V cíli úvodní „erzety“ Valašské rally vypadala mise Martina Vlčka a Jindřišky Žákové za dobrým výsledkem na této soutěži ohroženě. Pomalý defekt na trati „Vlčákovy“ domácí RZ Hukvaldy se však ukázal být prvním a zároveň posledním vážným problémem, se kterým se posádka Svarmetal Motorsport musela vypořádat. Jejich další cesta už vedla jen vzhůru a odměnou za vytrvalou stíhací jízdu jim byly body za šesté místo absolutně.
Závodit před domácími fanoušky, navíc na soutěži, kde Martin s Jindřiškou působili v roli oficiálních ambasadorů, dokáže s psychikou pořádně zacvičit. Jak před startem podotkl sám pilot: „Tentokrát to bude především o hlavě.“ Úvaze o nutnosti taktizovat nahrávalo i zařazení tatrováckého polygonu, kde na abrazivním asfaltu mezi retardéry trpěly nejen pneumatiky, ale i celá technika. Problém však posádku Fiesty R5 potkal jinde – hned na úvodní rychlostní zkoušce. „Do „erzety“ jsme startovali s tlakem 0,9, takže bylo jasné, co se stane. Rychlé pasáže jsem si pohlídal, ale v jednom diváckém místě jsme vysvlékli pneumatiku,“ vrátil se k defektu na prvním testu Vlčák. Stopky byly neúprosné – Martin s Jindřiškou si hned na úvod připsali více než půlminutové manko na svoje největší soupeře a museli se spokojit se sedmnáctým časem. Tato událost do velké míry ovlivnila jejich další účinkování v soutěži. Až do cíle totiž neustále doháněli vzniklou časovou ztrátu.
Vlčák je šelma bojovná, a tak už závěr první etapy přinesl posun na solidní sedmé místo doprovázené ziskem bonusových bodů do tabulky mistrovství. Hlavní fáze lovu však přišla na řadu v neděli. Martin Vlček, Jindřiška Žáková i týmová Fiesta R5 šlapali jako hodinky a svůj potenciál naznačili pěticí čtvrtých časů. Výsledkem byla šestá příčka v celkové klasifikaci valašskomeziříčské soutěže a především cenná čtvrtá pozice v samostatném hodnocení druhého dne. V odděleném nedělním klání za sebe dokázali odsunout i Jana Dohnala na silném Focusu WRC. „Doháněli jsme včerejší ztrátu, a když jsme se ocitnuli pouhé tři sekundy za Jaroslawem Szejou, šli jsme na poslední „erzetě“ vyloženě do rizika. Bylo to přesně takové závodění, kam jsem se nechtěl dostat, ale každopádně dnes to byl opravdu velký sport. Kdyby mi někdo řekl před závodem, že dojedu šestý, spokojený bych asi byl. „Er-pětek“ jede moc, jsou to všechno šikovní kluci a já jsem si sám prokaučoval první sekci, kde jsem měl pomalý defekt a vysvlékl jsem pneumatiku,“ hodnotil závod Vlčák. Jindřiška jeho slova doplnila: „Valaška pro nás nezačala zrovna šťastně, ale o to víc mě těšil závěr soutěže, kdy jsme pravidelně zajížděli čtvrté časy. V Kopřivnici nás ještě vylekala prasklá manžeta na pravé přední poloose, mechanici naštěstí v servisu vše vyřešili. Organizačně se Valaška určitě povedla. Za celou dobu závodu jsme nenašli nic, co bychom mohli vytknout, snad až na velký počet retardérů. Samozřejmě ani já nejsem příliš nadšená z „erzety“ na polygonu, ale chápu situaci pořadatelů a jsem ráda za každý kilometr v závodničce.“
Po krátké dvoutýdenní přestávce bude Ford Fiesta R5 s posádkou Martin Vlček - Jindřiška Žáková opět k vidění na Ageus rallysprintu Kopná, který se uskuteční v sobotu 8. dubna 2017 v okolí Slušovic.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.