V polovině května startovala Rally Český Krumlov, třetí podnik letošního velkého mistráku v rally. Na jih Čech vyrazil i Minařík racing a jeho dva soutěžní vozy. Petr Krajča i Milan Obadal si dojeli pro pohárová umístění.
Zcela netradičně vyrazila poznávat rychlostní zkoušky na Českokrumlovsko posádka Rally Klubu Paseky o.s. Petr Krajča a Jan Houšť. Dvojice z Želechovických pasek má letos v plánu prioritně startovat v rallysprintovém mistrovství, ale o soutěži v Krumlově už toho věděla a slyšela tolik, že se rozhodla vyzkoušet si tuto rally na vlastní kůži. Nyní tedy stála před posádkou velká výzva v podobě zcela nových rychlostních zkoušek a k tomu sedm soupeřů ve třídě 8, kam je jejich modrožlutý Renault Clio Sport zařazen. „Na Rally Český Krumlov, pro nás neznámou soutěž, jsme se vydali již ve středu dopoledne s vypůjčeným tréninkovým vozem od naší Irénky. S sebou na dlouhý výlet jsme vzali i Silvinku Hlavičkovou z Rallye Zlín. Do Krumlova jsme dorazili ve středu okolo 15. hodiny, udělali jsme formální přejímku a vydali se na tréninky. Během tréninku probíhalo vše dle plánu a tak jsme si mohli večer zajít na jedno pivko J. Celý čtvrtek jsme se vozili v autě po jižních Čechách a kochali se krásnou přírodou a pěknými erzetami. Večer nám přijela první půlka týmu Minařík racing. Klukům jsme pomohli postavit zázemí servisu a vydali se na společnou večeři do místní Kozlovny. V pátek ráno jsme udělali přejímky a mohli se vydat na hotel si odpočinout před první etapou,“ kochal se ještě několik dní po závodě z krásné přírody Jan Houšť. Letošní ročník českokrumlovské soutěže obsahoval 16 rychlostních zkoušek v délce 170,86 kilometrů.
Pasekáři nafasovali od pořadatele startovní číslo 60 a do závodu vyráželi ve třídě jako šestá posádka, čímž měla všechny časy soupeřů pěkně před sebou. Zatímco ve sprintech bývá třída 8 slaběji obsazena, v Krumlově si Petr i Honza účast pochvalovali. „Pokud je nás ve třídě málo, není se moc s kým porovnávat, proto pohled do startovky nás mile překvapil. Závod sliboval těsné souboje, což se i potvrdilo. Erzetu na výstavišti i první průjezd RZ Svince jsme vzali ještě jako oťukání, ale dál už jsme se bavili. Po čtyřech odjetých rychlostkách jsme přijížděli do servisu na druhém místě ve třídě se ztrátou 23,6 s na Michala Vaňharu. O další tři zkoušky dál končila páteční etapa a my ji uzavřeli na krásném 2. místě s náskokem 22,9 s na Fráňu. Musím přiznat, že spát se mi šlo s vynikajícím pocitem, protože s takovým výsledkem jsem opravdu na tak těžké soutěži nepočítal,“ zhodnotil první etapu jihočeské soutěže Honza Houšť. Po sedmi měřených zkouškách figurovala posádka z Želechovických pasek Krajča – Houšť na průběžné 41. příčce v absolutní klasifikaci. Kluky ovšem více zajímá pořadí ve třídě a ve dvoukolkokách a vedle již zmiňované druhé pozice ve třídě, to bylo 12. místo v kategorii 2WD. A ještě jednou drobností se může posádka pochlubit, čtyřikrát zajela druhý nejrychlejší čas třídy na neznámých zkouškách.
„Do sobotní etapy jsme vstupovali s obrovským respektem, protože nás čekaly dvě velmi náročné zkoušky, a to Malonty a Lipno. V prvním servise kluci zjistili, že jsme na Malontech někde praskli vanu, tudíž jsme nevěděli, zda budeme pokračovat. Naštěstí máme Honzu - šikovného lepiče :-))) a ten dle přezdívky dal vanu dohromady a my mohli odjet vstříc dalším zkouškám. Samozřejmě jsme byli upozorněni, že musíme jet velmi opatrně, tak abychom se dostali do cíle. S tímhle broukem v hlavě jsme jeli na Lipno, kde se nám to málem stálo osudným, když v první třetině erzety jsme šli na louku a naštěstí se betonovému sloupu vyhnuli. Ve vzdáleném servise jsme odpadající díly zapáskovali, auto lehce olepili a vydali se na poslední RZ. Vše naštěstí dopadlo dobře a my si v cíli krásné, dlouhé a náročné soutěže mohli plácnout s naším manažerem Dejvem, za což mu patří obrovské poděkování, neboť díky němu jsme mohli na Českokrumlovsku startovat,“ ohlédl se za druhým soutěžním dnem Honza Houšť. Pod Honzovým diktátem dovezl Petr Renault Clio Sport ve třídě 8 na krásném druhém místě. Mezi dvoukolkami byla posádka klasifikována 8. místě a v absolutní klasifikaci jí patřila 27. pozice. Do výčtu úspěchů patří připomenout i jedno vítězství ve třídě a časy vždy „na bedně“ v sobotní etapě.
„Obrovské poděkování patří Minařík racing - Lubovi, Radkovi, Honzovi a Vikymu za přípravu auta, našemu Panizzimu za přípravu LED rampy a fungování na závodě. Našemu Vaňousovi za vše včetně vzdálené tankovačky - zase se něco přiučil J. Peťovi a Helči, že přijeli i na takovou chvilku tak daleko. Dík patří i celým rodinám za jejich podporu a mé přítelkyni, že se tam o nás vždy tak pěkně stará. Nesmím zapomenout poděkovat našim partnerům, bez kterých bychom nemohli tenhle krásný sport dělat - Premier Containers, Apled, Mašlaň, Zachar, Brambůrky Jana, Restaurace Lešná, DH elektro, Pezzi expres. A ještě jedno poděkování patří mému úžasnému šoférovi, který mi dal nádherný dárek k mým narozeninám a tím je 2. místo na Rallye Český Krumlov. Děkuji!“ smekl klobouk před nejbližšími za posádku Jan Houšť.
V Českém Krumlově startovala i posádka Milan Obadal – Vladimír Osička na Renaultu Clio R3. Ve třídě 5 měla posádka pouze dva soupeře. Po výborném vstupu do soutěže přišel na 4. RZ kontakt se směrovací značkou s podstavcem. Kromě defektu, který se posádka rozhodla vyměnit na erzetě, přišel k újmě poškozený tlumič a těhlice. V servisu mechanici část závady odstranili, nicméně Milan pokračoval dál v soutěži s rozhozenou geometrií. Na konci první etapy se vůz opravil úplně, ale posádka nabrala takový skluz, že již nešlo zasáhnout do bojů o lepší umístění ve třídě, přesto se kluci rozhodli soutěž dojet a získat body do tabulky. V cíli byli Milan s Vladimírem klasifikováni na 3. místě ve třídě 5, 20. místě v kategorii 2WD a 41. místě v absolutní klasifikaci.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.