Druhý podnik letošního TrueCam mistrovství České republiky v podobě tradiční 52. Rallye Šumava Klatovy byl balzámem pro oko diváka. Oblíbená klatovská soutěž byla o uplynulém víkendu ozdobena nejen soubojem na špičce absolutního pořadí, ale také v kategorii dvoukolek. Velmi významnou roli pak v těchto bojích hrála posádka Autoklub Peugeot Rally Talent s vozem Peugeot 208 R2 ve složení Filip Mareš a Honza Hloušek
První etapa šumavské rallye přivítala posádky slunečným počasím a všechny účastníky zavedla na tamní „klasiky“ v podobě Čínova a Korábu, doplněné tentokráte o okruhovou RZ Petrovice. Filip s Honzou od začátku nasadili velmi rychlé tempo a už první sekce se stala jejich kořistí. Vítězství v páteční etapě pak potvrdili skvělým časem na do tmy zahalených Petrovicích, kterým si zajistili také senzační vedení v kategorii dvoukolek.
„Pátek nám vyšel zcela podle představ. V autě jsem se cítil velmi dobře a vlastně jediné, co nás trochu zbrzdilo, bylo přerušení prvního průjezdu Korábem těsně před naším startem. Startovali jsme posléze na studených pneumatikách, a to nás stálo pár vteřin. Hodně nás mrzelo také zrušení druhého průjezdu touto krásnou RZ, za tmy jsme si celkem věřili,“ komentoval dění první etapy semčický jezdec.
Delší a obtížnější etapa čekala na všechny posádky v sobotu, kdy bylo na programu hned devět RZ včetně dvojího průjezdu téměř 20 kilometrů dlouhou Strašínskou RZ. Hned zrána se navíc v okolí Klatov a Sušice zatáhla obloha, ze které se na tratě začaly snášet první dešťové kapky.
„Volba pneumatik nebyla v daných podmínkách ničím snadným a bohužel jsem se nakonec nerozhodl správně,“ naznačuje peripetie v úvodu dne Filip a pokračuje: „První sobotní RZ jsme se proklouzali a vybudovaný náskok byl tentam. Naštěstí následovala přezouvací zóna a v průběhu dopolední sekce jsme se dokázali propracovat zpět do čela. Pak ale přišla na řadu pro nás nešťastná klatovská městská RZ, na které jsem udělal chybu a v pomalé rychlosti skončil v plotě. Auto nebylo nijak zásadně poškozené, bohužel ale trvalo téměř minutu, než se nám díky dvěma pořadatelům podařilo dostat zpět na trať.“
Následoval nucený propad pořadím a zastávka u mechaniků, kteří připravili auto do bojů v poslední sekci závodu. „Do cíle bylo stále daleko a rozhodně jsme nic nevzdávali. Celý tým v servisu odvedl skvělou práci a my se mohli soustředit jen na naši jízdu. Na vodě se nám jelo velmi dobře a i díky problémům soupeřů jsme brzy byli zpět na druhé pozici. V poslední zkoušce ještě postihl defekt vedoucího Simona Wagnera a v cíli nám na něj chybělo rovných 5 vteřin. O to více mě pochopitelně mé chyby mrzí. Z obou si ale odnáším velké ponaučení a i přes určité zklamání máme dobrý pocit z tempa, které jsme na Šumavě předvedli,“ uzavírá s optimismem hodnocení šumavské soutěže Filip Mareš. Společně s Janem Hlouškem tak v konečném pořadí obsadili velmi pěknou 2. příčku v hodnocení 2WD a rovněž také třídy 6. V absolutním pořadí dokončili soutěž na velmi slušné 16. příčce.
Předvedený výkon posádky Autoklub Peugeot Rally Talent zhodnotil také manažer týmu Stanislav Kafka: „Letošní Šumava se rozhodně zařadila k těm obtížnějším ročníkům. Aprílové počasí během celého týdne dávalo tušit nesnadný průběh. To několikrát zamíchalo pořadím snad ve všech kvalifikacích. Bohužel jsme tentokrát drželi ten pomyslný kratší konec a i přes maximální nasazení se nepodařilo zaváhání ze speciálky v Klatovech dohonit. Opravdu jsem velmi potěšen z rychlého tempa naší posádky, když Filip s Honzou dokázali ve své třídě zvítězit na pěti RZ a šestkrát byli druzí.“
Posádka má nyní před sebou jen několik dní oddychu a už tuto neděli odjíždí reprezentovat národní barvy ACCR Czech Teamu na druhý podnik FIA ERC - Rally Islas Canarias, která startuje již 4. května v Las Palmas na Kanárských ostrovech. V hodnocení FIA ERC Junior U27 bude naše posádka hájit průběžnou třetí pozici.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?