Jako na houpačce. Tento popis výstižně charakterizuje většinu dosavadních startů Martina Vlčka na Rally Šumava a ani letos tomu nebylo jinak. Příborský soutěžák už v okolí Klatov zažil mnohé – úspěchy, technické problémy a v roce 2014 musel přímo na „erzetě“ převracet fabii zpátky na kola. Plné zvratů bylo i jeho letošní účinkování, které zakončil ziskem sedmého místa absolutně. Martin s Jindřiškou sice posbírali důležité body do tabulky Mistrovství ČR v rally, kde jim patří průběžná šestá pozice, ale radostí tentokrát nezářili. Jak naznačují jeden druhý a jeden třetí čas ze závěru soutěže, měli tentokrát na víc.
Klatovská soutěž přišla na řadu pouhé dva týdny po Rallysprintu Kopná, což stavělo do výhody posádky, které v rámci testování závodí i na jednodenních soutěžích. Na Martinu Vlčkovi, Jindřišce Žákové a Fiestě R5 v barvách stáje Svarmetal Motorsport byl tento povolený doping znát a po úvodní sérii okruhových „erzet“ jim patřila pátá pozice v kontaktu s elitou. Tím ale jejich šumavská idylka pozvolna končila. „Úvodní okruhovky nepatří mezi mé oblíbené, ale k Šumavě prostě patří. Jeli jsme proto s Jindřiškou to svoje a těšili se do lesa - na opravdové rallyové úseky. Chuť nás brzy přešla, nefunkční zadní stabilizátor nás několikrát téměř zahodil mimo cestu, tak jsme byli rádi za nadcházející servis, kde měli mechanici plno práce. Ztráta byla veliká a nemělo význam za daných okolností riskovat lepší výsledek v první etapě,“ líčil páteční patálie Vlčák.
V „nadupané“ konkurenci se posádka Fordu Fiesta R5 propadla na osmé místo, při pohledu na desetinkové rozestupy však bylo zjevné, že stále ještě není nic ztraceno. Zvláště, když předpověď počasí slibovala Vlčákův oblíbený déšť. „Věděli jsme, že sobota bude mokrá, a to my s Jindřichem rádi. Stačilo pouze změnit nastavení, které jsme měli několikrát dobře vyzkoušené a vyrazit. Bohužel, došlo k chybě při změně parametrů a křest ohněm začal. Auto nešlo ovládat, měli jsme jednu krizi za druhou a postupně přicházeli na to, že něco není v pořádku. Až v závěru soutěže jsme se proklikali k parametrům, vhodným v podmínkách, ve kterých se jelo. Dokonce z toho byly i slušné časy, ale závod byl pryč, stejně jako slušné body,“ smutnil nad nevyužitou příležitostí Martin. V závěru byl ve hře alespoň posun na šestou příčku před Jaromíra Tarabuse. V repríze podobně vyrovnaného souboje z Kopné se však historie opakovala do puntíku. Opět rozhodovala poslední rychlostní zkouška, a přestože na ní Vlčák zabodoval druhým časem, v celkovém součtu zůstal o 5,7 sekundy sedmý. Tomu odpovídala i jeho poslední slova: „Šumava opět nepřekvapila. Nevyzpytatelné počasí, nekonečné přemýšlení nad volbou pneumatik, nespočet druhů asfaltu a do toho všeho technické potíže. Asi tak bych v krátkosti charakterizoval víkend na jihu Čech.“ Prostor ke zhodnocení dostala tradičně i Jindřiška: „Šumava je pro mě snad zakletá. Už bych chtěla zažít ročník, kdy ji odjedu bez problémů. Na prvních dvou „erzetách“ se nám celkem dařilo a byli jsme spokojení, ale radovali jsme se předčasně. Celkově to byla tentokrát protrápená soutěž a už se nemůžu dočkat, až si na dalším závodě spravíme chuť.“
Na novou příležitost nebudou muset Martin s Jindřiškou čekat dlouho. V akci je uvidíme již o prvním květnovém víkendu, kdy na jubilejní 25. Rally Vyškov pokračuje seriál jednodenních soutěží. Přestože jsou sprinty pro Svarmetal Motorsport spíše jen doplňkovým programem, jihomoravská půda bude i pro jejich reprezentanty mimořádně horká. S napětím je totiž očekáván Vlčákův souboj se známým rakouským „střelcem“ Geraldem Riglerem (Ford Fiesta R5), který se na českých tratích představí úplně poprvé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.