V cíli úvodní „erzety“ Valašské rally vypadala mise Martina Vlčka a Jindřišky Žákové za dobrým výsledkem na této soutěži ohroženě. Pomalý defekt na trati „Vlčákovy“ domácí RZ Hukvaldy se však ukázal být prvním a zároveň posledním vážným problémem, se kterým se posádka Svarmetal Motorsport musela vypořádat. Jejich další cesta už vedla jen vzhůru a odměnou za vytrvalou stíhací jízdu jim byly body za šesté místo absolutně.
Závodit před domácími fanoušky, navíc na soutěži, kde Martin s Jindřiškou působili v roli oficiálních ambasadorů, dokáže s psychikou pořádně zacvičit. Jak před startem podotkl sám pilot: „Tentokrát to bude především o hlavě.“ Úvaze o nutnosti taktizovat nahrávalo i zařazení tatrováckého polygonu, kde na abrazivním asfaltu mezi retardéry trpěly nejen pneumatiky, ale i celá technika. Problém však posádku Fiesty R5 potkal jinde – hned na úvodní rychlostní zkoušce. „Do „erzety“ jsme startovali s tlakem 0,9, takže bylo jasné, co se stane. Rychlé pasáže jsem si pohlídal, ale v jednom diváckém místě jsme vysvlékli pneumatiku,“ vrátil se k defektu na prvním testu Vlčák. Stopky byly neúprosné – Martin s Jindřiškou si hned na úvod připsali více než půlminutové manko na svoje největší soupeře a museli se spokojit se sedmnáctým časem. Tato událost do velké míry ovlivnila jejich další účinkování v soutěži. Až do cíle totiž neustále doháněli vzniklou časovou ztrátu.
Vlčák je šelma bojovná, a tak už závěr první etapy přinesl posun na solidní sedmé místo doprovázené ziskem bonusových bodů do tabulky mistrovství. Hlavní fáze lovu však přišla na řadu v neděli. Martin Vlček, Jindřiška Žáková i týmová Fiesta R5 šlapali jako hodinky a svůj potenciál naznačili pěticí čtvrtých časů. Výsledkem byla šestá příčka v celkové klasifikaci valašskomeziříčské soutěže a především cenná čtvrtá pozice v samostatném hodnocení druhého dne. V odděleném nedělním klání za sebe dokázali odsunout i Jana Dohnala na silném Focusu WRC. „Doháněli jsme včerejší ztrátu, a když jsme se ocitnuli pouhé tři sekundy za Jaroslawem Szejou, šli jsme na poslední „erzetě“ vyloženě do rizika. Bylo to přesně takové závodění, kam jsem se nechtěl dostat, ale každopádně dnes to byl opravdu velký sport. Kdyby mi někdo řekl před závodem, že dojedu šestý, spokojený bych asi byl. „Er-pětek“ jede moc, jsou to všechno šikovní kluci a já jsem si sám prokaučoval první sekci, kde jsem měl pomalý defekt a vysvlékl jsem pneumatiku,“ hodnotil závod Vlčák. Jindřiška jeho slova doplnila: „Valaška pro nás nezačala zrovna šťastně, ale o to víc mě těšil závěr soutěže, kdy jsme pravidelně zajížděli čtvrté časy. V Kopřivnici nás ještě vylekala prasklá manžeta na pravé přední poloose, mechanici naštěstí v servisu vše vyřešili. Organizačně se Valaška určitě povedla. Za celou dobu závodu jsme nenašli nic, co bychom mohli vytknout, snad až na velký počet retardérů. Samozřejmě ani já nejsem příliš nadšená z „erzety“ na polygonu, ale chápu situaci pořadatelů a jsem ráda za každý kilometr v závodničce.“
Po krátké dvoutýdenní přestávce bude Ford Fiesta R5 s posádkou Martin Vlček - Jindřiška Žáková opět k vidění na Ageus rallysprintu Kopná, který se uskuteční v sobotu 8. dubna 2017 v okolí Slušovic.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.