Posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler vybojovala i a přes penalizaci suverénní vítězství na Rallye Šumava Klatovy.
Posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler (ŠKODA FABIA R5) vybojovala i přes nepřízeň počasí v podobě deště a přes penalizaci v poslední etapě suverénní vítězství na Rallye Šumava Klatovy. Takové štěstí ale neměla posádka se stejným vozem, Jan Černý/Petr Černohorský, kteří kvůli časové penalizaci přišli o 2. místo ve prospěch pilota Fordu Václava Pecha.
Základní kámen svému úspěchu na Rallye Šumava Klatovy položila posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem (ŠKODA FABIA R5) již v první páteční etapě. Čtyřikrát zajela mistrovská česká posádka nejrychlejší čas. Pátá rychlostní zkouška byla kvůli oleji na trati, který tam zanechal jeden z historických vozů startujících dříve, z bezpečnostních důvodů zrušena. Posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler první den zakončila komfortním vedením o přibližně půl minuty.
Silný déšť v sobotu ráno vytvořil na rychlých „erzetách“ v okolí Klatov zrádně kluzký povrch, nicméně Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem (ŠKODA FABIA R5) zaznamenali dalších pět nejrychlejších časů.
Na druhou pozici se dostala posádka Jan Černý/Petr Černohorský, kteří jeli s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5. Sváděli napínavý souboj s posádkou Fordu Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem. Při cestě k čerpání paliva mezi osmou a devátou rychlostní zkouškou ale Kopeckého spolujezdec Pavel Dresler i spolujezdec Černého Petr Černohorský špatně porozuměli itineráři a přejeli jednu křižovatku. Proto čerpali palivo na jiné než předepsané silnici, a tak dostali časovou penalizaci 15 sekund. Zatímco ale Jan Kopecký zůstal na čele soutěže, pro Černého to znamenalo ztrátu 2. místa.
Jan Kopecký a Pavel Dresler jeli ve zbývajících rychlostních zkouškách se svým vozem ŠKODA FABIA R5 na jistotu, takže nakonec získali letošní vítězství číslo 2 a zvětšili tak svůj náskok ve vedení Mistrovství České republiky (MČR).
Autor: Škoda MotorSport
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.