V cíli úvodní „erzety“ Valašské rally vypadala mise Martina Vlčka a Jindřišky Žákové za dobrým výsledkem na této soutěži ohroženě. Pomalý defekt na trati „Vlčákovy“ domácí RZ Hukvaldy se však ukázal být prvním a zároveň posledním vážným problémem, se kterým se posádka Svarmetal Motorsport musela vypořádat. Jejich další cesta už vedla jen vzhůru a odměnou za vytrvalou stíhací jízdu jim byly body za šesté místo absolutně.
Závodit před domácími fanoušky, navíc na soutěži, kde Martin s Jindřiškou působili v roli oficiálních ambasadorů, dokáže s psychikou pořádně zacvičit. Jak před startem podotkl sám pilot: „Tentokrát to bude především o hlavě.“ Úvaze o nutnosti taktizovat nahrávalo i zařazení tatrováckého polygonu, kde na abrazivním asfaltu mezi retardéry trpěly nejen pneumatiky, ale i celá technika. Problém však posádku Fiesty R5 potkal jinde – hned na úvodní rychlostní zkoušce. „Do „erzety“ jsme startovali s tlakem 0,9, takže bylo jasné, co se stane. Rychlé pasáže jsem si pohlídal, ale v jednom diváckém místě jsme vysvlékli pneumatiku,“ vrátil se k defektu na prvním testu Vlčák. Stopky byly neúprosné – Martin s Jindřiškou si hned na úvod připsali více než půlminutové manko na svoje největší soupeře a museli se spokojit se sedmnáctým časem. Tato událost do velké míry ovlivnila jejich další účinkování v soutěži. Až do cíle totiž neustále doháněli vzniklou časovou ztrátu.
Vlčák je šelma bojovná, a tak už závěr první etapy přinesl posun na solidní sedmé místo doprovázené ziskem bonusových bodů do tabulky mistrovství. Hlavní fáze lovu však přišla na řadu v neděli. Martin Vlček, Jindřiška Žáková i týmová Fiesta R5 šlapali jako hodinky a svůj potenciál naznačili pěticí čtvrtých časů. Výsledkem byla šestá příčka v celkové klasifikaci valašskomeziříčské soutěže a především cenná čtvrtá pozice v samostatném hodnocení druhého dne. V odděleném nedělním klání za sebe dokázali odsunout i Jana Dohnala na silném Focusu WRC. „Doháněli jsme včerejší ztrátu, a když jsme se ocitnuli pouhé tři sekundy za Jaroslawem Szejou, šli jsme na poslední „erzetě“ vyloženě do rizika. Bylo to přesně takové závodění, kam jsem se nechtěl dostat, ale každopádně dnes to byl opravdu velký sport. Kdyby mi někdo řekl před závodem, že dojedu šestý, spokojený bych asi byl. „Er-pětek“ jede moc, jsou to všechno šikovní kluci a já jsem si sám prokaučoval první sekci, kde jsem měl pomalý defekt a vysvlékl jsem pneumatiku,“ hodnotil závod Vlčák. Jindřiška jeho slova doplnila: „Valaška pro nás nezačala zrovna šťastně, ale o to víc mě těšil závěr soutěže, kdy jsme pravidelně zajížděli čtvrté časy. V Kopřivnici nás ještě vylekala prasklá manžeta na pravé přední poloose, mechanici naštěstí v servisu vše vyřešili. Organizačně se Valaška určitě povedla. Za celou dobu závodu jsme nenašli nic, co bychom mohli vytknout, snad až na velký počet retardérů. Samozřejmě ani já nejsem příliš nadšená z „erzety“ na polygonu, ale chápu situaci pořadatelů a jsem ráda za každý kilometr v závodničce.“
Po krátké dvoutýdenní přestávce bude Ford Fiesta R5 s posádkou Martin Vlček - Jindřiška Žáková opět k vidění na Ageus rallysprintu Kopná, který se uskuteční v sobotu 8. dubna 2017 v okolí Slušovic.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.