„Rallye mezi vinicemi“ v obležení značky Peugeot

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Radka Matthey 12. června 2017 18:15
Sdílej:

Peugeot Total Rally Cup bude ve dnech 16. - 17. června pokračovat na jihu Moravy třetím závodem. V okolí Hustopečí se uskuteční Agrotec Petronas Syntium rally 2017. Na startu se objeví dvanáct vozů Peugeot 208 R2, čtyři z nich budou bojovat o body do pohárové klasifikace Peugeot Total Rally Cupu.

Do Hustopečí se dříve jezdilo hlavně za dobrým vínem nebo unikátními mandlovými sady. V posledních letech se sem ale sjíždějí také příznivci rallye. Letos po třinácté se v tomto regionu uskuteční automobilová soutěž, která si rok od roku získává stále větší popularitu. A může za to její specifický charakter. Závodí se na úzkých asfaltových silničkách ve vinohradech, na úsecích lemovaných bujnou zelení, ale hlavně na jezdecky zábavné a na techniku přívětivé šotolině.

Peugeot Total Rally Cup letos odstartoval na Valašské rally Valmez, druhým podnikem byla Rallye Český Krumlov. Celkem se zatím v poháru angažovalo šest jezdců. Na body zatím dosáhla trojice jezdců, z nichž ani jeden nebude chybět ani na startu hustopečské soutěže. Naopak po těžké havárii v Českém Krumlově neuvidíme Reného Dohnala. Nezúčastní se ani Václav Dunovský, jenž vyšel v obou předchozích startech bodově naprázdno.

Napínavé souboje ovšem slibuje účast dvou hlavních letošních protagonistů seriálu 2WD a třídy 6. Těmi jsou Filip Mareš a rakouský konkurent Simon Wagner. Právě úřadující rakouský juniorský šampion drží všechny triumfy i v českém „mistráku“, zatím opanuje obě klasifikace. Filip Mareš ovšem kontroval vítězstvím v Českém Krumlově. Hustopeče tak mnohé napoví o průběhu druhé poloviny sezony.

Filip Mareš jistě může počítat se znalostí hustopečských tratí. Loni zde obsadil ve třídě 6 druhou příčku za Dunovským.

„Upřímně, startu v Hustopečích už se nemohu dočkat. Tamní podnik patří k mým nejoblíbenějším a prostředí, ve kterém se závod odehrává, je opravdu jedinečné. Také mám hodně rád závodění v noci a nevadí mi ani častější přechody z asfaltu na šotolinu. Na jihu Moravy bychom rádi navázali na naši rychlost z Českého Krumlova a pokusili se vybojovat další pohárové vítězství,“ věří před startem Filip Mareš, jenž se tradičně objeví ve dvojici s Janem Hlouškem.

Simon Wagner ovšem chce být i na dalším, pro něho neznámém závodě, konkurenceschopný a zamíchat pořadím na čele dvoukolek, třídy a pohárové klasifikace Peugeot Total Rally Cupu.

„Pojedeme na neznámých vložkách, takže nás opět čeká velké dobrodružství. Ani se šotolinou nemám žádný problém, možná to nakonec může být i díky podobnosti tratí v Rakousku malá výhoda. Jak jsme ukázali v druhé etapě Krumlova, těžké a rychlé zkoušky nám sedí, proto se už do Hustopečí moc těšíme. Chtěli bychom zde uhájit i zatím vedoucí postavení ve všech hodnoceních,“ komentuje předstartovní pocity Simon Wagner.

Tomáš Pospíšilík s Jiřím Strossem skončili v Českém Krumlově třetí ve třídě 6 i v pohárové klasifikaci, a tak i oni nebudou na „rallye mezi vinicemi“ bez šancí na dobrý výsledek.

„Do Hustopečí se těším, startoval jsem zde už dvakrát. Závodí se po krásných ‚rychlostkách‘, které se liší od ostatních hlavně množstvím kilometrů na nezpevněném povrchu. Na několika místech se v  předešlých ročnících držel prach a v noci nešlo vůbec nic vidět. Pokud tomu tak bude i letos, na noční erzety se tolik netěším. Jízdu na nezpevněném povrchu mám moc rád, v Česku se na šotolině závodí minimálně, a o to víc jsem rád, že ji na Hustopečích máme. Podle přihlášek bude konkurence obrovská, my bychom chtěli být v top 4,“ říká před startem Tomáš Pospíšilík.

Poslední pohároví účastníci - polská dvojice Arkadiusz Lechoszest / Lukasz Sitek, kterou v Českém Krumlově potrápila technika, se v Hustopečích bohužel nakonec nepředstaví.

„I na tomto závodě jsme pro fanoušky připravili díky našim partnerům v servisní zoně atraktivní pohárové zázemí. Na rallye simulátoru 208 T16 bude opět připravena soutěž na vybrané trati o  zajímavé ceny,“ doplňuje pozvánku do servisní zóny v Hustopečích Tomáš Pletka, promotér poháru Peugeot Total Rally Cup.

 

Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cup (2/5):

1. Wagner 43, 2. Mareš 40, 3. Pospíšilík 15

Kalendář PEUGEOT TOTAL RALLY CUP 2017:

24. - 26. 3.          Valašská rally 19. - 20. 5.          Rallye Český Krumlov 16. - 17. 6.          Agrotec Petronas Rally Hustopeče   1. - 2. 7.            Rally Bohemia Mladá Boleslav 25. - 27. 8.          Barum Czech Rally Zlín

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?