Západočeské Klatovy hostily o uplynulém víkendu již dvaapadesátý ročník tradiční české soutěže Rallye Šumava. Ve velmi silné konkurenci, která se na startu sešla, nechyběla ani posádka EuroOil-invelt teamu, Václav Pech jun. a Petr Uhel s Fordem Fiesta R5.
„Šumava pro nás začala, tam kde skončila předcházející Valaška a to přetahováním se o druhé místo s Honzou Černým, když Honza Kopecký na čele trochu poodjížděl. Jelo se hodně rychle a odstupy byly minimální, o to víc mě mrzí pěti sekundová penalizace za mé posunutí balíku slámy v jednom z retardérů, díky které jsme v první etapě skončili třetí se ztrátou 2,3 s.,“ popisuje úvod rallye Václav Pech jun. „Byl jsem naštvaný sám na sebe, ale odnesl to, bohužel, náš věhlasný reportér Petr „MravenecZ“ Eliáš, který mně v tuto mojí slabou chvíli chtěl zpovídat. Ještě jednou velká omluva Petře.“
Zatímco v první etapě byly rychlostní zkoušky zcela suché, tak v sobotní druhé etapě tomu bylo naopak. Pro nestálé podmínky ale nebylo vůbec jednoduché zvolit správné obutí. „Nejvíce z toho museli mít zamotanou hlavu naši špióni můj táta a Jarda Palivec, které jsme bombardovali dotazy jak to na jednotlivých rychlostkách vypadá, kolik je kde vody a hlavně co máme obout. Byli jsme v servisní zóně 60km vzdálené od rychlostek a jen díky špiónům jsme si mohli dělat představu, jak to tam vypadá. Po společném uvážení se nám povedlo zvolit správný pneumatikový kompromis k podmínkám, které panovaly. Na vodě se nám s Fiestou jelo skvěle a bylo to vidět i na časech,“ říká k průběhu druhé etapy Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem zajel v sobotní etapě čtyři absolutně nejrychlejší časy, díky jimž se dostali na druhou příčku.
Hodně chladné a proměnlivé počasí, kdy se na trati rychlostních zkoušek od seznamovacích jízd vystřídal suchý asfalt, přes mokro až po led a sníh, udělal z letošního ročníku Rallye Šumava jeden z nejtěžších. EuroOil-invelt team v těchto těžkých podmínkách ale uspěl a odváží si poháry za druhé místo.
Autor: Media Václava Pecha
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?