Milan Obadal a Vladimír Osička měli velmi dobrý vstup do třetí soutěže letošního MČR.
V Českém Krumlově za sebou zpočátku nechávali i mnoho mladých, dravých pilotů. Naděje na konečné přední umístění však zhatil defekt na rožmitálské rychlostní zkoušce. Posádka Renaultu Clio R3 se však nevzdala a odvezla si z Jihu Čech body za třetí místo ve třídě 5.
Ve velmi dobré a bojovné náladě dorazila do dějiště třetího podniku letošního rallyového MČR, kterým byla Rallye Český Krumlov, posádka Milan Obadal – Vladimír Osička. „Český Krumlov je nádherné město s neméně úžasným okolím a přírodou. Já ho jel počtvrté, ale teprve poprvé na suchu. Až nyní jsem tedy mohl poznat, jak neskutečně rychlý je,“ svěřuje se vřelým vztahem k jihočeské soutěži pilot z Bystřice pod Hostýnem. Zkušený spolujezdec Vladimír Osička souhlasí. „Tuto soutěž považuji za naši současnou nejkrásnější. Jednu dobu jsem více preferoval Bohemii. Teď už zase vede Krumlov. Především kvůli rychlým pasážím a horizontům, které ho činí nesmírně obtížným pro všechny posádky. Jen jsem už při seznamovacích jízdách pojal obavy, zdali se všechny stávající erzety pojedou i příští rok. Některé úseky totiž byly extrémně rozbité.“
Posádka se startovním číslem 50 do soutěže vstoupila velmi dobře. „Začátek byl úplně ideální. Drželi jsme za sebou mladé, rychlé kluky, jakými jsou například Vašek Stejskal či Tomáš Pospíšilík. Prostě jsme konečně vystrčili drápky. Jenže pak stačil jeden šašek (silniční zátaras), kterého jsme přitom měli poznačeného v rozpisu. Po oslnění sluníčkem jsem ho trefil pravým předním kolem a následoval defekt. Jelikož erzeta byla teprve zhruba ve své polovině, nezbývalo, než ho na místě vyměnit. To znamenalo propastnou ztrátu a konec nadějí na přední umístění. Na rožmitálské vložce se mi přitom totéž stalo už loni,“ vrací se ke smolnému momentu Milan Obadal. Zbraně však rozhodně nesložil. „Zajíci se počítají až po honu. Kluci od týmu Minařík Racing se tedy v následném servisu pustili do opravy auta. Vyměnili tlumič i těhlici. Geometrie však už přesto nebyla optimální. Důkazem toho bylo, že zatímco při úvodním průjezdu levé dvojky na rychlostní zkoušce Svince auto krásně drželo, při druhém nás to zahodilo a následoval dvojitý kolotoč v poli. Ani ve večerním servisu nešlo auto vrátit do stoprocentní kondice. Navíc jsem to měl i trošku v hlavě. Body za třetí místo v „pětkách“ se však počítají. Teď se těším do Hustopečí. Ty jsou – stejně jako celá Jižní Morava – moji srdcovkou.“
Autor: Obadal Rally Team
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.