Na svůj pátý start na Agrotec Rally Hustopeče se pilně připravují Mirek Jakeš i Marcela Ehlová, třetí nejrychlejší dvojice z minulého podniku mistrovství ČR v Českém Krumlově. Společně jako jedna posádka se však na jihu Moravy představí teprve poprvé, když Mirek zde vloni nestartoval a poslední účast Marcely na tomto podniku se váže k roku 2012 (6. místo s Vojtou Štajfem).
„Myslím si, že moje loňská absence nebude nějakým podstatným hendikepem. Na mapy jsem se předem nedíval, ale podle názvů zkoušek to bude opět zdejší klasika. Erzety budou s drobnými změnami znovu namotané na tradičních úsecích,“ říkal Mirek ještě před středečním týmovým testem.
Ten se odehrál na známém úseku u Vyškova, který svým charakterem připomíná cestičky mezi vinicemi v okolí Hustopečí. „Na testu jsme se střídali s Polákem Szejou, jehož vůz připravuje také tým Jarka Orsáka, my sami najezdili něco kolem 30-35 kilometrů. Odzkoušel jsem si nastavení, které tým používal při belgické Ypres Rally, a jen nepatrně jej přizpůsobil vlastnímu jezdeckému stylu. Překvapilo mne, jak se teď vůz chová jinak v katech a hlavně o kolik je lepší na brzdy,“ objevuje Mirek další možná nastavení fiesty R5. S ní má zatím odjeto při dvou soutěžích, nedokončené Valašce a úspěšném Krumlovu, něco přes 180 (10 + 170) ostrých soutěžních kilometrů, což pochopitelně ani zdaleka nestačí, aby již dokázal plně využít kvalit vozu.
Zatím nejlepší Mirkovo umístění na Rally Hustopeče se datuje k roku 2014, kdy dokázal – tehdy ještě s citroënem – vyhrát 5 z 10 rychlostních zkoušek a dojet druhý za několikanásobným mistrem republiky Vaškem Pechem. „Při účasti dvou továrních posádek Škody Motorsport a naší i slovenské špičky je samozřejmě velmi odvážné myslet na stejný výsledek jako v Krumlově. Každopádně zopakuji to, co jsem říkal již před minulou soutěží. Tedy že se musíme soustředit především na svůj výkon a o konkrétním umístění je zbytečné se v tuto chvíli bavit. Jet v tak nabité konkurenci po oba dva dny maximálně rychle a přitom bez chyb bude velmi náročné. Měřítkem pro nás samozřejmě může být i Vašek Pech, který jezdí se stejným vozem a stejně jako my si na něj letos teprve zvyká. Jeho obrovské zkušenosti jsou pochopitelně pro něj velkou výhodou, každopádně my se budeme snažit být mu co nejblíže,“ odpovídá valašský jezdec na otázku, jaké ambice si dává před startem.
Na průběh soutěže může mít velký vliv i počasí, které podle posledních předpovědí hrozí hlavně v pátek deštěm. „Na mokru jsem s fiestou zatím neodjel ani kilometr, vody se ale určitě nebojíme. Fiesta je obzvlášť oproti citroënu velmi dobře ovladatelná a tým Jarka Orsáka má s ní již dostatek zkušeností a nasbíraných dat, takže v případě deště si můžeme lépe přizpůsobit nastavení vozu. Spíš bude důležité se správně trefit do gum, to ale často bývá i kolikrát o štěstí. Pokud zaprší, beru to tak, že aspoň budeme mít možnost nasbírat další cenné zkušenosti v poznávání fiesty R5 v jiných podmínkách,“ uzavírá Mirek přemítání nad počasím.
Autor: PR, Mirek Jakeš
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.