Rallye Český Krumlov byla teprve druhou soutěží, kde letos startovala posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu Václav Dunovský - Petr Glössl s Peugeotem 208 R2.
Jihočeská Rallye Český Krumlov je mezi jezdci i diváky považována za jednu z nejhezčích soutěží. Diváci ocení krásnou jihočeskou krajinu plnou hradů, zámků a pěkné přírody a soutěžáci si vychutnají členité a technicky hodně náročné rychlostní zkoušky. I z tohoto důvodu se do Českého Krumlova velmi těšila posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu ve složení Václav Dunovský - Petr Glössl startující s osvědčeným Peugeotem 208 R2. Tato dvojice sezonu odstartovala na Valašské rally, kde ale ze soutěže odstoupila na samém začátku. Peugeot 208 R2 s designem inspirovaným barvami vozů divize Peugeot Sport jsme neviděli ani na Šumavě, a tak všichni s napětím očekávali, jak se Václavu Dunovskému a Petru Glösslovi povede v Českém Krumlově. I přes dlouhou pauzu v závodění se jim velmi dařilo a hned od počátku patřili mezi nejrychlejší posádky nejen ve třídě 6, ale i mezi dvoukolkami absolutně. Velmi dobře zvládali ty nejnáročnější rychlostní zkoušky, jako jsou v Českém Krumlově Malonty a Lipno, a velmi dobrý výsledek měla posádka doslova na dosah ruky. Ve výsledkové listině poslední rychlostní zkoušky se ale už Peugeot 208 R2 posádky Dunovský - Glössl neobjevil a tým tak odjíždí z další domácí soutěže s nulovým ziskem bodů.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Po nepovedené Valašce jsme z pracovních důvodů museli vynechat i Rally Šumava. O to víc jsem se těšil do Českého Krumlova. Naše výchozí pozice před startem v Českém Krumlově nebyla vůbec dobrá. Dvě soutěže jsme nejeli, neměli žádný test a naši soupeři byli mnohem lépe rozjetí. Neměl jsem tedy žádná přehnaná očekávání. Po první sekci rychlostních zkoušek jsem získal dobrý pocit z jízdy, byť hned na RZ2 jsem minul jednu odbočku, což nás stálo 10-15 s ztráty. S Petrem jsme postupně zrychlovali a dokázali v pátek i jednu rychlostní zkoušku ve dvoukolkách vyhrát. Vše pokračovalo skvěle i v sobotu. Doslova jsem si užíval rychlý průjezd erzetou Malonty, která se letos po dlouhé době jela na suchu. Náš Peugeot 208 R2 bezvadně fungoval i na hodně uskákaném povrchu a opravdu byla radost s ním jet. Vše už vypadalo na dobře odjetý závod, ale v předposlední rychlostní zkoušce Rožmberk se mi v jedné ze zatáček na místě, kde bylo hodně vytahaných nečistot na trati, auto svezlo a v přetáčivém smyku sklouzlo do příkopu. Když už jsem viděl, že krizi nevybojuji, nechal jsem dotočit hodiny, ale auto přední částí zavadilo o břeh, utrhli jsme nárazník a při tom se poškodil chladič. Na místě vše vypadalo v pořádku a v tempu jsme pokračovali dále, ale asi 3km před cílem se nám rozsvítila varovná kontrolka teploty motoru a my na přejezdový režim dojeli do cíle, kde jsme zjistili, že další vložku už neodjedeme. Chladič nebylo možné utěsnit a nechtěli jsme riskovat poškození motoru. Pěkný výsledek jsme měli doslova na dosah, ale to je rallye. Celkově mám ale z našeho předvedeného výkonu dobrý pocit. Za daných podmínek jsme odjeli super soutěž, a já udělal vlastně jen jednu jezdeckou chybu, která nám znemožnila v soutěži pokračovat. Letošní krumlovská rally byla i díky suchému počasí velmi rychlá a tím náročná. Děkuji všem partnerům týmu a fanouškům za podporu a věřím, že se letos společně ještě dočkáme dobrých výsledků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.