Milan Obadal a Vladimír Osička měli velmi dobrý vstup do třetí soutěže letošního MČR.
V Českém Krumlově za sebou zpočátku nechávali i mnoho mladých, dravých pilotů. Naděje na konečné přední umístění však zhatil defekt na rožmitálské rychlostní zkoušce. Posádka Renaultu Clio R3 se však nevzdala a odvezla si z Jihu Čech body za třetí místo ve třídě 5.
Ve velmi dobré a bojovné náladě dorazila do dějiště třetího podniku letošního rallyového MČR, kterým byla Rallye Český Krumlov, posádka Milan Obadal – Vladimír Osička. „Český Krumlov je nádherné město s neméně úžasným okolím a přírodou. Já ho jel počtvrté, ale teprve poprvé na suchu. Až nyní jsem tedy mohl poznat, jak neskutečně rychlý je,“ svěřuje se vřelým vztahem k jihočeské soutěži pilot z Bystřice pod Hostýnem. Zkušený spolujezdec Vladimír Osička souhlasí. „Tuto soutěž považuji za naši současnou nejkrásnější. Jednu dobu jsem více preferoval Bohemii. Teď už zase vede Krumlov. Především kvůli rychlým pasážím a horizontům, které ho činí nesmírně obtížným pro všechny posádky. Jen jsem už při seznamovacích jízdách pojal obavy, zdali se všechny stávající erzety pojedou i příští rok. Některé úseky totiž byly extrémně rozbité.“
Posádka se startovním číslem 50 do soutěže vstoupila velmi dobře. „Začátek byl úplně ideální. Drželi jsme za sebou mladé, rychlé kluky, jakými jsou například Vašek Stejskal či Tomáš Pospíšilík. Prostě jsme konečně vystrčili drápky. Jenže pak stačil jeden šašek (silniční zátaras), kterého jsme přitom měli poznačeného v rozpisu. Po oslnění sluníčkem jsem ho trefil pravým předním kolem a následoval defekt. Jelikož erzeta byla teprve zhruba ve své polovině, nezbývalo, než ho na místě vyměnit. To znamenalo propastnou ztrátu a konec nadějí na přední umístění. Na rožmitálské vložce se mi přitom totéž stalo už loni,“ vrací se ke smolnému momentu Milan Obadal. Zbraně však rozhodně nesložil. „Zajíci se počítají až po honu. Kluci od týmu Minařík Racing se tedy v následném servisu pustili do opravy auta. Vyměnili tlumič i těhlici. Geometrie však už přesto nebyla optimální. Důkazem toho bylo, že zatímco při úvodním průjezdu levé dvojky na rychlostní zkoušce Svince auto krásně drželo, při druhém nás to zahodilo a následoval dvojitý kolotoč v poli. Ani ve večerním servisu nešlo auto vrátit do stoprocentní kondice. Navíc jsem to měl i trošku v hlavě. Body za třetí místo v „pětkách“ se však počítají. Teď se těším do Hustopečí. Ty jsou – stejně jako celá Jižní Morava – moji srdcovkou.“
Autor: Obadal Rally Team
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?