Téměř stylem start – cíl opanovali při Rallye Český Krumlov třídu 6 Filip Mareš s Janem Hlouškem. Zároveň se stali druhými letošními vítězi v rámci Peugeot Total Rally Cupu. Fantastický druhý den absolvoval také Rakušan Simon Wagner, což ho vyneslo na druhou příčku pohárového hodnocení a třídy 6. Třetí místo obsadili Tomáš Pospíšilík s Jiřím Strossem.
Mezi šesti posádkami Peugeot Total Rally Cupu se od úvodních kilometrů rozpoutal tuhý boj. Už na českobudějovické speciálce šel do čela Filip Mareš. Ten sice po druhém testu o vedení na chvíli přišel, ale v dalším průběhu první etapy českokrumlovské soutěže přidal tři nejrychlejší časy a zaslouženě vévodil hodnocení nabité třídy 6. V úvodu se Mareše držel Wagner, postupně zrychlovali Dohnal i Dunovský. Po úvodní sekci figurovaly čtyři pohárové peugeoty v první pětce výsledkové listiny. Dohnalovi patřila druhá příčka za Marešem, Wagner s Dunovským se drželi v těsném sledu pod pódiem.
Ve večerní sekci se do pohárové klasifikace nejvíce promítla závěrečná sedmá zkouška Rožmitál. Václav Dunovský si zde připsal první nejrychlejší čas, absolutně si udržel vedení Mareš. Dva další kandidáti na čelní příčky ovšem zaznamenali citelné ztráty. Wagner ztratil po problémech s klínovým řemenem a servem 1,5 minuty, Dohnal po defektu téměř tři. Tomáši Pospíšilíkovi patřila ve vyrovnané třídě 6 sedmá příčka (výsledkově mezi Wagnerem a Dohnalem), její klasifikaci uzavíral pohárový nováček Arkadiusz Lechoszest z Polska.
Druhá etapa se proměnila v „one man show“ Simona Wagnera. Se spolujezdcem Geraldem Winterem zvítězili v sedmi rychlostních zkouškách z devíti. Tím se postupně posunovali vzhůru výsledkovou listinou. Naopak Mareš s Hlouškem jeli, vědomi si svého náskoku, více na jistotu. Po RZ11 přišli i o jednoho z nejbližších protivníků ve třídě 6. V závěru zabojovali o bonusové body za hodnocení druhé etapy proti Dunovskému, z čehož pramenily dva nejrychlejší časy a nakonec i jasné celkové vítězství ve „dvoukolkách“ i třídě 6. Wagnerův finiš stačil na posun až na druhé místo v obou zmíněných klasifikacích, právě za Marešem.
„Od začátku se jelo vysoké tempo, ale dnes už to v ´šestkách´ prostě jinak nechodí. Proto jsem byl rád, že jsme si postupně vypracovali drobný náskok. Ten mohl být ještě větší, kdyby nás trochu nezpomalil problém s řazením a ještě předjíždění pomalu jedoucího Simona na závěrečné zkoušce první etapy. Ve druhé etapě jsme brali ohled na celkový výsledek, nechtěli jsme riskovat. Ale i tak jel Simon fantasticky, musím mu vyseknout poklonu. Za daných okolností se s ním druhý den závodit nedalo. Zažili jsme v obou průjezdech Malont na nějakých horizontech i pár horkých chvilek, ale bez zásadního vlivu na dosažený čas. Krumlov tak dopadl parádně, z vítězství mám obrovskou radost,“ řekl v cíli Filip Mareš, jenž si v Českém Krumlově vybojoval finanční prémii 1000 euro a pro sebe i spolujezdce balíčky kvalitní autokosmetiky Sonax.
„Krumlovská rally byla velmi pěkná, tratě charakterizovalo mnoho horizontů a nakopáváků. Bylo to úplně něco jiného, čemuž jsme museli přizpůsobit i nastavení vozu. Navíc škoda pátečních problémů s klínovým řemenem. Bez serva to prostě rychleji nešlo. Dnes se nám jelo parádně, ale kilometr před cílem poslední vložky nám zhasl motor a vůbec jsme nevěděli proč. Sice jsme něco ztratili, ale auto jsme restartovali a naštěstí jelo dál. Jsem tak nakonec moc rád, že nám to vyšlo až na cílovou rampu, navíc na druhém místě ve třídě, což nám zajistilo důležité body do hodnocení MČR i do pohárové klasifikace,“ komentoval jihočeský start Simon Wagner. Výsledek mu zajistil zisk 800 euro a maziva Total.
V souboji se ale neztratil ani Václav Dunovský. Poděbradský jezdec mírně chyboval hned v úvodu soutěže, ale pak jeho výkon gradoval. Nejen už zmíněným vítězství na nočním Rožmitále, ale i sérií druhých časů v průběhu náročnější druhé etapy. Dunovský s Glösslem se postupně posunovali na druhou příčku hodnocení třídy 6, o ni ovšem přišli na trati předposlední zkoušky, po které museli ze soutěže odstoupit.
„Skvělý výsledek na Rallye Český Krumlov byl doslova na dosah, když jsem udělal hloupou chybu a výsledkem byl prasklý chladič a odstoupení. Zkoušeli jsme ještě dojet na poslední Lipno, ale riziko poškození motoru bylo příliš velké… V Krumlově jsme do toho dali vše, co si momentálně můžeme dovolit, bohužel podruhé jsme zůstali mimo pohárové body,“ smutnil Václav Dunovský.
Ztrátu z prvního dne se snažil postupně eliminovat i Dohnal. Po RZ12 mu na Pospíšilíka scházelo už jen půl minuty, ale první průjezd RZ Rožmberk pro něj skončil těžkou havárií. René i jeho spolujezdec Roman Švec byli převezeni na pozorování do nemocnice, kde se naštěstí nepotvrdila vážnější zranění. Jejich vůz Peugeot 208 R2 je ovšem na „odpis“.
„Děkuji všem za podporu. Naštěstí to odnesl jen zlomený prst na ruce, jinak nic vážnějšího. Rád bych dementoval všechny informace o našich vážnějších zraněních…” uvedl na svém facebookovém profilu René Dohnal.
Úspěch naopak zaznamenali Tomáš Pospíšilík se spolujezdcem Jiřím Strossem, kteří v Krumlově skončili na krásném třetím místě ve třídě 6.
„První etapa byla z mé strany trochu protrápená. Moc jsem nevěřil rozpisu, hledali jsme se, na několika místech mě znejistilo nepříjemné zapadající slunce. Druhá etapa už byla podstatně lepší, vše vycházelo, jak mělo. Zdárně jsme přežili i jednu velkou krizi na sérii horizontů při prvním průjezdu Lipna. To mě docela vylekalo. Jinak jsme celý den odjeli už ve vyšším tempu a bez komplikací. Maximálně jsem si užil zejména oba průjezdy testu Malonty, ač byly některé pasáže kompletně pod štěrkem,“ popsal své pocity v cíli Tomáš Pospíšilík.
Poslední pohároví účastníci Arkadiusz Lechoszest a Lukasz Sitek se po problémech s brzdami v průběhu úvodní etapy v sobotní už neobjevili.
Výsledky Rallye Český Krumlov (tř. 6):
1. Mareš - Hloušek (Peugeot 208 R2) 1:43:47.8
2. Wagner - Winter (Peugeot 208 R2) + 1:41.1
3. Pospíšilík - Stross (Peugeot 208 R2) + 5:27.5
Aktuální bodový stav Peugeot Total Rally Cupu (1/5):
1. Wagner 43, 2. Mareš 40, 3. Pospíšilík 15
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.