Na svůj pátý start na Agrotec Rally Hustopeče se pilně připravují Mirek Jakeš i Marcela Ehlová, třetí nejrychlejší dvojice z minulého podniku mistrovství ČR v Českém Krumlově. Společně jako jedna posádka se však na jihu Moravy představí teprve poprvé, když Mirek zde vloni nestartoval a poslední účast Marcely na tomto podniku se váže k roku 2012 (6. místo s Vojtou Štajfem).
„Myslím si, že moje loňská absence nebude nějakým podstatným hendikepem. Na mapy jsem se předem nedíval, ale podle názvů zkoušek to bude opět zdejší klasika. Erzety budou s drobnými změnami znovu namotané na tradičních úsecích,“ říkal Mirek ještě před středečním týmovým testem.
Ten se odehrál na známém úseku u Vyškova, který svým charakterem připomíná cestičky mezi vinicemi v okolí Hustopečí. „Na testu jsme se střídali s Polákem Szejou, jehož vůz připravuje také tým Jarka Orsáka, my sami najezdili něco kolem 30-35 kilometrů. Odzkoušel jsem si nastavení, které tým používal při belgické Ypres Rally, a jen nepatrně jej přizpůsobil vlastnímu jezdeckému stylu. Překvapilo mne, jak se teď vůz chová jinak v katech a hlavně o kolik je lepší na brzdy,“ objevuje Mirek další možná nastavení fiesty R5. S ní má zatím odjeto při dvou soutěžích, nedokončené Valašce a úspěšném Krumlovu, něco přes 180 (10 + 170) ostrých soutěžních kilometrů, což pochopitelně ani zdaleka nestačí, aby již dokázal plně využít kvalit vozu.
Zatím nejlepší Mirkovo umístění na Rally Hustopeče se datuje k roku 2014, kdy dokázal – tehdy ještě s citroënem – vyhrát 5 z 10 rychlostních zkoušek a dojet druhý za několikanásobným mistrem republiky Vaškem Pechem. „Při účasti dvou továrních posádek Škody Motorsport a naší i slovenské špičky je samozřejmě velmi odvážné myslet na stejný výsledek jako v Krumlově. Každopádně zopakuji to, co jsem říkal již před minulou soutěží. Tedy že se musíme soustředit především na svůj výkon a o konkrétním umístění je zbytečné se v tuto chvíli bavit. Jet v tak nabité konkurenci po oba dva dny maximálně rychle a přitom bez chyb bude velmi náročné. Měřítkem pro nás samozřejmě může být i Vašek Pech, který jezdí se stejným vozem a stejně jako my si na něj letos teprve zvyká. Jeho obrovské zkušenosti jsou pochopitelně pro něj velkou výhodou, každopádně my se budeme snažit být mu co nejblíže,“ odpovídá valašský jezdec na otázku, jaké ambice si dává před startem.
Na průběh soutěže může mít velký vliv i počasí, které podle posledních předpovědí hrozí hlavně v pátek deštěm. „Na mokru jsem s fiestou zatím neodjel ani kilometr, vody se ale určitě nebojíme. Fiesta je obzvlášť oproti citroënu velmi dobře ovladatelná a tým Jarka Orsáka má s ní již dostatek zkušeností a nasbíraných dat, takže v případě deště si můžeme lépe přizpůsobit nastavení vozu. Spíš bude důležité se správně trefit do gum, to ale často bývá i kolikrát o štěstí. Pokud zaprší, beru to tak, že aspoň budeme mít možnost nasbírat další cenné zkušenosti v poznávání fiesty R5 v jiných podmínkách,“ uzavírá Mirek přemítání nad počasím.
Autor: PR, Mirek Jakeš
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.