Rallye Český Krumlov byla teprve druhou soutěží, kde letos startovala posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu Václav Dunovský - Petr Glössl s Peugeotem 208 R2.
Jihočeská Rallye Český Krumlov je mezi jezdci i diváky považována za jednu z nejhezčích soutěží. Diváci ocení krásnou jihočeskou krajinu plnou hradů, zámků a pěkné přírody a soutěžáci si vychutnají členité a technicky hodně náročné rychlostní zkoušky. I z tohoto důvodu se do Českého Krumlova velmi těšila posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu ve složení Václav Dunovský - Petr Glössl startující s osvědčeným Peugeotem 208 R2. Tato dvojice sezonu odstartovala na Valašské rally, kde ale ze soutěže odstoupila na samém začátku. Peugeot 208 R2 s designem inspirovaným barvami vozů divize Peugeot Sport jsme neviděli ani na Šumavě, a tak všichni s napětím očekávali, jak se Václavu Dunovskému a Petru Glösslovi povede v Českém Krumlově. I přes dlouhou pauzu v závodění se jim velmi dařilo a hned od počátku patřili mezi nejrychlejší posádky nejen ve třídě 6, ale i mezi dvoukolkami absolutně. Velmi dobře zvládali ty nejnáročnější rychlostní zkoušky, jako jsou v Českém Krumlově Malonty a Lipno, a velmi dobrý výsledek měla posádka doslova na dosah ruky. Ve výsledkové listině poslední rychlostní zkoušky se ale už Peugeot 208 R2 posádky Dunovský - Glössl neobjevil a tým tak odjíždí z další domácí soutěže s nulovým ziskem bodů.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Po nepovedené Valašce jsme z pracovních důvodů museli vynechat i Rally Šumava. O to víc jsem se těšil do Českého Krumlova. Naše výchozí pozice před startem v Českém Krumlově nebyla vůbec dobrá. Dvě soutěže jsme nejeli, neměli žádný test a naši soupeři byli mnohem lépe rozjetí. Neměl jsem tedy žádná přehnaná očekávání. Po první sekci rychlostních zkoušek jsem získal dobrý pocit z jízdy, byť hned na RZ2 jsem minul jednu odbočku, což nás stálo 10-15 s ztráty. S Petrem jsme postupně zrychlovali a dokázali v pátek i jednu rychlostní zkoušku ve dvoukolkách vyhrát. Vše pokračovalo skvěle i v sobotu. Doslova jsem si užíval rychlý průjezd erzetou Malonty, která se letos po dlouhé době jela na suchu. Náš Peugeot 208 R2 bezvadně fungoval i na hodně uskákaném povrchu a opravdu byla radost s ním jet. Vše už vypadalo na dobře odjetý závod, ale v předposlední rychlostní zkoušce Rožmberk se mi v jedné ze zatáček na místě, kde bylo hodně vytahaných nečistot na trati, auto svezlo a v přetáčivém smyku sklouzlo do příkopu. Když už jsem viděl, že krizi nevybojuji, nechal jsem dotočit hodiny, ale auto přední částí zavadilo o břeh, utrhli jsme nárazník a při tom se poškodil chladič. Na místě vše vypadalo v pořádku a v tempu jsme pokračovali dále, ale asi 3km před cílem se nám rozsvítila varovná kontrolka teploty motoru a my na přejezdový režim dojeli do cíle, kde jsme zjistili, že další vložku už neodjedeme. Chladič nebylo možné utěsnit a nechtěli jsme riskovat poškození motoru. Pěkný výsledek jsme měli doslova na dosah, ale to je rallye. Celkově mám ale z našeho předvedeného výkonu dobrý pocit. Za daných podmínek jsme odjeli super soutěž, a já udělal vlastně jen jednu jezdeckou chybu, která nám znemožnila v soutěži pokračovat. Letošní krumlovská rally byla i díky suchému počasí velmi rychlá a tím náročná. Děkuji všem partnerům týmu a fanouškům za podporu a věřím, že se letos společně ještě dočkáme dobrých výsledků.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?