Duck Racing měl o víkendu 22.–23. dubna dvojí směnu. Na maďarském Hungaroringu zahájil okruhovou sezonu a na Rallye Šumava Klatovy pokračoval ve vítězném tažení.
Petr Kačírek a Daniel Skalický reprezentovali Duck Racing na Hungaroringu, kde se potýkali nejen se stávkující technikou a likvidačním manévrem soupeře, ale i nepřízní počasí neobvykle studeného jara.
„Na Hungaroringu panovalo hrozné počasí. Přijeli jsme na doslova zasněžený okruh,“ vzpomínal Petr Kačírek na výsledek nečekané sněhové nadílky, která donutila pořadatele pozměnit harmonogram závodního víkendu FIA zóny střední Evropy.
„Celý víkend byla zima, takže bylo obtížné zahřát pneumatiky. Zkrátka jsme na závodění neměli úplně ideální podmínky. Navíc nás provázela velká smůla. V druhém tréninku se Danu Skalickému zadřelo v BMW M3 GTR olejové čerpadlo a tím pádem se zadřel úplně nový motor, jenž jsme poslední měsíc stavěli,“ posteskl si Kačírek.
Daniel Skalický tak do sprintů nenastoupil, naopak Petr Kačírek startoval s vozem BMW Z4 GT3 Roberta Šenkýře. Jenže i jeho potkala smůla, převtělená do polského závodníka.
„V tréninku jsem byl s autem spokojený. V první kvalifikaci jsem zajel pátý nejrychlejší čas a v závodě dobře odstartoval. Bohužel pak vyjel safety car a pneumatiky se pomalou jízdou ochladily. Po restartu už jsem je nedokázal přivézt k provozní teplotě a musel se spokojit s pátým místem. Ve druhém závodě jsem hned v první zatáčce po startu dostal ránu od Poláka v Porsche, který byl dlouhý na brzdy a trefil mě do pravého boku. Otočil mě a ještě mi při tom urazil přední kolo,“ uvedl Kačírek.
Mnohem lépe se s tímto vozem dařilo Danu Skalickému ve vytrvalostním závodě. Mechanici Šenkýř Motorsport stihli poškozené BMW opravit, za což si vysloužili od Kačírka velkou poklonu, a Dan Skalický odstartoval do hodinové vytrvalosti z první řady.
„V závodě bojoval s Jiřím Malchárkem a Jakubem Knollem s Robertem Šenkýřem, kteří jeli s BMW M6 GT3. Nakonec dojel na skvělém třetím místě,“ pokračoval Petr Kačírek a zároveň pochválil výsledek Duck Racingu i na Rallye Šumava Klatovy: „Venda Kopáček s Bárou Rendlovou se Subaru Impreza STi vyhráli svou třídu a udrželi vedení v průběžném hodnocení. Udělali nám velkou radost.“
Autor: CZO Media
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?