Poslední dvojice rychlostních zkoušek již nezměnila nic na tom, že absolutním vítězem 45. Rallye Český Krumlov 2017 se stala posádka továrního týmu Škoda Motorsport ve složení Jan Kopecký a Pavel Dresler. Jejich Škoda Fabia R5 si vybudovala skoro dvou minutový náskok před druhým v pořadí Václavem Pechem, kterého navigoval Petr Uhel. Po havárii na úvodním podniku šampionátu, na Valašské Rally, si v Krumlově dojel pro třetí místo Miroslav Jakeš navigovaný Marcelou Ehlovou. Zopakoval tak loňské rovněž třetí místo na jihočeské soutěži.
Nejrychlejšími v kategorii produkčních vozidel se stali Martin Březík s Markem Omelkou. Za nimi dojeli Martin Šikl s Petrem Vilímkem a třetí místo v cíli patří Jaroslavu Pešlovi s Romanem Peškem. Ti přišli o stříbrnou příčku až v závěrečné rychlostní zkoušce a ztráta na předchozího byla pouhých 1,2 vteřiny. Všechny tři posádky startovaly na Mitsubishi Lancer EVO IX.
Vítězem kategorie aut s jednou poháněnou nápravou se stal Filip Mareš s Peugeotem 208 R2. Druzí dorazili do cíle Rakušané Simon Wagner a Gerald Winter startující na stejném voze. Bronzovou příčku obsadili Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou na Renaultu Clio R3T. Velkou smůlu měl Václav Dunovský, který se kvůli technické závadě vytratil po předposledním měřeném úseku z průběžně druhé příčky.
V Poháru pořadatele byli nejrychlejší Adam Čepela s Romanem Čepelou na Fordu Puma. Druzí pak dorazili Josef a Jaroslav Urbanovi a třetí místo obsadili Martin Kdér a Radek Sladkovský. Obě posádky jely se Škodou 130 LR.
Absolutní pořadí:1. Kopecký / Dresler 1:33:09,3 2. Pech / Uhel +1:42,43. Jakeš / Ehlová +2:21,44. Černý / Černohorský +2:42,65. Štajf / Rajnoha +3:14,46. Dohnal / Ernst +3:23,17. Szeja / Szeja +3:28,38. Tarabus / Machů +4:22,79. Vlček / Žáková +4:58,510. Březík / Omelka +9:14,4
Autor: Dalibor BENYCHtiskové středisko45. Rallye Český Krumlov 2017
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?