Milan Obadal a Vladimír Osička měli velmi dobrý vstup do třetí soutěže letošního MČR.
V Českém Krumlově za sebou zpočátku nechávali i mnoho mladých, dravých pilotů. Naděje na konečné přední umístění však zhatil defekt na rožmitálské rychlostní zkoušce. Posádka Renaultu Clio R3 se však nevzdala a odvezla si z Jihu Čech body za třetí místo ve třídě 5.
Ve velmi dobré a bojovné náladě dorazila do dějiště třetího podniku letošního rallyového MČR, kterým byla Rallye Český Krumlov, posádka Milan Obadal – Vladimír Osička. „Český Krumlov je nádherné město s neméně úžasným okolím a přírodou. Já ho jel počtvrté, ale teprve poprvé na suchu. Až nyní jsem tedy mohl poznat, jak neskutečně rychlý je,“ svěřuje se vřelým vztahem k jihočeské soutěži pilot z Bystřice pod Hostýnem. Zkušený spolujezdec Vladimír Osička souhlasí. „Tuto soutěž považuji za naši současnou nejkrásnější. Jednu dobu jsem více preferoval Bohemii. Teď už zase vede Krumlov. Především kvůli rychlým pasážím a horizontům, které ho činí nesmírně obtížným pro všechny posádky. Jen jsem už při seznamovacích jízdách pojal obavy, zdali se všechny stávající erzety pojedou i příští rok. Některé úseky totiž byly extrémně rozbité.“
Posádka se startovním číslem 50 do soutěže vstoupila velmi dobře. „Začátek byl úplně ideální. Drželi jsme za sebou mladé, rychlé kluky, jakými jsou například Vašek Stejskal či Tomáš Pospíšilík. Prostě jsme konečně vystrčili drápky. Jenže pak stačil jeden šašek (silniční zátaras), kterého jsme přitom měli poznačeného v rozpisu. Po oslnění sluníčkem jsem ho trefil pravým předním kolem a následoval defekt. Jelikož erzeta byla teprve zhruba ve své polovině, nezbývalo, než ho na místě vyměnit. To znamenalo propastnou ztrátu a konec nadějí na přední umístění. Na rožmitálské vložce se mi přitom totéž stalo už loni,“ vrací se ke smolnému momentu Milan Obadal. Zbraně však rozhodně nesložil. „Zajíci se počítají až po honu. Kluci od týmu Minařík Racing se tedy v následném servisu pustili do opravy auta. Vyměnili tlumič i těhlici. Geometrie však už přesto nebyla optimální. Důkazem toho bylo, že zatímco při úvodním průjezdu levé dvojky na rychlostní zkoušce Svince auto krásně drželo, při druhém nás to zahodilo a následoval dvojitý kolotoč v poli. Ani ve večerním servisu nešlo auto vrátit do stoprocentní kondice. Navíc jsem to měl i trošku v hlavě. Body za třetí místo v „pětkách“ se však počítají. Teď se těším do Hustopečí. Ty jsou – stejně jako celá Jižní Morava – moji srdcovkou.“
Autor: Obadal Rally Team
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?