Poslední dvojice rychlostních zkoušek již nezměnila nic na tom, že absolutním vítězem 45. Rallye Český Krumlov 2017 se stala posádka továrního týmu Škoda Motorsport ve složení Jan Kopecký a Pavel Dresler. Jejich Škoda Fabia R5 si vybudovala skoro dvou minutový náskok před druhým v pořadí Václavem Pechem, kterého navigoval Petr Uhel. Po havárii na úvodním podniku šampionátu, na Valašské Rally, si v Krumlově dojel pro třetí místo Miroslav Jakeš navigovaný Marcelou Ehlovou. Zopakoval tak loňské rovněž třetí místo na jihočeské soutěži.
Nejrychlejšími v kategorii produkčních vozidel se stali Martin Březík s Markem Omelkou. Za nimi dojeli Martin Šikl s Petrem Vilímkem a třetí místo v cíli patří Jaroslavu Pešlovi s Romanem Peškem. Ti přišli o stříbrnou příčku až v závěrečné rychlostní zkoušce a ztráta na předchozího byla pouhých 1,2 vteřiny. Všechny tři posádky startovaly na Mitsubishi Lancer EVO IX.
Vítězem kategorie aut s jednou poháněnou nápravou se stal Filip Mareš s Peugeotem 208 R2. Druzí dorazili do cíle Rakušané Simon Wagner a Gerald Winter startující na stejném voze. Bronzovou příčku obsadili Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou na Renaultu Clio R3T. Velkou smůlu měl Václav Dunovský, který se kvůli technické závadě vytratil po předposledním měřeném úseku z průběžně druhé příčky.
V Poháru pořadatele byli nejrychlejší Adam Čepela s Romanem Čepelou na Fordu Puma. Druzí pak dorazili Josef a Jaroslav Urbanovi a třetí místo obsadili Martin Kdér a Radek Sladkovský. Obě posádky jely se Škodou 130 LR.
Absolutní pořadí:1. Kopecký / Dresler 1:33:09,3 2. Pech / Uhel +1:42,43. Jakeš / Ehlová +2:21,44. Černý / Černohorský +2:42,65. Štajf / Rajnoha +3:14,46. Dohnal / Ernst +3:23,17. Szeja / Szeja +3:28,38. Tarabus / Machů +4:22,79. Vlček / Žáková +4:58,510. Březík / Omelka +9:14,4
Autor: Dalibor BENYCHtiskové středisko45. Rallye Český Krumlov 2017
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?