Západočeské Klatovy hostily o uplynulém víkendu již dvaapadesátý ročník tradiční české soutěže Rallye Šumava. Ve velmi silné konkurenci, která se na startu sešla, nechyběla ani posádka EuroOil-invelt teamu, Václav Pech jun. a Petr Uhel s Fordem Fiesta R5.
„Šumava pro nás začala, tam kde skončila předcházející Valaška a to přetahováním se o druhé místo s Honzou Černým, když Honza Kopecký na čele trochu poodjížděl. Jelo se hodně rychle a odstupy byly minimální, o to víc mě mrzí pěti sekundová penalizace za mé posunutí balíku slámy v jednom z retardérů, díky které jsme v první etapě skončili třetí se ztrátou 2,3 s.,“ popisuje úvod rallye Václav Pech jun. „Byl jsem naštvaný sám na sebe, ale odnesl to, bohužel, náš věhlasný reportér Petr „MravenecZ“ Eliáš, který mně v tuto mojí slabou chvíli chtěl zpovídat. Ještě jednou velká omluva Petře.“
Zatímco v první etapě byly rychlostní zkoušky zcela suché, tak v sobotní druhé etapě tomu bylo naopak. Pro nestálé podmínky ale nebylo vůbec jednoduché zvolit správné obutí. „Nejvíce z toho museli mít zamotanou hlavu naši špióni můj táta a Jarda Palivec, které jsme bombardovali dotazy jak to na jednotlivých rychlostkách vypadá, kolik je kde vody a hlavně co máme obout. Byli jsme v servisní zóně 60km vzdálené od rychlostek a jen díky špiónům jsme si mohli dělat představu, jak to tam vypadá. Po společném uvážení se nám povedlo zvolit správný pneumatikový kompromis k podmínkám, které panovaly. Na vodě se nám s Fiestou jelo skvěle a bylo to vidět i na časech,“ říká k průběhu druhé etapy Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem zajel v sobotní etapě čtyři absolutně nejrychlejší časy, díky jimž se dostali na druhou příčku.
Hodně chladné a proměnlivé počasí, kdy se na trati rychlostních zkoušek od seznamovacích jízd vystřídal suchý asfalt, přes mokro až po led a sníh, udělal z letošního ročníku Rallye Šumava jeden z nejtěžších. EuroOil-invelt team v těchto těžkých podmínkách ale uspěl a odváží si poháry za druhé místo.
Autor: Media Václava Pecha
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?