Na svůj pátý start na Agrotec Rally Hustopeče se pilně připravují Mirek Jakeš i Marcela Ehlová, třetí nejrychlejší dvojice z minulého podniku mistrovství ČR v Českém Krumlově. Společně jako jedna posádka se však na jihu Moravy představí teprve poprvé, když Mirek zde vloni nestartoval a poslední účast Marcely na tomto podniku se váže k roku 2012 (6. místo s Vojtou Štajfem).
„Myslím si, že moje loňská absence nebude nějakým podstatným hendikepem. Na mapy jsem se předem nedíval, ale podle názvů zkoušek to bude opět zdejší klasika. Erzety budou s drobnými změnami znovu namotané na tradičních úsecích,“ říkal Mirek ještě před středečním týmovým testem.
Ten se odehrál na známém úseku u Vyškova, který svým charakterem připomíná cestičky mezi vinicemi v okolí Hustopečí. „Na testu jsme se střídali s Polákem Szejou, jehož vůz připravuje také tým Jarka Orsáka, my sami najezdili něco kolem 30-35 kilometrů. Odzkoušel jsem si nastavení, které tým používal při belgické Ypres Rally, a jen nepatrně jej přizpůsobil vlastnímu jezdeckému stylu. Překvapilo mne, jak se teď vůz chová jinak v katech a hlavně o kolik je lepší na brzdy,“ objevuje Mirek další možná nastavení fiesty R5. S ní má zatím odjeto při dvou soutěžích, nedokončené Valašce a úspěšném Krumlovu, něco přes 180 (10 + 170) ostrých soutěžních kilometrů, což pochopitelně ani zdaleka nestačí, aby již dokázal plně využít kvalit vozu.
Zatím nejlepší Mirkovo umístění na Rally Hustopeče se datuje k roku 2014, kdy dokázal – tehdy ještě s citroënem – vyhrát 5 z 10 rychlostních zkoušek a dojet druhý za několikanásobným mistrem republiky Vaškem Pechem. „Při účasti dvou továrních posádek Škody Motorsport a naší i slovenské špičky je samozřejmě velmi odvážné myslet na stejný výsledek jako v Krumlově. Každopádně zopakuji to, co jsem říkal již před minulou soutěží. Tedy že se musíme soustředit především na svůj výkon a o konkrétním umístění je zbytečné se v tuto chvíli bavit. Jet v tak nabité konkurenci po oba dva dny maximálně rychle a přitom bez chyb bude velmi náročné. Měřítkem pro nás samozřejmě může být i Vašek Pech, který jezdí se stejným vozem a stejně jako my si na něj letos teprve zvyká. Jeho obrovské zkušenosti jsou pochopitelně pro něj velkou výhodou, každopádně my se budeme snažit být mu co nejblíže,“ odpovídá valašský jezdec na otázku, jaké ambice si dává před startem.
Na průběh soutěže může mít velký vliv i počasí, které podle posledních předpovědí hrozí hlavně v pátek deštěm. „Na mokru jsem s fiestou zatím neodjel ani kilometr, vody se ale určitě nebojíme. Fiesta je obzvlášť oproti citroënu velmi dobře ovladatelná a tým Jarka Orsáka má s ní již dostatek zkušeností a nasbíraných dat, takže v případě deště si můžeme lépe přizpůsobit nastavení vozu. Spíš bude důležité se správně trefit do gum, to ale často bývá i kolikrát o štěstí. Pokud zaprší, beru to tak, že aspoň budeme mít možnost nasbírat další cenné zkušenosti v poznávání fiesty R5 v jiných podmínkách,“ uzavírá Mirek přemítání nad počasím.
Autor: PR, Mirek Jakeš
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.