tratích celé do cíle prvního dne a soustředit se již na den druhý,“ popsal páteční etapu rally Matěna. Na jejím konci byli oba Lukášové hodnocení v slovenském mistrovství na 5. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 3 obsadili kluci 2. místo. Pokud by se do hodnocení přidali i čeští jezdci, byla by to pátá příčka ve třídě.
Na sobotní část závodu a závodníky se počasí lehce slitovalo. Páteční déšť vystřídalo oblačno a posádky se vydaly zdolávat obeschlé erzety. Sucho ovšem nevydrželo a závěr etapy opět velmi zkomplikoval závod. „Druhý den byla volba pneumatik již dobrá, my mohli jet své tempo a užívat si krásné tratě mezi vinohrady. Podařilo se nám vyhrát v rámci třídy všechny erzety před Peterem Gavlákem, krom poslední, kdy situaci trochu zdramatizoval déšť, který těsně před naším startem dost zesílil. Naštěstí se nám podařilo auto dostat do cíle celé a zároveň si udržet vybudovaný náskok. Výsledkem je vítězství ve třídě 3 v rámci Slovenského šampionátu a pro nás obzvlášť cenné druhé místo v rámci Českého mistrovství za Martinem Březíkem,“ přiblížil průběh sobotní etapy Lukáš Matěna. Zbývá doplnit umístění v absolutní klasifikaci a zde Lukáš s Lukášem obsadili šesté místo a v CEZ PROD to bylo 2. místo. „Byl to pro nás velký a dramatický víkend a nezbývá než poděkovat Lukáši Hlaváčovi za perfektní výkon a odvahu si vedle sednout, teamu KIT racing za jako vždy perfektně připravené auto, organizátorům za nádhernou soutěž a všem fandům rally, že přišli k trati i v takovém počasí.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?