Lukášové Matěna s Hlaváčem v Hustopečích úspěšní

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Dušek, František
Miroslav Vebr 20. června 2017 20:55
Sdílej:

Byť má K.I.T. racing hustopečskou rally doslova za komínem, na tuto soutěž vyrazil pouze s jedním vozem. Přesto to byla mise úspěšná a to nejenom z pohledu dokončené soutěže, ale také z pohárových přírůstků. Lukášové Matěna s Hlaváčem stáli na stupních v každé etapě rally.

Čtvrtou soutěží, která je zapsaná do kalendáře Slovenského mistrovství v rally, byla Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, společný podnik českých a slovenských mistrovství. Na startu se sešlo velmi atraktivní jezdecké pole, a tudíž bylo mnoho možností porovnávat kvalitu posádek. Se startovním číslem 28 vyrazili do páteční etapy Lukáš Matěna spolu s Lukášem Hlaváčem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. „Ačkoliv jsme z východních Čech,  na rally v Hustopečích jsme se těšili jako na domácí soutěž, protože jako jediná soutěž slovenského mistrovství se jede v Česku. Tady mám oproti mým soupeřům ze Slovenska výhodu v podobě více startů. Cíl byl proto jasný, využít jednu soutěž, kterou naše konkurence nebude mít dokonale najetou,“ prozradil super tajný plán před závodem Lukáš Matěna. Slovenské mistrovství mělo páteční i sobotní etapu zvlášť hodnocenou. Pokud by se tedy posádce nepovedla páteční část, v sobotu bojovala o body od začátku.

Páteční etapa byla klasická noční část závodu se šesti rychlostními zkouškami na třech úsecích. A byla doslova očistcem, neboť krátce před startem závodu začalo pršet. Pro mnohé posádky to byla předem prohraná pneumatiková loterie, neboť na start závodu vyjížděly na suchých pneu a před sebou měly tři erzety. Jednou z těch, co špatně obuly, byla i posádka s číslem 28. „Trochu nervozity přišlo, až když se schylovalo k dešti a my na slavnostním startu stáli s tvrdými slicky. Bohužel to opravdu nebyla dobrá volba a až závěrečná rychlostní zkouška první sekce se dala projet trochu v tempu. To nás navnadilo a věřili jsme, že na osychající trať v druhé noční sekci, již voda nespadne a podaří se nám díky tvrdším pneumatikám stáhnout ztrátu z první části závodu. Bohužel opět pršelo… Nezbývalo než dostat auto v rozumném tempu na zrádných tratích celé do cíle prvního dne a soustředit se již na den druhý,“ popsal páteční etapu rally Matěna. Na jejím konci byli oba Lukášové hodnocení v slovenském mistrovství na 5. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 3 obsadili kluci 2. místo. Pokud by se do hodnocení přidali i čeští jezdci, byla by to pátá příčka ve třídě.

Na sobotní část závodu a závodníky se počasí lehce slitovalo. Páteční déšť vystřídalo oblačno a posádky se vydaly zdolávat obeschlé erzety. Sucho ovšem nevydrželo a závěr etapy opět velmi zkomplikoval závod. „Druhý den byla volba pneumatik již dobrá, my mohli jet své tempo a užívat si krásné tratě mezi vinohrady. Podařilo se nám vyhrát v rámci třídy všechny erzety před Peterem Gavlákem, krom poslední, kdy situaci trochu zdramatizoval déšť, který těsně před naším startem dost zesílil. Naštěstí se nám podařilo auto dostat do cíle celé a zároveň si udržet vybudovaný náskok. Výsledkem je vítězství ve třídě 3 v rámci Slovenského šampionátu a pro nás obzvlášť cenné druhé místo v rámci Českého mistrovství za Martinem Březíkem,“ přiblížil průběh sobotní etapy Lukáš Matěna. Zbývá doplnit umístění v absolutní klasifikaci a zde Lukáš s Lukášem obsadili šesté místo a v CEZ PROD to bylo 2. místo. „Byl to pro nás velký a dramatický víkend a nezbývá než poděkovat Lukáši Hlaváčovi za perfektní výkon a odvahu si vedle sednout, teamu KIT racing za jako vždy perfektně připravené auto, organizátorům za nádhernou soutěž a všem fandům rally, že přišli k trati i v takovém počasí.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?