Chladné počasí a kluzké tratě nejlépe charakterizovaly zejména druhou etapu 26. Historic Vltava Rallye a 52. Rallye Šumava Klatovy. Přesto se soutěži zcela vyhnuly havárie se zraněními, po poměrně klidném průběhu obou soutěží se mohli nejvíce radovat největší favorité. Mezi historickými vozy se nejlépe vedlo francouzské posádce Erik Comas – Yannick Roche (Lancia Stratos), zápolení soudobých aut ovládli Jan Kopecký a Pavel Dresler (Škoda Fabia R5).
Letošní klatovské soutěže byly poznamenány tak trochu aprílovým charakterem počasí. Při seznamovacích jízdách ležel mnohde na cestách sníh, páteční etapa byla slunečná, no a v sobotu trápily závodníky, ale i pořadatele u trati silný déšť a studený vítr. Možná ale právě náročnost podmínek závodníky patřičně „zkrotila“, takže havárie byly tentokrát velmi výjimečným jevem.
Co se týče výsledků, druhá etapa obou soutěží jen navázala na tu první. Tovární posádka Škody Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) především kontrolovali svůj náskok a zatrnulo jim de facto jen jedenkrát. To když u tankovací zóny nesprávně odbočili, takže byli za nedodržení tratě potrestáni patnáctivteřinovou penalizací. V tu chvíli se ale pouze snížil jejich bezpečný náskok, který už v té chvíli na čele soutěže na soupeře měli. Stejnou chybu jako vítězové udělali ale také Jan Černý s Petrem Černohorským (Škoda Fabia R5), pro které to ale byla větší potíž. Časová ztráta překlopila jazýček vah boje o druhou příčku v soutěži ve prospěch zkušenějšího dua Václav Pech – Petr Uhel (Ford Fiesta R5). Plzeňská dvojice byla v sobotu dokonce nejrychlejší hned na čtyřech rychlostních zkouškách a do cíle už bez potíží stříbro uhájila. Za pomoci chybek Jana Dohnala a technických potíží Karla Trněného se na konečnou čtvrtou příčku překvapivě posunul vůz pilotovaný Polákem Szejou, pátý dojel Dohnal a šestý Tarabus. Kategorii produkčních vozů ovládli na Šumavě Václav Kopáček s Barborou Rendlovou (Subaru Impreza), mezi vozy s poháněnou jednou nápravou byl nejlepší Rakušan Wagner (Peugeot 208 R2).
52. Rallye Šumava Klatovy: 1. Kopecký – Dresler 1:19:34.5, 2. Pech – Uhel +47.1, 3. Černý – Černohorský +1:12.5, 4. Szeja – Szeja +2:06.7, 5. Dohnal – Ernst +2:38.0, 6. Tarabus – Machů +3:00.2.
Historické vozy závodili především o body do Mistrovství Evropy a nejlépe se mezi nimi vedlo Francouzům Comasovi a Rochemu (Lancia Stratos). Ti soutěž vedli už loni, kdy je o prvenství připravila technická závada, tentokrát už své snažení s přehledem dotáhli do vítězného konce. V boji o stříbro využil v sobotu finský jezdec Silvasti (Porsche 911) svého většího citu pro kluzké tratě a hned ráno přeskočil v pořadí chybujícího italského šampióna Da Zancheho (Porsche 911). Za vedoucí trojicí si pro čtvrtou příčku dojel do cíle obhájce prvenství Nor Jensen, který se zatím sžívá se svým novým sportovním nářadím v podobě BMW M3. Co se týče domácího šampionátu historických vozů, o jeho vítězi rozhodly technické potíže vozů Škoda 130LR pilotovanými Janem Freiem a Břetislavem Engem v samém závěru soutěže. Enge musel odstoupit ze třetí příčky, Frei klesl na druhou pozici, když jej předehnal Stanislav Budil (BMW 2002).
26. Historic Vltava Rallye: 1. Comas – Roche 1:39:09.5, 2. Silvasti – Halttunen +48.8, 3. Da Zanche – De Luis +1:06.1, 4. Jensen – Pedersen +3:46.6, 5. Perez – Williamson (GBR, Lancia Stratos) +4:11.9, 6. Jansson – Davidsson (SWE, Ford Escort RS) +6:05.2.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?