Soupeření vozů Opel ADAM Cup bude po více než měsíční pauze pokračovat o tomto víkendu při Agrotec Petronas Syntium rally v Hustopečích. Ke třetímu klání LENZ ADAM Cupu 2017 je přihlášeno sedm dvojic, tedy o dvě více než na předchozích pohárových podnicích. Letos poprvé se do poháru zapojí i zahraniční posádka, polská dvojice Marcin Wrona – Mateusz Martynek.
Promotér XTG motorsport a společnost Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) premiérově přivádí LENZ ADAM Cup do Hustopečí. Do pohárové klasifikace bude hodnocena úvodní etapa soutěže, která čítá šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. Jedno je už nyní jisté, na posádky s vozy Opel ADAM Cup čekají tři rychlostní zkoušky za tmy. Kromě toho i specifické tratě mezi bujnou vegetací, po silničkách ve vinohradech a také po jemné šotolině. Té si ovšem posádky mnohem více užijí až ve druhé etapě soutěže… Účast v ní ovšem všichni pohároví účastníci nepředpokládají, řada z nich se soustředí pouze na páteční porci závodních kilometrů.
Ve dvou odjetých závodech poznal LENZ ADAM Cup dva vítěze. Na Kopné se radoval Martin Vopatřil, ve Vyškově Patrik Brtníček. Lze očekávat, že mezi těmito dvěma jezdci se bude tvrdě bojovat i v Hustopečích. Oba jezdci mění pro Hustopeče své spolujezdce, zdravotní důvody nepustí na tratě Miroslava Drmlu, Vopatřila proto bude navigovat Michal Večerka. Patrik Brtníček se zase bude muset obejít bez Rudolfa Kouřila, který bude v Hustopečích působit v roli ředitele soutěže. Na jeho místo však našel kvalitní náhradu, navigovat ho bude Jaroslav Novák.
„Vzhledem k tomu, že jsme jeli loňskou sezónu velký i malý mistrák, v noci už mám něco odjeto. Tma mi určitě vadit nebude, každopádně bude velkou neznámou, jak budou rychlostní zkoušky vypadat kvůli prachu po průjezdu aut před námi. Právě přechody asfalt šotolina bude také potřeba dobře poznamenat do rozpisu. Za všech okolností chceme v Hustopečích bojovat o přední pozice v ADAM Cupu. A pokud první etapa zdárně dopadne, objevíme se na jihomoravských tratích i druhý den,“ říká Patrik Brtníček.
Martin Vopatřil reaguje: „V Hustopečích se objevíme pouze v páteční etapě. O pohárové body se pojede jen na šesti zkouškách, takže půjde o to neprospat začátek závodu. Tratě pro mě budou trochu neznámou, neboť jsem na tomto závodě startoval jen jednou, v roce 2014 s Fabií R2. Ale společně s Michalem věřím, že napíšeme dobrý rozpis a pokusíme se zabojovat o vítězství. Hlavně, aby vydržela technika, nakonec vyhraje vždy ten rychlejší. (smích) Náš tým MV Cars bude v Hustopečích servisovat i polskou dvojici Wrona – Martynek, která by měla v poháru startovat i v dalším průběhu sezony.“
Dvě třetí místa, to je prozatímní vizitka dvojice Martin Baďura – Ivo Studený. Na podium jistě bude pomýšlet i Martin Mottl, kterého bude navigovat Roman Vorel. A třetím do party může být Radek Hůla, který se letos zapojí do LENZ ADAM Cupu poprvé. Navigovat ho bude Markéta Skácelová.
„Tma pro mě bude úplná nová zkušenost, protože jsem se světelnou rampou ještě nikdy nejel. Každopádně na závod se moc těším a věřím, že i za tmy pojedeme v podobném tempu jako ve Vyškově, kde se nám jelo moc hezky. Přechody z asfaltu na šotolinu se mi zamlouvají, celkově střídání povrchů a různých asfaltů mám rád. Bohužel v rámci šetření auta na další závody celou soutěž nepojedeme,“ vypovídá Martin Baďura.
Martin Mottl reaguje: „Do Hustopečí se moc těším, ostatně jako na každý závod. A možná o to víc, že to bude úplně nová zkušenost. Noc i šotolinu jsem si už zkusil dvakrát v Německu, a protože mě šotolina baví, vůbec bych se nebránil tomu, kdyby se to celé odjelo na šotolině, i s šotolinovými pneumatikami. Do závodu půjdeme s bojovnou vizí a uvidíme, na co to tentokrát bude stačit.“
„Noc jsem si již dříve mnohokrát vyzkoušel v rámci závodů Volného poháru, takže to pro mě nebude žádná novinka. Osobně s tím žádný problém nemám, navíc se moc těším i na hustopečské tratě, které mi jsou svým charakterem blízké. V Hustopečích se představíme pouze v rámci pohárového klání,“ doplňuje Radek Hůla.
A v Hustopečích nebude chybět ani moderátor televize Prima Tomáš Hauptvogel. Štěpána Palivce ovšem tentokrát na sedadle spolujezdce nahradí Jiří Kulštejn.
„Změna na místě spolujezdce je dána tím, že Štěpán jezdí pravidelně velký "mistrák" s Robertem Hordossym nebo Honzou Sýkorou. Ale vzhledem k tomu, že Jirka je také velmi zkušený navigátor, určitě nebude žádný problém. Navíc vzhledem k pohárovému kalendáři společně odjedeme i nějaké další dvoudenní závody,“ objasňuje Tomáš Hauptvogel a pokračuje: „Na Hustopeče se moc těším. Pauza mezi závody mi připadala nekonečná. Rally jsem už zcela propadl, takže se těším na každý kilometr a noc bude skvělým kořením tohoto závodu! Už si to představuji, tisíce lidí kolem trati, zapálené ohně, rozsvícené brzdové kotouče, prostě jako na Monte! (smích) ADAM Cup se pojede jen v rámci páteční etapy, takže se objevíme pouze v této části závodu. I když nejraději bych jel, co jde. Rozhodně ale Hustopeče v rámci tréninku napíšeme celé. To se nikdy neztratí.“
Na Agrotec Petronas Syntium rally nebudou chybět ani speciály Opel ADAM R2. Všechny tři dvojice nastoupí na start s ambicemi bojovat o čelní příčky ve „dvoukolkách“ a ve třídě 6. V seznamu přihlášených jsou nejvýše nasazeni Andrej Barčák s Tomášem Střeskou, hned za nimi se v pátek 16. června vydají vstříc hustopečské trati Radomír Kupec s Petrem Glösslem. Třetího Adama povedou na tratích „mezi vinicemi“ Robert Hordossy a Štěpán Palivec.
Autor: LENZ ADAM Cup
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?