Západočeské Klatovy hostily o uplynulém víkendu již dvaapadesátý ročník tradiční české soutěže Rallye Šumava. Ve velmi silné konkurenci, která se na startu sešla, nechyběla ani posádka EuroOil-invelt teamu, Václav Pech jun. a Petr Uhel s Fordem Fiesta R5.
„Šumava pro nás začala, tam kde skončila předcházející Valaška a to přetahováním se o druhé místo s Honzou Černým, když Honza Kopecký na čele trochu poodjížděl. Jelo se hodně rychle a odstupy byly minimální, o to víc mě mrzí pěti sekundová penalizace za mé posunutí balíku slámy v jednom z retardérů, díky které jsme v první etapě skončili třetí se ztrátou 2,3 s.,“ popisuje úvod rallye Václav Pech jun. „Byl jsem naštvaný sám na sebe, ale odnesl to, bohužel, náš věhlasný reportér Petr „MravenecZ“ Eliáš, který mně v tuto mojí slabou chvíli chtěl zpovídat. Ještě jednou velká omluva Petře.“
Zatímco v první etapě byly rychlostní zkoušky zcela suché, tak v sobotní druhé etapě tomu bylo naopak. Pro nestálé podmínky ale nebylo vůbec jednoduché zvolit správné obutí. „Nejvíce z toho museli mít zamotanou hlavu naši špióni můj táta a Jarda Palivec, které jsme bombardovali dotazy jak to na jednotlivých rychlostkách vypadá, kolik je kde vody a hlavně co máme obout. Byli jsme v servisní zóně 60km vzdálené od rychlostek a jen díky špiónům jsme si mohli dělat představu, jak to tam vypadá. Po společném uvážení se nám povedlo zvolit správný pneumatikový kompromis k podmínkám, které panovaly. Na vodě se nám s Fiestou jelo skvěle a bylo to vidět i na časech,“ říká k průběhu druhé etapy Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem zajel v sobotní etapě čtyři absolutně nejrychlejší časy, díky jimž se dostali na druhou příčku.
Hodně chladné a proměnlivé počasí, kdy se na trati rychlostních zkoušek od seznamovacích jízd vystřídal suchý asfalt, přes mokro až po led a sníh, udělal z letošního ročníku Rallye Šumava jeden z nejtěžších. EuroOil-invelt team v těchto těžkých podmínkách ale uspěl a odváží si poháry za druhé místo.
Autor: Media Václava Pecha
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?