Rally Vyškov může považovat tišnovská posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník za svou takřka domácí, neboť do centra dění to mají přes tři kopečky a čtyři potůčky. Znalost rychlostních zkoušek na Hané tudíž hovořila v jejich prospěch. Lukyn s Romanem startovali v minulosti na vyškovsku třikrát a s pohárovým umístěním to mají na střídačku. V roce 2014 chytli s Hondou „bramboru“, o rok později se stejným vozem získal Nekvapil v devítkách stříbro. Záměrně píšu pouze Lukyho příjmení, protože v roce 2015 Roman „zlobil“ J a na sedadle spolujezdce jej zastoupila Michala Rezková. Vloni již byli tišnováci opět společně a s Opelem Adam R2 bodovali na 6. místě ve třídě. Lichý rok mají Lukáš s Romanem pohárový, tudíž se letos nečekalo nic jiného, než přírůstek na poličce v obýváku.
Letošní ročník Rally Vyškov měl v harmonogramu devět rychlostních zkoušek v délce 73,46 ostrých kilometrů. Ve třídě 6, kde je zařazen Opel Adam R2, bylo přihlášeno 20 posádek a byla to nejpočetněji obsazená třída soutěže. Draví tišnováci bojovali na tratích zkoušek proti přesile soupeřů využívajících vozy Peugeot 208 R2, ale na jejich výkonu to znát nebylo. Do závodu vstoupili Lukáš s Romanem s odhodláním urvat pohár a tomu přizpůsobili i styl jízdy. Dravost ovšem přináší i riziko chyby a jedna malá se přihodila i posádce Opelu. Na 1. RZ v retardéru kluci lehce lízli balík slámy, a byť zajeli pátý čas ve třídě, časová penalizace je posunula o tři místa hlouběji. Do servisu zbývaly dvě erzety, Lukáš s Romanem zatnuli zuby, výsledkem byl čtvrtý a na Račické zkoušce druhý nejrychlejší čas. Po třech odjetých zkouškách se kluci posunuli na průběžné 4. místo ve třídě. V druhé sekci zkoušek byly na pořadu čtyři zkoušky a poslední z nich RZ Račická. Ta Nekvapilovi perfektně sedla a zajel zde nejrychlejší čas ve třídě. I díky tomuto malému vítězství se posádka posunula na průběžný stříbrný stupínek o 0,6 vteřiny před Michala Horáka, startujícím na stejném voze jako tišnováci. Olomouckého jezdce jmenuji záměrně, neboť právě Michal byl největším soupeřem v pohárovém souboji. Po servisní pauze zbývalo odjet závěrečné dvě zkoušky, ovšem hned ta první byla pro havárii Romana Odložilíka pro ostatní posádky zrušena. O konečném výsledku rozhodla 9. RZ s názvem Podivická. Kdyby to byla Račická, mohli by se kluci patrně radovat ze stříbra, ale na „kdyby“ se nehraje. Pro příští ročníky dává Lukáš Nekvapil podnět pro stavbu trati. A to, aby se RZ Račická jela co nejvíce, a nejlépe, kdyby byla v harmonogramu pouze tato zkouška :-))). Jak už asi tušíte, v interním souboji dvou Opelů byl na poslední zkoušce rychlejší Michalův a Lukáše s Romanem porazil o 0,8 vteřiny. Na cílovou rampu doprovodil posádku početný fanklub a věčně usměvaví tišnováci zde převzali pohár za 3. místo ve třídě 6. Velmi pěkné je i umístění v rámci rallysprint série, kde kluci i díky dvěma časům „na bedně“ obsadili čtvrtou příčku. Na závěr je třeba ještě doplnit 14. místo v absolutní klasifikaci.
„Na Rally Vyškov, která je naše takřka domácí soutěž, jsme se těšili. Do soutěže jsme vstupovali s jasným cílem, a to získat pohár v nadupané třídě 6. Což se nám nakonec podařilo a úspěch jsme s fanoušky oslavili nejen na rampě :-). Třetí místo ve třídě a čtvrté v rámci RRS je dle nás pěkný výsledek. I když mohlo to být i lepší, nebýt "sporné" 5ti sekundové penalizace za "posunutí" retardéru. Video najdete na našem facebooku NKmotorsport. Posuďte sami, zda zhoupnutí balíku přes jeho vypouklou základnu je posunutím... Ale nestěžujeme si a nepláčeme. Každopádně, jak by řekli fotbalisti, kontakt tam byl, takže pokutový kop byl nařízen :-))). Soutěž jsme ale dokončili a závod si užili, a nutno dodat jen „Další krásný den“. Za tento úžasný výsledek a možnost startovat děkujeme především našim partnerům TNT Počernice, www.autodopravabrno.eu, Intertech, Sagitta, Zyksal, Geotest. Dále děkujeme Brynda racing za skvěle připravený vůz, výborný catering a velkou podporu a rady. V neposlední řadě musíme poděkovat našemu skvělému fanklubu, který nás hnal dopředu. DAJGAS!!!!! K našim partnerům bych ještě rád dodal, že díky www.autodpravabrno.eu jsme mohli ve Vyškově startovat nejen my, ale v pořádku se na start evropského šampionátu na Kanárech dostali i kluci z juniorů - Ondra Krajča a další, přestože jim nezafungoval domluvený spoj, a oni narychlo sháněli dopravu do Vídně na letiště. Pan Krejčí jim vyšel maximálně vstříc, během chvíle přistavil vůz, jenž je v požadovaném a šibeničním čase dopravil na místo určení. Pokud můžu tlumočit, tak kluci byli maximálně spokojeni. Kdo chce tedy příjemně a bezproblémově odcestovat na dovču, či na pracovní cestu, tak můžeme jen doporučit. A navíc tím potvrdíte, že být partnerem rally týmu, se vyplatí,“ shrnul víkendové závodění Lukáš Nekvapil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.