Na třetí podnik letošního velkého mistráku v automobilových soutěžích Rally Český Krumlov přivezl otrokovický K.I.T. racing pouze jeden vůz. Do Peugeotu 208 R2 usedli letos podruhé David Soldát s Tomášem Brůžkem. Jihočeská dvojice měla ve třídě 6 jedenáct soupeřů a trať českokrumlovské rally považují za svou domácí. O to větší chuť měli David s Tomášem ukázat se svým fanouškům. Od velkého zápalu do soutěže je neodradila ani premiéra ve dvoudenních závodech. Ale ne vždy vše vychází tak, jak si sami jezdci v kombinézách přejí. Když se totiž přilepí smůla na posádku, těžko se jí zbavuje…
„Po smolném Vyškově jsme se rozhodli odjet naši domácí soutěž v Krumlově. Už od začátku jsme věděli, že to bude hodně dlouhý a těžký závod. Pro nás to byla první společná dvoudenní soutěž. Rychlostní zkoušky jsme znali jen jako diváci a z onboardů. Ve středu jsme si v krumlovském gymnáziu vyzvedli itineráře a vydali se psát rozpis. Za krásného počasí jsme vyrazili na Lipensko a poté jsme chtěli najet oba průjezdy okruhové zkoušky Svince. Bohužel jsme stihli udělat pouze jediný průjezd, protože nás zastavil defekt pneumatiky,“ přiblížil první nepříjemný moment květnového víkendu Tomáš Brůžek. David s Tomášem doufali, že mají smůlu vybranou na celý závod, avšak to hroší je ovšem teprve čekalo. Čtvrteční seznamovací jízdy, stejně jako technické přejímky, dopadly dobře a kluci se mohli soustředit na páteční etapu.
V první etapě čekalo na posádky sedm rychlostních zkoušek a na úvod, jak je tomu u této soutěže obvyklé, byla zařazena erzeta na výstavišti. „Rychlostku na výstavišti jsme zajeli ve svižném tempu, ale zároveň na jistotu. Potěšil nás velký zájem diváků, kteří zůstali i na zadní posádky a my věříme, že jsme je jízdou potěšili. Nám se jelo dobře a výsledkem byl osmý čas ve třídě. V následném servisu nebylo potřeba na autě nic dělat, protože 208 byla výborně připravena. I na dalších dvou zkouškách se nám dařilo, shodně jsme zajeli šestý čas a ve výsledcích se posunuli na krásné 5. místo ve třídě. Následovala RZ Rožmitál, kde přibližně dva kilometry po startu bylo v pravotočivé zatáčce víc vytahaného bordelu, než jsme předpokládali. Na něm jsme se roztočili a sklouzli mimo cestu do lesa. David i já jsme vystoupili z auta bez zdravotních problémů, ale s maximální naštvaností. Auto na první pohled vypadalo dobře a klidně by se s ním dalo pokračovat, ale bohužel jsme byli pět metrů ze stráně pod úrovní silnice. Peugeot se nedal vytáhnout a tak nám nezbylo než čekat, až přejedou všechny závodní auta. K naší smůle jsme nemohli využít ani pauzu mezi erzetami a tak se čekání na vyproštění protáhlo hodně do pozdní noci. To už byla připravena odtahová služba s rukou, která 208 dostala zpět na silnici. Do servisu jsme se dostali kolem třetí hodiny ranní, a pokud jsme chtěli pokračovat v sobotu v rámci super rally, muselo být auto v uzavřeném parkovišti do šesté hodiny. Kluci z K.I.T. racing odvedli výbornou práci a dali auto do pořádku, za což jim patří veliké DÍKY,“ popsal sled událostí okolo prvního odstoupení ze závodu Tomáš Brůžek.
Kluci si zdřímli pouze hodinu a už se znovu připravovali na druhý start do soutěže. V tu chvíli bylo samozřejmě zbytečné uvažovat nad nějakým umístěním nebo si honit triko za rychlými časy v jednotlivých zkouškách. David s Tomášem chtěli přesto soutěž dokončit se vztyčenou hlavou. „V sobotu jsme se již nepouštěli do žádného velkého rizika, abychom nepoškodili vozidlo ještě víc, než bylo. Už od první sobotní zkoušky se nám ovšem zdálo, že auto ztrácí na výkonu. Po třech ranních zkouškách následoval servis a v něm kluci hledali závadu. Ještě jsme zvládli odjet RZ Kohout, po které následoval druhý průjezd RZ Malonty. Tato zkouška je velmi zrádná, o čemž se v minulosti přesvědčila již řada jezdců. Každý horizont, zatáčka i retardér musel být dobře trefený, jinak hrozilo vylétnutí z tratě. O zrádnosti této zkoušky jsme se přesvědčili i my, kdy jsme měli jednu nepříjemnou krizi, ale ustáli jsme ji. Na konci zkoušky jsme ovšem byli nuceni odevzdat výkaz a ze soutěže odstoupit kvůli slábnoucímu motoru. Bohužel se nám nepodařilo dokončit naši domácí soutěž, což nás hodně mrzelo. Děkujeme celému týmu K.I.T. racing za přípravu auta, jak před soutěží, tak i během rally. Naše díky patří i všem partnerům, rodinám, pořadatelům a velkému počtu diváků okolo tratí, kteří nám drželi palce,“ shrnul smolný víkend za posádku Tomáš Brůžek. Nutno ještě dodat, že dvojice Soldát – Brůžek odstupovala ze sedmé příčky ve třídě v druhé etapě. Tato třída doznala v závěru doslova Waterloo, kdy z jedenácti posádek na startu, dokončily rally pouze čtyři. A smolaři třídy byli i David s Tomášem. Po dotažení Peugeotu do servisu zjistili mechanici z dat, že posádka přetočila motor.
Ještě jedno zastoupení měl K.I.T. racing v Českém Krumlově. Domácí posádka bratrů Kramlových totiž využila jezdeckou licenci týmu K.I.T. racing a pod touto hlavičkou startovala se svým Subaru Impreza STi v soutěži. Ale ani této dvojici nebylo souzeno vychutnat atmosféru cílové rampy v Jelení zahradě. Ve třídě 3 startovalo 12 posádek. Michal s Marcelem se postupně prokousávali ve výsledcích, až dorazili na 6. příčku. 14. RZ byla ovšem poslední, do které oba bratři odstartovali. Na jejím konci kluci odevzdali jízdní výkaz a důvodem byl poškozený diferenciál. Michala s Marcelem může alespoň trochu hřát první průjezd RZ Malonty, kdy dosáhli na čtvrtý nejrychlejší čas ve třídě.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?