Západočeské Klatovy hostily o uplynulém víkendu již dvaapadesátý ročník tradiční české soutěže Rallye Šumava. Ve velmi silné konkurenci, která se na startu sešla, nechyběla ani posádka EuroOil-invelt teamu, Václav Pech jun. a Petr Uhel s Fordem Fiesta R5.
„Šumava pro nás začala, tam kde skončila předcházející Valaška a to přetahováním se o druhé místo s Honzou Černým, když Honza Kopecký na čele trochu poodjížděl. Jelo se hodně rychle a odstupy byly minimální, o to víc mě mrzí pěti sekundová penalizace za mé posunutí balíku slámy v jednom z retardérů, díky které jsme v první etapě skončili třetí se ztrátou 2,3 s.,“ popisuje úvod rallye Václav Pech jun. „Byl jsem naštvaný sám na sebe, ale odnesl to, bohužel, náš věhlasný reportér Petr „MravenecZ“ Eliáš, který mně v tuto mojí slabou chvíli chtěl zpovídat. Ještě jednou velká omluva Petře.“
Zatímco v první etapě byly rychlostní zkoušky zcela suché, tak v sobotní druhé etapě tomu bylo naopak. Pro nestálé podmínky ale nebylo vůbec jednoduché zvolit správné obutí. „Nejvíce z toho museli mít zamotanou hlavu naši špióni můj táta a Jarda Palivec, které jsme bombardovali dotazy jak to na jednotlivých rychlostkách vypadá, kolik je kde vody a hlavně co máme obout. Byli jsme v servisní zóně 60km vzdálené od rychlostek a jen díky špiónům jsme si mohli dělat představu, jak to tam vypadá. Po společném uvážení se nám povedlo zvolit správný pneumatikový kompromis k podmínkám, které panovaly. Na vodě se nám s Fiestou jelo skvěle a bylo to vidět i na časech,“ říká k průběhu druhé etapy Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem zajel v sobotní etapě čtyři absolutně nejrychlejší časy, díky jimž se dostali na druhou příčku.
Hodně chladné a proměnlivé počasí, kdy se na trati rychlostních zkoušek od seznamovacích jízd vystřídal suchý asfalt, přes mokro až po led a sníh, udělal z letošního ročníku Rallye Šumava jeden z nejtěžších. EuroOil-invelt team v těchto těžkých podmínkách ale uspěl a odváží si poháry za druhé místo.
Autor: Media Václava Pecha
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.