Posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler vybojovala i a přes penalizaci suverénní vítězství na Rallye Šumava Klatovy.
Posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler (ŠKODA FABIA R5) vybojovala i přes nepřízeň počasí v podobě deště a přes penalizaci v poslední etapě suverénní vítězství na Rallye Šumava Klatovy. Takové štěstí ale neměla posádka se stejným vozem, Jan Černý/Petr Černohorský, kteří kvůli časové penalizaci přišli o 2. místo ve prospěch pilota Fordu Václava Pecha.
Základní kámen svému úspěchu na Rallye Šumava Klatovy položila posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem (ŠKODA FABIA R5) již v první páteční etapě. Čtyřikrát zajela mistrovská česká posádka nejrychlejší čas. Pátá rychlostní zkouška byla kvůli oleji na trati, který tam zanechal jeden z historických vozů startujících dříve, z bezpečnostních důvodů zrušena. Posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler první den zakončila komfortním vedením o přibližně půl minuty.
Silný déšť v sobotu ráno vytvořil na rychlých „erzetách“ v okolí Klatov zrádně kluzký povrch, nicméně Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem (ŠKODA FABIA R5) zaznamenali dalších pět nejrychlejších časů.
Na druhou pozici se dostala posádka Jan Černý/Petr Černohorský, kteří jeli s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5. Sváděli napínavý souboj s posádkou Fordu Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem. Při cestě k čerpání paliva mezi osmou a devátou rychlostní zkouškou ale Kopeckého spolujezdec Pavel Dresler i spolujezdec Černého Petr Černohorský špatně porozuměli itineráři a přejeli jednu křižovatku. Proto čerpali palivo na jiné než předepsané silnici, a tak dostali časovou penalizaci 15 sekund. Zatímco ale Jan Kopecký zůstal na čele soutěže, pro Černého to znamenalo ztrátu 2. místa.
Jan Kopecký a Pavel Dresler jeli ve zbývajících rychlostních zkouškách se svým vozem ŠKODA FABIA R5 na jistotu, takže nakonec získali letošní vítězství číslo 2 a zvětšili tak svůj náskok ve vedení Mistrovství České republiky (MČR).
Autor: Škoda MotorSport
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?