Chladné počasí a kluzké tratě nejlépe charakterizovaly zejména druhou etapu 26. Historic Vltava Rallye a 52. Rallye Šumava Klatovy. Přesto se soutěži zcela vyhnuly havárie se zraněními, po poměrně klidném průběhu obou soutěží se mohli nejvíce radovat největší favorité. Mezi historickými vozy se nejlépe vedlo francouzské posádce Erik Comas – Yannick Roche (Lancia Stratos), zápolení soudobých aut ovládli Jan Kopecký a Pavel Dresler (Škoda Fabia R5).
Letošní klatovské soutěže byly poznamenány tak trochu aprílovým charakterem počasí. Při seznamovacích jízdách ležel mnohde na cestách sníh, páteční etapa byla slunečná, no a v sobotu trápily závodníky, ale i pořadatele u trati silný déšť a studený vítr. Možná ale právě náročnost podmínek závodníky patřičně „zkrotila“, takže havárie byly tentokrát velmi výjimečným jevem.
Co se týče výsledků, druhá etapa obou soutěží jen navázala na tu první. Tovární posádka Škody Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) především kontrolovali svůj náskok a zatrnulo jim de facto jen jedenkrát. To když u tankovací zóny nesprávně odbočili, takže byli za nedodržení tratě potrestáni patnáctivteřinovou penalizací. V tu chvíli se ale pouze snížil jejich bezpečný náskok, který už v té chvíli na čele soutěže na soupeře měli. Stejnou chybu jako vítězové udělali ale také Jan Černý s Petrem Černohorským (Škoda Fabia R5), pro které to ale byla větší potíž. Časová ztráta překlopila jazýček vah boje o druhou příčku v soutěži ve prospěch zkušenějšího dua Václav Pech – Petr Uhel (Ford Fiesta R5). Plzeňská dvojice byla v sobotu dokonce nejrychlejší hned na čtyřech rychlostních zkouškách a do cíle už bez potíží stříbro uhájila. Za pomoci chybek Jana Dohnala a technických potíží Karla Trněného se na konečnou čtvrtou příčku překvapivě posunul vůz pilotovaný Polákem Szejou, pátý dojel Dohnal a šestý Tarabus. Kategorii produkčních vozů ovládli na Šumavě Václav Kopáček s Barborou Rendlovou (Subaru Impreza), mezi vozy s poháněnou jednou nápravou byl nejlepší Rakušan Wagner (Peugeot 208 R2).
52. Rallye Šumava Klatovy: 1. Kopecký – Dresler 1:19:34.5, 2. Pech – Uhel +47.1, 3. Černý – Černohorský +1:12.5, 4. Szeja – Szeja +2:06.7, 5. Dohnal – Ernst +2:38.0, 6. Tarabus – Machů +3:00.2.
Historické vozy závodili především o body do Mistrovství Evropy a nejlépe se mezi nimi vedlo Francouzům Comasovi a Rochemu (Lancia Stratos). Ti soutěž vedli už loni, kdy je o prvenství připravila technická závada, tentokrát už své snažení s přehledem dotáhli do vítězného konce. V boji o stříbro využil v sobotu finský jezdec Silvasti (Porsche 911) svého většího citu pro kluzké tratě a hned ráno přeskočil v pořadí chybujícího italského šampióna Da Zancheho (Porsche 911). Za vedoucí trojicí si pro čtvrtou příčku dojel do cíle obhájce prvenství Nor Jensen, který se zatím sžívá se svým novým sportovním nářadím v podobě BMW M3. Co se týče domácího šampionátu historických vozů, o jeho vítězi rozhodly technické potíže vozů Škoda 130LR pilotovanými Janem Freiem a Břetislavem Engem v samém závěru soutěže. Enge musel odstoupit ze třetí příčky, Frei klesl na druhou pozici, když jej předehnal Stanislav Budil (BMW 2002).
26. Historic Vltava Rallye: 1. Comas – Roche 1:39:09.5, 2. Silvasti – Halttunen +48.8, 3. Da Zanche – De Luis +1:06.1, 4. Jensen – Pedersen +3:46.6, 5. Perez – Williamson (GBR, Lancia Stratos) +4:11.9, 6. Jansson – Davidsson (SWE, Ford Escort RS) +6:05.2.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.