Duck Racing měl o víkendu 22.–23. dubna dvojí směnu. Na maďarském Hungaroringu zahájil okruhovou sezonu a na Rallye Šumava Klatovy pokračoval ve vítězném tažení.
Petr Kačírek a Daniel Skalický reprezentovali Duck Racing na Hungaroringu, kde se potýkali nejen se stávkující technikou a likvidačním manévrem soupeře, ale i nepřízní počasí neobvykle studeného jara.
„Na Hungaroringu panovalo hrozné počasí. Přijeli jsme na doslova zasněžený okruh,“ vzpomínal Petr Kačírek na výsledek nečekané sněhové nadílky, která donutila pořadatele pozměnit harmonogram závodního víkendu FIA zóny střední Evropy.
„Celý víkend byla zima, takže bylo obtížné zahřát pneumatiky. Zkrátka jsme na závodění neměli úplně ideální podmínky. Navíc nás provázela velká smůla. V druhém tréninku se Danu Skalickému zadřelo v BMW M3 GTR olejové čerpadlo a tím pádem se zadřel úplně nový motor, jenž jsme poslední měsíc stavěli,“ posteskl si Kačírek.
Daniel Skalický tak do sprintů nenastoupil, naopak Petr Kačírek startoval s vozem BMW Z4 GT3 Roberta Šenkýře. Jenže i jeho potkala smůla, převtělená do polského závodníka.
„V tréninku jsem byl s autem spokojený. V první kvalifikaci jsem zajel pátý nejrychlejší čas a v závodě dobře odstartoval. Bohužel pak vyjel safety car a pneumatiky se pomalou jízdou ochladily. Po restartu už jsem je nedokázal přivézt k provozní teplotě a musel se spokojit s pátým místem. Ve druhém závodě jsem hned v první zatáčce po startu dostal ránu od Poláka v Porsche, který byl dlouhý na brzdy a trefil mě do pravého boku. Otočil mě a ještě mi při tom urazil přední kolo,“ uvedl Kačírek.
Mnohem lépe se s tímto vozem dařilo Danu Skalickému ve vytrvalostním závodě. Mechanici Šenkýř Motorsport stihli poškozené BMW opravit, za což si vysloužili od Kačírka velkou poklonu, a Dan Skalický odstartoval do hodinové vytrvalosti z první řady.
„V závodě bojoval s Jiřím Malchárkem a Jakubem Knollem s Robertem Šenkýřem, kteří jeli s BMW M6 GT3. Nakonec dojel na skvělém třetím místě,“ pokračoval Petr Kačírek a zároveň pochválil výsledek Duck Racingu i na Rallye Šumava Klatovy: „Venda Kopáček s Bárou Rendlovou se Subaru Impreza STi vyhráli svou třídu a udrželi vedení v průběžném hodnocení. Udělali nám velkou radost.“
Autor: CZO Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?