Druhý podnik letošního TrueCam mistrovství České republiky v podobě tradiční 52. Rallye Šumava Klatovy byl balzámem pro oko diváka. Oblíbená klatovská soutěž byla o uplynulém víkendu ozdobena nejen soubojem na špičce absolutního pořadí, ale také v kategorii dvoukolek. Velmi významnou roli pak v těchto bojích hrála posádka Autoklub Peugeot Rally Talent s vozem Peugeot 208 R2 ve složení Filip Mareš a Honza Hloušek
První etapa šumavské rallye přivítala posádky slunečným počasím a všechny účastníky zavedla na tamní „klasiky“ v podobě Čínova a Korábu, doplněné tentokráte o okruhovou RZ Petrovice. Filip s Honzou od začátku nasadili velmi rychlé tempo a už první sekce se stala jejich kořistí. Vítězství v páteční etapě pak potvrdili skvělým časem na do tmy zahalených Petrovicích, kterým si zajistili také senzační vedení v kategorii dvoukolek.
„Pátek nám vyšel zcela podle představ. V autě jsem se cítil velmi dobře a vlastně jediné, co nás trochu zbrzdilo, bylo přerušení prvního průjezdu Korábem těsně před naším startem. Startovali jsme posléze na studených pneumatikách, a to nás stálo pár vteřin. Hodně nás mrzelo také zrušení druhého průjezdu touto krásnou RZ, za tmy jsme si celkem věřili,“ komentoval dění první etapy semčický jezdec.
Delší a obtížnější etapa čekala na všechny posádky v sobotu, kdy bylo na programu hned devět RZ včetně dvojího průjezdu téměř 20 kilometrů dlouhou Strašínskou RZ. Hned zrána se navíc v okolí Klatov a Sušice zatáhla obloha, ze které se na tratě začaly snášet první dešťové kapky.
„Volba pneumatik nebyla v daných podmínkách ničím snadným a bohužel jsem se nakonec nerozhodl správně,“ naznačuje peripetie v úvodu dne Filip a pokračuje: „První sobotní RZ jsme se proklouzali a vybudovaný náskok byl tentam. Naštěstí následovala přezouvací zóna a v průběhu dopolední sekce jsme se dokázali propracovat zpět do čela. Pak ale přišla na řadu pro nás nešťastná klatovská městská RZ, na které jsem udělal chybu a v pomalé rychlosti skončil v plotě. Auto nebylo nijak zásadně poškozené, bohužel ale trvalo téměř minutu, než se nám díky dvěma pořadatelům podařilo dostat zpět na trať.“
Následoval nucený propad pořadím a zastávka u mechaniků, kteří připravili auto do bojů v poslední sekci závodu. „Do cíle bylo stále daleko a rozhodně jsme nic nevzdávali. Celý tým v servisu odvedl skvělou práci a my se mohli soustředit jen na naši jízdu. Na vodě se nám jelo velmi dobře a i díky problémům soupeřů jsme brzy byli zpět na druhé pozici. V poslední zkoušce ještě postihl defekt vedoucího Simona Wagnera a v cíli nám na něj chybělo rovných 5 vteřin. O to více mě pochopitelně mé chyby mrzí. Z obou si ale odnáším velké ponaučení a i přes určité zklamání máme dobrý pocit z tempa, které jsme na Šumavě předvedli,“ uzavírá s optimismem hodnocení šumavské soutěže Filip Mareš. Společně s Janem Hlouškem tak v konečném pořadí obsadili velmi pěknou 2. příčku v hodnocení 2WD a rovněž také třídy 6. V absolutním pořadí dokončili soutěž na velmi slušné 16. příčce.
Předvedený výkon posádky Autoklub Peugeot Rally Talent zhodnotil také manažer týmu Stanislav Kafka: „Letošní Šumava se rozhodně zařadila k těm obtížnějším ročníkům. Aprílové počasí během celého týdne dávalo tušit nesnadný průběh. To několikrát zamíchalo pořadím snad ve všech kvalifikacích. Bohužel jsme tentokrát drželi ten pomyslný kratší konec a i přes maximální nasazení se nepodařilo zaváhání ze speciálky v Klatovech dohonit. Opravdu jsem velmi potěšen z rychlého tempa naší posádky, když Filip s Honzou dokázali ve své třídě zvítězit na pěti RZ a šestkrát byli druzí.“
Posádka má nyní před sebou jen několik dní oddychu a už tuto neděli odjíždí reprezentovat národní barvy ACCR Czech Teamu na druhý podnik FIA ERC - Rally Islas Canarias, která startuje již 4. května v Las Palmas na Kanárských ostrovech. V hodnocení FIA ERC Junior U27 bude naše posádka hájit průběžnou třetí pozici.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?