Uplynulá 45. Rallye Český Krumlov byla pro Štajfa s Rajnohou návratem mezi elitní první pětku. Cíle a plány naplněny: 5. místo v MČR, 3. příčka v ERT. Postupné zrychlování: konzistentní výkony v erzetách. V plném tempu až do konce: tuhý boj až do cíle podtrhla krizovka na Lipně.
Uplynulá 45. Rallye Český Krumlov byla pro Štajfa s Rajnohou návratem mezi elitní první pětku. Celkovým 5. místem zopakovali zdejší loňský výsledek, letos ovšem v silnější konkurenci vybojovaný na trati.
„Vrátili jsme se tam, kde jsme loni na podzim skončili,“ zkonstatoval v tradičním cíli v Jelení zahradě Českého Krumlova Vojtěch Štajf, když ještě zpocený z náročného boje o každou vteřinu dával rozhovory hodné pilota první pětky absolutního pořadí TrueCam MČR 2017. Pražský pilot spolu se svým zlínským navigátorem Františkem Rajnohou v týmu Klokočka ŠKODA National Team dovezli klientský speciál ŠKODA Fabia R5 do finiše 45. Rallye Český Krumlov na 5. příčce absolutně. V hodnocení European Rally Trophy pak brali 3. příčku. „Tohle páté místo je důkazem stoupající tendence letošní sezony. I loni jsme na Krumlově byli pátí, letos byl ale výsledek doslova vybojovaný, vloni nám k němu dopomohly i chyby a vyloučení rychlejších soupeřů,“ komentoval průběh náročné soutěže Štajf.
Samotný vstup do třetího podniku velkého českého mistráku jako by chtěl naznačit konečné pořadí. První speciálka na českobudějovickém výstavišti znamenala 5. čas v podání zeleno-šedé Fabie R5 a po celé dva dny pak Štajf s Rajnohou oscilovali mezi čtvrtou a šestou příčkou. Hned zkraje se odpoutali od tradičních soupeřů Vlčka nebo Odložilíka (oba Ford Fiesta R5) a pasovali se do role pronásledovatelů elitních střelců jako Jan Černý, Mirek Jakeš nebo Jan Dohnal. A právě posledně jmenovaný se nakonec i přes výhodu silného Fordu Focus WRC stal kořistí posádky Štajf-Rajnoha, která se mohla spolehnout na precizně naladěnou a fungující techniku. „Musím poděkovat celému týmu včetně mechaniků pod vedením Pavla Janouška, kteří nám připravili skvěle fungující vůz, s jehož nastavením jsem byl naprosto spokojen. Po letech jsme zde zažili suchou rallye, což v Krumlově dlouho nepamatuji. To nám samozřejmě usnadnilo volbu pneumatik, na druhou stranu to ale znamenalo férovější boj bez vlivu této proměnné veličiny,“ konstatoval spokojený Štajf.
Snadné to ale na tradičních jihočeských erzetách rozhodně nebylo, bojovalo se o každou sekundu – páteční etapu dokončil Štajf s Rajnohou jen 1 sekundu za posádkou Černý-Černohorský! Ve finále to na ně sice nestačilo, na Dohnala se silným ex-továrním Focusem WRC však ano. „Poté, co jsme na sobotní speciálce v Budějovicích v závěru první sekce druhé etapy zajeli dokonce třetí absolutní čas, jen 0,9 sekundy pomalejší než vítěz této zkoušky Jan Kopecký, přemíra snahy dotáhnout se na Honzu Černého znamenala jednu chybičku v druhém průjezdu „Kohoutu“, a ta nás stála asi 12 sekund – těsně před cílem erzety jsme se zbytečně přetočili, motor zhasl a než jsme nastartovali, ztratili jsme s Černým kontakt. Honza Dohnal pak ale podobně chyboval na Rožmberku, a tak jsme ho ve finále pokořili. Navíc jemu nevyšly úplně dobře Malonty, zatímco my jsme je projeli slušně,“ vrací se k průběhu Krumlova Štajf.
Letošní Rallye Český Krumlov byla prvním podnikem European Rally Trophy, v níž je klasifikována i posádka Štajf-Rajnoha. Účast v ERT znamená třeba i fakt zákazu dodatečné úpravy dezénu či nahřívání pneumatik, a tak by v případě deště byla posádka proti soupeřům přihlášeným jen MČR v nevýhodě. „Naštěstí nepršelo a jeli jsme po celou soutěž suché pneumatiky Pirelli, v závodě jsme použili v pátek nejtvrdší směs a v sobotu pak střední. Máme radost, že jsme byli nejlepší posádkou, obouvající výhradně pneumatiky této značky, stejně tak jsme byli s Františkem spokojení s naším rozpisem. Ten byl precizní, i v tempu stíhal Fera perfektně číst a nezklamal ani při jedné extrémní krizovce, kterou jsme měli na vytočenou pětku po terénní vlně na rovině mezi stromy…,“ ilustroval náročnost Krumlova Štajf. Teď se nezbývá než připravit na Rallye Hustopeče. Oblíbená soutěž mezi vinicemi se jede už za necelý měsíc jako společný podnik slovenského mistrovství, takže se Klokočka ŠKODA Czech National Team porovná také s početnou zahraniční konkurencí.
Autor: Racing 21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.