Rally Vyškov může považovat tišnovská posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník za svou takřka domácí, neboť do centra dění to mají přes tři kopečky a čtyři potůčky. Znalost rychlostních zkoušek na Hané tudíž hovořila v jejich prospěch. Lukyn s Romanem startovali v minulosti na vyškovsku třikrát a s pohárovým umístěním to mají na střídačku. V roce 2014 chytli s Hondou „bramboru“, o rok později se stejným vozem získal Nekvapil v devítkách stříbro. Záměrně píšu pouze Lukyho příjmení, protože v roce 2015 Roman „zlobil“ J a na sedadle spolujezdce jej zastoupila Michala Rezková. Vloni již byli tišnováci opět společně a s Opelem Adam R2 bodovali na 6. místě ve třídě. Lichý rok mají Lukáš s Romanem pohárový, tudíž se letos nečekalo nic jiného, než přírůstek na poličce v obýváku.
Letošní ročník Rally Vyškov měl v harmonogramu devět rychlostních zkoušek v délce 73,46 ostrých kilometrů. Ve třídě 6, kde je zařazen Opel Adam R2, bylo přihlášeno 20 posádek a byla to nejpočetněji obsazená třída soutěže. Draví tišnováci bojovali na tratích zkoušek proti přesile soupeřů využívajících vozy Peugeot 208 R2, ale na jejich výkonu to znát nebylo. Do závodu vstoupili Lukáš s Romanem s odhodláním urvat pohár a tomu přizpůsobili i styl jízdy. Dravost ovšem přináší i riziko chyby a jedna malá se přihodila i posádce Opelu. Na 1. RZ v retardéru kluci lehce lízli balík slámy, a byť zajeli pátý čas ve třídě, časová penalizace je posunula o tři místa hlouběji. Do servisu zbývaly dvě erzety, Lukáš s Romanem zatnuli zuby, výsledkem byl čtvrtý a na Račické zkoušce druhý nejrychlejší čas. Po třech odjetých zkouškách se kluci posunuli na průběžné 4. místo ve třídě. V druhé sekci zkoušek byly na pořadu čtyři zkoušky a poslední z nich RZ Račická. Ta Nekvapilovi perfektně sedla a zajel zde nejrychlejší čas ve třídě. I díky tomuto malému vítězství se posádka posunula na průběžný stříbrný stupínek o 0,6 vteřiny před Michala Horáka, startujícím na stejném voze jako tišnováci. Olomouckého jezdce jmenuji záměrně, neboť právě Michal byl největším soupeřem v pohárovém souboji. Po servisní pauze zbývalo odjet závěrečné dvě zkoušky, ovšem hned ta první byla pro havárii Romana Odložilíka pro ostatní posádky zrušena. O konečném výsledku rozhodla 9. RZ s názvem Podivická. Kdyby to byla Račická, mohli by se kluci patrně radovat ze stříbra, ale na „kdyby“ se nehraje. Pro příští ročníky dává Lukáš Nekvapil podnět pro stavbu trati. A to, aby se RZ Račická jela co nejvíce, a nejlépe, kdyby byla v harmonogramu pouze tato zkouška :-))). Jak už asi tušíte, v interním souboji dvou Opelů byl na poslední zkoušce rychlejší Michalův a Lukáše s Romanem porazil o 0,8 vteřiny. Na cílovou rampu doprovodil posádku početný fanklub a věčně usměvaví tišnováci zde převzali pohár za 3. místo ve třídě 6. Velmi pěkné je i umístění v rámci rallysprint série, kde kluci i díky dvěma časům „na bedně“ obsadili čtvrtou příčku. Na závěr je třeba ještě doplnit 14. místo v absolutní klasifikaci.
„Na Rally Vyškov, která je naše takřka domácí soutěž, jsme se těšili. Do soutěže jsme vstupovali s jasným cílem, a to získat pohár v nadupané třídě 6. Což se nám nakonec podařilo a úspěch jsme s fanoušky oslavili nejen na rampě :-). Třetí místo ve třídě a čtvrté v rámci RRS je dle nás pěkný výsledek. I když mohlo to být i lepší, nebýt "sporné" 5ti sekundové penalizace za "posunutí" retardéru. Video najdete na našem facebooku NKmotorsport. Posuďte sami, zda zhoupnutí balíku přes jeho vypouklou základnu je posunutím... Ale nestěžujeme si a nepláčeme. Každopádně, jak by řekli fotbalisti, kontakt tam byl, takže pokutový kop byl nařízen :-))). Soutěž jsme ale dokončili a závod si užili, a nutno dodat jen „Další krásný den“. Za tento úžasný výsledek a možnost startovat děkujeme především našim partnerům TNT Počernice, www.autodopravabrno.eu, Intertech, Sagitta, Zyksal, Geotest. Dále děkujeme Brynda racing za skvěle připravený vůz, výborný catering a velkou podporu a rady. V neposlední řadě musíme poděkovat našemu skvělému fanklubu, který nás hnal dopředu. DAJGAS!!!!! K našim partnerům bych ještě rád dodal, že díky www.autodpravabrno.eu jsme mohli ve Vyškově startovat nejen my, ale v pořádku se na start evropského šampionátu na Kanárech dostali i kluci z juniorů - Ondra Krajča a další, přestože jim nezafungoval domluvený spoj, a oni narychlo sháněli dopravu do Vídně na letiště. Pan Krejčí jim vyšel maximálně vstříc, během chvíle přistavil vůz, jenž je v požadovaném a šibeničním čase dopravil na místo určení. Pokud můžu tlumočit, tak kluci byli maximálně spokojeni. Kdo chce tedy příjemně a bezproblémově odcestovat na dovču, či na pracovní cestu, tak můžeme jen doporučit. A navíc tím potvrdíte, že být partnerem rally týmu, se vyplatí,“ shrnul víkendové závodění Lukáš Nekvapil.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?