Peugeot Total Rally Cup bude ve dnech 16. - 17. června pokračovat na jihu Moravy třetím závodem. V okolí Hustopečí se uskuteční Agrotec Petronas Syntium rally 2017. Na startu se objeví dvanáct vozů Peugeot 208 R2, čtyři z nich budou bojovat o body do pohárové klasifikace Peugeot Total Rally Cupu.
Do Hustopečí se dříve jezdilo hlavně za dobrým vínem nebo unikátními mandlovými sady. V posledních letech se sem ale sjíždějí také příznivci rallye. Letos po třinácté se v tomto regionu uskuteční automobilová soutěž, která si rok od roku získává stále větší popularitu. A může za to její specifický charakter. Závodí se na úzkých asfaltových silničkách ve vinohradech, na úsecích lemovaných bujnou zelení, ale hlavně na jezdecky zábavné a na techniku přívětivé šotolině.
Peugeot Total Rally Cup letos odstartoval na Valašské rally Valmez, druhým podnikem byla Rallye Český Krumlov. Celkem se zatím v poháru angažovalo šest jezdců. Na body zatím dosáhla trojice jezdců, z nichž ani jeden nebude chybět ani na startu hustopečské soutěže. Naopak po těžké havárii v Českém Krumlově neuvidíme Reného Dohnala. Nezúčastní se ani Václav Dunovský, jenž vyšel v obou předchozích startech bodově naprázdno.
Napínavé souboje ovšem slibuje účast dvou hlavních letošních protagonistů seriálu 2WD a třídy 6. Těmi jsou Filip Mareš a rakouský konkurent Simon Wagner. Právě úřadující rakouský juniorský šampion drží všechny triumfy i v českém „mistráku“, zatím opanuje obě klasifikace. Filip Mareš ovšem kontroval vítězstvím v Českém Krumlově. Hustopeče tak mnohé napoví o průběhu druhé poloviny sezony.
Filip Mareš jistě může počítat se znalostí hustopečských tratí. Loni zde obsadil ve třídě 6 druhou příčku za Dunovským.
„Upřímně, startu v Hustopečích už se nemohu dočkat. Tamní podnik patří k mým nejoblíbenějším a prostředí, ve kterém se závod odehrává, je opravdu jedinečné. Také mám hodně rád závodění v noci a nevadí mi ani častější přechody z asfaltu na šotolinu. Na jihu Moravy bychom rádi navázali na naši rychlost z Českého Krumlova a pokusili se vybojovat další pohárové vítězství,“ věří před startem Filip Mareš, jenž se tradičně objeví ve dvojici s Janem Hlouškem.
Simon Wagner ovšem chce být i na dalším, pro něho neznámém závodě, konkurenceschopný a zamíchat pořadím na čele dvoukolek, třídy a pohárové klasifikace Peugeot Total Rally Cupu.
„Pojedeme na neznámých vložkách, takže nás opět čeká velké dobrodružství. Ani se šotolinou nemám žádný problém, možná to nakonec může být i díky podobnosti tratí v Rakousku malá výhoda. Jak jsme ukázali v druhé etapě Krumlova, těžké a rychlé zkoušky nám sedí, proto se už do Hustopečí moc těšíme. Chtěli bychom zde uhájit i zatím vedoucí postavení ve všech hodnoceních,“ komentuje předstartovní pocity Simon Wagner.
Tomáš Pospíšilík s Jiřím Strossem skončili v Českém Krumlově třetí ve třídě 6 i v pohárové klasifikaci, a tak i oni nebudou na „rallye mezi vinicemi“ bez šancí na dobrý výsledek.
„Do Hustopečí se těším, startoval jsem zde už dvakrát. Závodí se po krásných ‚rychlostkách‘, které se liší od ostatních hlavně množstvím kilometrů na nezpevněném povrchu. Na několika místech se v předešlých ročnících držel prach a v noci nešlo vůbec nic vidět. Pokud tomu tak bude i letos, na noční erzety se tolik netěším. Jízdu na nezpevněném povrchu mám moc rád, v Česku se na šotolině závodí minimálně, a o to víc jsem rád, že ji na Hustopečích máme. Podle přihlášek bude konkurence obrovská, my bychom chtěli být v top 4,“ říká před startem Tomáš Pospíšilík.
Poslední pohároví účastníci - polská dvojice Arkadiusz Lechoszest / Lukasz Sitek, kterou v Českém Krumlově potrápila technika, se v Hustopečích bohužel nakonec nepředstaví.
„I na tomto závodě jsme pro fanoušky připravili díky našim partnerům v servisní zoně atraktivní pohárové zázemí. Na rallye simulátoru 208 T16 bude opět připravena soutěž na vybrané trati o zajímavé ceny,“ doplňuje pozvánku do servisní zóny v Hustopečích Tomáš Pletka, promotér poháru Peugeot Total Rally Cup.
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cup (2/5):
1. Wagner 43, 2. Mareš 40, 3. Pospíšilík 15
Kalendář PEUGEOT TOTAL RALLY CUP 2017:
24. - 26. 3. Valašská rally 19. - 20. 5. Rallye Český Krumlov 16. - 17. 6. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 1. - 2. 7. Rally Bohemia Mladá Boleslav 25. - 27. 8. Barum Czech Rally Zlín
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.