Byť má K.I.T. racing hustopečskou rally doslova za komínem, na tuto soutěž vyrazil pouze s jedním vozem. Přesto to byla mise úspěšná a to nejenom z pohledu dokončené soutěže, ale také z pohárových přírůstků. Lukášové Matěna s Hlaváčem stáli na stupních v každé etapě rally.
Čtvrtou soutěží, která je zapsaná do kalendáře Slovenského mistrovství v rally, byla Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, společný podnik českých a slovenských mistrovství. Na startu se sešlo velmi atraktivní jezdecké pole, a tudíž bylo mnoho možností porovnávat kvalitu posádek. Se startovním číslem 28 vyrazili do páteční etapy Lukáš Matěna spolu s Lukášem Hlaváčem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. „Ačkoliv jsme z východních Čech, na rally v Hustopečích jsme se těšili jako na domácí soutěž, protože jako jediná soutěž slovenského mistrovství se jede v Česku. Tady mám oproti mým soupeřům ze Slovenska výhodu v podobě více startů. Cíl byl proto jasný, využít jednu soutěž, kterou naše konkurence nebude mít dokonale najetou,“ prozradil super tajný plán před závodem Lukáš Matěna. Slovenské mistrovství mělo páteční i sobotní etapu zvlášť hodnocenou. Pokud by se tedy posádce nepovedla páteční část, v sobotu bojovala o body od začátku.
Páteční etapa byla klasická noční část závodu se šesti rychlostními zkouškami na třech úsecích. A byla doslova očistcem, neboť krátce před startem závodu začalo pršet. Pro mnohé posádky to byla předem prohraná pneumatiková loterie, neboť na start závodu vyjížděly na suchých pneu a před sebou měly tři erzety. Jednou z těch, co špatně obuly, byla i posádka s číslem 28. „Trochu nervozity přišlo, až když se schylovalo k dešti a my na slavnostním startu stáli s tvrdými slicky. Bohužel to opravdu nebyla dobrá volba a až závěrečná rychlostní zkouška první sekce se dala projet trochu v tempu. To nás navnadilo a věřili jsme, že na osychající trať v druhé noční sekci, již voda nespadne a podaří se nám díky tvrdším pneumatikám stáhnout ztrátu z první části závodu. Bohužel opět pršelo… Nezbývalo než dostat auto v rozumném tempu na zrádných tratích celé do cíle prvního dne a soustředit se již na den druhý,“ popsal páteční etapu rally Matěna. Na jejím konci byli oba Lukášové hodnocení v slovenském mistrovství na 5. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě 3 obsadili kluci 2. místo. Pokud by se do hodnocení přidali i čeští jezdci, byla by to pátá příčka ve třídě.
Na sobotní část závodu a závodníky se počasí lehce slitovalo. Páteční déšť vystřídalo oblačno a posádky se vydaly zdolávat obeschlé erzety. Sucho ovšem nevydrželo a závěr etapy opět velmi zkomplikoval závod. „Druhý den byla volba pneumatik již dobrá, my mohli jet své tempo a užívat si krásné tratě mezi vinohrady. Podařilo se nám vyhrát v rámci třídy všechny erzety před Peterem Gavlákem, krom poslední, kdy situaci trochu zdramatizoval déšť, který těsně před naším startem dost zesílil. Naštěstí se nám podařilo auto dostat do cíle celé a zároveň si udržet vybudovaný náskok. Výsledkem je vítězství ve třídě 3 v rámci Slovenského šampionátu a pro nás obzvlášť cenné druhé místo v rámci Českého mistrovství za Martinem Březíkem,“ přiblížil průběh sobotní etapy Lukáš Matěna. Zbývá doplnit umístění v absolutní klasifikaci a zde Lukáš s Lukášem obsadili šesté místo a v CEZ PROD to bylo 2. místo. „Byl to pro nás velký a dramatický víkend a nezbývá než poděkovat Lukáši Hlaváčovi za perfektní výkon a odvahu si vedle sednout, teamu KIT racing za jako vždy perfektně připravené auto, organizátorům za nádhernou soutěž a všem fandům rally, že přišli k trati i v takovém počasí.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.