Druhý podnik letošního TrueCam mistrovství České republiky v podobě tradiční 52. Rallye Šumava Klatovy byl balzámem pro oko diváka. Oblíbená klatovská soutěž byla o uplynulém víkendu ozdobena nejen soubojem na špičce absolutního pořadí, ale také v kategorii dvoukolek. Velmi významnou roli pak v těchto bojích hrála posádka Autoklub Peugeot Rally Talent s vozem Peugeot 208 R2 ve složení Filip Mareš a Honza Hloušek
První etapa šumavské rallye přivítala posádky slunečným počasím a všechny účastníky zavedla na tamní „klasiky“ v podobě Čínova a Korábu, doplněné tentokráte o okruhovou RZ Petrovice. Filip s Honzou od začátku nasadili velmi rychlé tempo a už první sekce se stala jejich kořistí. Vítězství v páteční etapě pak potvrdili skvělým časem na do tmy zahalených Petrovicích, kterým si zajistili také senzační vedení v kategorii dvoukolek.
„Pátek nám vyšel zcela podle představ. V autě jsem se cítil velmi dobře a vlastně jediné, co nás trochu zbrzdilo, bylo přerušení prvního průjezdu Korábem těsně před naším startem. Startovali jsme posléze na studených pneumatikách, a to nás stálo pár vteřin. Hodně nás mrzelo také zrušení druhého průjezdu touto krásnou RZ, za tmy jsme si celkem věřili,“ komentoval dění první etapy semčický jezdec.
Delší a obtížnější etapa čekala na všechny posádky v sobotu, kdy bylo na programu hned devět RZ včetně dvojího průjezdu téměř 20 kilometrů dlouhou Strašínskou RZ. Hned zrána se navíc v okolí Klatov a Sušice zatáhla obloha, ze které se na tratě začaly snášet první dešťové kapky.
„Volba pneumatik nebyla v daných podmínkách ničím snadným a bohužel jsem se nakonec nerozhodl správně,“ naznačuje peripetie v úvodu dne Filip a pokračuje: „První sobotní RZ jsme se proklouzali a vybudovaný náskok byl tentam. Naštěstí následovala přezouvací zóna a v průběhu dopolední sekce jsme se dokázali propracovat zpět do čela. Pak ale přišla na řadu pro nás nešťastná klatovská městská RZ, na které jsem udělal chybu a v pomalé rychlosti skončil v plotě. Auto nebylo nijak zásadně poškozené, bohužel ale trvalo téměř minutu, než se nám díky dvěma pořadatelům podařilo dostat zpět na trať.“
Následoval nucený propad pořadím a zastávka u mechaniků, kteří připravili auto do bojů v poslední sekci závodu. „Do cíle bylo stále daleko a rozhodně jsme nic nevzdávali. Celý tým v servisu odvedl skvělou práci a my se mohli soustředit jen na naši jízdu. Na vodě se nám jelo velmi dobře a i díky problémům soupeřů jsme brzy byli zpět na druhé pozici. V poslední zkoušce ještě postihl defekt vedoucího Simona Wagnera a v cíli nám na něj chybělo rovných 5 vteřin. O to více mě pochopitelně mé chyby mrzí. Z obou si ale odnáším velké ponaučení a i přes určité zklamání máme dobrý pocit z tempa, které jsme na Šumavě předvedli,“ uzavírá s optimismem hodnocení šumavské soutěže Filip Mareš. Společně s Janem Hlouškem tak v konečném pořadí obsadili velmi pěknou 2. příčku v hodnocení 2WD a rovněž také třídy 6. V absolutním pořadí dokončili soutěž na velmi slušné 16. příčce.
Předvedený výkon posádky Autoklub Peugeot Rally Talent zhodnotil také manažer týmu Stanislav Kafka: „Letošní Šumava se rozhodně zařadila k těm obtížnějším ročníkům. Aprílové počasí během celého týdne dávalo tušit nesnadný průběh. To několikrát zamíchalo pořadím snad ve všech kvalifikacích. Bohužel jsme tentokrát drželi ten pomyslný kratší konec a i přes maximální nasazení se nepodařilo zaváhání ze speciálky v Klatovech dohonit. Opravdu jsem velmi potěšen z rychlého tempa naší posádky, když Filip s Honzou dokázali ve své třídě zvítězit na pěti RZ a šestkrát byli druzí.“
Posádka má nyní před sebou jen několik dní oddychu a už tuto neděli odjíždí reprezentovat národní barvy ACCR Czech Teamu na druhý podnik FIA ERC - Rally Islas Canarias, která startuje již 4. května v Las Palmas na Kanárských ostrovech. V hodnocení FIA ERC Junior U27 bude naše posádka hájit průběžnou třetí pozici.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.