Pořadí třech nejrychlejších v hodnocení kategorie historických automobilů se měnilo ještě v poslední rychlostní zkoušce. Zaslouženě nejrychlejší byl Jan Frei navigovaný Petrem Šlegelem, kteří soutěžili se Škodou 130 LR. Petr Hustý, startující s Mercedesem-Benz 190 E, skončil nakonec na druhém místě v hodnocení historiků. Nebýt penalizace z úvodního dne, z vítězství by se pravděpodobně radoval on. Bronzovou příčku obsadili Petr Michálek a Roman Maryška. Tato jihočeská posádka soutěžila se Suzuki Swift GTI.
Soutěžící v kategorii historických automobilů končili prvním průjezdem rychlostní zkoušky Lipno a nevydali se ani na druhý průjezd měřeného testu Rožmberk. Představili se tak divákům v Jelení zahradě v Českém Krumlově při dojezdu do cíle před startovním polem soudobých automobilů.
Absolutní pořadí historických automobilů:1. Frei / Šlegl 1:41:39,92. Hustý / Tesař +24,33. Michálek / Maryška +1:18,74. Krejča / Šárka +1:20,05. Bělohradský / Bašta +3:54,16. Štolfa / Hawel +4:51,47. Sychra / Kavalek +5:13,88. Rejchrt / Jirák +5:17,29. Farník / Zuzánek +5:31,110.Hýbner / Hýbnerová +7:16,3
Autor: Dalibor BENYCHtiskové středisko45. Rallye Český Krumlov 2017
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?