Posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler vybojovala i a přes penalizaci suverénní vítězství na Rallye Šumava Klatovy.
Posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler (ŠKODA FABIA R5) vybojovala i přes nepřízeň počasí v podobě deště a přes penalizaci v poslední etapě suverénní vítězství na Rallye Šumava Klatovy. Takové štěstí ale neměla posádka se stejným vozem, Jan Černý/Petr Černohorský, kteří kvůli časové penalizaci přišli o 2. místo ve prospěch pilota Fordu Václava Pecha.
Základní kámen svému úspěchu na Rallye Šumava Klatovy položila posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem (ŠKODA FABIA R5) již v první páteční etapě. Čtyřikrát zajela mistrovská česká posádka nejrychlejší čas. Pátá rychlostní zkouška byla kvůli oleji na trati, který tam zanechal jeden z historických vozů startujících dříve, z bezpečnostních důvodů zrušena. Posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler první den zakončila komfortním vedením o přibližně půl minuty.
Silný déšť v sobotu ráno vytvořil na rychlých „erzetách“ v okolí Klatov zrádně kluzký povrch, nicméně Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem (ŠKODA FABIA R5) zaznamenali dalších pět nejrychlejších časů.
Na druhou pozici se dostala posádka Jan Černý/Petr Černohorský, kteří jeli s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5. Sváděli napínavý souboj s posádkou Fordu Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem. Při cestě k čerpání paliva mezi osmou a devátou rychlostní zkouškou ale Kopeckého spolujezdec Pavel Dresler i spolujezdec Černého Petr Černohorský špatně porozuměli itineráři a přejeli jednu křižovatku. Proto čerpali palivo na jiné než předepsané silnici, a tak dostali časovou penalizaci 15 sekund. Zatímco ale Jan Kopecký zůstal na čele soutěže, pro Černého to znamenalo ztrátu 2. místa.
Jan Kopecký a Pavel Dresler jeli ve zbývajících rychlostních zkouškách se svým vozem ŠKODA FABIA R5 na jistotu, takže nakonec získali letošní vítězství číslo 2 a zvětšili tak svůj náskok ve vedení Mistrovství České republiky (MČR).
Autor: Škoda MotorSport
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?