Lukášové Matěna s Hlaváčem v Hustopečích úspěšní

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Dušek, František
Miroslav Vebr 20. června 2017 20:55
Sdílej:

Byť má K.I.T. racing hustopečskou rally doslova za komínem, na tuto soutěž vyrazil pouze s jedním vozem. Přesto to byla mise úspěšná a to nejenom z pohledu dokončené soutěže, ale také z pohárových přírůstků. Lukášové Matěna s Hlaváčem stáli na stupních v každé etapě rally.

Čtvrtou soutěží, která je zapsaná do kalendáře Slovenského mistrovství v rally, byla Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, společný podnik českých a slovenských mistrovství. Na startu se sešlo velmi atraktivní jezdecké pole, a tudíž bylo mnoho možností porovnávat kvalitu posádek. Se startovním číslem 28 vyrazili do páteční etapy Lukáš Matěna spolu s Lukášem Hlaváčem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. „Ačkoliv jsme z východních Čech,  na rally v Hustopečích jsme se těšili jako na domácí soutěž, protože jako jediná soutěž slovenského mistrovství se jede v Česku. Tady mám oproti mým soupeřům ze Slovenska výhodu v podobě více startů. Cíl byl proto jasný, využít jednu soutěž, kterou naše konkurence nebude mít dokonale najetou,“ prozradil super tajný plán před závodem Lukáš Matěna. Slovenské mistrovství mělo páteční i sobotní etapu zvlášť hodnocenou. Pokud by se tedy posádce nepovedla páteční část, v sobotu bojovala o body od začátku.

Páteční etapa byla klasická noční část závodu se šesti rychlostními zkouškami na třech úsecích. A byla doslova očistcem, neboť krátce před startem závodu začalo pršet. Pro mnohé posádky to byla předem prohraná pneumatiková loterie, neboť na start závodu vyjížděly na suchých pneu a před sebou měly tři erzety. Jednou z těch, co špatně obuly, byla i posádka s číslem 28. „Trochu nervozity přišlo, až když se schylovalo k dešti a my na slavnostním startu stáli s tvrdými slicky. Bohužel to opravdu nebyla dobrá volba a až závěrečná rychlostní zkouška první sekce se dala projet trochu v tempu. To nás navnadilo a věřili jsme, že na osychající trať v druhé noční sekci, již voda nespadne a podaří se nám díky tvrdším pneumatikám stáhnout ztrátu z první části závodu. Bohužel opět pršelo… Nezbývalo než dostat auto v rozumném tempu na zrádných tratích celé do cíle prvního dne a soustředit se již na den druhý,“ popsal páteční etapu rally Matěna. Na jejím konci byli oba Lukášové hodnocení v slovenském mistrovství na 5. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 3 obsadili kluci 2. místo. Pokud by se do hodnocení přidali i čeští jezdci, byla by to pátá příčka ve třídě.

Na sobotní část závodu a závodníky se počasí lehce slitovalo. Páteční déšť vystřídalo oblačno a posádky se vydaly zdolávat obeschlé erzety. Sucho ovšem nevydrželo a závěr etapy opět velmi zkomplikoval závod. „Druhý den byla volba pneumatik již dobrá, my mohli jet své tempo a užívat si krásné tratě mezi vinohrady. Podařilo se nám vyhrát v rámci třídy všechny erzety před Peterem Gavlákem, krom poslední, kdy situaci trochu zdramatizoval déšť, který těsně před naším startem dost zesílil. Naštěstí se nám podařilo auto dostat do cíle celé a zároveň si udržet vybudovaný náskok. Výsledkem je vítězství ve třídě 3 v rámci Slovenského šampionátu a pro nás obzvlášť cenné druhé místo v rámci Českého mistrovství za Martinem Březíkem,“ přiblížil průběh sobotní etapy Lukáš Matěna. Zbývá doplnit umístění v absolutní klasifikaci a zde Lukáš s Lukášem obsadili šesté místo a v CEZ PROD to bylo 2. místo. „Byl to pro nás velký a dramatický víkend a nezbývá než poděkovat Lukáši Hlaváčovi za perfektní výkon a odvahu si vedle sednout, teamu KIT racing za jako vždy perfektně připravené auto, organizátorům za nádhernou soutěž a všem fandům rally, že přišli k trati i v takovém počasí.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.