Na svůj pátý start na Agrotec Rally Hustopeče se pilně připravují Mirek Jakeš i Marcela Ehlová, třetí nejrychlejší dvojice z minulého podniku mistrovství ČR v Českém Krumlově. Společně jako jedna posádka se však na jihu Moravy představí teprve poprvé, když Mirek zde vloni nestartoval a poslední účast Marcely na tomto podniku se váže k roku 2012 (6. místo s Vojtou Štajfem).
„Myslím si, že moje loňská absence nebude nějakým podstatným hendikepem. Na mapy jsem se předem nedíval, ale podle názvů zkoušek to bude opět zdejší klasika. Erzety budou s drobnými změnami znovu namotané na tradičních úsecích,“ říkal Mirek ještě před středečním týmovým testem.
Ten se odehrál na známém úseku u Vyškova, který svým charakterem připomíná cestičky mezi vinicemi v okolí Hustopečí. „Na testu jsme se střídali s Polákem Szejou, jehož vůz připravuje také tým Jarka Orsáka, my sami najezdili něco kolem 30-35 kilometrů. Odzkoušel jsem si nastavení, které tým používal při belgické Ypres Rally, a jen nepatrně jej přizpůsobil vlastnímu jezdeckému stylu. Překvapilo mne, jak se teď vůz chová jinak v katech a hlavně o kolik je lepší na brzdy,“ objevuje Mirek další možná nastavení fiesty R5. S ní má zatím odjeto při dvou soutěžích, nedokončené Valašce a úspěšném Krumlovu, něco přes 180 (10 + 170) ostrých soutěžních kilometrů, což pochopitelně ani zdaleka nestačí, aby již dokázal plně využít kvalit vozu.
Zatím nejlepší Mirkovo umístění na Rally Hustopeče se datuje k roku 2014, kdy dokázal – tehdy ještě s citroënem – vyhrát 5 z 10 rychlostních zkoušek a dojet druhý za několikanásobným mistrem republiky Vaškem Pechem. „Při účasti dvou továrních posádek Škody Motorsport a naší i slovenské špičky je samozřejmě velmi odvážné myslet na stejný výsledek jako v Krumlově. Každopádně zopakuji to, co jsem říkal již před minulou soutěží. Tedy že se musíme soustředit především na svůj výkon a o konkrétním umístění je zbytečné se v tuto chvíli bavit. Jet v tak nabité konkurenci po oba dva dny maximálně rychle a přitom bez chyb bude velmi náročné. Měřítkem pro nás samozřejmě může být i Vašek Pech, který jezdí se stejným vozem a stejně jako my si na něj letos teprve zvyká. Jeho obrovské zkušenosti jsou pochopitelně pro něj velkou výhodou, každopádně my se budeme snažit být mu co nejblíže,“ odpovídá valašský jezdec na otázku, jaké ambice si dává před startem.
Na průběh soutěže může mít velký vliv i počasí, které podle posledních předpovědí hrozí hlavně v pátek deštěm. „Na mokru jsem s fiestou zatím neodjel ani kilometr, vody se ale určitě nebojíme. Fiesta je obzvlášť oproti citroënu velmi dobře ovladatelná a tým Jarka Orsáka má s ní již dostatek zkušeností a nasbíraných dat, takže v případě deště si můžeme lépe přizpůsobit nastavení vozu. Spíš bude důležité se správně trefit do gum, to ale často bývá i kolikrát o štěstí. Pokud zaprší, beru to tak, že aspoň budeme mít možnost nasbírat další cenné zkušenosti v poznávání fiesty R5 v jiných podmínkách,“ uzavírá Mirek přemítání nad počasím.
Autor: PR, Mirek Jakeš
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?