Agrotec racing team se vrací ze západu Čech s maximálním a nesmírně důležitým bodovým ziskem pro další vývoj v hodnocení třídy 8 v rámci MČR 2017. Martin Rada s Jaroslavem Jugasem opanovali nejen třídu 8, ale získali i bonusové body za prvenství v obou etapách.
Z Valašska se seriál MČR přesunul na opačný kout Česka, na posádky čekala tradičně nevyzpytatelná Rallye Šumava Klatovy. A ani letošní ročník nebyl výjimkou. Počasí na západě Čech je nestálé, v týdnu před soutěží dokonce Šumavu zasypal sníh. „V týdnu to v okolí Klatov vypadalo téměř jako na Monte. A zdálo se, že příprava vozu bude směřovat k zimnímu nastavení, soutěž bude loterií ve volbě pneumatik. Tréninkové jízdy tento předpoklad částečně potvrdil, naštěstí mírné oteplení dalo sněhu v pátek definitivně vale,“ vypovídá Martin Rada.
Ve třídě 8 se v Klatovech sešlo pět dvojic, závodit se začínalo klasikou, na Čínovském okruhu. „Letošní varianta po směru hodinových ručiček byla určitě přívětivější k méně výkonným vozům, což nám vyhovovalo. A časy to také potvrdily. Po zkušenostech z Valašky nebyl prostor pro taktizování, protože každý ze soupeřů měl svou kvalitu a potenciál být na špičce. Na Čínově z toho byl druhý čas, se ztrátou 1,6 vteřiny na domácího Fránu, což nás velmi povzbudilo,“ pokračuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Na druhém okruhovém testu Petrovice zavelel k útoku Michal Vaňhara, naopak technika zklamala Fráňu a tím červená alfa vyrážela směrem na Koráb v čele. Také zde se ukázala obrovská vyrovnanost třídy. První dvě posádky dělily pouhé tři desetiny, Vaňharovi však druhé prvenství v řadě stále na vedení nestačilo (rozdíl 3,9 s). Po instalaci světelné rampy v servisu zamířilo startovní pole k druhému průjezdu RZ Petrovice.
„Bylo nám jasné, že poslední dvě zkoušky rozhodnou o tom, kdo získá bonusové body za první etapu. Když jsme míjeli Vaňharovo clio, které uvízlo v příkopě, mnohé to naznačilo. Ale vydechnout jsme nemohli. Když byl ovšem zrušen druhý průjezd Korábem, první etapu jsme měli v kapse,“ popisuje Martin Rada.
V sobotu se do závodu opět zapojili Vaňhara i Frána, navíc na Šumavu dorazil předpovídaný déšť. První kapky se postupně proměnily v místní lijáky, což nebylo na tratích, pokrytých typickým „černým asfaltem“ nic příjemného.
„Dobře nám vyšla už úvodní Strážovská erzeta, stejně jako nejdelší Strašín, po kterém náš náskok před Petrem Pelechem narostl na téměř minutu. Solidně se vyvíjela i etapová klasifikace, kterou jsme neustále sledovali, a tak jsme si následně mohli dovolit trochu taktizovat. Přece jen jsme se několikrát přesvědčili, že ani protikatovací zábrany nezabrání vytahání štěrku v zatáčkách od aut před námi,“ přiznává zlínský spolujezdec.
V poslední sekci Alfa Romeo 147 Agrotec racing teamu pokračovala v bezchybném výkonu. To už chyběl Vaňhara, technika v samotném závěru opět zradila Fránu, následně i Pelecha, a tak o klatovském prvenství pro hustopečský tým nebylo pochyb.
„Samozřejmě máme radost. Jak řekl komentátor na rampě, soupeře jsme svým způsobem uhnali (smích). Toto vyjádření určitě také potěšilo. Vítězstvím jsme se posunuli do vedení v průběžném hodnocení třídy 8, což nám před náročným Českým Krumlovem dá určitě pocit většího klidu a závodní pohody,“ uzavřel své hodnocení Martin Rada.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?