Milan Obadal a Vladimír Osička měli velmi dobrý vstup do třetí soutěže letošního MČR.
V Českém Krumlově za sebou zpočátku nechávali i mnoho mladých, dravých pilotů. Naděje na konečné přední umístění však zhatil defekt na rožmitálské rychlostní zkoušce. Posádka Renaultu Clio R3 se však nevzdala a odvezla si z Jihu Čech body za třetí místo ve třídě 5.
Ve velmi dobré a bojovné náladě dorazila do dějiště třetího podniku letošního rallyového MČR, kterým byla Rallye Český Krumlov, posádka Milan Obadal – Vladimír Osička. „Český Krumlov je nádherné město s neméně úžasným okolím a přírodou. Já ho jel počtvrté, ale teprve poprvé na suchu. Až nyní jsem tedy mohl poznat, jak neskutečně rychlý je,“ svěřuje se vřelým vztahem k jihočeské soutěži pilot z Bystřice pod Hostýnem. Zkušený spolujezdec Vladimír Osička souhlasí. „Tuto soutěž považuji za naši současnou nejkrásnější. Jednu dobu jsem více preferoval Bohemii. Teď už zase vede Krumlov. Především kvůli rychlým pasážím a horizontům, které ho činí nesmírně obtížným pro všechny posádky. Jen jsem už při seznamovacích jízdách pojal obavy, zdali se všechny stávající erzety pojedou i příští rok. Některé úseky totiž byly extrémně rozbité.“
Posádka se startovním číslem 50 do soutěže vstoupila velmi dobře. „Začátek byl úplně ideální. Drželi jsme za sebou mladé, rychlé kluky, jakými jsou například Vašek Stejskal či Tomáš Pospíšilík. Prostě jsme konečně vystrčili drápky. Jenže pak stačil jeden šašek (silniční zátaras), kterého jsme přitom měli poznačeného v rozpisu. Po oslnění sluníčkem jsem ho trefil pravým předním kolem a následoval defekt. Jelikož erzeta byla teprve zhruba ve své polovině, nezbývalo, než ho na místě vyměnit. To znamenalo propastnou ztrátu a konec nadějí na přední umístění. Na rožmitálské vložce se mi přitom totéž stalo už loni,“ vrací se ke smolnému momentu Milan Obadal. Zbraně však rozhodně nesložil. „Zajíci se počítají až po honu. Kluci od týmu Minařík Racing se tedy v následném servisu pustili do opravy auta. Vyměnili tlumič i těhlici. Geometrie však už přesto nebyla optimální. Důkazem toho bylo, že zatímco při úvodním průjezdu levé dvojky na rychlostní zkoušce Svince auto krásně drželo, při druhém nás to zahodilo a následoval dvojitý kolotoč v poli. Ani ve večerním servisu nešlo auto vrátit do stoprocentní kondice. Navíc jsem to měl i trošku v hlavě. Body za třetí místo v „pětkách“ se však počítají. Teď se těším do Hustopečí. Ty jsou – stejně jako celá Jižní Morava – moji srdcovkou.“
Autor: Obadal Rally Team
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.