Poslední dvojice rychlostních zkoušek již nezměnila nic na tom, že absolutním vítězem 45. Rallye Český Krumlov 2017 se stala posádka továrního týmu Škoda Motorsport ve složení Jan Kopecký a Pavel Dresler. Jejich Škoda Fabia R5 si vybudovala skoro dvou minutový náskok před druhým v pořadí Václavem Pechem, kterého navigoval Petr Uhel. Po havárii na úvodním podniku šampionátu, na Valašské Rally, si v Krumlově dojel pro třetí místo Miroslav Jakeš navigovaný Marcelou Ehlovou. Zopakoval tak loňské rovněž třetí místo na jihočeské soutěži.
Nejrychlejšími v kategorii produkčních vozidel se stali Martin Březík s Markem Omelkou. Za nimi dojeli Martin Šikl s Petrem Vilímkem a třetí místo v cíli patří Jaroslavu Pešlovi s Romanem Peškem. Ti přišli o stříbrnou příčku až v závěrečné rychlostní zkoušce a ztráta na předchozího byla pouhých 1,2 vteřiny. Všechny tři posádky startovaly na Mitsubishi Lancer EVO IX.
Vítězem kategorie aut s jednou poháněnou nápravou se stal Filip Mareš s Peugeotem 208 R2. Druzí dorazili do cíle Rakušané Simon Wagner a Gerald Winter startující na stejném voze. Bronzovou příčku obsadili Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou na Renaultu Clio R3T. Velkou smůlu měl Václav Dunovský, který se kvůli technické závadě vytratil po předposledním měřeném úseku z průběžně druhé příčky.
V Poháru pořadatele byli nejrychlejší Adam Čepela s Romanem Čepelou na Fordu Puma. Druzí pak dorazili Josef a Jaroslav Urbanovi a třetí místo obsadili Martin Kdér a Radek Sladkovský. Obě posádky jely se Škodou 130 LR.
Absolutní pořadí:1. Kopecký / Dresler 1:33:09,3 2. Pech / Uhel +1:42,43. Jakeš / Ehlová +2:21,44. Černý / Černohorský +2:42,65. Štajf / Rajnoha +3:14,46. Dohnal / Ernst +3:23,17. Szeja / Szeja +3:28,38. Tarabus / Machů +4:22,79. Vlček / Žáková +4:58,510. Březík / Omelka +9:14,4
Autor: Dalibor BENYCHtiskové středisko45. Rallye Český Krumlov 2017
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.