Rally Vyškov může považovat tišnovská posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník za svou takřka domácí, neboť do centra dění to mají přes tři kopečky a čtyři potůčky. Znalost rychlostních zkoušek na Hané tudíž hovořila v jejich prospěch. Lukyn s Romanem startovali v minulosti na vyškovsku třikrát a s pohárovým umístěním to mají na střídačku. V roce 2014 chytli s Hondou „bramboru“, o rok později se stejným vozem získal Nekvapil v devítkách stříbro. Záměrně píšu pouze Lukyho příjmení, protože v roce 2015 Roman „zlobil“ J a na sedadle spolujezdce jej zastoupila Michala Rezková. Vloni již byli tišnováci opět společně a s Opelem Adam R2 bodovali na 6. místě ve třídě. Lichý rok mají Lukáš s Romanem pohárový, tudíž se letos nečekalo nic jiného, než přírůstek na poličce v obýváku.
Letošní ročník Rally Vyškov měl v harmonogramu devět rychlostních zkoušek v délce 73,46 ostrých kilometrů. Ve třídě 6, kde je zařazen Opel Adam R2, bylo přihlášeno 20 posádek a byla to nejpočetněji obsazená třída soutěže. Draví tišnováci bojovali na tratích zkoušek proti přesile soupeřů využívajících vozy Peugeot 208 R2, ale na jejich výkonu to znát nebylo. Do závodu vstoupili Lukáš s Romanem s odhodláním urvat pohár a tomu přizpůsobili i styl jízdy. Dravost ovšem přináší i riziko chyby a jedna malá se přihodila i posádce Opelu. Na 1. RZ v retardéru kluci lehce lízli balík slámy, a byť zajeli pátý čas ve třídě, časová penalizace je posunula o tři místa hlouběji. Do servisu zbývaly dvě erzety, Lukáš s Romanem zatnuli zuby, výsledkem byl čtvrtý a na Račické zkoušce druhý nejrychlejší čas. Po třech odjetých zkouškách se kluci posunuli na průběžné 4. místo ve třídě. V druhé sekci zkoušek byly na pořadu čtyři zkoušky a poslední z nich RZ Račická. Ta Nekvapilovi perfektně sedla a zajel zde nejrychlejší čas ve třídě. I díky tomuto malému vítězství se posádka posunula na průběžný stříbrný stupínek o 0,6 vteřiny před Michala Horáka, startujícím na stejném voze jako tišnováci. Olomouckého jezdce jmenuji záměrně, neboť právě Michal byl největším soupeřem v pohárovém souboji. Po servisní pauze zbývalo odjet závěrečné dvě zkoušky, ovšem hned ta první byla pro havárii Romana Odložilíka pro ostatní posádky zrušena. O konečném výsledku rozhodla 9. RZ s názvem Podivická. Kdyby to byla Račická, mohli by se kluci patrně radovat ze stříbra, ale na „kdyby“ se nehraje. Pro příští ročníky dává Lukáš Nekvapil podnět pro stavbu trati. A to, aby se RZ Račická jela co nejvíce, a nejlépe, kdyby byla v harmonogramu pouze tato zkouška :-))). Jak už asi tušíte, v interním souboji dvou Opelů byl na poslední zkoušce rychlejší Michalův a Lukáše s Romanem porazil o 0,8 vteřiny. Na cílovou rampu doprovodil posádku početný fanklub a věčně usměvaví tišnováci zde převzali pohár za 3. místo ve třídě 6. Velmi pěkné je i umístění v rámci rallysprint série, kde kluci i díky dvěma časům „na bedně“ obsadili čtvrtou příčku. Na závěr je třeba ještě doplnit 14. místo v absolutní klasifikaci.
„Na Rally Vyškov, která je naše takřka domácí soutěž, jsme se těšili. Do soutěže jsme vstupovali s jasným cílem, a to získat pohár v nadupané třídě 6. Což se nám nakonec podařilo a úspěch jsme s fanoušky oslavili nejen na rampě :-). Třetí místo ve třídě a čtvrté v rámci RRS je dle nás pěkný výsledek. I když mohlo to být i lepší, nebýt "sporné" 5ti sekundové penalizace za "posunutí" retardéru. Video najdete na našem facebooku NKmotorsport. Posuďte sami, zda zhoupnutí balíku přes jeho vypouklou základnu je posunutím... Ale nestěžujeme si a nepláčeme. Každopádně, jak by řekli fotbalisti, kontakt tam byl, takže pokutový kop byl nařízen :-))). Soutěž jsme ale dokončili a závod si užili, a nutno dodat jen „Další krásný den“. Za tento úžasný výsledek a možnost startovat děkujeme především našim partnerům TNT Počernice, www.autodopravabrno.eu, Intertech, Sagitta, Zyksal, Geotest. Dále děkujeme Brynda racing za skvěle připravený vůz, výborný catering a velkou podporu a rady. V neposlední řadě musíme poděkovat našemu skvělému fanklubu, který nás hnal dopředu. DAJGAS!!!!! K našim partnerům bych ještě rád dodal, že díky www.autodpravabrno.eu jsme mohli ve Vyškově startovat nejen my, ale v pořádku se na start evropského šampionátu na Kanárech dostali i kluci z juniorů - Ondra Krajča a další, přestože jim nezafungoval domluvený spoj, a oni narychlo sháněli dopravu do Vídně na letiště. Pan Krejčí jim vyšel maximálně vstříc, během chvíle přistavil vůz, jenž je v požadovaném a šibeničním čase dopravil na místo určení. Pokud můžu tlumočit, tak kluci byli maximálně spokojeni. Kdo chce tedy příjemně a bezproblémově odcestovat na dovču, či na pracovní cestu, tak můžeme jen doporučit. A navíc tím potvrdíte, že být partnerem rally týmu, se vyplatí,“ shrnul víkendové závodění Lukáš Nekvapil.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.