K.I.T. racing měl své zastoupení i na druhém sprintu letošní sezóny ve Vyškově. Obě posádky byly úspěšné, byť tentokrát poháry „necinkly“. Lumír Firla obsadil celkově 5. místo a David Soldát byl klasifikovaný na 15. místě ve třídě.
Druhý podnik rallysprintového mistrovství se odjel první květnovou sobotu na vyškovsku. V 84členném startovním poli byli i dva zástupci K.I.T. racing. Lepší posádkou byla ta vedena Lumírem Firlou, ke kterému do Mitsubishi Lancer EVO IX opět usedl Zdeněk Jůrka. Japonských vozů se třemi diamanty ve znaku se sjely do Vyškova pouze dva a kromě Lumíra, pilotoval druhého „myšáka“ Honza Jelínek. Kromě tohoto malého souboje se chtěl Firla lehce popasovat i s vozy silnější specifikace R5. Interní souboj dvou Mitsubishi vyšel vítězně v rychlostních zkouškách i časově v prospěch jezdce z Orlové, když nad zlínským jezdcem zvítězil v RZ v poměru 6:3 a časový odstup byl 20,9 vteřiny. Pokud se podíváme na celkové časy, tak nejhorší čas, 10. Celkově, dosáhli Lumír se Zdeňkem na RZ 8, kde byl lehce zpomalen u havárie Romana Odložilíka. Naopak nejlepší čas dne dosáhla posádka na závěrečné zkoušce rally, kde zajela pátý nejrychlejší. Pokud si vezmeme sedm vozů R5 na startu, dva vozy WRC a jeden S2000, tak je posádka patrně ze „slušného oddílu“. Suma sumárum, posádka Firla – Jůrka obsadila při Rally Vyškov 5. místo absolutně. „Rally Vyškov byla pro nás od začátku pohodovým závodem. V pátek po přejímkách jsme si dali krátký testík, kde jsme odzkoušeli Mitsubishi a jen se utvrdili, že je auto perfektně připravené. Do závodu jsme si dali cíl šlapat pořádně po plynu od první zkoušky, aby nám soupeři hned v úvodu rally neodskočili s nějakým obkladem. Tento cíl se nám podařilo plnit. Na první zkoušce byl sice Honza Jelínek rychlejší, ale do konce úvodní sekce jsme si vytvořili před ním pěkný náskok a pak už to šlo samo. Svezení na suchu se mi velmi líbilo a prakticky po celý závod jsme jeli na pohodu, bez zbytečného rizika. Na vyškovsku jsme měli dobrý rozpis, erzety byly pěkné a i celkově Rally Vyškov je krásná soutěž. Mitsubishi fungovalo bez problémů a v autě, i v servisu byla pohoda. Chtěl bych poděkovat K.I.T. racing za přípravu vozu i servis během závodu,“ ohlédl se za květnovým sprintem Lumír Firla.
Jméno druhé posádky figuruje ve statistikách české rally teprve krátce, ale vůz Peugeot 208 R2 z Otrokovicích dílen si již vyzkoušela při loňském vsetínském sprintu. David Soldát se spolujezdcem Tomášem Brůžkem ve Vyškově startovali vloni se Škodou Fabia R2 a v cíli z toho bylo 16. místo ve třídě 6. Nutno ovšem podotknout, že to byl teprve druhý start v kolotoči české rally pro tuto mladou posádku. Rok s rokem se sešel a David s Tomášem se postavili ve Vyškově na start znovu, tentokrát s Peugeotem 208 R2. Oproti loňsku si ve třídě polepšili, i když nebýt defektu, mohlo to být mnohem lepší.
„V minulé sezoně jsme se zúčastnili závodu ve Vyškově s Fabií R2 a moc se nám líbili rychlostní zkoušky i organizace okolo závodu. Proto jsme se rozhodli, že se zúčastníme i tento rok, ale tentokrát s Peugeotem 208 R2. Po převzetí itineráře jsme mohli zahájit seznamovací jízdy. Dali jsme si dost práce s napsáním rozpisu, abychom mohli zajet lepší výsledek než v loňském roce. Byl to znatelný posun oproti loňské sezoně. Dobrý výsledek se nedá udělat bez kvalitního rozpisu. V odpoledních hodinách nás čekala technická přejímka, která, až na pár drobností, dopadla dobře. V sobotnu ráno jsme za velkého počtu diváků přejeli startovní rampu a vydali se na 1. RZ. Na této rychlostní zkoušce jsme se pomalu dostali do tempa, ale malinko nás zbrzdila jedna menší krizová situace. Bylo více vytahaných nečistot, než jsme čekali. Další zkouška byla dobrá a ve slušném tempu. Na poslední rychlostí zkoušce v 1. sekci jsme udělali defekt pravého předního kola a snaha o dobrý výsledek byla pryč. Rozhodli jsme se dojet na prázdné pneumatice až do cíle. Pneumatika nám poničila předek a bok auta, ale dalo se dojet do seskupení a poté do servisní zóny. Na této vložce jsme ztratili přes 2 minuty. Po první sekci jsme byli až na 20. místě ve třídě. V prvním servisu kluci odvedli výbornou práci a dali auto do pořádku a my vyjeli do další sekce. Po této ztrátě jsme jeli už svůj závod, abychom ujeli s autem co nejvíce km a doladili rozpis. Jeli jsme v krásném tempu a zajížděli pro nás slušné časy. V jednom retardéru jsme byli až příliš rychlí a následovala 20vteřinová penalizace. Druhá sekce nám vyšla a posunuli jsme se na 16. místo ve třídě 6. V posledním servisu nebyla potřeba nic opravovat, protože auto fungovalo skvěle. Byli jsme v pěkném tempu a těšili se na 8. RZ, bohužel na této vložce jsme měli volný průjezd. Na poslední RZ jsme nechtěli udělat zbytečnou chybu, abychom dovezli auto v pořádku do cíle. To se nám povedlo a my směřovali na cílovou rampu do Vyškova. Tento závod hodnotíme kladně. Najeli jsme cenné kilometry s autem a nasbírali další zkušenosti. Velké díky patří celému týmu K.I.T. racing za výborně připravené auto, které bylo bez jakéhokoliv problému, zázemí a dalších věcí okolo tohoto závodu. Také děkujeme našim partnerům za jejich důvěru a v neposlední řadě našim rodinám,“ zhodnotil vyškovský sprint Tomáš Brůžek. Dvojice Soldát - Brůžek byla v cíli klasifikována na 15. místě ve třídě 6 a 28. místě v rámci RSS.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?