Pořadí třech nejrychlejších v hodnocení kategorie historických automobilů se měnilo ještě v poslední rychlostní zkoušce. Zaslouženě nejrychlejší byl Jan Frei navigovaný Petrem Šlegelem, kteří soutěžili se Škodou 130 LR. Petr Hustý, startující s Mercedesem-Benz 190 E, skončil nakonec na druhém místě v hodnocení historiků. Nebýt penalizace z úvodního dne, z vítězství by se pravděpodobně radoval on. Bronzovou příčku obsadili Petr Michálek a Roman Maryška. Tato jihočeská posádka soutěžila se Suzuki Swift GTI.
Soutěžící v kategorii historických automobilů končili prvním průjezdem rychlostní zkoušky Lipno a nevydali se ani na druhý průjezd měřeného testu Rožmberk. Představili se tak divákům v Jelení zahradě v Českém Krumlově při dojezdu do cíle před startovním polem soudobých automobilů.
Absolutní pořadí historických automobilů:1. Frei / Šlegl 1:41:39,92. Hustý / Tesař +24,33. Michálek / Maryška +1:18,74. Krejča / Šárka +1:20,05. Bělohradský / Bašta +3:54,16. Štolfa / Hawel +4:51,47. Sychra / Kavalek +5:13,88. Rejchrt / Jirák +5:17,29. Farník / Zuzánek +5:31,110.Hýbner / Hýbnerová +7:16,3
Autor: Dalibor BENYCHtiskové středisko45. Rallye Český Krumlov 2017
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.