Na třetí podnik letošního velkého mistráku v automobilových soutěžích Rally Český Krumlov přivezl otrokovický K.I.T. racing pouze jeden vůz. Do Peugeotu 208 R2 usedli letos podruhé David Soldát s Tomášem Brůžkem. Jihočeská dvojice měla ve třídě 6 jedenáct soupeřů a trať českokrumlovské rally považují za svou domácí. O to větší chuť měli David s Tomášem ukázat se svým fanouškům. Od velkého zápalu do soutěže je neodradila ani premiéra ve dvoudenních závodech. Ale ne vždy vše vychází tak, jak si sami jezdci v kombinézách přejí. Když se totiž přilepí smůla na posádku, těžko se jí zbavuje…
„Po smolném Vyškově jsme se rozhodli odjet naši domácí soutěž v Krumlově. Už od začátku jsme věděli, že to bude hodně dlouhý a těžký závod. Pro nás to byla první společná dvoudenní soutěž. Rychlostní zkoušky jsme znali jen jako diváci a z onboardů. Ve středu jsme si v krumlovském gymnáziu vyzvedli itineráře a vydali se psát rozpis. Za krásného počasí jsme vyrazili na Lipensko a poté jsme chtěli najet oba průjezdy okruhové zkoušky Svince. Bohužel jsme stihli udělat pouze jediný průjezd, protože nás zastavil defekt pneumatiky,“ přiblížil první nepříjemný moment květnového víkendu Tomáš Brůžek. David s Tomášem doufali, že mají smůlu vybranou na celý závod, avšak to hroší je ovšem teprve čekalo. Čtvrteční seznamovací jízdy, stejně jako technické přejímky, dopadly dobře a kluci se mohli soustředit na páteční etapu.
V první etapě čekalo na posádky sedm rychlostních zkoušek a na úvod, jak je tomu u této soutěže obvyklé, byla zařazena erzeta na výstavišti. „Rychlostku na výstavišti jsme zajeli ve svižném tempu, ale zároveň na jistotu. Potěšil nás velký zájem diváků, kteří zůstali i na zadní posádky a my věříme, že jsme je jízdou potěšili. Nám se jelo dobře a výsledkem byl osmý čas ve třídě. V následném servisu nebylo potřeba na autě nic dělat, protože 208 byla výborně připravena. I na dalších dvou zkouškách se nám dařilo, shodně jsme zajeli šestý čas a ve výsledcích se posunuli na krásné 5. místo ve třídě. Následovala RZ Rožmitál, kde přibližně dva kilometry po startu bylo v pravotočivé zatáčce víc vytahaného bordelu, než jsme předpokládali. Na něm jsme se roztočili a sklouzli mimo cestu do lesa. David i já jsme vystoupili z auta bez zdravotních problémů, ale s maximální naštvaností. Auto na první pohled vypadalo dobře a klidně by se s ním dalo pokračovat, ale bohužel jsme byli pět metrů ze stráně pod úrovní silnice. Peugeot se nedal vytáhnout a tak nám nezbylo než čekat, až přejedou všechny závodní auta. K naší smůle jsme nemohli využít ani pauzu mezi erzetami a tak se čekání na vyproštění protáhlo hodně do pozdní noci. To už byla připravena odtahová služba s rukou, která 208 dostala zpět na silnici. Do servisu jsme se dostali kolem třetí hodiny ranní, a pokud jsme chtěli pokračovat v sobotu v rámci super rally, muselo být auto v uzavřeném parkovišti do šesté hodiny. Kluci z K.I.T. racing odvedli výbornou práci a dali auto do pořádku, za což jim patří veliké DÍKY,“ popsal sled událostí okolo prvního odstoupení ze závodu Tomáš Brůžek.
Kluci si zdřímli pouze hodinu a už se znovu připravovali na druhý start do soutěže. V tu chvíli bylo samozřejmě zbytečné uvažovat nad nějakým umístěním nebo si honit triko za rychlými časy v jednotlivých zkouškách. David s Tomášem chtěli přesto soutěž dokončit se vztyčenou hlavou. „V sobotu jsme se již nepouštěli do žádného velkého rizika, abychom nepoškodili vozidlo ještě víc, než bylo. Už od první sobotní zkoušky se nám ovšem zdálo, že auto ztrácí na výkonu. Po třech ranních zkouškách následoval servis a v něm kluci hledali závadu. Ještě jsme zvládli odjet RZ Kohout, po které následoval druhý průjezd RZ Malonty. Tato zkouška je velmi zrádná, o čemž se v minulosti přesvědčila již řada jezdců. Každý horizont, zatáčka i retardér musel být dobře trefený, jinak hrozilo vylétnutí z tratě. O zrádnosti této zkoušky jsme se přesvědčili i my, kdy jsme měli jednu nepříjemnou krizi, ale ustáli jsme ji. Na konci zkoušky jsme ovšem byli nuceni odevzdat výkaz a ze soutěže odstoupit kvůli slábnoucímu motoru. Bohužel se nám nepodařilo dokončit naši domácí soutěž, což nás hodně mrzelo. Děkujeme celému týmu K.I.T. racing za přípravu auta, jak před soutěží, tak i během rally. Naše díky patří i všem partnerům, rodinám, pořadatelům a velkému počtu diváků okolo tratí, kteří nám drželi palce,“ shrnul smolný víkend za posádku Tomáš Brůžek. Nutno ještě dodat, že dvojice Soldát – Brůžek odstupovala ze sedmé příčky ve třídě v druhé etapě. Tato třída doznala v závěru doslova Waterloo, kdy z jedenácti posádek na startu, dokončily rally pouze čtyři. A smolaři třídy byli i David s Tomášem. Po dotažení Peugeotu do servisu zjistili mechanici z dat, že posádka přetočila motor.
Ještě jedno zastoupení měl K.I.T. racing v Českém Krumlově. Domácí posádka bratrů Kramlových totiž využila jezdeckou licenci týmu K.I.T. racing a pod touto hlavičkou startovala se svým Subaru Impreza STi v soutěži. Ale ani této dvojici nebylo souzeno vychutnat atmosféru cílové rampy v Jelení zahradě. Ve třídě 3 startovalo 12 posádek. Michal s Marcelem se postupně prokousávali ve výsledcích, až dorazili na 6. příčku. 14. RZ byla ovšem poslední, do které oba bratři odstartovali. Na jejím konci kluci odevzdali jízdní výkaz a důvodem byl poškozený diferenciál. Michala s Marcelem může alespoň trochu hřát první průjezd RZ Malonty, kdy dosáhli na čtvrtý nejrychlejší čas ve třídě.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.