Západočeské Klatovy hostily o uplynulém víkendu již dvaapadesátý ročník tradiční české soutěže Rallye Šumava. Ve velmi silné konkurenci, která se na startu sešla, nechyběla ani posádka EuroOil-invelt teamu, Václav Pech jun. a Petr Uhel s Fordem Fiesta R5.
„Šumava pro nás začala, tam kde skončila předcházející Valaška a to přetahováním se o druhé místo s Honzou Černým, když Honza Kopecký na čele trochu poodjížděl. Jelo se hodně rychle a odstupy byly minimální, o to víc mě mrzí pěti sekundová penalizace za mé posunutí balíku slámy v jednom z retardérů, díky které jsme v první etapě skončili třetí se ztrátou 2,3 s.,“ popisuje úvod rallye Václav Pech jun. „Byl jsem naštvaný sám na sebe, ale odnesl to, bohužel, náš věhlasný reportér Petr „MravenecZ“ Eliáš, který mně v tuto mojí slabou chvíli chtěl zpovídat. Ještě jednou velká omluva Petře.“
Zatímco v první etapě byly rychlostní zkoušky zcela suché, tak v sobotní druhé etapě tomu bylo naopak. Pro nestálé podmínky ale nebylo vůbec jednoduché zvolit správné obutí. „Nejvíce z toho museli mít zamotanou hlavu naši špióni můj táta a Jarda Palivec, které jsme bombardovali dotazy jak to na jednotlivých rychlostkách vypadá, kolik je kde vody a hlavně co máme obout. Byli jsme v servisní zóně 60km vzdálené od rychlostek a jen díky špiónům jsme si mohli dělat představu, jak to tam vypadá. Po společném uvážení se nám povedlo zvolit správný pneumatikový kompromis k podmínkám, které panovaly. Na vodě se nám s Fiestou jelo skvěle a bylo to vidět i na časech,“ říká k průběhu druhé etapy Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem zajel v sobotní etapě čtyři absolutně nejrychlejší časy, díky jimž se dostali na druhou příčku.
Hodně chladné a proměnlivé počasí, kdy se na trati rychlostních zkoušek od seznamovacích jízd vystřídal suchý asfalt, přes mokro až po led a sníh, udělal z letošního ročníku Rallye Šumava jeden z nejtěžších. EuroOil-invelt team v těchto těžkých podmínkách ale uspěl a odváží si poháry za druhé místo.
Autor: Media Václava Pecha
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?