Jako na houpačce. Tento popis výstižně charakterizuje většinu dosavadních startů Martina Vlčka na Rally Šumava a ani letos tomu nebylo jinak. Příborský soutěžák už v okolí Klatov zažil mnohé – úspěchy, technické problémy a v roce 2014 musel přímo na „erzetě“ převracet fabii zpátky na kola. Plné zvratů bylo i jeho letošní účinkování, které zakončil ziskem sedmého místa absolutně. Martin s Jindřiškou sice posbírali důležité body do tabulky Mistrovství ČR v rally, kde jim patří průběžná šestá pozice, ale radostí tentokrát nezářili. Jak naznačují jeden druhý a jeden třetí čas ze závěru soutěže, měli tentokrát na víc.
Klatovská soutěž přišla na řadu pouhé dva týdny po Rallysprintu Kopná, což stavělo do výhody posádky, které v rámci testování závodí i na jednodenních soutěžích. Na Martinu Vlčkovi, Jindřišce Žákové a Fiestě R5 v barvách stáje Svarmetal Motorsport byl tento povolený doping znát a po úvodní sérii okruhových „erzet“ jim patřila pátá pozice v kontaktu s elitou. Tím ale jejich šumavská idylka pozvolna končila. „Úvodní okruhovky nepatří mezi mé oblíbené, ale k Šumavě prostě patří. Jeli jsme proto s Jindřiškou to svoje a těšili se do lesa - na opravdové rallyové úseky. Chuť nás brzy přešla, nefunkční zadní stabilizátor nás několikrát téměř zahodil mimo cestu, tak jsme byli rádi za nadcházející servis, kde měli mechanici plno práce. Ztráta byla veliká a nemělo význam za daných okolností riskovat lepší výsledek v první etapě,“ líčil páteční patálie Vlčák.
V „nadupané“ konkurenci se posádka Fordu Fiesta R5 propadla na osmé místo, při pohledu na desetinkové rozestupy však bylo zjevné, že stále ještě není nic ztraceno. Zvláště, když předpověď počasí slibovala Vlčákův oblíbený déšť. „Věděli jsme, že sobota bude mokrá, a to my s Jindřichem rádi. Stačilo pouze změnit nastavení, které jsme měli několikrát dobře vyzkoušené a vyrazit. Bohužel, došlo k chybě při změně parametrů a křest ohněm začal. Auto nešlo ovládat, měli jsme jednu krizi za druhou a postupně přicházeli na to, že něco není v pořádku. Až v závěru soutěže jsme se proklikali k parametrům, vhodným v podmínkách, ve kterých se jelo. Dokonce z toho byly i slušné časy, ale závod byl pryč, stejně jako slušné body,“ smutnil nad nevyužitou příležitostí Martin. V závěru byl ve hře alespoň posun na šestou příčku před Jaromíra Tarabuse. V repríze podobně vyrovnaného souboje z Kopné se však historie opakovala do puntíku. Opět rozhodovala poslední rychlostní zkouška, a přestože na ní Vlčák zabodoval druhým časem, v celkovém součtu zůstal o 5,7 sekundy sedmý. Tomu odpovídala i jeho poslední slova: „Šumava opět nepřekvapila. Nevyzpytatelné počasí, nekonečné přemýšlení nad volbou pneumatik, nespočet druhů asfaltu a do toho všeho technické potíže. Asi tak bych v krátkosti charakterizoval víkend na jihu Čech.“ Prostor ke zhodnocení dostala tradičně i Jindřiška: „Šumava je pro mě snad zakletá. Už bych chtěla zažít ročník, kdy ji odjedu bez problémů. Na prvních dvou „erzetách“ se nám celkem dařilo a byli jsme spokojení, ale radovali jsme se předčasně. Celkově to byla tentokrát protrápená soutěž a už se nemůžu dočkat, až si na dalším závodě spravíme chuť.“
Na novou příležitost nebudou muset Martin s Jindřiškou čekat dlouho. V akci je uvidíme již o prvním květnovém víkendu, kdy na jubilejní 25. Rally Vyškov pokračuje seriál jednodenních soutěží. Přestože jsou sprinty pro Svarmetal Motorsport spíše jen doplňkovým programem, jihomoravská půda bude i pro jejich reprezentanty mimořádně horká. S napětím je totiž očekáván Vlčákův souboj se známým rakouským „střelcem“ Geraldem Riglerem (Ford Fiesta R5), který se na českých tratích představí úplně poprvé.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?