Poslední dvojice rychlostních zkoušek již nezměnila nic na tom, že absolutním vítězem 45. Rallye Český Krumlov 2017 se stala posádka továrního týmu Škoda Motorsport ve složení Jan Kopecký a Pavel Dresler. Jejich Škoda Fabia R5 si vybudovala skoro dvou minutový náskok před druhým v pořadí Václavem Pechem, kterého navigoval Petr Uhel. Po havárii na úvodním podniku šampionátu, na Valašské Rally, si v Krumlově dojel pro třetí místo Miroslav Jakeš navigovaný Marcelou Ehlovou. Zopakoval tak loňské rovněž třetí místo na jihočeské soutěži.
Nejrychlejšími v kategorii produkčních vozidel se stali Martin Březík s Markem Omelkou. Za nimi dojeli Martin Šikl s Petrem Vilímkem a třetí místo v cíli patří Jaroslavu Pešlovi s Romanem Peškem. Ti přišli o stříbrnou příčku až v závěrečné rychlostní zkoušce a ztráta na předchozího byla pouhých 1,2 vteřiny. Všechny tři posádky startovaly na Mitsubishi Lancer EVO IX.
Vítězem kategorie aut s jednou poháněnou nápravou se stal Filip Mareš s Peugeotem 208 R2. Druzí dorazili do cíle Rakušané Simon Wagner a Gerald Winter startující na stejném voze. Bronzovou příčku obsadili Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou na Renaultu Clio R3T. Velkou smůlu měl Václav Dunovský, který se kvůli technické závadě vytratil po předposledním měřeném úseku z průběžně druhé příčky.
V Poháru pořadatele byli nejrychlejší Adam Čepela s Romanem Čepelou na Fordu Puma. Druzí pak dorazili Josef a Jaroslav Urbanovi a třetí místo obsadili Martin Kdér a Radek Sladkovský. Obě posádky jely se Škodou 130 LR.
Absolutní pořadí:1. Kopecký / Dresler 1:33:09,3 2. Pech / Uhel +1:42,43. Jakeš / Ehlová +2:21,44. Černý / Černohorský +2:42,65. Štajf / Rajnoha +3:14,46. Dohnal / Ernst +3:23,17. Szeja / Szeja +3:28,38. Tarabus / Machů +4:22,79. Vlček / Žáková +4:58,510. Březík / Omelka +9:14,4
Autor: Dalibor BENYCHtiskové středisko45. Rallye Český Krumlov 2017
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.