Duck Racing měl o víkendu 22.–23. dubna dvojí směnu. Na maďarském Hungaroringu zahájil okruhovou sezonu a na Rallye Šumava Klatovy pokračoval ve vítězném tažení.
Petr Kačírek a Daniel Skalický reprezentovali Duck Racing na Hungaroringu, kde se potýkali nejen se stávkující technikou a likvidačním manévrem soupeře, ale i nepřízní počasí neobvykle studeného jara.
„Na Hungaroringu panovalo hrozné počasí. Přijeli jsme na doslova zasněžený okruh,“ vzpomínal Petr Kačírek na výsledek nečekané sněhové nadílky, která donutila pořadatele pozměnit harmonogram závodního víkendu FIA zóny střední Evropy.
„Celý víkend byla zima, takže bylo obtížné zahřát pneumatiky. Zkrátka jsme na závodění neměli úplně ideální podmínky. Navíc nás provázela velká smůla. V druhém tréninku se Danu Skalickému zadřelo v BMW M3 GTR olejové čerpadlo a tím pádem se zadřel úplně nový motor, jenž jsme poslední měsíc stavěli,“ posteskl si Kačírek.
Daniel Skalický tak do sprintů nenastoupil, naopak Petr Kačírek startoval s vozem BMW Z4 GT3 Roberta Šenkýře. Jenže i jeho potkala smůla, převtělená do polského závodníka.
„V tréninku jsem byl s autem spokojený. V první kvalifikaci jsem zajel pátý nejrychlejší čas a v závodě dobře odstartoval. Bohužel pak vyjel safety car a pneumatiky se pomalou jízdou ochladily. Po restartu už jsem je nedokázal přivézt k provozní teplotě a musel se spokojit s pátým místem. Ve druhém závodě jsem hned v první zatáčce po startu dostal ránu od Poláka v Porsche, který byl dlouhý na brzdy a trefil mě do pravého boku. Otočil mě a ještě mi při tom urazil přední kolo,“ uvedl Kačírek.
Mnohem lépe se s tímto vozem dařilo Danu Skalickému ve vytrvalostním závodě. Mechanici Šenkýř Motorsport stihli poškozené BMW opravit, za což si vysloužili od Kačírka velkou poklonu, a Dan Skalický odstartoval do hodinové vytrvalosti z první řady.
„V závodě bojoval s Jiřím Malchárkem a Jakubem Knollem s Robertem Šenkýřem, kteří jeli s BMW M6 GT3. Nakonec dojel na skvělém třetím místě,“ pokračoval Petr Kačírek a zároveň pochválil výsledek Duck Racingu i na Rallye Šumava Klatovy: „Venda Kopáček s Bárou Rendlovou se Subaru Impreza STi vyhráli svou třídu a udrželi vedení v průběžném hodnocení. Udělali nám velkou radost.“
Autor: CZO Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.