Milan Obadal: „Stačil jeden šašek…“

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 23. května 2017 16:49
Sdílej:

Milan Obadal a Vladimír Osička měli velmi dobrý vstup do třetí soutěže letošního MČR.

V Českém Krumlově za sebou zpočátku nechávali i mnoho mladých, dravých pilotů. Naděje na konečné přední umístění však zhatil defekt na rožmitálské rychlostní zkoušce. Posádka Renaultu Clio R3 se však nevzdala a odvezla si z Jihu Čech body za třetí místo ve třídě 5.

Ve velmi dobré a bojovné náladě dorazila do dějiště třetího podniku letošního rallyového MČR, kterým byla Rallye Český Krumlov, posádka Milan Obadal – Vladimír Osička. „Český Krumlov je nádherné město s neméně úžasným okolím a přírodou. Já ho jel počtvrté, ale teprve poprvé na suchu. Až nyní jsem tedy mohl poznat, jak neskutečně rychlý je,“ svěřuje se vřelým vztahem k jihočeské soutěži pilot z Bystřice pod Hostýnem. Zkušený spolujezdec Vladimír Osička souhlasí. „Tuto soutěž považuji za naši současnou nejkrásnější. Jednu dobu jsem více preferoval Bohemii. Teď už zase vede Krumlov. Především kvůli rychlým pasážím a horizontům, které ho činí nesmírně obtížným pro všechny posádky. Jen jsem už při seznamovacích jízdách pojal obavy, zdali se všechny stávající erzety pojedou i příští rok. Některé úseky totiž byly extrémně rozbité.“

Posádka se startovním číslem 50 do soutěže vstoupila velmi dobře. „Začátek byl úplně ideální. Drželi jsme za sebou mladé, rychlé kluky, jakými jsou například Vašek Stejskal či Tomáš Pospíšilík. Prostě jsme konečně vystrčili drápky. Jenže pak stačil jeden šašek (silniční zátaras), kterého jsme přitom měli poznačeného v rozpisu. Po oslnění sluníčkem jsem ho trefil pravým předním kolem a následoval defekt. Jelikož erzeta byla teprve zhruba ve své polovině, nezbývalo, než ho na místě vyměnit. To znamenalo propastnou ztrátu a konec nadějí na přední umístění. Na rožmitálské vložce se mi přitom totéž stalo už loni,“ vrací se ke smolnému momentu Milan Obadal. Zbraně však rozhodně nesložil. „Zajíci se počítají až po honu. Kluci od týmu Minařík Racing se tedy v následném servisu pustili do opravy auta. Vyměnili tlumič i těhlici. Geometrie však už přesto nebyla optimální. Důkazem toho bylo, že zatímco při úvodním průjezdu levé dvojky na rychlostní zkoušce Svince auto krásně drželo, při druhém nás to zahodilo a následoval dvojitý kolotoč v poli. Ani ve večerním servisu nešlo auto vrátit do stoprocentní kondice. Navíc jsem to měl i trošku v hlavě. Body za třetí místo v „pětkách“ se však počítají. Teď se těším do Hustopečí. Ty jsou – stejně jako celá Jižní Morava – moji srdcovkou.“

Autor: Obadal Rally Team

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.