Rallye Český Krumlov byla teprve druhou soutěží, kde letos startovala posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu Václav Dunovský - Petr Glössl s Peugeotem 208 R2.
Jihočeská Rallye Český Krumlov je mezi jezdci i diváky považována za jednu z nejhezčích soutěží. Diváci ocení krásnou jihočeskou krajinu plnou hradů, zámků a pěkné přírody a soutěžáci si vychutnají členité a technicky hodně náročné rychlostní zkoušky. I z tohoto důvodu se do Českého Krumlova velmi těšila posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu ve složení Václav Dunovský - Petr Glössl startující s osvědčeným Peugeotem 208 R2. Tato dvojice sezonu odstartovala na Valašské rally, kde ale ze soutěže odstoupila na samém začátku. Peugeot 208 R2 s designem inspirovaným barvami vozů divize Peugeot Sport jsme neviděli ani na Šumavě, a tak všichni s napětím očekávali, jak se Václavu Dunovskému a Petru Glösslovi povede v Českém Krumlově. I přes dlouhou pauzu v závodění se jim velmi dařilo a hned od počátku patřili mezi nejrychlejší posádky nejen ve třídě 6, ale i mezi dvoukolkami absolutně. Velmi dobře zvládali ty nejnáročnější rychlostní zkoušky, jako jsou v Českém Krumlově Malonty a Lipno, a velmi dobrý výsledek měla posádka doslova na dosah ruky. Ve výsledkové listině poslední rychlostní zkoušky se ale už Peugeot 208 R2 posádky Dunovský - Glössl neobjevil a tým tak odjíždí z další domácí soutěže s nulovým ziskem bodů.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Po nepovedené Valašce jsme z pracovních důvodů museli vynechat i Rally Šumava. O to víc jsem se těšil do Českého Krumlova. Naše výchozí pozice před startem v Českém Krumlově nebyla vůbec dobrá. Dvě soutěže jsme nejeli, neměli žádný test a naši soupeři byli mnohem lépe rozjetí. Neměl jsem tedy žádná přehnaná očekávání. Po první sekci rychlostních zkoušek jsem získal dobrý pocit z jízdy, byť hned na RZ2 jsem minul jednu odbočku, což nás stálo 10-15 s ztráty. S Petrem jsme postupně zrychlovali a dokázali v pátek i jednu rychlostní zkoušku ve dvoukolkách vyhrát. Vše pokračovalo skvěle i v sobotu. Doslova jsem si užíval rychlý průjezd erzetou Malonty, která se letos po dlouhé době jela na suchu. Náš Peugeot 208 R2 bezvadně fungoval i na hodně uskákaném povrchu a opravdu byla radost s ním jet. Vše už vypadalo na dobře odjetý závod, ale v předposlední rychlostní zkoušce Rožmberk se mi v jedné ze zatáček na místě, kde bylo hodně vytahaných nečistot na trati, auto svezlo a v přetáčivém smyku sklouzlo do příkopu. Když už jsem viděl, že krizi nevybojuji, nechal jsem dotočit hodiny, ale auto přední částí zavadilo o břeh, utrhli jsme nárazník a při tom se poškodil chladič. Na místě vše vypadalo v pořádku a v tempu jsme pokračovali dále, ale asi 3km před cílem se nám rozsvítila varovná kontrolka teploty motoru a my na přejezdový režim dojeli do cíle, kde jsme zjistili, že další vložku už neodjedeme. Chladič nebylo možné utěsnit a nechtěli jsme riskovat poškození motoru. Pěkný výsledek jsme měli doslova na dosah, ale to je rallye. Celkově mám ale z našeho předvedeného výkonu dobrý pocit. Za daných podmínek jsme odjeli super soutěž, a já udělal vlastně jen jednu jezdeckou chybu, která nám znemožnila v soutěži pokračovat. Letošní krumlovská rally byla i díky suchému počasí velmi rychlá a tím náročná. Děkuji všem partnerům týmu a fanouškům za podporu a věřím, že se letos společně ještě dočkáme dobrých výsledků.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?